Kyseessa siis passat -06 2,0tdi 140hp ja ajettu 280tkm.
Auto starttaa normaalisti, mutta kun yrittää kytkeäD:n ta R:n päälle niin auto pomppaa ja sammuun. Ihan kuin manuaalissa yrittäisi ilman kytkintä heittää vaiheteen päälle?
Mikäköhän voisi olla vikana.. Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Keskikonsolista soittimen kohdalta kuului jotain surinaa mitä eii ole ennen kuulunut.. Mahtaako liittyä asiaan.
Kaksoismassa vaihdettu 180tkm kohdalla.
DSG sammuu kun kytkee vaihteen päälle?
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhalla vag-com:lla katsottuna ei vikakoodeja. (pitäisi kyllä olla joku vikakoodi ahtopaineista, kun ahtoletku meni halki viime viikolla moottorin vikavalo syttyi)
Vaihdekeppi ei liiku mihinkään, kun auto ei ole käynnissä. Tullut aika vähän sillä ajeltua, mutta eikö sen pitäisi kumminkin liikkua ihan normaalisti vaikka auto ei olekkaan käynnissä? Nyt on jo haaste saada auto vapaalle, että sen voisi hinata korjaamolle.
Automaatteihin perehtyneelle korjaamolle soittelin ja pitivät vikaa erikoisena DSG-vaihteistolle. Vaihdekepin alapuolella on joku ohjaussolenoidi. Se surinan ääni saattaa olla lähtöisin siitä. Signaalihäiriö vaihteistolle voisi olla yksi mahdollinen vian syy.
Vaihdekeppi ei liiku mihinkään, kun auto ei ole käynnissä. Tullut aika vähän sillä ajeltua, mutta eikö sen pitäisi kumminkin liikkua ihan normaalisti vaikka auto ei olekkaan käynnissä? Nyt on jo haaste saada auto vapaalle, että sen voisi hinata korjaamolle.
Automaatteihin perehtyneelle korjaamolle soittelin ja pitivät vikaa erikoisena DSG-vaihteistolle. Vaihdekepin alapuolella on joku ohjaussolenoidi. Se surinan ääni saattaa olla lähtöisin siitä. Signaalihäiriö vaihteistolle voisi olla yksi mahdollinen vian syy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vikakoodit luettu kunnon testerillä ainoastaan vikakoodi jostain ohjauspyörän elektroniikasta.
Kun testerikaveri tuli, niin auto toimikin ihan normaalisti. (vikakoodin nollauksen jälkeen)
Muutan kerran starttailun jälkeen R:lle vaihto alkoi jällee aiheuttaamaan aika voimakkaan nykäisyn, mutta auto pysyi sentään käynnissä.
DSG:n joku sopeutusohjelma ajetttiin läpi ja onnistui ongelmitta. Eikä aiheuttanut vikakoodeja, mutta ei korjannut vikaakaan.
Siitä ns. "servon surinasta" kaveri meinasi, että se ääni tulee ilmastoinnin lääpien ohjauksesta.
Kun testerikaveri tuli, niin auto toimikin ihan normaalisti. (vikakoodin nollauksen jälkeen)
Muutan kerran starttailun jälkeen R:lle vaihto alkoi jällee aiheuttaamaan aika voimakkaan nykäisyn, mutta auto pysyi sentään käynnissä.
DSG:n joku sopeutusohjelma ajetttiin läpi ja onnistui ongelmitta. Eikä aiheuttanut vikakoodeja, mutta ei korjannut vikaakaan.
Siitä ns. "servon surinasta" kaveri meinasi, että se ääni tulee ilmastoinnin lääpien ohjauksesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa