Ahdin loppu?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

Ahdin loppu?

ViestiKirjoittaja XecToni » 12.8.2014 23:25

Tyhjäkäynnillä ei vihellä, mutta muuten: katso video

Tekniikka: 1.9 TDI ASZ, Lastulla

http://youtu.be/xa6u5eKCiV0

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 13.8.2014 7:54

Onko autossa vakio putkisto? Jos on niin kuulostaisi viheltävän turhan paljon mutta virtaavammalla/ suoralla putkella saattaisi vielä mennä normaalin rajoihin mitä nyt videolta saa selvää.

Päästääkö öljyä pahasti läpi ja oletko tunnustellut millaiset välykset turbon akselilta löytyy?

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 13.8.2014 21:03

Ihan taitaa olla vakio putki, katti on hitsattu jälkikäteen kylläkin.. en sitten tiedä että vaikuttaako. Mutta joo, voisi alkaa kyselemään hieman finturbolta tms mistä saisi parempaa osaa..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.8.2014 22:38

Kyllä tuo menee vielä "melko normaalin" viheltämisen piikkiin. Voi olla vähän imusiipi ottanut itseensä jostain, mutta en nyt vielä alkaisi panikoimaan. Monen tutun TDI:t viheltää reilusti kovempaa ja käy ja kukkuu hienosti. Sitten kun alkaa kulkupuolessa olemaan sanomista tai öljyä kuluu normaalia reilusti enemmän on aika panikoida. :)

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.8.2014 22:50

Muistaakseni sellaisia mainintoja on ollut, että vihellykset on vähentynny kun on puhdistettu ahtimen johdesiivet... oliskohan tuolla MrMuscle-ketjussa ollut mainintoja aiheesta.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 13.8.2014 23:01

Okei, juu olen lukenut mr muscle jutusta ja tekisin jos uskaltaisin :)! Hyvä kuulla ettei toi oo vielä paha :D, hyvillä mielin lähden siis kesäloman viettoon etelästä ajelemaan kohti pohjoista :D!

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 8.9.2014 20:00

¨Mistä kannattaa uutta tai "uutta" ahdinta katsella? Finturbolla maksaa yli 800e ja sitten taas "vastaavaa" garrettia myydään ebayssä vuoden takuulla 300e..

kyseessä siis olisi korvaava tälle: Garrett GT1749VA

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 9.9.2014 9:35

No ei tuo reilu 800 ole paha hinta aidosta ja täysin uudesta garretista. Ebayn parin kolmen satasen ahtimet ovat jollain kiinan osilla kunnostettuja, joten laatu ja kestävyys ovat hieman arvoitus. Takuu tietysti vähän rauhoittaa mieltä mutta jos sitten hajoaakin heti sen umpeuduttua...

About samalla rahalla olisi tietysti helppo päivittää pykälää isompaan ahtimeen esim. GT1749VB

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 9.9.2014 11:08

^ ja paljompa se turbon takuu kiinanmiehen turbossa auttaa jos kone hajoaa sen seurauksena. turbon varmaan laittavat uuden tulemaan, mutta konerikon korjaat ite.
näin epäilisin tapahtuvan

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 9.9.2014 13:50

Eikös turbo tukku ollur halpa?
Muistaakseni sain vaihtoturbolla tarjouksen 500e garretista orginaalista.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 10.9.2014 6:21

Kannattaa kokeilla tuo edelle mainittu akselin päittäisväljyys ellet ole jo kokeillut sekä laittaa ne muskelit jos muuttuvasiipinen kyseessä eikä huomattavaa päittäisvälystä akselilla ole (sivusuunnassa aavistuksen heitto on normaali)

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 12.9.2014 21:05

Kyllähän tuo jonkun verran vinkuu jo, ja vapaalla kierrätystä pelkästään. Kuinkas on ajossa sitten, kun ahdot nousee reilummin? Ikkuna auki ja kuuntelemaan. Skodasta on turbo aika loppusuoralla noilla 397tkm lukemilla ja ajossa pitää aikamoista vinkumista ja sihahtelua kiihdytyksen päätteeksi, paikallaan kierrättäessä kuulostaa samanlaiselta kuin tuolla videolla. Mut toisaalta, onhan tuolla ajeltu kesä jo tuollaisenaan eikä ole vielä leiponut kiinni.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 13.9.2014 6:57

Kannattaa odotella, että se turbo leipoo kiinni ja osat on sitten ympäri ahtoputkistoa ja moottoria. Kyllä nuo turbotkin on kuluvaa osaa ja ne pitää uusia ennemmin tai myöhemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa