"vaihteensiirtotorni"

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

"vaihteensiirtotorni"

ViestiKirjoittaja topi69 » 11.8.2014 11:29

Golf -00 AGR ja 5-lovinen laatikko.
Laatikon päällä on mekanismi missä on pystyakseli ja mihin tulee vaihteensiirtovaijerit kiinni.
Siinä pystyakselissa on usean millin väljää sivusuunnassa eli siinä on varmaan jonkinlainen laakeripusla tms mikä on pahasti kulunut?
Millainen homma tuon vaihtaminen on ja onko ylipäätään mahdollista?
Ei kai edellytä laatikon irroittamista?

Topi

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 11.8.2014 13:02

Uuden laakeriholkin saa reilulla kympillä marmorilta ja muista myös ottaa uus stefa sen kaveriksi. Vaihto onnistuu ilman laatikon irrottamista, vaihtotorni vaan irti laatikosta. Nosta torni varovasti irti laatikosta siten, että hajoneen laakerin kuulia ei pääsisi älyttömästi putoamaan laatikkoon.

Laakerin irroittamiseksi tornista voi joutua käyttämään väkivaltaa, omassa oli aikankin hirttänyt kiinni -> leikkaamalla palasiksi irti.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 11.8.2014 13:51

Siinä on siis ihan kuulalaakeri eikä pelkkä holkki?

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 11.8.2014 18:35

Holkki jonka sisässä on kuulalaakeri, yhtä samaa osaa. Tiedä varmaksi kumpi tuo nyt sitten nimeltään on :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa