Elikkäs auto kuume iski ja passat 3c näyttäisi tuovan helpotuksen.
Olen yrittänyt netistä etsiä tietoa tästä surullisen kuuluisasta kaksoismassavauhtipyörästä ja vastaukset on aika laidasta laitaan.
Eli itsellä kiinnostusta diesel passattia kohtaan ja toiset väittää että vauhtipyörä vaihdettava 100tkm välein ja toiset taas että 300tkm pääsee samalla...?
Sitten 1.9 tdi vai 2.0tdi?
1.9 ainakin kehutaan mutta onko nuissa 2.0:kaan paljoa moittimista kun suutin hässäköista on päästy yli?
Ja vielä lisäksi DSG automaattivaihteisto?
Kuinka kauan kestää/tulee kestämään?
Itsellä budjetti antaa sen verran rajoitusta että noin vm-2005-2008 auto n. 200-300tkm ajettuna tulisi kyseeseen.
Passat 3C:tä hankkimassa
Valvoja: ffp jäsenet
2006, 1,9 tdi löytyy täältä. Ajettu nyt 182tkm, ei ole koskettu kytkimeen eikä kaksoismassaan. Ei pidä ääntä. Muutenkaan ei ole moottorinpuolelle tehty ylimääräisiä remontteja. Normihuolloilla mennyt. Olen itse ajanut noin 100tkm autolla.ei syö öljyä eikä savuta. Polttoainepumppu hajosi jossain 90tkm tienoilla,meni liikkeen takuuseen. Sitten ainut kallis osa mikä meni,oli joku sähköisen ohjaustehostimeen liittyvä ohjainlaite tai muu vastaava. Syttyi punainen ratin kuva tauluun. Se tais maksaa merkkiliikkeessä jotain 300e nurkilla jos oikein muistan. Olen tyytyväinen ollut autoon. Eihän tuo 1,9 ole mikään raketti,mutta hyvin on riittänyt toistaiseksi.
Perusvikoja/tyyppivikoja:
-Takajarrujen satulat jossain vaiheessa vaihtoon, halkeaa kuori ja vesi pääsee moottoriin.
-Pissapojansäiliön letku hankaa itsensä puhki ja alkaa vuotamaan. Sijaitsee repsikan eturenkaan etupuolella, korjattavissa mutta vaatii puskurin irroituksen.
-Tankiluukun aukaiseva tanko hyppää pois paikaltaan kun luukku jäätyy kiinni. Jos kerran laitettu nippuside korjauksena niin ei hyppää enään.
-Käsijarrunapin painokytkin menee rikki. Uusi maksaa alle 15€ ebayssä ja vaihto vie 10 min. Ohjeita youtubessa.
-Luukkujen ja ovien reunat ruostuvat.
Eri moottorikoodeissa omat murheensa. BKD 2.0 dieseleistä lienee se paras.
Aika hyvinhän noissa alkaa oleen jo suuttimet uusittu noihin kilometreihin kun pääsee (yli 200tkm)
-Takajarrujen satulat jossain vaiheessa vaihtoon, halkeaa kuori ja vesi pääsee moottoriin.
-Pissapojansäiliön letku hankaa itsensä puhki ja alkaa vuotamaan. Sijaitsee repsikan eturenkaan etupuolella, korjattavissa mutta vaatii puskurin irroituksen.
-Tankiluukun aukaiseva tanko hyppää pois paikaltaan kun luukku jäätyy kiinni. Jos kerran laitettu nippuside korjauksena niin ei hyppää enään.
-Käsijarrunapin painokytkin menee rikki. Uusi maksaa alle 15€ ebayssä ja vaihto vie 10 min. Ohjeita youtubessa.
-Luukkujen ja ovien reunat ruostuvat.
Eri moottorikoodeissa omat murheensa. BKD 2.0 dieseleistä lienee se paras.
Aika hyvinhän noissa alkaa oleen jo suuttimet uusittu noihin kilometreihin kun pääsee (yli 200tkm)
Itsellä 320tkm rullattu 1.9Tdi, tähän mennessä uusittua:
-Vauhtipyörä/kytkin kaksi kertaa. (nyt kiinteä valeo)
-Turbo (250tkm)
-Käsijarrukatkaisin
-Pa-siirtopumppu kaksi kertaa
-Takajarrusatulat molemmin puolin
-Suuttimien johtosarja
-EGR venttiili
-Kaikki vetonivelet
-Pakosarjan tiiviste
Tuossa jotain pientä, mitä äkkiseltään muistaa, hyviä vehkeitähän nuo on.
Normaalia volskun "huoltoa" tyytyväinen olen ollut autoon, ei ole ainakaan vielä käynyt mielessä vaihtaa :)
-Vauhtipyörä/kytkin kaksi kertaa. (nyt kiinteä valeo)
-Turbo (250tkm)
-Käsijarrukatkaisin
-Pa-siirtopumppu kaksi kertaa
-Takajarrusatulat molemmin puolin
-Suuttimien johtosarja
-EGR venttiili
-Kaikki vetonivelet
-Pakosarjan tiiviste
Tuossa jotain pientä, mitä äkkiseltään muistaa, hyviä vehkeitähän nuo on.
Normaalia volskun "huoltoa" tyytyväinen olen ollut autoon, ei ole ainakaan vielä käynyt mielessä vaihtaa :)
Tehtaan asentamat webastot ovat susia. Keskustelua esim. tuossa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189891&highlight=webasto ja tuossa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=163405&highlight=webasto Jos siis autossa on tehdasvarusteena webasto, eikä sille ole vielä tehty mitään, voi varautua hankkimaan kokonaan uuden lähitulevaisuudessa.
VMJ, miten turbo ja vetarit ilmaisivat tuntien tulleen täyteen?
Oletko nokka-akselin kuluneisuutta tutkinut.
Itsellä 210tkm ajettu. Liike vaihtoi 120tkm kohdalla kaksoismassan, vaikka ei vanha mitenkään loppuun ollut ajettu. Tinkasin vaihdon kauppaan :)
-Turbossa öljyn paluuputki oli rispaantunut, se vaihdettu (melko heppoista materiaalia)
-Webasto otettu käteen ja putsattu 2x
Siinäpä omat epänormaalit huollot.[/quote]
Oletko nokka-akselin kuluneisuutta tutkinut.
Itsellä 210tkm ajettu. Liike vaihtoi 120tkm kohdalla kaksoismassan, vaikka ei vanha mitenkään loppuun ollut ajettu. Tinkasin vaihdon kauppaan :)
-Turbossa öljyn paluuputki oli rispaantunut, se vaihdettu (melko heppoista materiaalia)
-Webasto otettu käteen ja putsattu 2x
Siinäpä omat epänormaalit huollot.[/quote]
Hyvä auto. Kannattaa ottaa paremmilla varusteilla, karvalakkipenkeillä ei tee mitään! Sportline/highline tason täysnahkat sähkösäädöillä alkaa olemaan asialliset. Itellä on ongelmia ollut AFS (kaarrevalojen) kanssa, heittää välillä herjaa tiskiin, xenon valot aika huonot (voi johtua kuluneista polttimoista). Eli auto tosiaan bi-xenoneilla.
Webasto on pimeänä. Ko autossa 2.akku takakontissa ja kauko-ohjattava webasto. Voi johtua akun rikkinäisyydestäkin..
Autosta tuli vähän hengetön, ko mallissa hydraulisesti alipaineella säätyvät moottorin kumityynyt joista yksi vuosi alipainetta pihalle. Tulppaamalla ok!
Muutenkin onkin täys laulu 2000rpm jälkeen, ja vetää iloisesti punarajalle. Moottorityyppi BMR elikä "suutinvikainen" 2.0tdi 125kW. DPF on poistettu ja jokin ohjelma sisässä. Ko auto 6V manuaalilla. Kiinavanteilla ja kiinarenkailla (235-35R19) kesän kulutus melko reilulla kaasujalalla huitelee vähän reilussa kuudessa litrassa. "Yhdistetty". Paras ajoinen auto tähän asti verrattuna esim. bemarin e39 tai audin b5/b6 nelikkona.
Autossa on tietääkseni orkkis turbo/laatikko/kytkin/vp! kilometrejä tällä hetkellä noin 365tkm, joista itse ajanut vähän yli 30tkm. Olen todella tyytyväinen hankintaan.
Webasto on pimeänä. Ko autossa 2.akku takakontissa ja kauko-ohjattava webasto. Voi johtua akun rikkinäisyydestäkin..
Autosta tuli vähän hengetön, ko mallissa hydraulisesti alipaineella säätyvät moottorin kumityynyt joista yksi vuosi alipainetta pihalle. Tulppaamalla ok!
Muutenkin onkin täys laulu 2000rpm jälkeen, ja vetää iloisesti punarajalle. Moottorityyppi BMR elikä "suutinvikainen" 2.0tdi 125kW. DPF on poistettu ja jokin ohjelma sisässä. Ko auto 6V manuaalilla. Kiinavanteilla ja kiinarenkailla (235-35R19) kesän kulutus melko reilulla kaasujalalla huitelee vähän reilussa kuudessa litrassa. "Yhdistetty". Paras ajoinen auto tähän asti verrattuna esim. bemarin e39 tai audin b5/b6 nelikkona.
Autossa on tietääkseni orkkis turbo/laatikko/kytkin/vp! kilometrejä tällä hetkellä noin 365tkm, joista itse ajanut vähän yli 30tkm. Olen todella tyytyväinen hankintaan.
Viimeksi muokannut HEHT, 13.8.2014 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa