Aloin vaihtamaan golfiin kytkimen pääsylinteriä. Olin uskossa, että pääsylinteristä irroitetaan paineputki, joka on klivulla kiinni sekä jarrunestesäiliöltä tuleva letku.
Yllärinä olikin, että pääsylinterissä onkin painelähdössä kiinni suoraan tuollanen alumiinin värinen mokkula.
Tuossa pääsylinterissä ei ole mitään klipsua tai mitään, vaan se on vain kiinni tuossa mokkulassa, mutta ei ainakaan ihan helpolla irronnut. Tuosta mokkulasta lähtee sitten alempaa letku. Mistään en löytänyt netistä kuvaa tuosta mokkulasta, nettietkan mukaan tuossa ei tuollasta pitäisi olla.
Uudessa sylinterissä on tuollanen klipsu systeemi.
Onko kellekkään tullut tuollasta vastaan ja tietääkö joku kuinka sen saa irti.
Golf 4 tdi 4-motion (ajm) kytkimen pääsylinteriongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Siellä on tämä 1j1 721 465 s
http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/197012_x600.jpg
http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/197012_x600.jpg
No niin, Palikka2 oli oikeassa, kyllä sieltä klipsu sitten löytyikin, käsin kun tunnusteli ei tuntunut mitään klipsuun viittaavaa, mutta peilillä kun kiikaroi niin kyllä siellä pieni syvennys oli, josta koukulla sai nypättyä klipsun auki.
HanhiEmo laittoikin hyvän linkin, tuollanen palikka sieltä juurikin löytyi.
Mitä tuosta nyt ymmärsin, niin ilmeisesti laitettu TT:n osa, mikähän virka tolla kalikalla tuossa letkussa on?
Niin oli ahtaat paikat, että vaihtaessa o-rengasta tuohon nysään, joka menee sylinterin sisälle, kului varmaan tunti ja neljä o-rengasta.
No, homma tuli tehtyä ja kytkin tuntuu pelaavan ihan ok.
Oireinahan oli, että kytkinpoljin jäi muutaman kerran aluksi pohjaan ja nousi sieltä vain nostamalla, kunnes kytkimen paineet hukkui siten, että aina ennen vaihteenvaihtoa sai polkea kytkintä 10-kertaa, ennen kuin irroitti. Ulkopuolisia vuotoja ei näkynyt joten päättelin/toivoin että vika on pääsylinterissä ja onneksi nyt näin näytti olevan.
Ilmauksen tein sylinterin vaihdon jälkeen paineilman ja mk1:en golfin jarrunestekorkin avulla. Mk1:en jarrunestesäiliön korkissa ei ole antureita ja siinä on pieni huohotusreikä jonka kautta sai jarrunestesäiliöön paineen ihan puhdistuspistoolilla. Ilmaus kävi tosi kivuttomasti näin.
HanhiEmo laittoikin hyvän linkin, tuollanen palikka sieltä juurikin löytyi.
Mitä tuosta nyt ymmärsin, niin ilmeisesti laitettu TT:n osa, mikähän virka tolla kalikalla tuossa letkussa on?
Niin oli ahtaat paikat, että vaihtaessa o-rengasta tuohon nysään, joka menee sylinterin sisälle, kului varmaan tunti ja neljä o-rengasta.
No, homma tuli tehtyä ja kytkin tuntuu pelaavan ihan ok.
Oireinahan oli, että kytkinpoljin jäi muutaman kerran aluksi pohjaan ja nousi sieltä vain nostamalla, kunnes kytkimen paineet hukkui siten, että aina ennen vaihteenvaihtoa sai polkea kytkintä 10-kertaa, ennen kuin irroitti. Ulkopuolisia vuotoja ei näkynyt joten päättelin/toivoin että vika on pääsylinterissä ja onneksi nyt näin näytti olevan.
Ilmauksen tein sylinterin vaihdon jälkeen paineilman ja mk1:en golfin jarrunestekorkin avulla. Mk1:en jarrunestesäiliön korkissa ei ole antureita ja siinä on pieni huohotusreikä jonka kautta sai jarrunestesäiliöön paineen ihan puhdistuspistoolilla. Ilmaus kävi tosi kivuttomasti näin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa