Kampiakselin asentotunnistinKO?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kalakukko88
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2013 21:44

Kampiakselin asentotunnistinKO?

ViestiKirjoittaja kalakukko88 » 8.8.2014 17:55

Terve!

Nyt tarvis vähän neuvoa, mistä viasta voisi olla kysymys. Muutama viikko sitten ajoin auton parkkiin ja auto seisoi hetken aikaa paikallaan ja kun tulin takas ja käynnistin niin ei käynnistynyt, mutta käynnistyi heti toisella kertaa. Noh, tänä aamuna ajoin töihin, johon on noin 40 km matkaa. Sammutin auton ja kävin työpaikalla ja noin vartti siitä lähdin ajamaan autolla uudestaan. Pääsin about 100m ja auto sammui yhtäkkiä. Yritin startata uudestaan, mutta ei mitään tapahtunut. Tuuletin pyöri, radio toimi ja auto yrittää startata, mutta kuuluu vaan se täkätys mutta auto ei hörähdä käyntii. Kokeilin muutaman kerran käynnistää mutta sama juttu. About tunnin päästä sammumisesta kokeilin uudestaan ja auto käynnistyi kuin ei olisi ikinä mitään ongelmaa ollutkaa. Kun auto käynnistyi jälleen käytin tietokoneessa, mutta koneen mielestä kaikki oli ok. Päivän aikana se teki melkein saman jutun kerran, mutta käynnistyi kuitenkin.

Huomasin silloin aamulla, että auton moottorin lämpötila oli noin 70 astetta kun se käynnistyi. Soitin yhdelle tutulle ja hän sanoi, että sen autossa oli vähän samaa vikaa ja epäili, että vika voisi olla kampiakselin asentotunnistimessa vai mikä sen virallinen nimi onkaan. Vahvistatteko saman vian vai olisiko joitain muita teorioita? Auto on -08 vuoden passat 1.9TDI. Autolla on ajettu nyt 184tkm. Kitiokset etukäteen?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 9.8.2014 6:09

Kampiakselin anturista jää joku vikakoodi. ns mekaaninen vika jos ei jää koodia, ekana tulee mieleen suuttimen o-renkaat. Nykiikö tasakaasulla?

kalakukko88
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2013 21:44

ViestiKirjoittaja kalakukko88 » 9.8.2014 10:42

Liikkeessä huoltomies sanoi, että tuollaisesta ei välttämättä jää vikakoodia muistiin jos auto lähtee käyntiin uudestaan ja suosittelikin, että kun se seuraavan kerran sammuu hinauttaa suoraan liikkeeseen yrittämättä käynnistää autoa uudestaan niin silloin tietokone pystyy lukemaan sen koodin mikä siellä on vialla. Auto käy ihan tasaisesti eikä nyi ajaessa enkä ole mitään muitakaan ongelmia tai sivuvaikutuksia autossa huomannut.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 10.8.2014 8:12

Jos sinne vikakoodi tulee, ei se poistu sieltä moottoria käynnistämällä. Moottorin ohjainlaitteen virransyöttö jos katkeaa, niin moottori ei käy. Eikä silloin jää mitään vikakoodeja, koska ohjainlaite luulee, että kuuluukin olla pimeänä.

kalakukko88
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2013 21:44

ViestiKirjoittaja kalakukko88 » 10.8.2014 9:58

Okei. No en tiedä sitten, mitä se huotomies oikein tarkoitti tuolla mutta niin se sano. :D Onko sulla HuHu mitään ajatusta voiko se olla se kampiakselin asentotunnistin sökönä tai menossa sököksi vai olisiko parempaa teoriata asiaan?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 10.8.2014 12:40

Relevika. Mitäs niitä numeroita nyt olikaan releillä, 373, 460?

kalakukko88
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2013 21:44

ViestiKirjoittaja kalakukko88 » 10.8.2014 14:16

Voisiko se olla pääreleessä sitten se vika ja mistä sen pitäisi löytyä? mikähän numero kyseisellä releellä olla?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 11.8.2014 20:03

Voi olla relevikaa. Toinen vaihtoehto olisi sitten johtovika. Sitä "johtovikaa" saattaa hyvinkin olla konehuoneen sulakerasia alla. Siitä kun irroittaa ne mutterilla kiinni olevat paksut plussajohdot, niin sen jälkeen pari torxia irti ja sulakerasia lähtee irti. Sen alta liittimistä saattaa löytyä ekosähköä.

kalakukko88
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2013 21:44

ViestiKirjoittaja kalakukko88 » 12.8.2014 7:44

Ongelma on korjattu. Polttoainepumppu oli sökö. Virtaa pumpulle meni mutta mitään ei tapahtunut. Pumppu ja tiivisteet vaihettu ja taas pelittää jonkin aikaa. :D Kiitokset vielä kommenteista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa