3.3l V8 TDI (AKF) tietoutta?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

3.3l V8 TDI (AKF) tietoutta?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 26.6.2013 20:16

Hivenen harvinaisempi moottori kyseessä, onko kenelläkään foorumilaisilla kokemuksia? Wikipedia kertoo sen verran että tuplaturbo, 224hp ja 480Nm. Ilmeisesti pohjautuu hyvinkin pitkälti 2.5l V6 TDI:hin. Minkähänlainen viripotentiaali näissä on? Päästäänkö pelkällä softalla 300hp 600Nm tienoille? Ja vielä tärkein kysymys: Kestääkö nämä kilometrejä vai onko 300tkm ajettu jo täydellisen koneremontin tarpeessa.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 26.6.2013 20:43

Kansien rakenneha tos on täysin sama ku 2.5tdissa alkupäässä, eli laahareilla ja melko varmasti joutuu jumpan tekeen. Lastulla ei ehkä ihan 300 heru, mut joku 280 luultavasti kyllä.
Näähä on niin harvinaisia, että lienee Suomessaki alta kymmenen liikenteessa.

Oon joskus perverssina miettiny et jospa tohon kasais rullakeinu kannet v6n osista ja isommat suuttimet ja isompi pumppu ja isompaa ahinta ... saattais se 400 heppaa olla ihan havinoilla.:)

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.10.2014 17:12

Nostellaampas tätä tynkätopicia.

Iltojen taas pimetessä on mieleen hiipinyt tämä sama mysteerimoottori. Kiehtoisi pultata se 3BG Passatin keulille, ja en koe fyysistä sovittelua ja moottorin kannakkeiden tekoa niinkään ongelmaksi. Enemmän huolettaa että miten saan tämän sopimaan olemassaolevaan voimansiirtoon, onko mitään toiveitakaan edes?

Mitä paperitöihin tulee, iskutilavuuden kanssa ei olla ongelmissa koska 4.0 W8 on olemassa, mutta kun moottori tulee mallisarjan ulkopuolelta, vaikuttaako se? Päästönormien pitää olla vähintään yhtä tiukat?


Saa neuvoa ja päteä, tässä oltaisiin nimenomaan ensimmäistä kertaa pappia kyyditsemässä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 12.10.2014 19:21

2.5 V6 TDI:hin verrattuna on erona että tämä 3.3 TDI on CR-kone. Turbot ovat "1749V", siipikoosta ei tietoa, mutta luultavasti aika samaa kokoa kuin 100-110hp koneissa. Täsmäis teholukemakin per ahdin melko lähelle. Tuo diffasin mainitsema 280hp varmaan melko maksimi mitä pelkällä ohjelmalla on saatavissa, suuttimien riittävyydestä tosin en vielä löytänyt faktoja.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.10.2014 20:23

En usko että tuossa on mitään ongelmaa liittää moista 01E lootan jatkeeksi, kuten istuu konsernin kaikki muutkin motit ilman suurempaa itkua. Jotkut vaatii vaan adapterilevyn väliin.
Hattu pois kyl, jos moisen touhuut. :)

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.10.2014 20:32

^ Passattiinhan tehtiin tuo W8 -moottori nimenomaan sen takia ettei perinteinen V8-konfiguraatio mahtunut konehuoneeseen. Ilmeisesti Audin konehuoneet ovat sen ratkaisevan 10-20cm pidempiä kuin volkkarien. Noita lohkoja löytyy kyllä ulkomailta pikkurahaan muutamalla satalappusella, pitäisiköhän sitä lähteä ensi kesänä reissuun peräkärryn kera :) Vanha mylly pois ja lohkon sovittelua, jos istuu niin sitten asentelisi uudet isommat ahtimet ja työstetyt kannetkin uusien tilpehöörien kera.

Toisaalta, jos sen veekasin iskee keulille, ehkä samantien sitten 4.0 litraisena? Löytyisiköhän noista kahdesta moottorista jostain tarkempia teknisiä tietoja, eli ulkomittoja ja painoa? Tuo wikipedian artikkeli ei oikein ole uskottava, pienempi moottori olisi 20cm pidempi..

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_di ... er_diesels

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.10.2014 20:39

Tossa hommassa taitaa tulla ne viimeisetkin sentit käyttöön konehuoneesta :D

Taitaa muuten olla rullakeinut kuitenkin.. nokat kyllä kuluu näistäkin eli oisko karkaisuvikaa?

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_226.PDF

Sivu 12 kuvassa selvät rullakeinut

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.10.2014 20:49

Kyllä niitä v8 pensavehkeitä on tuupattu moniakin b5 kopan keulille, niin en usko että passatin keula olisi jotenkin ahtaampi. B5 missä on v10 biturbo keulilla alkoi olemaan jo ns. ahdas. :D

Arvostan kyllä jos jonku v8tdin sinne istuttaa. :)

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.10.2014 20:56

Kuten sanoin, fyysinen mahduttaminen ei koitune minkäänlaiseksi ongelmaksi, mutta apua kaivattaisiin sähköjen sun muiden kanssa. Tarvisiko tuon moottorin kaveriksi ostaa sitten samaisesta autosta ECU ja mittaristo ja johtosarja(t) ?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.10.2014 20:57

Ecu ja johtosarja nyt ainakin.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 12.10.2014 20:59

Tuossa tapauksessa ecu x2 :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.10.2014 21:02

Tosiaan, tuossahan on tollainen hienous =)

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.10.2014 22:02

Taitaa muuten olla rullakeinut kuitenkin.. nokat kyllä kuluu näistäkin eli oisko karkaisuvikaa?
Kuten aiemmin sanottua, laaharit noissa on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa