Diesel moottorin vastapaineet?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

Diesel moottorin vastapaineet?

ViestiKirjoittaja Mizaa » 4.7.2014 11:13

tarviiko diesel moottori vastapainetta säilyttääkseen tehonsa..kyseessä ajm kone josta ensin poistettiin, tai tyhjennettiin katti..alameno parani..sitten tyhjennettii vaimentimista koko putkisto ja perälle lisättiin tuplaputket eli putkisto ilman ainuttakaan vaimenninta..ni nyt ei ota selevää että oisko lie vähä veto hiipunu??kertokaa ihmeessä koska toi passatin poikittais vaimennin ennen siltaa näyttäs olevan melkoinen mutka matkassa?..se ja takavaimenninhan siellä vain on edes..

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 4.7.2014 11:33

Mikään mäntämoottori ei tarvitse pakokaasujen poistoa vastustavaa painetta.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 4.7.2014 12:05

ahaa

kimpuli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 23.11.2012 18:39

ViestiKirjoittaja kimpuli » 4.7.2014 13:30

*ahdettu mäntämoottori

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.7.2014 16:15

Aikoinaan softausta tehdessä kyselin velholta että vaikuttaako tehoihin jos vedän katin tyhjäksi kotvan kuluttua, hän oli muistaakseni sitä mieltä että kyllä vaikuttaa ahtimen toimintaan jos sinne tehdään muutoksia ja täten pitäisi sitten softaankin tehdä muutoksia.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 4.7.2014 16:49

Saattaa nostaa pakopaineita ja sitä kautta myös yliahtaa, kun ylimääräiset "jarrut" poistetaan putkistosta. Ei välttämättä softalle tarvi tehdä mitään, mutta kellon tankoa voi pidentää hieman.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 4.7.2014 18:33

no itse asias kaveri tuossa totesikin että käyntiin ku laittaa ni tupsauttaa mustat putkesta..tätä ei ole aikasemmin käynyt..


mitäs vaikutus sillä vnt tangon jatkamisella on..nouseeko paine jtm?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.7.2014 18:49

Tangon liikkeellä säädetään siipiä eli siis säädetään ahtopainetta. Softa pyytää tietyn ahtopaineen tietylle kierrosluvulle joka toteutetaan tangon liikuttamisella alipaineella. Tangon liikerataa pitää muuttaa jos ahdot yhtäkkiä muuttuvatkin pienemmiksi/suuremmiksi.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 5.7.2014 10:45


Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.7.2014 11:14

Jaahas, tällainen soturi kyseessä. Kyselytunti ohi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa