P0322

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eddie71
-
Viestit: 27
Liittynyt: 19.11.2012 7:45

P0322

ViestiKirjoittaja eddie71 » 17.9.2014 19:36

Potilas on Skoda Octavia vm. 2001, 2.0 bensa AQY moottorilla. Ei startannut, pyöritti kyllä iloisesti muttei yrittänytkään. Vikakoodeja oli kolme, joista yksi oli uusi eli P0322 ignition/distributor engine speed input circuit - G28: No signal. Ilmeisesti moottorin kampiakselin asento/ moottorin nopeuden tunnistin G28 ei antanut tietoa sähköaivoille. Anturi ilmeisesti on juuri se mikä sijaitsee öljynsuodattimen jalan takana moottorin kyljessä vauhtipyörän kohdalla? Vikakoodien kuittaamisen jälkeen auto hörähti heti käymään ja kauppareissu saatiin tehtyä. Onko anturi kypsymässä, ainakin se näytti olevan paikallaan normaalisti, vai onko tuo oire jostain muusta? Ajattelin huomenissa mennä ostamaan uuden anturin ja askarrella sen varoiksi paikalleen.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 17.9.2014 21:07

aivan tavallista että antureita menee entiseksi. jos kontaktit on kunnossa ja vika toistuu, niin vaihtoon vain. Vikaahan ei noista yleensä ulospäin näy mitenkään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.9.2014 23:36

Vai oliko toi se anturi joka antaa vikakoodin aina kun moottori ei ole käynnissä?

eddie71
-
Viestit: 27
Liittynyt: 19.11.2012 7:45

ViestiKirjoittaja eddie71 » 18.9.2014 5:45

Itseasiassa Ross Techin sivuilta löytyi juuri aihetta koskeva huomautus, mutta siinä mainittiin ennen 1995 Boschin aivoilla varustetut mallit, ne voivat skannatessa antaa herjan jos auto ei käy.

eddie71
-
Viestit: 27
Liittynyt: 19.11.2012 7:45

ViestiKirjoittaja eddie71 » 18.9.2014 15:54

Marmoritiskillä 128€, Motonetissä 79,90 € ja Hata-autosähköllä 55 €. Valitsin halvimman, kotiin pääsin vaikka poikkesin hakemassa uuden osan, mutta kotona kun ajattelin ajaa auton etupään ylös pukeille niin ei enää startannutkaan. Uuden anturin ja vikakoodien nollauksen jälkeen ainakin lähti käyntiin. Alkuperäisen anturin johto oli mytätty tiukoilla taitoksilla johtopidikkeeseen ja kuoressa oli vekkiä. Seurataan taudin kehittymistä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa