T5 vuoto öljyntäyttöputken juuresta venttiilikopasta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

T5 vuoto öljyntäyttöputken juuresta venttiilikopasta

ViestiKirjoittaja LKK » 29.5.2014 17:29

T5 '05 AXD vuotaa hieman öljyn venttiilikopan päältä öljyntäyttöputken juuresta. Siinä näkyy kolme ilmeisesti kuusiokoloruuvia. Kun täyttöputkea heiluttaa näkyy "kehyksessä" peini reikä.

Ilmeisesti joku tiiviste on alhaalla, kun vaihtomoottorista katoin kuvaa. Oli vain kolme ruuvin reikää alumiinissa kuvasssa.

Hoituuko ruuvien kiristyksellä ja tiivisteenvaihdolla vai onko parempia konsteja?

Öljyä ei vuoda paljoa, mutta ajan myötä koneen etureunaan on valunut kunnon öljyvana.

En löytänyt mistään juttua vastaavasta vuodosta.

http://vw.vag-zapchasti.ru/list.php?id= ... &year=2003[]

Linkistä löysin asiaan liittyvän räjäytyskuvan

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 29.5.2014 19:53

Noita tiivisteitä oon pari vaihdellut, sillä tullut kuntoon.

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

tiiviste

ViestiKirjoittaja LKK » 29.5.2014 22:26

OK. Kiitos vastauksesta. Onko se tiivisteen vaihto tyyliin ruuvit auki, tiiviste paikalle ja ruuvit kiinni?

Sitä meinaan, että pitääkö viedä pajalle vai voiko kädettömämpikin mies tehdä homman itse?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.5.2014 12:33

"Sitä meinaan, että pitääkö viedä pajalle vai voiko kädettömämpikin mies tehdä homman itse"

Tarkista ensin ovatko pultit löysällä/kiinni, voi loppua vuoto jo silläkin ;)

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 30.5.2014 12:36

Ei muistaakseni muuta ku vanha irti ja uus tilalle.

Tosiaan voithan testata, peset koneen ja kiristelet ruuvit, loppuuko sotkeminen.

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

vuoto

ViestiKirjoittaja LKK » 30.5.2014 12:57

OK. Kiitos vastauksista, näillä pärjää jo pitkälle!

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 2.6.2014 9:01

vähän lainataan topikkia, eli minulla on sama homma. onko tuohon olemassa joku mallikohtainen tiiviste vai onko siellä vain joku O-rengas tai jotain?

EDIT: no tuohan se on, olisi pitänyt heti avata linkkiä tuolla ylhäällä... 070115315A

EDIT2: ei näköjään löydy ebaystä tuota tiivistettä...

Entäs onkos muilla ollut tuossa täyttöputken yläpäässä sellaista valkoista mönjää, näyttäisi olevan öljyn ja veden sekoitus? Autolla ajettu n. 250tkm, ja on siis myös T5

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 2.6.2014 9:07

Jos mönjää on paljon ja jäähdytysneste häviää niin vesipumppu vaihtoon.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 2.6.2014 9:42

En olisi huomannut että vettä häviäisi, voisko olla kondenssihommia? Öljyä sensijaan vaikuttisi menevän vähän liikaa... pitää nyt ottaa KM-lukemat talteen mutta vaikuttaisi melkein että olisi 1L/2tkm


IMG 20140530 170721

IMG 20140530 170852

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 3.6.2014 6:56

Kyllä tolla määrällä mönjää suosittelen vesipumpun ja moottoriöljyn vaihtoa mielummin heti kuin kohta. Turbo ei oikein kestä vedellä voitelua.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 3.6.2014 7:35

onko miten iso homma vaihtaa itse tuota vesipumppua?

edit: näin näköjään... http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 25489.html

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 3.6.2014 11:26

Kyllä siinä melkein päivän saa kulutettua jos työkaluja täytyy tehdä. Välttämättä tuota koneen lukitsemista ei tarvitse tehdä, jos pöyrät ottaa maahan veto päällä.

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

Tiiviste

ViestiKirjoittaja LKK » 3.6.2014 22:01

Otin tiivisteet irti ja putsasin sen ja pistin takaisin paikalle. Loppui vuoto heti puhdistuksen ja uudelleen asennuksen jälkeen. Ehdin jo tilata uuden tiivisteenkin, kun vanha ei näyttänyt ihan pyöreältä. Hinta marmoritiskillä oli parikymppiä, mutta voi olla että jätän noutamatta..

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 5.6.2014 19:18

Paineilmatyökaluilla alle kahteen tuntiin tekee helposti. Sillä edellytyksellä, ettei pumppu ole muuttunut yhdeksi lohkon kanssa. Silloin otattaa vaihteiston irti, että pääsee kunnolla työstämään. Ja yläkautta kaikki muu paitsi öljyproppu alakautta. Ensin kun valuttaa öljyt pois ja laittaa propun sormin takaisin kiinni. Sitten ottaa vesipumpun pois. Ja tämän jälkeen öljyproppu taas auki ja poistaa jäähdytysnesteet sitä kautta. Sitten proppu kiinni ja pumppu paikalleen ja nesteet sisään ja auto nippuun ja baanalle.

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

Mönjä

ViestiKirjoittaja LKK » 10.6.2014 16:21

Mulla ei ollut yhtään monjää putkessa tai korkissa. Autossa mittarissa 507tkm.

reimah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 22.5.2010 17:05

ViestiKirjoittaja reimah » 10.8.2014 10:23

Oliko vaihdon tarpeessa

Kuva

Kuiskaaja
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.10.2012 15:44

ViestiKirjoittaja Kuiskaaja » 11.8.2014 21:27

Onhan tuo vanha vähän peurasen näköinen.. :D

Mistä hommasit uuden ja paljonko kustansi?

reimah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 22.5.2010 17:05

ViestiKirjoittaja reimah » 12.8.2014 10:10

Motonet 99€. Vanha pumppu vuoti akselin juuresta vedet öljytilaan noin 2 desiä per 1000km.

Kuiskaaja
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.10.2012 15:44

ViestiKirjoittaja Kuiskaaja » 12.8.2014 22:10

Kiitos. Minkä merkkinen härveli oli?

Teen tässä vaan hintavertailua Autonvaraosat24.fi- sivuston (PKW Autoteile) tuotteisiin.

Tuolta tuli tilattua aika hivakka tavaraa, kun tein omaan kotteroon 200 tkm huollon. Em. pajaa voin suositella lämpimästi.

MN

reimah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 22.5.2010 17:05

ViestiKirjoittaja reimah » 13.8.2014 5:06

Pumpun merkki on GRAF, ja vahvalla mutulla se on alkuperäisosa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Perunankylväjä ja 20 vierailijaa