Golf iv 1.9tdi agr kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv 1.9tdi agr kysymyksiä
Tuli tommonen hommattua ja pari kysymystä ois. Ensimmäisenä että mistä mahtaa johtua "inahdus" heti käynnistyksen jälkeen? Ei kuulu läheskään joka kerta? Toisena että onko tosta evry modista jotain hyötyä jos on lastu ja isommat suuttimet? Johdot menee katkaisijalta konehuoneeseen asti vastuksinee ym muttei ole liitetty auton omiin johtoihin. Ja kun esim slamitilta saa tota vakionopeden säädintä niin onko homma ihan plug and play eli viiksi ym kiinni ja baanalle?
Se inahdus kuuluu varmaanko startista ku voitelu on heikko, itellä kuulu toista vuotta ennen ku vaihdoin huvin vuoksi uuden startin. Ei ole mainittavaa hyötyä ohjelmoinnin jälkeen evrystä, todennäkösesti sillä kyllä softaamisen jälkeen saa turbon sylttäämään.
Vakionopeudensäädin on bolt on ja vähä vagcomia päälle, eli pitää kytkeä toimintaan. Vakionopeudensäätimestä riippuen voi olla että joutuu moottorinohjausyksikölle menevään pariin johtoon tekemään rosvot.
Vakionopeudensäädin on bolt on ja vähä vagcomia päälle, eli pitää kytkeä toimintaan. Vakionopeudensäätimestä riippuen voi olla että joutuu moottorinohjausyksikölle menevään pariin johtoon tekemään rosvot.
Niissä on ollu ainaki katkasija vikoja, tosin nyt ku kumpikaan ei pelaa niin vois olla sulakekkin. Saat kyllä helposti mitattua sen siitä katkasijan liittimestä niin selviää tuleeko sinne sähköä. Onko sulla tallessa sulaketaulun kannessa se valkonen läpyskä, jossa on se sulakejärjestys? Siitä ainaki selviää, tai google.
Ei tosiaan selviä suleketaulun kannestakaan sulake mut nyt kun tietokoneelle pääsi niin löyty netistä tieto että on ilmeisesti sulake numero 5, vois hyvin olla sulakkeesta kun saman sulakkeen takana on penkinlämmittimetkin jotka ei toimi myöskään. Mites lähteekö toi katkasija ihan kampeamalla irti? Pitää huomenna töissä taas perehtyä tohon, pikku vika josta ei paljo haittaakaan oo mut kiva olis toimiin saada. :)
Juu katkasija vikahan sielä, pitänee uus metsestää!
Seuraavaks vielä tämmönen: Autoon hanskalokerosta löytyneitten papereitten mukaan laitettu isommat suuttimet, 111kw transportterin suutinkärjet (sopiiko edes?) ja lastu. Mustaa lyö aika tolkuttomasti, saiskohan tota vähennettyä jollain tapaa tehoista mieluiten tinkimättä? Mitähän noilla osilla on potkua? Kyllä toi huomattavasti pirteempi on mitä vaarin 90hv ahu cordoba.
Seuraavaks vielä tämmönen: Autoon hanskalokerosta löytyneitten papereitten mukaan laitettu isommat suuttimet, 111kw transportterin suutinkärjet (sopiiko edes?) ja lastu. Mustaa lyö aika tolkuttomasti, saiskohan tota vähennettyä jollain tapaa tehoista mieluiten tinkimättä? Mitähän noilla osilla on potkua? Kyllä toi huomattavasti pirteempi on mitä vaarin 90hv ahu cordoba.
Onkohan tuo "lastu" niin sanottu tehoboksi joka tulee ruiskupumpun johdon väliin, vaiko oikea ohjelmamuutos...
Jos kyseessä on boksi niin ota se pois niin savutus vähenee (ja kulutus pienenee) kummasti ;)
Menohalut tuskin kovin oleellisesti huononee koska tuo suutinmuutos jo yksin tarjoilee aikalailla sen verran lisää ruokaa konele mitä vakio ilmamäärillä saadaan kunnolla poltettua. Pelkästään tuo suutinkoon muutos nostaa tehot karkealla arviolla jonnekin 110 hepan paikkeille...
Onko autossa ahtopainemittaria? vakioahdot on 0,9 bar jatkuvaa, hetkellisesti piikittää jotain 1,1-1,2bar (näin omassa vakiokuntoisessa)
Jos taas mootorinohjaimen softaa on muutettu niin savutukselle on vaikeampi itse mitään tehdä.. toki kannattaa huolehtia että ilma kulkee mahdollisimman esteettömästi koneeseen, eli ilmanpuhdistin on puhdas, eikä imusarjassa ole karstaa egr:n jäljiltä (haulla kyllä löytyy ohjeita puhdistukseen)
Ja tietysti olisi hyvä jos tietäisi onko mahdollinen ohjelma tehty noille suuttimille vai onko joku vaihtanut suuttimet vasta ohjelmoinnin jälkeen..
Jos kyseessä on boksi niin ota se pois niin savutus vähenee (ja kulutus pienenee) kummasti ;)
Menohalut tuskin kovin oleellisesti huononee koska tuo suutinmuutos jo yksin tarjoilee aikalailla sen verran lisää ruokaa konele mitä vakio ilmamäärillä saadaan kunnolla poltettua. Pelkästään tuo suutinkoon muutos nostaa tehot karkealla arviolla jonnekin 110 hepan paikkeille...
Onko autossa ahtopainemittaria? vakioahdot on 0,9 bar jatkuvaa, hetkellisesti piikittää jotain 1,1-1,2bar (näin omassa vakiokuntoisessa)
Jos taas mootorinohjaimen softaa on muutettu niin savutukselle on vaikeampi itse mitään tehdä.. toki kannattaa huolehtia että ilma kulkee mahdollisimman esteettömästi koneeseen, eli ilmanpuhdistin on puhdas, eikä imusarjassa ole karstaa egr:n jäljiltä (haulla kyllä löytyy ohjeita puhdistukseen)
Ja tietysti olisi hyvä jos tietäisi onko mahdollinen ohjelma tehty noille suuttimille vai onko joku vaihtanut suuttimet vasta ohjelmoinnin jälkeen..
Ohjelma ja suuttimet laitettu samaan aikaan hanskalokerosta löytyvien lappujen mukaan. Missään ei mitään tehobokseja oo näkyny eikä mitään muita ylimääräsiä johtoja ole konehuoneen puolella lukuunottamatta evryn johdot jotka eivät olleet edes kiinni auton johdoissa, lienee otettu pois käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä?. Ahtopainemittarin laitoin eilen paikoilleen kun sille oli letkukin vedetty valmiiks sisälle, ahdot on n.1,3 ja piikki n.1.6. Egr:n otin eilen pois käytöstä, pitänee imusarja irrotella kun tulee vähän lämpösemmät kelit ja putsata, voi olla melkosta sontaa sisällä kun kilometrejäkin on jo jonkin verran. Pitää se ilmanputsarin "sihti" tarkistaa kans, mikä lie sen oikea nimitys sitten onkaan.
Eikä tarvi mitään puristinta, että saat sen jousilautasen vanhasta. Vähän vaan painat ja vääntelet auki vaan. Vaihda ne yläpään laakerit, ku siihen homaan alat. Säästät hermoa ja mahdollisesti rahaa ku laitat ne samalla kuntoon. Jokatapauksessa ku madallat sitä golffia niin se geometria on sellanen, että joudut ottaan alapallon niin sisälle ku mahdollista ja siltiki jää campperia "liikaa". Ja tästä seuraa kulmien säätö/ säädättäminen.
Onnistuuko tollasella vehkeellä vakionopeudensäätimen käyttöönotto? Aattelin kun töissä olis tollanen käytettävissä. http://www.elekma.com/v-checker_vag_pro ... tAodGUcA5g
Tosta aikasemmin mainitsemastani savutuksesta lisää. En ole asialle mitään tehnyt mutta tuntuis että savutus lisääntyy kokoajan? Auttaiskohan ton imusarjan puhdistaminen kun egr oli minulle tullessa käytössä ja kilometrejä 440tkm, egr:n kyllä poistin käytöstä jo. Mitään nesteitä auto ei siis syö ja savu on mustaa.
Edit. Ahdot myös hieman seilaa 1.2 ja 1.4 välillä, piikki on edelleen sama vanha 1.6. Sillon tällön (harvoin) kun lähtee ykkösellä tai kakkosella rivakammin kiihdyttään niin auto "rötään" ja hyytyy, sillon pitää kytkin pohjassa antaa pikku hiljaa lisää kierroksia että jaksaa taas mennä ja sillon kun ton tekee niin mustan savun määrä on pahempi kun noissa jenkkiläisten "coal rollereissa".
Edit. Ahdot myös hieman seilaa 1.2 ja 1.4 välillä, piikki on edelleen sama vanha 1.6. Sillon tällön (harvoin) kun lähtee ykkösellä tai kakkosella rivakammin kiihdyttään niin auto "rötään" ja hyytyy, sillon pitää kytkin pohjassa antaa pikku hiljaa lisää kierroksia että jaksaa taas mennä ja sillon kun ton tekee niin mustan savun määrä on pahempi kun noissa jenkkiläisten "coal rollereissa".
Juu tossa päivällä peltilätkän sinne askartelinkin jo, ei silläkään vaikutusta. Oliskohan ahtovuoto mahdollinen? Vikakoodejakaan ei kyllä ole.. Lueskelin myös että vakio takapöntöt tuppaa näissä ahdistaan, mahtaakohan näin olla että oikeesti olis mainittavaa hyötyä sen vaihtamisesta vähän vapaammin virtaavaan? Tosiaan auto on ohjelmoitu ja isommat suuttimet myös.
Edit. En siis tarkottanu että takapöntöllä ois vaikutusta tohon itte ongelmaan, vaan lähinnä suorituskykyyn.
Edit. En siis tarkottanu että takapöntöllä ois vaikutusta tohon itte ongelmaan, vaan lähinnä suorituskykyyn.
Viimeksi muokannut buubaa, 16.7.2014 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa