DPF:n tyhjennys 1.6 TDI CR

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

DPF:n tyhjennys 1.6 TDI CR

ViestiKirjoittaja kvaan » 18.2.2014 23:07

Mistä kohti aukastaan se pönttö, jos tai kun se hiukkasloukku alkaa olemaan täynnä ja pakkopolttokaan ei enää auta? Kaiketi KAT on siellä ylimpänä ja se jätetään paikalleen vai tyhjennetäänkö koko pönttö?
VAi tehdäänkö rälläkällä aukko alalaitaan ja pikkataan se DPF kenno palasina ulos?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 19.2.2014 5:46

koko rovi irti ja siististi leikata vanhoja saumoja myöten pois. osaava hitsari vetää sitten kiinni niin ettei huomaa. Ja luonnollisesti tämän jälkeen vaatii uuden ohjelman ecuun.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 19.2.2014 6:47

Juu, toi on tiedossa ja softafirmalta on tarjouskin. Kysymys kuuluukin, että jätetäänkö se loukun yläosan katalysattori paikalleen ja jos jätetään, niin koittas rälläköidessä avata pöntön niin, että se katti jäis ehjäksi.
Tarkotus tehdä kotitallissa se pöntön tyhjennys ja viedä auto ohjelmoitavaksi sen jälkeen. Säästää satasia, kun loukun irrotus isotöinen.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 19.2.2014 20:59

Ainakaan tuossa kuvassa kennot näyttäisivät olevan yhtä yleensä ovat aina erilliset mitä on aukonut noita.

http://www.responsechips.com/images/nw1 ... 00x250.jpg

Joissain malleissa kennojen kat ja dpf välissä oli lämpö anturi josta tiesi tuon kennojen välin joskin kaikki on tullut otettua pois noita availlessa pelti kun on prässätty keraamisten kennojen päälle nii lujalle etteivät pääse liikkumaan.

Kennoja en hakkaamaan lähtisi on muuten jonkun verran tuota ympäristölle niin vaarallista tuhkaa omassa kärsässä..

Mtyy
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.1.2014 21:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mtyy » 20.2.2014 22:02

Jos siinä on erillinen katti, mutta samassa pöntössä DPF:n kanssa, niin ehdottomasti jätä paikoilleen, muuten haisee pahalle. Passateissa olen törmännyt sellaisiin suodattimiin, joissa ei ole varsinaista kattia ollenkaan, vaan DPF:n kennon moottorinpuoleinen pää on hieman erin näköinen, kuin toinen pää. Tässä siis katti jotenkin rakennettu DPF:n yhteyteen. Niissä joutuu tyhjentämään koko paketin.

Katin ja DPF:n välisen kohdan näkee myös siitä, missä paine-eroanturin ensimmäinen putki menee pönttöön.

HIRVIPUROOY
-
Viestit: 33
Liittynyt: 11.10.2014 9:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja HIRVIPUROOY » 12.10.2014 17:41


-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.10.2014 17:44

Onkos tää hirvipuron mainostaminen täällä foorumilla tällä tavalla sallittua? Yhteistyökumppanit osasto lienee sitä varten..

FYI:Ja ei se DPF ole ollut pakollinen v. 2007 jälkeen autoissa vaikka tuolla tavalla mainostatte nettisivuillanne... Mitälie tuo tarkoittaakaan tuolla..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa