Seat leon Cupra Rs4

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Pannu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 26.12.2008 13:13

ViestiKirjoittaja Pannu » 8.8.2014 11:04

Ei muutakun överi leveet vanteet jollakin semi-slickseillä alle ;)

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 8.8.2014 14:22

Ihan överileveitä ei tuu, mutta tuuman leveämmät, tuuman pienemmät ja 20mm pienemmällä ET:llä olevat vanteet tulee varmaakin ensiviikolla. Jospa niillä jo vähän paranis tilanne..

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 18.8.2014 17:03

Sisustan osia nukkailtu. Hyvää jalkeä tuli mielestäni:

Kuva

Alkup penkinlämmittimien napit poitui ja tilalle tuli paljon kaivattu mukiteline. Penkinlämmittimen napit siirtyi tuohon vaihdekepin alle "keskitunneliin". Peräkontin aukaisunappi löytyy nyt p-aineluukun ja esp:n napin vierestä:

Kuva
Kuva

Catch canin asentelin uusiksi hieman eritavalla ja moottorin etuosaan, kun tuolla imuputken vieressä alkoi olla turhan ahdasta. Uutena tuo suction jet pump tuli taas käyttöön ja muutamia 1-tie venttiilejä tuli lisää. Tällä tavalla myös esim. tyhjäkäynnillä huohotusletkuihin tulee imuputken kautta imua, jonka pitäisi pienentää letkuihin kerääntyvää jankkia ja siten myös pienentää hiljalleen kerääntyvää hapanta liejua joka hiljalleen nakertaa laakereita yms. Nyt huohotussysteemi toimii jotakuinkin niinkuin se on suunniteltu toimivan, paitsi että ylimääräinen huohotuskuona ei enää pääse kiertoon vaan jää catch caniin. Auto tuntuu toimivan nyt todella hyvin. Jarrutkin tuntuvat jotenkin herkemmiltä? Voi olla placeboa mutta jarrujen kirskunta hiljaisissa vauhdeissa kevyesti jarutettaessa hävisi??

Kuva

Puolien johtosuoja tuli myös asennettua kun semmoinen pitkään nurkissa pyörinyt:
Kuva

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 18.8.2014 17:04

Uudet vanteet tuli. Tässä muutama hätäinen räpsy:

Kuva
Kuva
Kuva

Ei ihan mahdu kirjastokortti vanteen ja jarrusatulan väliin :) Vaan eipä sinne tarvitse mitään kortteja mahtuakaan.
Kuva

Mukavasti pehmeni kyllä kyyti, mutta on nuo jotenkin niin paljon pienemmän näköiset :? Mutta kaipa sitä voi jo vähän iän piikkiin laittaa kun meinaa ruveta turhankin mukavuudenhaluiseksi. Vielä saisivat kyllä vähän tulla ulommas. Takana on nyt 10mm speiserit.

tomppadj
-
Viestit: 66
Liittynyt: 24.9.2013 19:48

ViestiKirjoittaja tomppadj » 18.8.2014 17:10

Ulkonäkö koheni heti! Ainakin edestä jos laskis vielä pari senttiä nii voi ulkonäkö kohentua vielä lisää:)

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 18.8.2014 17:12

Nämä kaarilevitykset on kyllä karseat...
Tykkäsin että valkoisessa virityksessä oli parempi

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 19.8.2014 6:20

^ Täysin samaa mieltä. Oli valkoisena parempi, ilman kaarilevityksiä. Myöskään nukkaus ei mielestäni sovi tuohon keskikonsoliin ei sitten millään lailla. Mutta itelle näitä tehdään, joten i rest my case :)

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 19.8.2014 8:48

Laskea tuota ei kyllä enää kärsi kun mökillekin pitäisi päästä :)
Vähän noista kaarista tuli turhankin isot ja itsekään en niihin täysin tyytyväinen ole. Jotain muotoa niihin kuitenkin halusin ja vähän massasta poikkeavaa meininkiä. Eipähän nyt ainakaan tule toista samanlaista vastaan. Ehkäpä niitä tulee vielä joskus muokkailtua (luultavasti talven rallien jälkeen?)
Mun mielestä tuo nukkaus on paljon parempi kuin vanha kulahtanut ja naarmuinen muovi. Kaikkien silmää ei ehkä miellytä, mutta omasta mielestä tuo mukavasti pehmeyttä ohjaamoon.

Mattavalkoinen oli kyllä värinä siinä mielessä tosi hyvä kun sitä ei tarvinnut hoitaa mitenkään sen kummemmin. Sillointällöin kun huuhteli niin pysyi suht. puhtaana. Mustaa saisi olla pesemässä joka toinen päivä jos puhtaana haluaa pitää.

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 19.8.2014 18:00

Taakse laitoin vielä vähän leveämmät spacerit ja eteen myös pienet levikepalat. Ulkonäkö nyt vähän mielestäni koheni, mutta ajettavuus ei. Vähän tuli levottoman oloinen kovemmissa vauhdeissa. ESP/haldex ei myöskään tykkää kun erilevyiset levikepalat edessä ja takana. Normiajossa ei ongelmaa, mutta luistonesto jos on päällä ja kovempaa kun ajaa mutkaan, niin rupeaa luistonesto vilkkumaan ja yrittää jarrutella jotain kulmaa kun rupeaa valo vilkkumaan niin oikeasti ei ole vielä lähelläkään että pito loppuisi)
Kuva

Voi olla että kaarilevikkeet lähtee sittenkin pois joskus niin ei tarvitse mitään speisereitä yms. ylimääräistä.
Kuva

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 19.8.2014 22:14

Ei kyllä spacerit vaikuta esp toimintaan...
Jollet sitten ole pidemmillä pulteillä tuhonnut abs kehää.... Itselläni ollut jos jonkinlaista lättyä yms. eikä ikinä ongelmia.
Tälläkin hetkellä 8.5 / 9.5 ja lätyt taisi olla 30mm ja 20mm

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 20.8.2014 9:12

Niin minäkin luulin ettei pitäisi vaikuttaa, mutta muillakin vanteilla sama homma. Jos eripaksuiset spacerit niin hyvin helposti rupeaa esp välkkymään/rutisemaan. Luulen että Haldex performance controllerilla voi olla jotain vaikutusta asiaan? Abs kehät on kunnossa..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.8.2014 11:01

Mulla oli TT:ssä niin julmettuja spacereita välillä kiinni, ettette pojat uskokaan. Eikä IKINÄ ESP ruvennut kenkkuilemaan spacereiden vuoksi. Ja oli eri levyisiä edessä ja takana ja vaikka missä. Leveimmät taisi olla 45mm per puoli takana.
Että kyllä annan ääneni myös sille, että se ESP kettuilee aivan jonkin muun vuoksi kuin raideleveyden muutoksen.
Veikkaan että nyt on jossain ABS:n anturissa tai kiihtyvyysanturissa matoja.

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 20.8.2014 13:16

Onko sulla Markku Haldexin sininen purkki käytössä? Mullakaan ei ole ennen ollut vastaavaa vikaa vaikka useampi Haldexi ollut. Selvästi nuo speiserit nyt tuon tekee, kun ilman speisereitä noilla vanteilla kärsi kanttailla miten halusi, mutta heti spesereiden laiton jälkeen rutisee. Sama homma oli edellisillä vanteilla.

Pitää vielä VCDS:lla kattoa mitä ABS/pyörintäanturit näyttää.

wabatus
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.11.2012 13:30

ViestiKirjoittaja wabatus » 20.8.2014 14:16

Itselläni on myös alkanut rutisemaan mutkissa silloin tällöin, spacereiden laiton jälkeen. Voi olla hyvinkin, että on vain yhteensattuma. On vaihdettu kyllä alusta sekä etu- ja takajarru yms samoihin aikoihin, että voinut saada anturi kipeätä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa