Passat AFN tehottomuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dotzi71
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.3.2013 8:20

Passat AFN tehottomuus

ViestiKirjoittaja dotzi71 » 15.7.2014 15:20

Saisiko täältä ratkaisua seuraavaan ongelmaan? Eli pasuuna ei vastaa kaasuun heti vaan siinä on sellanen viive ennekuin lähtee vetämään? Ilmamäärämittarin vaihdoin ja se oli pierburg merkkinen mutta vastaa boschilaista, viive oli vielä suurempi. Vanhalla toimii paremmin. Autolla ajettu 350tkm. Tuntuu että vika tuli jakopääremontin jälkeen?? Teetin sen kyllä korjaamolla. Oisko ajoitus pielessä vai?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.7.2014 16:49

Varmistuitko siitä että se pierpuri vastaa täysin sitä alkuperäistä bossia? Jos sillä mittarilla on erilainen mittausalue niin eihän se tietenkään toimi samalla tavalla kuin alkuperäinen.

Voihan se jakokin olla perseellään, tai sitten vaan pumpun ajoitus. Molemmat selvinnee VCDS:llä.

dotzi71
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.3.2013 8:20

ViestiKirjoittaja dotzi71 » 15.7.2014 17:28

Varmistin kyllä mittarin vastaavuuden, sama se oli.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 15.7.2014 17:30

Ettei rempassa ole vahingossa joku alipaineletku lähtenyt irti.

dotzi71
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.3.2013 8:20

ViestiKirjoittaja dotzi71 » 15.7.2014 17:36

Kävin kaikki letkut läpi ja ne on muutenki vaihdettu kaikki uusiin. Ei pitäis siellä vika olla.

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

ViestiKirjoittaja Banana » 29.7.2014 20:31

Joku N75:sen letkuista viallinen tai väärässä paikassa remontin jälkeen?

dotzi71
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.3.2013 8:20

ViestiKirjoittaja dotzi71 » 16.8.2014 7:14

Nyt on vaihdettu ilmamäärämittari bosch merkkiseen, sama kuin vanha. Letkut käyty läpi ja kokeiltu toisella n75 venttiilillä, ei toimi. Vika ilmenee kun kone lämpiää ja 80-90 vauhdissa. Välillä toimii ja välillä ei, mystinen vika?

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 16.8.2014 7:20

afn:ssä pitää tsekata pumpun ajoitus jakohihnarempan yhteydessä ja se kuuluu sitä tekevälle puljulle. Turha sinne on kyllä soittaa, koska sehän on aina tehty vaikkei oliskaan hoidettu. Katso tai katsotuta koneella se ajoitus niin voit ainakin sen osalta varmistua ettei oo mitää viturallaan.

dotzi71
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.3.2013 8:20

ViestiKirjoittaja dotzi71 » 16.8.2014 11:36

sitä samaa epäilen itsekin. Oisko tässä pk-seudulla jollain sellaista laitetta jolla sen voi tarkistaa?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 17.8.2014 15:20

Mistä tuo
pitää tsekata pumpun ajoitus
tulee? Itse olen muutamat jakoremmit vaihtanut ilman pumpun tarkistuksia ja aina toiminut moitteettomasti hihnan vaihdon jälkeen. Onko ollut vain hyvää tuuria vai liikaa ammattitaitoa :D

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 17.8.2014 15:47

Tarkistapa testerillä ja ylläty :) Saa se reilusti ollakin pielessä että sitä kuskin penkiltä huomaa.

dotzi71
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.3.2013 8:20

ViestiKirjoittaja dotzi71 » 17.8.2014 17:18

Se mikä ihmetyttää on se että välillä toimii ja välillä ei..?

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 20.8.2014 14:56

Voihan sen remmin vaihtaa ja kyllä ne yleensä pelittääkin. On kuitenkin täysin mahdollista, että ne säädöt voi olla jo ennen vaihtoakin lähellä toimivan raja-arvoja. Sit ihmetellään kesällä tehdyn rempan jälkeen että kylläpäs lähtee vaikeasti käyntiin talvella kun pukkaa pakkasta sopivasti :D On kyllä sen verran helppo toimenpide vagcomin kanssa (varsinkin samalla kun remmiä vaihdetaan ja jakopää muutenkin levällään), että suosittelisin suorittamaan vähintään joka hihnarempan välissä muutenkin. Niin kauan menee tietty hyvin kun ei mokaa. Kerran rustattiin yhessä vehkeessä ajoitusta just väärään suuntaan ja hyvä että enää lähti toimimaan. Osassa siis säätyy pumpun asento ja osassa hihnapyörä ja säätäminen on logiikaltaan hieman vaikea välillä hahmottaa :)

No takaisin vielä aiheeseen. Onhan turbon siipien moitteeton toimiminen todettu? Jos tahmaa siivet, niin voi aiheuttaa satunnaisia puutumisia ja niin itse asiassa monesti oireileekin. Anna sille vaikka mr. muscle käsittely jos et oo vielä suorittanut :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa