BKD hengetön alakierroksilla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

BKD hengetön alakierroksilla

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 15.6.2014 19:29

Eli BKD koneinen Golf V -08 kyseessä, ajettu n.90 000 km ja tosiaan alakierroksilla (alle 2000) ei oikein tapahdu mitään ja sitten 2000 rpm innostuu. Ahdinhan siellä ilmeisesti jostain syystä heräilee vähän myöhään?

Sen verran olen saanut selville, että kun EGR:ltä ottaa alipaineletkun irti ja tukkii sen, niin sitten toimii niin kuin pitääkin. Lähtee hienosti vetämään heti 1000 rpm jälkeen. Ongelmana tuossa on se, että sytyttää vikavalon aika nopeesti ja antaa vikakoodin liian vähäisestä egr:n toiminnasta.

Voisko olla alipainepuolella vuotoa jossain tai alipainepumppu vaan hengetön? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, mistä lähteä liikkeelle.
Viimeksi muokannut Vagaaja, 10.7.2014 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

ViestiKirjoittaja Tounari » 16.6.2014 11:15

Voisiko EGR venttiilin kalvo olla rikki? Jos imet venttiililtä tulevasta letkusta, tuntuuko ilmaa tulevan loputtomiin?
Itsellä BLS koneessa vastaava vika korjaantui vaihtamalla ahtopaineen säätöventtiili. Sitä ennen olin tarkistanut, että alipaine- ja ahtovuotoja ei ollut.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 16.6.2014 15:06

Egr:n kalvo on ehjä ja sen toiminta on säädetty softasta aika minimiin. Ahtopaineen säätöventtiili vois olla yks vaihtoehto, sehän on bkd:ssä tuon alipainerasian yhteydessä, jossa on muitakin alipaine lähtöjä.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 3.7.2014 22:09

Nyt on EGR poistettu käytöstä kokonaan myös softasta ja alipaineletku on irti ja tulpattu. Kulku ei vaan alakierroksilla ole sellaista, kun se oli pelkän egr:n alipaineletkun irrotuksen jälkeen. Liikkeelle lähdettäessä tuntuu, että ensin ryytyy ja sitten vasta mennään, on kuin yrittäis lähtee kakkosella liikkeelle ja n.2000 rpm kohdalla selvä piikki. Maf pyynti on nyt koko ajan 850 ja egr duty cycle on 80.1% tyhjäkäynnillä / osakaasulla, täyskaasulla sen 95.5%.
Viimeksi muokannut Vagaaja, 4.7.2014 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 4.7.2014 23:05

Terve,

Itellä vähän samanlaista ton passatin kanssa, mutta heräilee vasta n. 3000rpm (oma topic). Oli tuollainen 2000rpm heräävä tuossa ostaessa, tuntui ettei mene mihinkään alle sen, ja 2000rpm+ mennään. Voiskohan tossa softassa olla vääntöjä rajotettu alle 2000rpm? Koska omassa tuntui siltä, ennen kuin nyt sitten ei mennä mihinkään :-) Anyhow, postaatko tähän mitä löytyy? jos itsellä myös löytyis vika..

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 4.7.2014 23:57

Joo, kyllä mä postaan sitten jos tosta joskus jotain selviää ;).

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 5.7.2014 0:59

Oisko maffissa sanomista mulla omassa BKD:ssä maf arvot luokkaa ~1100-1200

Loki

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 5.7.2014 10:22

On mullakin maf:n actual arvo samoissa kun sulla, huiput 1275. Mulla on toi pyynti säädetty sen takia 850, että EGR pysyis koko ajan kiinni.
En tiedä mikä muuttuu, kun egr:n alipaineletkun ottaa irti ja tulppaa sen, mutta auto oli tosiaan ihan eri peli silloin. Lähti tosi nätisti paikaltaan ihan pintakaasulla, eikä tarvinnut normiajossa nostaa kierroksia missään vaiheessa yli 2000. Siitä päättelin, että vika olis ollut egr:ssä ja siksi se poistettiin myös softasta, mutta ei siitä mitään apua ollut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa