Passat 3b -99 1.9TDI AHU Sekalaista kyselyä.
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3b -99 1.9TDI AHU Sekalaista kyselyä.
Moro.
Eli sellane vika otsikon mukasessa pasuunassa jotta jos evryn vastusarvon säätää alle 430 ohm, niin jossain 3000rpm tietämillä katkasee syötön ja meno hyytyy kunnes evryn kytkee pois päältä.
Kone ei vielä "rynkytä" vastusarvon oltaessa 430 ohm.
IQ pohja-arvon säädin noin kahteen, ja evry(430 ohm) päällä näyttää vcds IQ arvoksi nollaa.
Pumpun ajotuksen säädin vcds:n kartan avulla vähän yli sen keskimmäisen viivan.
Polttoaineen lämpötilaksi näyttää koneen ollessa lämpösenä jotain 130-150 astetta.
Ihmetyttää, jotta missä vika, kun ei taho oikein evrynkään kanssa vetoja löytyä, ja mustasta savusta ei tietoakaan.
Niin, ja ahtopaineet ilman evryä 0,65-0,7bar ja evryn kans 0.7-0.8bar.
Jokune vuos sitte omistin mk3 Golffin, missä oli 1Z kone(vissiin käytännössä yks ja sama kone tän AHU:n kans?).
Siihen tein samanlaisen evryn, ja vetoja oli niin jotta etusia kulu nopeemmin kuin tankki tyhjeni ja taivas pimeni polkastaessa :D
EDIT:
Lisätään nyt vielä soppaan sellane ropleema, jotta moottorin jäähdytysnesteen lämpötilamittari ei toimi. Harvakseltaan(kerran viikossa 5sec ajan) näyttää oikean lukeman. VCDS ilmoittaa viaks "positive to B+" tai jotain sinne päin se oli, kun viikko sitte kattoin.
Liekkö johdossa/mittaristossa vikaa/katkosta vai anturi vaan männy? Ja mikäs anturi se sit olis näistä kolmesta-neljästä, mitä tuolla moottorin takapäässä on vierekkäin ylävesiletkun lähössä?
Mikä on käyntilämpösenä(80-90c) anturin vastusarvo?
Eli sellane vika otsikon mukasessa pasuunassa jotta jos evryn vastusarvon säätää alle 430 ohm, niin jossain 3000rpm tietämillä katkasee syötön ja meno hyytyy kunnes evryn kytkee pois päältä.
Kone ei vielä "rynkytä" vastusarvon oltaessa 430 ohm.
IQ pohja-arvon säädin noin kahteen, ja evry(430 ohm) päällä näyttää vcds IQ arvoksi nollaa.
Pumpun ajotuksen säädin vcds:n kartan avulla vähän yli sen keskimmäisen viivan.
Polttoaineen lämpötilaksi näyttää koneen ollessa lämpösenä jotain 130-150 astetta.
Ihmetyttää, jotta missä vika, kun ei taho oikein evrynkään kanssa vetoja löytyä, ja mustasta savusta ei tietoakaan.
Niin, ja ahtopaineet ilman evryä 0,65-0,7bar ja evryn kans 0.7-0.8bar.
Jokune vuos sitte omistin mk3 Golffin, missä oli 1Z kone(vissiin käytännössä yks ja sama kone tän AHU:n kans?).
Siihen tein samanlaisen evryn, ja vetoja oli niin jotta etusia kulu nopeemmin kuin tankki tyhjeni ja taivas pimeni polkastaessa :D
EDIT:
Lisätään nyt vielä soppaan sellane ropleema, jotta moottorin jäähdytysnesteen lämpötilamittari ei toimi. Harvakseltaan(kerran viikossa 5sec ajan) näyttää oikean lukeman. VCDS ilmoittaa viaks "positive to B+" tai jotain sinne päin se oli, kun viikko sitte kattoin.
Liekkö johdossa/mittaristossa vikaa/katkosta vai anturi vaan männy? Ja mikäs anturi se sit olis näistä kolmesta-neljästä, mitä tuolla moottorin takapäässä on vierekkäin ylävesiletkun lähössä?
Mikä on käyntilämpösenä(80-90c) anturin vastusarvo?
Viimeksi muokannut HRemes, 19.8.2014 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mjahas, turbon persiissä oleva pakoputken jousto ratkes poikki ja menohaluja tuli aivan prklsti lisää :D Etusetki luistaa kaasusta jo niiku jiällä konsannaa x)
Liekkö katti niin tukossa että sen takia ei kulkenu mihkää ja katko syöttöö yms yms?
Täytyy ensviikolla kuha kerkiää, kokkeella jotta saisko nytte evryä kiännettyä lissee.
Vai voiko sitä iq arvoo enää nollasta laskee?
Savuaki rupes tuleen kun se putki katkes, vaan huono homma se ku sotkee koko konehuoneen yhellä polokasulla mustaks :D
Inffoon lisää, miten vaikuttaa, kun saan aikaseks piestyä katista hilut pihalle ja ehjättyä putken ja ja ja... :D
Liekkö katti niin tukossa että sen takia ei kulkenu mihkää ja katko syöttöö yms yms?
Täytyy ensviikolla kuha kerkiää, kokkeella jotta saisko nytte evryä kiännettyä lissee.
Vai voiko sitä iq arvoo enää nollasta laskee?
Savuaki rupes tuleen kun se putki katkes, vaan huono homma se ku sotkee koko konehuoneen yhellä polokasulla mustaks :D
Inffoon lisää, miten vaikuttaa, kun saan aikaseks piestyä katista hilut pihalle ja ehjättyä putken ja ja ja... :D
Siis teki tuota heti, kun ensimmäisen kerran tästä autosta syöttöjä lisäsin.
EGR on tulpattu sekä pakosarjasta että imusarjasta.
Ilmanputsarin vaihoin kans heti alkuun kun oli niin musta jotta varmaan on ollu kova homma immee ilimoo sen läpi. Ja se putsarin kopan roskafiltterinkin putsasin.
Polttoaineletkuja suuttimilta yms. vaihoin myös.
Täytyy tässä vielä joku päivä putsailla cooleri ja putket ja kahtoo tarkemmin, vuotaako mistään.
Ja sitte on tekolistalla myös alipaineletkujen vaihtoo ja muuta sellasta.
EGR on tulpattu sekä pakosarjasta että imusarjasta.
Ilmanputsarin vaihoin kans heti alkuun kun oli niin musta jotta varmaan on ollu kova homma immee ilimoo sen läpi. Ja se putsarin kopan roskafiltterinkin putsasin.
Polttoaineletkuja suuttimilta yms. vaihoin myös.
Täytyy tässä vielä joku päivä putsailla cooleri ja putket ja kahtoo tarkemmin, vuotaako mistään.
Ja sitte on tekolistalla myös alipaineletkujen vaihtoo ja muuta sellasta.
Mitäpä niillä alipaineletkuilla näin kesällä ku ylipaineella ohjaa hukkaporttia:-) Eiku tosiasiassa, jos ahussa ei egr:ää käytä niin on sama laittaa alipainelinjan heti alkuu tulppa, ku siinä ei jarrujen ja sen egr:n lisäksi mikään muu tarvi alipainetta. Nokko pienen vastuksen ku laittaa niin menee vissiin määränsäätäjä maihin tai jotain ja katkasee ihan kaikki syötöt muutamaksi sekunniksi, oon kokeillu, enkä saanu mitään rikki. Toki samalla modilla sain myös sen finturbon pikkuviri 15/20:sen pakopuolen halki. On ollu lämpöä, veikkaan.
No jos siis höylätää sitä pilikkua niin alipainettaha mulla ei mee muualle kuin jarrutehostajjaa kun olen jo tulpannut konehuoneesta sen haaran ;)
Näitä n75 venttiilin letkuja lähinnä meinasin. Mitenhän, saako sitä pirua ohitettua mitenkään? Jos säätää vain jollain ohivuotoventtiilillä kompurasta suoraan toho kelloon oikeen paineen?
Näitä n75 venttiilin letkuja lähinnä meinasin. Mitenhän, saako sitä pirua ohitettua mitenkään? Jos säätää vain jollain ohivuotoventtiilillä kompurasta suoraan toho kelloon oikeen paineen?
AHU:ssa ei käsittääkseni mene letkua eculle?
Eikö tossa oo tuolla ahtoputkessa kiinni tuo MAP anturi?
Meneekös tuo vikatilaan, jos ohitan n75 venttiilin, ja säädän kompuralta hukkiksen kellolle menevää letkua bleedillä niin jotta ahtopaineet vakiot?
Niin, ja mites, ei sattus mitään kuvaa oleen mistä selviäis mikä on se anturi, mikä kertoo jiähytysnesteen lämpötilan mittarille, ja mikähän sen vastusarvo on milläki lämpötilalla, jos mittais, että onko vika siinä, vai johdossa?
Eikö tossa oo tuolla ahtoputkessa kiinni tuo MAP anturi?
Meneekös tuo vikatilaan, jos ohitan n75 venttiilin, ja säädän kompuralta hukkiksen kellolle menevää letkua bleedillä niin jotta ahtopaineet vakiot?
Niin, ja mites, ei sattus mitään kuvaa oleen mistä selviäis mikä on se anturi, mikä kertoo jiähytysnesteen lämpötilan mittarille, ja mikähän sen vastusarvo on milläki lämpötilalla, jos mittais, että onko vika siinä, vai johdossa?
Vanhemmissa AHU:issa on MAP ECU:n sisällä, tunnistaa siitä että ECU:lle menee letku, uudemmissa sitten MAP ahtoputkessa. Sitäkin MAP:ia voi huijata vastuksella.
Miksi se N75 pitäisi saada sieltä pois, kun vakio-ohjelma nimenomaan sen avulla pitää ahdot sellaisena, ettei mene vikatilaan? Jos sen haluaa pois käytöstä, niin ohjelmaakin on puukotettava, ja sillä konstilla saa sitten tehtyä evryt ja bleeditkin tarpeettomiksi.
Miksi se N75 pitäisi saada sieltä pois, kun vakio-ohjelma nimenomaan sen avulla pitää ahdot sellaisena, ettei mene vikatilaan? Jos sen haluaa pois käytöstä, niin ohjelmaakin on puukotettava, ja sillä konstilla saa sitten tehtyä evryt ja bleeditkin tarpeettomiksi.
Meneekös tuohon nyt sitte sinine vai vihreä jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, kun tuossa tällä hetkellä paikoillaan musta?
Miten sen johtoliittimen saa irti, jotta voi mittailla vastusta anturista? Kokeilin äsken vaikka mitenkä käännellä, painella ja vedellä sitä liparetta siitä, vaan en saanut sitä johtoliitintä irti.
Miten sen johtoliittimen saa irti, jotta voi mittailla vastusta anturista? Kokeilin äsken vaikka mitenkä käännellä, painella ja vedellä sitä liparetta siitä, vaan en saanut sitä johtoliitintä irti.
Nappaa vanha anturi irti niin saat piuhasta sen verran löysää että näet kunnolla. Tuossa kuvassa yläpuolella näkyy pikkuisen lukitusklipsun vastapuolta, kyllä sen hokaa kun anturin saapi kouraan. Pienellä ruuvarilla taivuttamalla vastakappaletta aukeaa. Jäähytysnestettä tulee muutama desi pihalle sitten vaihdossa että siihen kannattaa varautua.
Anturi vaihdettu.
Oli melko tiukassa se liitin siinä anturissa, liekkö sen taatta en saanu irti anturin ollessa paikoillaan.
Asiasta kukkaruukkuun, millane vastus ja mihi välii pittäis laittoo, että map-anturia saa huijattua?
Ja mistäs suuttimia kannattas toho kattella? Noin niiku hintansa puolesta.
Käytetytki kelepais, kuha vaa saa lisää soppaa koneeseen :D
Oli melko tiukassa se liitin siinä anturissa, liekkö sen taatta en saanu irti anturin ollessa paikoillaan.
Asiasta kukkaruukkuun, millane vastus ja mihi välii pittäis laittoo, että map-anturia saa huijattua?
Ja mistäs suuttimia kannattas toho kattella? Noin niiku hintansa puolesta.
Käytetytki kelepais, kuha vaa saa lisää soppaa koneeseen :D
Mjoo, N75 otettu pois käytöstä niin, jotta otin vain letkut pois siitä, ja laitoin kompurasta suoraan hukkikseen letkun. Tarkasti nostaa 0,8-0,82 ahdot evry päällä.
Liekköhän MAP-anturissa jottain vikkoo, jotta näyttäis vaan liian pientä ahtoa tietokoneelle tai jotain, kun vaikka laitan koneen rumputtaan tyhjäkäynnillä, niin ei se savua ollenkaan?
Luulis jo nuin isolla kannen liikkeellä tulevan soppaa "riittävästi" koneeseen?
Voisko se sit vaan olla, jotta turbo ahtaa enemmän kuin mitä vcds näyttää?
Ahtomittaria en ole asentanut vielä.
Niin, ja ei siis tosiaankaan ole tarkoitus hakea järkyttävää käryämistä :D
Ihmettelen vain, jotta miksi näin ei käy, jos liikaa syöttöjä laitetaan.
Putki tällä hetkellä siis suora turbosta persiiseen lukuun ottamatta läpi virtaavaa loppuvaimenninta.
Liekköhän MAP-anturissa jottain vikkoo, jotta näyttäis vaan liian pientä ahtoa tietokoneelle tai jotain, kun vaikka laitan koneen rumputtaan tyhjäkäynnillä, niin ei se savua ollenkaan?
Luulis jo nuin isolla kannen liikkeellä tulevan soppaa "riittävästi" koneeseen?
Voisko se sit vaan olla, jotta turbo ahtaa enemmän kuin mitä vcds näyttää?
Ahtomittaria en ole asentanut vielä.
Niin, ja ei siis tosiaankaan ole tarkoitus hakea järkyttävää käryämistä :D
Ihmettelen vain, jotta miksi näin ei käy, jos liikaa syöttöjä laitetaan.
Putki tällä hetkellä siis suora turbosta persiiseen lukuun ottamatta läpi virtaavaa loppuvaimenninta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa