Passat 3C:tä hankkimassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

Passat 3C:tä hankkimassa

ViestiKirjoittaja simooo » 2.8.2014 20:48

Elikkäs auto kuume iski ja passat 3c näyttäisi tuovan helpotuksen.

Olen yrittänyt netistä etsiä tietoa tästä surullisen kuuluisasta kaksoismassavauhtipyörästä ja vastaukset on aika laidasta laitaan.

Eli itsellä kiinnostusta diesel passattia kohtaan ja toiset väittää että vauhtipyörä vaihdettava 100tkm välein ja toiset taas että 300tkm pääsee samalla...?

Sitten 1.9 tdi vai 2.0tdi?
1.9 ainakin kehutaan mutta onko nuissa 2.0:kaan paljoa moittimista kun suutin hässäköista on päästy yli?

Ja vielä lisäksi DSG automaattivaihteisto?
Kuinka kauan kestää/tulee kestämään?

Itsellä budjetti antaa sen verran rajoitusta että noin vm-2005-2008 auto n. 200-300tkm ajettuna tulisi kyseeseen.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 2.8.2014 21:04

Haku?

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 2.8.2014 21:18

Kuten sanoin olen jo koittanu ehtiä mutta SELVÄÄ vastausta ei tähän kaksoismassavauhtipyörä kysymykseen ole löytynyt.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 3.8.2014 8:00

Vauhtipyörä on kulutustavaraa, kesto riippuu käyttäjästä. 3c mallissa tuntuu massa kestävän max 250tkm. Omaani aikanaan vaihdoin muistaakseni 220tkm ajettuna kun rupesi ääntämään. Kone oli 1.9, muutenhan nämä on melkeen ikusia.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 3.8.2014 8:43

2006, 1,9 tdi löytyy täältä. Ajettu nyt 182tkm, ei ole koskettu kytkimeen eikä kaksoismassaan. Ei pidä ääntä. Muutenkaan ei ole moottorinpuolelle tehty ylimääräisiä remontteja. Normihuolloilla mennyt. Olen itse ajanut noin 100tkm autolla.ei syö öljyä eikä savuta. Polttoainepumppu hajosi jossain 90tkm tienoilla,meni liikkeen takuuseen. Sitten ainut kallis osa mikä meni,oli joku sähköisen ohjaustehostimeen liittyvä ohjainlaite tai muu vastaava. Syttyi punainen ratin kuva tauluun. Se tais maksaa merkkiliikkeessä jotain 300e nurkilla jos oikein muistan. Olen tyytyväinen ollut autoon. Eihän tuo 1,9 ole mikään raketti,mutta hyvin on riittänyt toistaiseksi.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 3.8.2014 12:50

Kylläpä se kaksoismassa porsii yleisimmin 200-250tkm väliin. Ja siinä vaiheessa itse laittaisin jäykän tilalle ainakin jos manuaali vehje on kyseessä.

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 3.8.2014 19:16

Perusvikoja/tyyppivikoja:
-Takajarrujen satulat jossain vaiheessa vaihtoon, halkeaa kuori ja vesi pääsee moottoriin.
-Pissapojansäiliön letku hankaa itsensä puhki ja alkaa vuotamaan. Sijaitsee repsikan eturenkaan etupuolella, korjattavissa mutta vaatii puskurin irroituksen.
-Tankiluukun aukaiseva tanko hyppää pois paikaltaan kun luukku jäätyy kiinni. Jos kerran laitettu nippuside korjauksena niin ei hyppää enään.
-Käsijarrunapin painokytkin menee rikki. Uusi maksaa alle 15€ ebayssä ja vaihto vie 10 min. Ohjeita youtubessa.
-Luukkujen ja ovien reunat ruostuvat.

Eri moottorikoodeissa omat murheensa. BKD 2.0 dieseleistä lienee se paras.
Aika hyvinhän noissa alkaa oleen jo suuttimet uusittu noihin kilometreihin kun pääsee (yli 200tkm)

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 3.8.2014 21:37

Jäykkä paketti tulee vissiiin itellekkin,kun sen aika on. Mut 250tkm on hyvin jos pääsee sinne asti. Kyllä auto vaihtuu ennen toista vaihtoa jo..

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 4.8.2014 16:22

Itsellä 320tkm rullattu 1.9Tdi, tähän mennessä uusittua:

-Vauhtipyörä/kytkin kaksi kertaa. (nyt kiinteä valeo)
-Turbo (250tkm)
-Käsijarrukatkaisin
-Pa-siirtopumppu kaksi kertaa
-Takajarrusatulat molemmin puolin
-Suuttimien johtosarja
-EGR venttiili
-Kaikki vetonivelet
-Pakosarjan tiiviste


Tuossa jotain pientä, mitä äkkiseltään muistaa, hyviä vehkeitähän nuo on.

Normaalia volskun "huoltoa" tyytyväinen olen ollut autoon, ei ole ainakaan vielä käynyt mielessä vaihtaa :)

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 5.8.2014 20:56

Kiitoksia näistä ja lisää saa laittaa kokemuksia.
Kenelläkään kokemusta tuosta automaattivaihteistosta?

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 6.8.2014 6:56

Tehtaan asentamat webastot ovat susia. Keskustelua esim. tuossa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189891&highlight=webasto ja tuossa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=163405&highlight=webasto Jos siis autossa on tehdasvarusteena webasto, eikä sille ole vielä tehty mitään, voi varautua hankkimaan kokonaan uuden lähitulevaisuudessa.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 6.8.2014 8:23

VMJ, miten turbo ja vetarit ilmaisivat tuntien tulleen täyteen?

Oletko nokka-akselin kuluneisuutta tutkinut.


Itsellä 210tkm ajettu. Liike vaihtoi 120tkm kohdalla kaksoismassan, vaikka ei vanha mitenkään loppuun ollut ajettu. Tinkasin vaihdon kauppaan :)

-Turbossa öljyn paluuputki oli rispaantunut, se vaihdettu (melko heppoista materiaalia)
-Webasto otettu käteen ja putsattu 2x

Siinäpä omat epänormaalit huollot.[/quote]

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 6.8.2014 16:32

Turbo pukkas öljyt putkeen, ja vetarit rupes pitämään normaalia kolinaa niin kuin yleensä kun ovat väljänä..

Itsellä myös tuo webasto ollut pimeänä aina, ei ole jaksanut siihen syventyä sen kummemmin kun on tarennut motariajossa ;)

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 13.8.2014 12:52

Hyvä auto. Kannattaa ottaa paremmilla varusteilla, karvalakkipenkeillä ei tee mitään! Sportline/highline tason täysnahkat sähkösäädöillä alkaa olemaan asialliset. Itellä on ongelmia ollut AFS (kaarrevalojen) kanssa, heittää välillä herjaa tiskiin, xenon valot aika huonot (voi johtua kuluneista polttimoista). Eli auto tosiaan bi-xenoneilla.

Webasto on pimeänä. Ko autossa 2.akku takakontissa ja kauko-ohjattava webasto. Voi johtua akun rikkinäisyydestäkin..

Autosta tuli vähän hengetön, ko mallissa hydraulisesti alipaineella säätyvät moottorin kumityynyt joista yksi vuosi alipainetta pihalle. Tulppaamalla ok!

Muutenkin onkin täys laulu 2000rpm jälkeen, ja vetää iloisesti punarajalle. Moottorityyppi BMR elikä "suutinvikainen" 2.0tdi 125kW. DPF on poistettu ja jokin ohjelma sisässä. Ko auto 6V manuaalilla. Kiinavanteilla ja kiinarenkailla (235-35R19) kesän kulutus melko reilulla kaasujalalla huitelee vähän reilussa kuudessa litrassa. "Yhdistetty". Paras ajoinen auto tähän asti verrattuna esim. bemarin e39 tai audin b5/b6 nelikkona.

Autossa on tietääkseni orkkis turbo/laatikko/kytkin/vp! kilometrejä tällä hetkellä noin 365tkm, joista itse ajanut vähän yli 30tkm. Olen todella tyytyväinen hankintaan.
Viimeksi muokannut HEHT, 13.8.2014 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa