2007 2.0tdi BKD tehot hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

2007 2.0tdi BKD tehot hukassa

ViestiKirjoittaja pellari » 26.5.2014 8:19

Joo autona olis skooda octavia 2.0tdi dsg. asiasta näyttää olevan monta keskustelua täällä vaan en kehtais ruveta kaikkia osia vaihtamaan.

autossa on seoroovanlainen vika elikkäs.

Normia ajussa (kerran kiihdytyksessä) saattaa yhtä äkkiä heittää tehot pois, pyssäytys tiesivvuun - sammutus ja matka jatkuu. ei vikakoodia. välillä saattaa olla pitkän aikaa että ei tee ja välillä sitten 15km matkalla kerran.
kerran kuukaudessa käyn iisalmi-tampere-iisalmi (n.900km) lenki ajamassa niin yleensä tekee tuo tehojen hävittämisen alla 100km ajettu matkasta ja sitte voi toimia koko matkan ilman ongelmia.

Kerran on tullu vika koodi ja se oli turboahdin / mek.ahdin overboost condition.

eli siis onko joku tietty anturi tai joku juttu missä voi tuo vika olla? en uskoisi että turbossa olisi vikkaa kun kuitenkin toimii hyvin, ei nyvi.

ja vielä sammaan syssyyn kysäsen tuosta PERJKL!! turvavyön lukosta, välillä ajon aikana alkaa kuulua pimputus ja kojetaulu näyttää että ei turvavyö kiinni, vähän heilautat lukkoo niin loppuu ja kohta alkaa taas.

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

ViestiKirjoittaja Hakku » 26.5.2014 13:16

Turbon johdesiivet jumiutuvat karstasta ja ahtopaineensäätö takkuaa -> kiihdytettäessä auto yliahtaa ja antaa vikakoodin sekä leikkaa tehot. Tämä on satunnaista omassa autossanikin. Paras ratkaisu olisi purkaa turbon turbiinipää ja puhdistaa mekanismi.

Jos etupenkillä on tavaraa ja auto ilmoittaa että repsikan penkillä istuu joku ilman vöitä? Onko penkin alla olevat sähköliittimet kunnolla kiinni, käytä auki ja kiinni...

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 26.5.2014 15:21

Onkos vikakoodit luettu VCDS vai jollain yleismokkulalla? Luulisi jäävän koodi tuosta.

alvelin
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.11.2005 18:59

ViestiKirjoittaja alvelin » 26.5.2014 18:07

VNT-siivet jumittaa, Itsellä oli samat oireet ennen turbon vaihtoa.

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 26.5.2014 23:27

kerran on jääny vikakoodin kun kojetauluun moottorinvikavalo palamaan. nollauksen jälkeen kun lähti taas tehot pois ja katon vikakoodit niin ei antanu mitään. kyllä tuntuu aika juuttuvasiipisiä nuo urpot olla, ihmettelen vaan kummasti kun normisti saa kiihytellä niin ei mitn ongelmaa ja vetää niinkuin pitääkin (paitsi sen yhden kerran) ja sitten kun normaalisti ajelee suoralla tiellä niin hävittää tehot.
mut kait se on urpo käytettävä irti ja puhisteltava, kuinkahan vtumainen operaatio se irrottelu ja puhistus on? tarviiko pakosarjaa käyttää irti jne jne?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 27.5.2014 6:57

Oliskohan tästä apua http://www.tecalemit.fi/tuotteet/forte- ... bo-cleaner onko kukaan testannut?

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 27.5.2014 21:59

taijjan koitella kuitenkin tuota mr.musclee käsittelyä, jos se silä onnistus

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 29.5.2014 19:32

tännään koittelen miten siivet liikuskelee niin sen verran liikku kun kello anto peris alas päin, eikä takellellu.
ainut että kun konehuonetta ylhäältä päin kattelin niiin ilmamössömittarin jälkeen tuleva muoviletkun pätkä, ilmamössömittarin jälkeisessa liitoksessa ei ollu lemmari paikallaan ja ol aika väljä liitos, olisko tuosta johtunu että joskus sillon tällöin meni "linkutus tilaan"

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.5.2014 15:08

En usko että vaikuttaa mut kunnossahan se pitää olla tietty..

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 5.6.2014 19:45

joo skeida kesti n.700 km ei mitn ongelmaa, oli auto täynnä porukkata ja ajettiin paljon. noh nytten ku emäntä ol töihin ajamassa niin 80km matkalla 3 kertaa vikatillaan ja ei mitn vikakoodia. minkälaista se alakaa tehhä jos ilimamassamittari alkaa mennä? entäs sitten kun ahtopainesäädin alkaa oikutella? antaako se aina vikakoodin vai ei

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 5.6.2014 21:28

ja nyt viimesin tältä iltaa, tasakaasulla alkoa pikkusen hummailemmaan ja hävitte tehot mutta sitten ne tulikin takas ku paino kaasua vähän aikaa

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 6.6.2014 18:01

Omia kokemuksia ollut ainakin 1,9 tdi Audissa joka meni vikatilaan kun ahtopaineen säätösolenoidi oli viallinen.

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 2.7.2014 13:53

kyllä vain mutta tuossa BKD konneessa se säätösolenoidi niin näyttää olevan semmonen iso mötikkä mistä lähtee 6 eri alipaine letkua.
MUTTA kysymys kuulunee että voisko tuo hummailu ja tehojen hävikki niin syyllinen olla hukkaportti? että siitä olis kalvo "väsymässä"

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 14.7.2014 21:19

ei kellään satus olemaan hyllyssä ylimääräsenä niin tuota ahtopaineittein "haistelia" anturia? tuohon bkd konneeseen`?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 17.7.2014 16:26

ei ole hukkaporttia bkd motissa, vnt ahdin.

R4MOTION
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.4.2013 19:38

Venttiili 6Q0 906 625E

ViestiKirjoittaja R4MOTION » 18.7.2014 9:44

Multa löytys tommonen venttiili mötikkä

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 24.7.2014 13:38

tuon ahtoipaineitten haistelijan vaihdon ja auton käytös muuttui aivan täysin, paljon tasasemmin lähtee vetämään ja ei pölläyttele mustaa savua lähtiessään ja ei oo vielä n.1000km ajalla niin hävittäny tehojaan

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 25.7.2014 16:10

Missä tuo ahtopaineenhaistelija sijaitsee.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 25.7.2014 17:36

Vaihdoitko ahtopaineanturin (MAP) vai sen ahtimen ohjauksen alipainesolenoidin?

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 25.7.2014 20:07

siis tämä anturi mikä on muovisessa ahtoputkessa enne imusarjaa eli just tämä map anturi (038 906 051 c)

piti alottaa halvemmasta vaihtoehdosta, kait se on jos vielä alkaa oikuttelemaan niin sitten vaihdettava se ahtipaineitten säätö sole tai vai mikä se nyt onkaan mistä lähtee 5 muutakin alipaine letkua

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 27.7.2014 18:46

Mitä kustansi tuo MAP? ostitko marmoritiskiltä?

pellari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.5.2014 8:01

ViestiKirjoittaja pellari » 27.7.2014 21:38

purkaamolta ostin (serkku haki) anturin, 85ktm ajettu, vw caravellesta (2006) peräsin oleva anturi mutta väliäkö tuolla kun oli kuitenkin (038 906 051 c) ja kustansi 30e anturi + 6e postikulut, viikon olis mennyt että olisin saanut osan niin kusti polki ja posti kulki nopeemmin.

kalliimpiakin samoja antureita olis ollu mutta otin halvimman :D

nyt o viikon päivät ajeltu ja ei oo kertaakaan vikatilaan mennyt

en käyny edes marmoritiskiltä kysymässä mut voisin veikata että hinta olis siellä uuvella ollut tuplat ja tilaus tavaraks olis menny?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa