Terve!
Nyt tarvis vähän neuvoa, mistä viasta voisi olla kysymys. Muutama viikko sitten ajoin auton parkkiin ja auto seisoi hetken aikaa paikallaan ja kun tulin takas ja käynnistin niin ei käynnistynyt, mutta käynnistyi heti toisella kertaa. Noh, tänä aamuna ajoin töihin, johon on noin 40 km matkaa. Sammutin auton ja kävin työpaikalla ja noin vartti siitä lähdin ajamaan autolla uudestaan. Pääsin about 100m ja auto sammui yhtäkkiä. Yritin startata uudestaan, mutta ei mitään tapahtunut. Tuuletin pyöri, radio toimi ja auto yrittää startata, mutta kuuluu vaan se täkätys mutta auto ei hörähdä käyntii. Kokeilin muutaman kerran käynnistää mutta sama juttu. About tunnin päästä sammumisesta kokeilin uudestaan ja auto käynnistyi kuin ei olisi ikinä mitään ongelmaa ollutkaa. Kun auto käynnistyi jälleen käytin tietokoneessa, mutta koneen mielestä kaikki oli ok. Päivän aikana se teki melkein saman jutun kerran, mutta käynnistyi kuitenkin.
Huomasin silloin aamulla, että auton moottorin lämpötila oli noin 70 astetta kun se käynnistyi. Soitin yhdelle tutulle ja hän sanoi, että sen autossa oli vähän samaa vikaa ja epäili, että vika voisi olla kampiakselin asentotunnistimessa vai mikä sen virallinen nimi onkaan. Vahvistatteko saman vian vai olisiko joitain muita teorioita? Auto on -08 vuoden passat 1.9TDI. Autolla on ajettu nyt 184tkm. Kitiokset etukäteen?
Kampiakselin asentotunnistinKO?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 2.10.2013 21:44
Liikkeessä huoltomies sanoi, että tuollaisesta ei välttämättä jää vikakoodia muistiin jos auto lähtee käyntiin uudestaan ja suosittelikin, että kun se seuraavan kerran sammuu hinauttaa suoraan liikkeeseen yrittämättä käynnistää autoa uudestaan niin silloin tietokone pystyy lukemaan sen koodin mikä siellä on vialla. Auto käy ihan tasaisesti eikä nyi ajaessa enkä ole mitään muitakaan ongelmia tai sivuvaikutuksia autossa huomannut.
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 2.10.2013 21:44
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 2.10.2013 21:44
Voi olla relevikaa. Toinen vaihtoehto olisi sitten johtovika. Sitä "johtovikaa" saattaa hyvinkin olla konehuoneen sulakerasia alla. Siitä kun irroittaa ne mutterilla kiinni olevat paksut plussajohdot, niin sen jälkeen pari torxia irti ja sulakerasia lähtee irti. Sen alta liittimistä saattaa löytyä ekosähköä.
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 2.10.2013 21:44
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa