Suuttimien sopivuus ALH -> AGR

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

Suuttimien sopivuus ALH -> AGR

ViestiKirjoittaja Arto S » 24.7.2014 8:19

Elikkäs kyseessä olis suuttimien vaihto. Kakkiksessani on tuollanen viritetty ALH mylly jossa on stage 2 käret asennettu suuttimiin. Ostin sitten käyttöauton Boran jossa on vastaavasti AGR moottori. Passaako näistä suuttimet päikseen vai teenkö turhaa työtä jos kokeilen?

AGR on ilmeisesti kiintee siipisellä turbolla varustettu? Pystyykös tähän jollain helpolla kikalla rakentamaan siiven säätösysteemin? Ajattelin vain saisko noi palikat passaamaan Golfista tähän Borattiin...

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 24.7.2014 20:57

AGR ja ALH on sama kone mutta kuten sanoitkin niin AGR on kiinteällä hukkis ahtimella.
Osat käy ristiin rastiin, mutta tuo juuttuvasiipinen ei toimi boratissa sitten sellaisenaan ja toisinpäin, moottorinohjauksessa on eroa AGR ja ALH välillä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 24.7.2014 22:08

Sekä muuttuvasiipisen ohjaus on alipaineella, joten eri N75 ja sen letkut eri paikasta. Downpipen laippa on erilainen.
Isommilla suutinkärjillä (riippuu miten paljon isommat) saattaa toimiakin jotenkin, kokeilemalla selviää. Jos paukkuu vikatilaan niin sitten säätöhommiin. Mutta melko pienellä on siis vaihdettavissa ja saatavissa osat pelaamaan ristiin, varsinkin jos on ne kaksi moottoria mistä vaihdella osia päikseen.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 25.7.2014 9:28

Arveletteko siis että saisin pelaamaan tuon muuttuvasiipisen turbon vaihtamalla Golfista n75 venttiilin siihen ja laittelemalla letkut uuteen uskoon? Autot tosiaan vierekkäin mahdollisuus saada että voi osia napsia. Poksin joutuu tottakai sitte säätämään, sillehän ei voi mitään. Tuskin passaa Cordoban poksi tähän Boran sähköjärjestelmään :/ On sen verta eroja että Cordobassa on kuitenki nelosen mittaristo mutta erillinen ajoneston purkki mutta kolmos/kakkoskorin viiksikiinnitys+liittimet... Boran ajoneston purkki taitaapi sitten olla mittaristossa kiinteesti..

Suuttimia aattelin vaan vaihtaa jos saan passelin turbon niitten kaveriksi. Eihän muuten ole niistä oikein hyötyä, suotta hulluna savuttamaankaan..

Onkos muute agr moottorissa vielä kiintee vauhtipyörä vai kaksoismassa? Ainakin tuossa Cordoban ALH koneessa on kiintee vielä. Mistäs sais parempia Sre kytkimiä?

Tarkoitus tässä olisi siis piristää tämä Bora noihin Golfissa oleviin tehoihin 172/373 Golfissa olevilla osilla joilla se koppa liikkuu jotenkuten. Tämän jälkeen olisi tarkoitus virittää vaikka esim kiintee siipisellä turbolla golffia lisää jos siitä joutuu ottamaan sen n75 venttiilin. Golffiin on siis otettu tekniikka tuosta Cordobasta!

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 25.7.2014 13:11

Menikö apurunkoineen päittäin cordobasta, laitoitko ohjaustehostimen? Siis onnistuu niin että vaihdat ne suuttimet ja turbon boraan paikalleen. Sitte vaihdat vielä ne 75 venat ja letkut päikseen. Sitten softaat sen boran, jonka yhteydessä muutetaan n75 alipainesäätöseksi softaan. Tällä tavalla onnistuu ainaki varmasti.

Voit toki kokeilla vaihtaa boksejaki, vaan siitä en tiedä onnistuuko miten ja mitä tulee loppupeleissä maksamaan. Jos ite nyt alkaisin laittaan lisää tehoa niin tulis vnt heräämisen, käytettävyyden ja kulutuksen vuoksi.

Motonetistä saa sasch power paketin kiinteälle vauhtipyörälle, joka kestää ainaki 350nm, eikä maksa paljon. Tepolta ainaki saat sre asetelman, eli speedautoteilestä. Moottorinumerosta riippuu onko kiinteä vai kaksoismassa, purkamalla selviää viimeistään. Muista että pulttien pituus on eri ja aina pitäs laittaa uudet.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 28.7.2014 8:50

Moottori kävi paikoilleen ihan bolt on golffin apurunkoon kun vaihtoi vaan vänkärin kulmassa moottorin takana olevan kannakkeen vanhasta moottorista. Ohjaustehostinta en laittanu koska tykkään enemmän tuntumasta tiehen :) Olisi sekin varmaan mahtunut ihan hyvin sinne mutta olisi ollut jo kohtuu ahas konehuone sen jälkeen..

Enpäs ookkaan tiennyt että motonetistä saa tuollaista kytkinpakettia? Onko varmuutta että se kestää tuon 350 nyyttöniä?

Mistäs moottorin numerosta lähtien on ollut kaksoismassa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.7.2014 9:04

Sachsin Power kestää sen 400Nm jos vaan on vielä saatavilla. Toinen vaihtoehto ilmeisesti on laittaa VR6:sen LUK-merkkinen kytkinpaketti, väännönkesto samaa luokkaa.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 28.7.2014 10:46

84-1729
Kytkinpaketti BoraA3-TDi66 -97
Sopivuudet:
- 1,9TDi-66kW AGR/ALH jos LUK-kytkin (ø220mm)
- 1,9TDi-81kW AHF

Hinta:
219,90€

84-1730
Kytkinpaketti OctBoraA3-TDi81
Sopivuudet:
- 1,9TDi-66kW ALH jos Sachs-kytkin (ø228mm)

Hinta:
189,90€


Meinaatko näistä paketeista jompaa kumpaa?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.7.2014 13:56

Eipä näkyny enään sitä mitä tarkotin, harmi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.7.2014 14:34

Joo ei näy enää Motonetissä Poweria.

Golf Mk3 VR6 kytkinpaketti muistaakseni LUK -merkkisenä varaosaliikkeestä, pitäisi olla hintaluokassa alle 300€.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 28.7.2014 14:39

Okei, no sitäpä pitää alkaa metästämään.. Tai sitten tilaa vaan oikean SRE kytkimen. Kiitoksia näistä tiedoista! :)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 29.7.2014 20:12

Suosittelen sitte sitä vr6 versiota. Ihan sen takia että on halvempi. Se sre itestään on 350e ja pelkkää kytkinlevyä nyt on niin ja näin saada, yleensä tuppaavat tyrkyttään asetelman kans niitä levyjä, toki tilanne voi olla toinen jos netistä hommaa. Ja jos tykkää siitä kivan tuntusestä kytkimestä niin sre voi olla turhan ottava. Ite kyllä tykkään ku tietää tasan tarkkaan että on kiinni niin että pitää.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 30.7.2014 7:49

Juu, Golfissa on tuollanen SRE:n levy+asetelma kun siinä oli kiintee vauhtipyörä jo vakiona, on tosi hyvä ajaa! Ei oo kyllä kaduttanut hetkeekään ja jopa nelosella jaksoi pitää kun anto vähän kaarteessa lievää kokeilunmuotoista pommia... Boraan nyt tilattu Valeon kuulema riittävä kytkinpaketti jossa tulee myös mukana ilmeisesti vauhtipyörä + pultit. Toivottavasti pitää :)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 30.7.2014 8:52

Toivottavasti ei mee rahat hukkaan. Huonoa juttua ollu täälä siitä setistä. Kuulemma pitää hetken hyvin, kunnes alkaa luistaan. Tämän takia sitä ei sulle ehdotettukaan.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 30.7.2014 10:54

No hitsit. Ee passoo sitte revitellä ja toivotaan että pittää kunnolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa