AWX ei kiihdy

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

bte
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.10.2009 23:12

AWX ei kiihdy

ViestiKirjoittaja bte » 4.9.2014 18:38

Eli audi a4 B6 1.9 tdi 130 hp kiihtyy todella laiskasti. Autolla ajettu karvan alle 300 tkm eli luultavasti alkuperäinen turbo. Noin 1800 kohalla lähtee vähän vetämään ja tuntuu että turbo lakkaa täysin taas jo reilusti ennen 2500 kierrosta. Aikaisemmin en ole dieseliä omistanut, joten sori jos hieman pihalla asioista.

Vikakoodi luettu ilmoittaa: 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
-Alipaineletkut vaihdettu
-N75 vaihdettu
-Mr. muscle koitettu ei vaikutusta..

Mr.Muscle käsittelyn yhteydessä en muistanut vnt tankoa liikutella. Äsken tarkemmin tutkittuani huomasin, että tanko liikkuu vain max 1 cm. Käsin sai käyttää voimaa, että tanko liikkui ja alipaineletkusta imemällä liikkui juuri tuon pienen nykäyksen. Kysymys kuuluukin voiko tuo turbon kello pelkästään olla rikki? Ebaysta näyttäisi saavan muutamalla kympillä. Suomessa ei vissiin myydä erikseen merkkiliikkeissä vaan tuputtavat heti uutta turboa tilalle. Ilmeisesti tuo tankokaan ei liiku hyvin, jos siivet ovat karstasta jumissa turbossa vai kuinka?

Itselläni on vain tuo vcds lite ja tällä ei saa kokeiltua tuota siipien liikuttelua, joten olisiko jollain Jyväskylässä mahdollista lainata rekisteröityä vcds, jolla saisi kokeiltua kuinka siivet liikkuu turbossa?

Kiitos jos viitsitte vastailla!

bastu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 17.3.2010 19:36

alipainekello

ViestiKirjoittaja bastu » 4.9.2014 19:36

Itellä sama vikakoodi ja oireet tosin iv golf mutta pd kone. Vika löyty jumittavasta turbon alipainekellosta. Kellon varsi ruostunut osittain ja jumitti kellon metallikuoressa olevaan holkkiin. Kunnon rasvauksella sain herkisteltyä ja toimii taas mutta uusi kello hakusessa kanssa.

bte
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.10.2009 23:12

Päivitystä tilanteeseen

ViestiKirjoittaja bte » 11.9.2014 18:43

Noniin nyt on alipainekello vaihdettu ja tosiaan vanha kello olikin aivan kunnossa ei mitään eroa uuteen, mutta vaihdoin silti uuden tilalle. Voin bastu myydä vanhan kellon sinulle jos tarvetta? Vaihdon yhteydessä pystyi tankoa liikutellessa toteamaan, että turbon siivet liikkuvat herkästi eli nekään ei jumissa taida olla.

Nyt tajusin vasta katsoa noi vikakoodit auton ollessa käynnissä ja tämmöistä tuli:
P1556 17964 Charge Pressure Contr. Negative Deviation
P1156 17564 Manifold Abs.Pressure Sensor Circ. Open/Short to Ground
P1161 17569 Manifold Temp.Sensor Circ. Open/Short to B+
P1144 17552 Mass or Volume Air Flow Circ Open/Short to Ground
P1549 17957 Boost Pressure Contr.Valve Short to Ground

Koitin ottaa mafin johdon irti -> vielä vähemmän tehoa
Tarkistin mafille menevät johdot ja puhdistin myös mafin -> ei vaikutusta

Vaikuttaako map jotenkin näihin kannattaisiko se vaihtaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa