Touranin tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
Touranin tyhjäkäynti
Mistähän alkaisi vikaa etsimään, kun tyhjäkäynti on lämpimällä koneellakin 1000rpm? Ei vikakoodeja.
Kun laittaa auton käyntiin, niin aluksi on normaalitasolla (850rpm). Kun hetken odottaa, niin yhtäkkiä kierrrokset nousee tonniin, vaikka kaasupolkimeen ei koskekaan. Siis tämän tekee koneen ollessa jo kuuma/lämmin.
Kun laittaa auton käyntiin, niin aluksi on normaalitasolla (850rpm). Kun hetken odottaa, niin yhtäkkiä kierrrokset nousee tonniin, vaikka kaasupolkimeen ei koskekaan. Siis tämän tekee koneen ollessa jo kuuma/lämmin.
Veikkaan viallista akkua tai laturia.
Ainakin osa edc16-eculla olevista autoista nostaa tyhjäkäyntikierroksia jos akun jännite on liian matala.
Juuri viimeviikolla emännän 3C Passatti rupes tekemään samaa.
Keskuselektroniikan puolelta löytyi sitten vikakoodi akun jännitteestä samalta päivältä.
Mittasin vielä varmistukseksi jännitteet laturin päästä, sähkökeskukselta ja akun navoista.
Laturin päästä ja sähkökeskukselta sain identtiset lukemat, mut akulta mitatessa jännite olikin sitten 0,4v alhaisempi.
Akun vaihdolla tuli homma kuntoon.
Ainakin osa edc16-eculla olevista autoista nostaa tyhjäkäyntikierroksia jos akun jännite on liian matala.
Juuri viimeviikolla emännän 3C Passatti rupes tekemään samaa.
Keskuselektroniikan puolelta löytyi sitten vikakoodi akun jännitteestä samalta päivältä.
Mittasin vielä varmistukseksi jännitteet laturin päästä, sähkökeskukselta ja akun navoista.
Laturin päästä ja sähkökeskukselta sain identtiset lukemat, mut akulta mitatessa jännite olikin sitten 0,4v alhaisempi.
Akun vaihdolla tuli homma kuntoon.
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Vaihdoin vajaa viikko sitten laturin, kun syttyi akun kuva mittaristoon. Olisiko sitten akku ollut oikeampi vaihtaa...? Mittasin akulta auton käydessä jännitettä: oli vanhalla laturilla 13.5 - 13.9 V. Uudella laturilla hiukan yli 14V. Ajattelin vian korjautuneen. Pitääpä vielä käyttää tarkemmassa vikakoodin luennassa.
Vaihdoin vajaa viikko sitten laturin, kun syttyi akun kuva mittaristoon. Olisiko sitten akku ollut oikeampi vaihtaa...? Mittasin akulta auton käydessä jännitettä: oli vanhalla laturilla 13.5 - 13.9 V. Uudella laturilla hiukan yli 14V. Ajattelin vian korjautuneen. Pitääpä vielä käyttää tarkemmassa vikakoodin luennassa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa