Golf iv 1.9tdi agr kysymyksiä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

Golf iv 1.9tdi agr kysymyksiä

ViestiKirjoittaja buubaa » 26.5.2014 15:32

Tuli tommonen hommattua ja pari kysymystä ois. Ensimmäisenä että mistä mahtaa johtua "inahdus" heti käynnistyksen jälkeen? Ei kuulu läheskään joka kerta? Toisena että onko tosta evry modista jotain hyötyä jos on lastu ja isommat suuttimet? Johdot menee katkaisijalta konehuoneeseen asti vastuksinee ym muttei ole liitetty auton omiin johtoihin. Ja kun esim slamitilta saa tota vakionopeden säädintä niin onko homma ihan plug and play eli viiksi ym kiinni ja baanalle?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.5.2014 15:51

Se inahdus kuuluu varmaanko startista ku voitelu on heikko, itellä kuulu toista vuotta ennen ku vaihdoin huvin vuoksi uuden startin. Ei ole mainittavaa hyötyä ohjelmoinnin jälkeen evrystä, todennäkösesti sillä kyllä softaamisen jälkeen saa turbon sylttäämään.

Vakionopeudensäädin on bolt on ja vähä vagcomia päälle, eli pitää kytkeä toimintaan. Vakionopeudensäätimestä riippuen voi olla että joutuu moottorinohjausyksikölle menevään pariin johtoon tekemään rosvot.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 26.5.2014 16:00

Juu eli startin kaa ei sitten varmaa vielä hätää ole. Evryn johdot ja katkasijan revin siis pois. Semmonen vielä et onko sähköpeileissä jotain "tyyppivikaa" kun kummassakaan ei oo mitään eloo? Sulakkeesta en tiedä kun ohjekirja ei kerro et minkä sulakkeen takana on.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.5.2014 19:26

Niissä on ollu ainaki katkasija vikoja, tosin nyt ku kumpikaan ei pelaa niin vois olla sulakekkin. Saat kyllä helposti mitattua sen siitä katkasijan liittimestä niin selviää tuleeko sinne sähköä. Onko sulla tallessa sulaketaulun kannessa se valkonen läpyskä, jossa on se sulakejärjestys? Siitä ainaki selviää, tai google.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 26.5.2014 21:30

Ei tosiaan selviä suleketaulun kannestakaan sulake mut nyt kun tietokoneelle pääsi niin löyty netistä tieto että on ilmeisesti sulake numero 5, vois hyvin olla sulakkeesta kun saman sulakkeen takana on penkinlämmittimetkin jotka ei toimi myöskään. Mites lähteekö toi katkasija ihan kampeamalla irti? Pitää huomenna töissä taas perehtyä tohon, pikku vika josta ei paljo haittaakaan oo mut kiva olis toimiin saada. :)

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 27.5.2014 18:24

Juu katkasija vikahan sielä, pitänee uus metsestää!

Seuraavaks vielä tämmönen: Autoon hanskalokerosta löytyneitten papereitten mukaan laitettu isommat suuttimet, 111kw transportterin suutinkärjet (sopiiko edes?) ja lastu. Mustaa lyö aika tolkuttomasti, saiskohan tota vähennettyä jollain tapaa tehoista mieluiten tinkimättä? Mitähän noilla osilla on potkua? Kyllä toi huomattavasti pirteempi on mitä vaarin 90hv ahu cordoba.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.5.2014 19:09

Mustaa lyö aika tolkuttomasti, saiskohan tota vähennettyä jollain tapaa tehoista mieluiten tinkimättä?


Saa, käymällä uudestaan sopivan softavelhon luona, maksaa noin 500 euroa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 28.5.2014 2:43

Onkohan tuo "lastu" niin sanottu tehoboksi joka tulee ruiskupumpun johdon väliin, vaiko oikea ohjelmamuutos...

Jos kyseessä on boksi niin ota se pois niin savutus vähenee (ja kulutus pienenee) kummasti ;)
Menohalut tuskin kovin oleellisesti huononee koska tuo suutinmuutos jo yksin tarjoilee aikalailla sen verran lisää ruokaa konele mitä vakio ilmamäärillä saadaan kunnolla poltettua. Pelkästään tuo suutinkoon muutos nostaa tehot karkealla arviolla jonnekin 110 hepan paikkeille...
Onko autossa ahtopainemittaria? vakioahdot on 0,9 bar jatkuvaa, hetkellisesti piikittää jotain 1,1-1,2bar (näin omassa vakiokuntoisessa)

Jos taas mootorinohjaimen softaa on muutettu niin savutukselle on vaikeampi itse mitään tehdä.. toki kannattaa huolehtia että ilma kulkee mahdollisimman esteettömästi koneeseen, eli ilmanpuhdistin on puhdas, eikä imusarjassa ole karstaa egr:n jäljiltä (haulla kyllä löytyy ohjeita puhdistukseen)
Ja tietysti olisi hyvä jos tietäisi onko mahdollinen ohjelma tehty noille suuttimille vai onko joku vaihtanut suuttimet vasta ohjelmoinnin jälkeen..

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 29.5.2014 1:58

Ohjelma ja suuttimet laitettu samaan aikaan hanskalokerosta löytyvien lappujen mukaan. Missään ei mitään tehobokseja oo näkyny eikä mitään muita ylimääräsiä johtoja ole konehuoneen puolella lukuunottamatta evryn johdot jotka eivät olleet edes kiinni auton johdoissa, lienee otettu pois käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä?. Ahtopainemittarin laitoin eilen paikoilleen kun sille oli letkukin vedetty valmiiks sisälle, ahdot on n.1,3 ja piikki n.1.6. Egr:n otin eilen pois käytöstä, pitänee imusarja irrotella kun tulee vähän lämpösemmät kelit ja putsata, voi olla melkosta sontaa sisällä kun kilometrejäkin on jo jonkin verran. Pitää se ilmanputsarin "sihti" tarkistaa kans, mikä lie sen oikea nimitys sitten onkaan.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 2.6.2014 11:05

Tarviikos alustasarjan asennuksessa jousipuristinta tai jotain "erikoistyökaluja"? Kyseessä siis kolme ovinen iv golf.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 2.6.2014 14:08

Riippuu minkä sarjan laitat. Vai oletko laittamassa pelkät jouset? Tarkennusta vähäsen.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 2.6.2014 15:07

Ihan perus säädettävä jomilainen kun hyvään hintaan saan uuden sarjan

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.6.2014 22:19

Takapäähän kaiketi kyllä? Vai lähtikö näissä etuvetoisissa jousi pois puristamatta?

Noh, etupäässä tarvii puristinta vanhan poisottoon, mutta uuden laittoon ei. Ruuvaa kierrettä sen verran alaspäin että iskarin kiinnitysmutteri ylettyy jousen ja kumin yli.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 3.6.2014 16:50

Eikä tarvi mitään puristinta, että saat sen jousilautasen vanhasta. Vähän vaan painat ja vääntelet auki vaan. Vaihda ne yläpään laakerit, ku siihen homaan alat. Säästät hermoa ja mahdollisesti rahaa ku laitat ne samalla kuntoon. Jokatapauksessa ku madallat sitä golffia niin se geometria on sellanen, että joudut ottaan alapallon niin sisälle ku mahdollista ja siltiki jää campperia "liikaa". Ja tästä seuraa kulmien säätö/ säädättäminen.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 3.6.2014 17:29

Juu kulmat menee säätöön ilmanmuuta ja uudet laakerit tulee myös. Mutta tarviiko tuo takapää jousipuristinta vai mahtuuko jousi tuleen sieltä kupistaan ulos kun iskarit irroittaa?

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 9.6.2014 16:01

Onnistuuko tollasella vehkeellä vakionopeudensäätimen käyttöönotto? Aattelin kun töissä olis tollanen käytettävissä. http://www.elekma.com/v-checker_vag_pro ... tAodGUcA5g

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.6.2014 16:41

"Kykenee suorittamaan erikoistoimintoja, jotka tapahtuvat sisään kirjauksen, sopeutuksen, perusasetusten, yksikön koodauksen kautta"

tuon perusteella pitäisi onnistua, jos joku tietää paremmin niin saapi tarkentaa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 10.6.2014 1:59

mahtuu jousi pois.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 14.7.2014 19:39

Tosta aikasemmin mainitsemastani savutuksesta lisää. En ole asialle mitään tehnyt mutta tuntuis että savutus lisääntyy kokoajan? Auttaiskohan ton imusarjan puhdistaminen kun egr oli minulle tullessa käytössä ja kilometrejä 440tkm, egr:n kyllä poistin käytöstä jo. Mitään nesteitä auto ei siis syö ja savu on mustaa.

Edit. Ahdot myös hieman seilaa 1.2 ja 1.4 välillä, piikki on edelleen sama vanha 1.6. Sillon tällön (harvoin) kun lähtee ykkösellä tai kakkosella rivakammin kiihdyttään niin auto "rötään" ja hyytyy, sillon pitää kytkin pohjassa antaa pikku hiljaa lisää kierroksia että jaksaa taas mennä ja sillon kun ton tekee niin mustan savun määrä on pahempi kun noissa jenkkiläisten "coal rollereissa".

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 15.7.2014 1:20

Nyt kerta savuttaa enenemässä määrin ja veto ailahtelee niin veikkaisin että sulla vuotaa egr pakokaasua imuilman sekaan. Ei olis ihme, kerta piikkaa ahtoja ja muutenki on +0.4 bar vakioon nähden. Eli pakopaine on sulla varmaan selvästi ahtopainetta isompi ja iän hampaan kuluttama egr vuotaa.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 15.7.2014 8:09

Mitäs vuotavalle egr:lle tehtävissä? Ja siis autohan on ohjelmoitu pari vuotta sitten.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 15.7.2014 15:18

Kato onko sitä tulpattu sokealla lätkällä. Eli siis se pakosarjan ja imusarjan välinen putki. Onko sen jommassa kummassa päässä joku peltilätkä ettei pakokaasu pääse imusarjaan teki se egr venttiili mitä tahansa. Ruukaavat tuon egr:n tulppaamaan ettei karstota imusarjaa.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 15.7.2014 22:25

Juu tossa päivällä peltilätkän sinne askartelinkin jo, ei silläkään vaikutusta. Oliskohan ahtovuoto mahdollinen? Vikakoodejakaan ei kyllä ole.. Lueskelin myös että vakio takapöntöt tuppaa näissä ahdistaan, mahtaakohan näin olla että oikeesti olis mainittavaa hyötyä sen vaihtamisesta vähän vapaammin virtaavaan? Tosiaan auto on ohjelmoitu ja isommat suuttimet myös.

Edit. En siis tarkottanu että takapöntöllä ois vaikutusta tohon itte ongelmaan, vaan lähinnä suorituskykyyn.
Viimeksi muokannut buubaa, 16.7.2014 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 16.7.2014 10:15

^ omasta agr-siittimestä poistin koko takapöntön, suora putki tilalla.
kulutus tipahti vähän ja EHKÄ vetää paremmin yltäältä.
äänet o nyt vähä murakammat ainaki ja kymmenen kiloa auto keveämpi :)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 16.7.2014 17:16

Kyllä sen tuntee perseessä ettei se putki jarruta. sinne kannattaa laittaa oikea loukkuvaimennin sen takapöntön tilalle tai sitte lähtee ajomelu käsistä.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 16.7.2014 18:55

Jooh ei tekis mieli ihan suoraa putkee lyödä tilalle kun motarilla tulee sen verran ajettua ja kierrokset 120 vauhdissa on sen verran korkeella. Mutta testiksi siis takapönttö irti ja kokeileen onko muutosta?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 16.7.2014 19:06

ei tuossa niin äänet kyllä kovene että tartteis siitä huolehtia. en tiedä onko miten erilainen golffin takavaimennin kuin mitä tuossa cordobassa on.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 16.7.2014 19:35

Putki on karvan paksumpi golffissa. Lisäksi golfin keskivaimennin on lähinnä vitsi ja takavaimennin vaimentaa about kaikki, mitä katti ei saa vaimennettua. Toki kokeilemalla tuo selvinnee.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 16.7.2014 20:24

Ja vakioturbo vaimentaa enemmän kun iso Holset.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa