1.9tdi Sirinää/Särinää ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

1.9tdi Sirinää/Särinää ?

ViestiKirjoittaja Daword » 11.6.2014 17:56

Autoon (passat afn) ilmestyi lämpöisten kelien tullessa outo ääni.
Aluksi kuului tyhjäkynnillä ollessa joka loppui heti kun vähän koski kaasuun.
Ääni on sähköisen kuuloinen särinä/sirinä,kuin korkea jännite ääni.

Nyt se ei ole ilmestynyt tyhjäkäynnillä hetkeen, mutta ajossa lämpöiselläkelillä sen kuulee ja joka kerta kun auton sammuttaa kuumalla sällä kuuluu tämä samainen Sirahdus myös.

Mikähän tämä on ja miten tälläisen voisi sitten paikallistaa?
Auto toimii ihan normaalisti muuten.
Nyt sateisena päivänä ei sirahda yhtään eli lämpötilalla on jotain tekemistä äänen kanssa

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 12.6.2014 16:48

No n75 tuppaa ainaki non vnt vehkeissä tekeen tuota. Tuki sormi siihen ja kato tuntuuko mitään.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 8.7.2014 18:45

Olit aivan oikeessa se n75 Särisee niin pirkuleesti.

Tämä särisevä N75 hoita ns. Egr tarkoitetun N18 virkaa. (olen vaihtanut ne päikseen)
ja Egr on tulpattu.
Osaisko joku sanoa miten tuon saisi äänettömäksi?ilman uuden ostamista.
ja voiko tuota N18 joka ohjaa ilmeisesti Egr niin ohittaa jotenkin?
Siihen menee 3 letkua+ virtaliitin.
1 letkuista tukittu ruuvilla. eli kaksi alipaineletkua kulkee tuon kautta.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 8.7.2014 19:07

Laita vaikka sopiva vastus sen tilalle sähköliittimeen. Alipainejärjestelmästä voi ainakin tiputtaa kokonaan pois.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 8.7.2014 22:01

Toimiskohan tuo vastuksella ku kuitenki pulssivehe? Jos toimii niin ohmit tänne, saattaa tulla joskus tarpeeseen. Ne pulssithan sielä siis on se nakutuksen tahti. Ja uus ei hetkeen nakuta, kunnes taas alkaa pitään ääntä.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 9.7.2014 11:47

Mitä jos alipaineletkut vetää vain ohi N18:sen ja tukkii noi lähdöt tuosta venttiilistä mutta jättää virtaliittimen paikoilleen, toimisiko homma näin?

Herjauksia ei tullut vaikka nappasin virtaliittimen pois auton käynnissä ollessa, tosin sirinä ei silti loppunut.

Osaisko joku heittää osanumeroa tuolle ahtimen ahtopaineen säätö solenoidille eli N75?
Avg koneen 1.9tdi vm99 koneeseen.
(nykyisistä en ole varma ovatko varmasti oikeita,kun edellisen omistajan hankkimia)

Pitäis N75 tilata Ebaystä mutta niitä osia on siellä pirusti eikä viittis väärää lähteä tilaileen.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 9.7.2014 12:32

Vikakoodihan tuosta tulee, kun koko solenoidin heittää menemään, mutta eipä vaikuta muuten toimintaan. Saattaa tosin vikavalo syttyä jossain vaiheessa. Sähköliittimen jos jättää paikalleen, niin ei tule ees mitään koodia.

Vastuksen heitin vaan ideana, jota joku vois testata esim. potikalla. Omasta autosta oon vain poistanu kaikki turhat solenoidit/anturit välittämättä vikakoodeista. Hehkun merkkivalokaan ei vilku, koska sitä ei ole.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 9.7.2014 14:47

Normi potikka ei kestä sitä virtaa millä ecu on kuormaan tyytyväinen.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 9.7.2014 17:50

" Osaisko joku heittää osanumeroa tuolle ahtimen ahtopaineen säätö solenoidille eli N75?
Avg koneen 1.9tdi vm99 koneeseen. " Alkuperäinen varaosanumero: 1H0906627A. EGR venttiilin sama, mutta ilman tuota a-kirjainta.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 16.7.2014 11:31

Juu homma olikin helppo.
Kaikki letkut pois ja jättää vaan virtaliittimen niin homma pelaa..
Tuntuu oikeastaan että ottaa ahdot jokseenkin tasaisemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa