1.9 sdi virittäminen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nappu90
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.1.2012 22:09

1.9 sdi virittäminen?

ViestiKirjoittaja nappu90 » 2.3.2013 19:28

Olisko jollan tietoo tai kokemusta , mitenkä sais vw poloa 1.9sdi viritettyä vähän, pirteemäks ja lykkimään mustaa? Tällä hetkellä on tehty seuravaa : suuttimet 90hp tdin , aktivihiilisuodatin tyhjenetty ja egr tukkittu.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.3.2013 19:31

Isommat suuttimet, softasta lisää syöttöä ja/tai perussyöttöä pumpusta hieman isommalleen. Hyödyt on tosin aika minimaaliset.

nappu90
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.1.2012 22:09

ViestiKirjoittaja nappu90 » 2.3.2013 20:36

Eli pumppuako pystyy kutittelemaan mekaanisesti?Tarkoitus olis että vähän kun , ei tuosta saa rakettia tekemälläkään.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 2.3.2013 21:43

Eikait sdi:n pumpussa mitää syöttöruuvia ole? Jotenkin muuten "huijata" antamaan lisää ruokaa.. Ainakin savua saa lisää jossei muuta.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.3.2013 23:41

ramikoo nimimerkin cordobaan laitettiin 90hv koneen suuttimet ja oli pakko tiputtaa syöttöjä ettei savuttanu ihan älyttömästi. Laitat siihen kireemmän nokan ja peltisarjan sekä putkiston ja imu- sekä pakosarjan kohdistus kanteen ns. "port matching/gasget matching".

nappu90
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.1.2012 22:09

ViestiKirjoittaja nappu90 » 3.3.2013 0:21

Ei tuo oma ainakaan pölläytä yhtään mustaa. Kiva tuo olis jos jollain keinolla sais mustaa tulemaan. Onkos kukaan tollaseen vw poloon 1.9 sdiihin , evry modia rakentanu?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.3.2013 4:58

Miks sieltä pitäis saada mustaa tulemaan? kuluttaako se liian vähän vai? ;D

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 3.3.2013 11:40

Veljeni joka siis aika nuori haluais myös että pölläyttää oikeen mustaa putken täydeltä. Nuorempien kuljettajien mielestä se on sitten ilmeisesti cuulia.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 3.3.2013 12:04

Näin minäkin olen ymmärtänyt et se olisi siistii kun pöllyttelee mustaa. Jokainen tyylillään.
Olihan se aika makeeta kun hajos 6.5 turbo diisselistä alipainepumppu niin sitä mustaa tuli putken täydeltä:)

nappu90
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.1.2012 22:09

ViestiKirjoittaja nappu90 » 3.3.2013 13:03

No tarkoitus olis että sopivasti ei ihan tarvii silleen että koko katu mustana olis.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 3.3.2013 22:55

Eli sauhua putkesta ja kova ääni?
Ja maiseman ei tarvitse kuitenkaan vaihtua rivakammin?
Jotenkin tuntuu että nykyajan nuorisolla menee nää jutut niin että kun näyttää "hyvältä" niin se toimivuus ja järki ei kulje samassa kulkineessa.
Siinä vaan tekee itsensä naurettavaksi kun sauhu nousee ja ääni kasvaa, mutta sama rakkine vaan näkyy edelleen siinä edessä.
Helpoimmalla pääset kun ostat hieman tehokkaamman värkin ja ajelet sillä. Sen käryttämättömän sdin voi noutaa jaloista pois.

nappu90
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.1.2012 22:09

ViestiKirjoittaja nappu90 » 3.3.2013 23:35

Ei nyt ihan nuin,siis tarkoita että vähän. Koska ei tuosta saa rakettia tuolla tekniikalla, mutta vakiosta vähän pirteemän.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.3.2013 2:21

Evryllä luulis onnistuvan saamaan pari hepoa lisää ja jokunen Nm

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 4.3.2013 13:02

Ehkei ihan evryn (itsetehdyn) hinnalla saa noita 66 kw tdi suuttimia, mutta samalla vaivalla ne sinne tipauttaa. Itselle tosiaan laiteltiin Dubsonicin kanssa takavuosina tuollaiset. Ero on ihan huomattava. Ja noilla sitä savua saa kyllä tulemaan aivan per***leesti jos haluaa. Egr kannattaa sitten ainakin tukkia, tekee kumman vaan.

Itse jättäisin noi evryleikit sikseen. Meinaan noilla isommilla suuttimilla saa kulkua ja alavääntöä lisää kummasti myös ilman savua. Kehtaan väittää että tuosta sdi:stä saa keposeen reilusti toistasataa heppaa kun tekee noi Dubsonicin mainitsemat asiat. Omassa perstuntumalta tehoa/kulkua vakio 66kw tdi:n verran.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.3.2013 15:47

Kyllä se evrykin ihan yleis pätevä kulkua parantava viri on. Mulla ollut vuoden päivät käytössä kytkimen takana, selkee teho ero eikä savuta juuri normaalia enempää.
sdi en osaa sanoo miten siinä pelaa evry.. Voipi olla savuu melko mukavasti.
Suuttimet ja jotain softaa niin se kulku tosiaan paranee eikä savuakaan olis liikaa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.3.2013 13:03

90hp suuttimet ja ohjelman optimointi, savuttomasti n. 30-40Nm ja 15-20hp lisää, viileällä ilmalla. On se siihen vakioon verrattuna jo tuntuva parannus.

Virinokalla ja kannen porttauksella vähän vielä lisää. Vaihto TDI:hin tulee kyllä halvemmaksi kuin nämä kaikki mahdolliset toimet yhteensä.

Jymppa
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.3.2014 14:41

ViestiKirjoittaja Jymppa » 14.4.2014 22:30

hei kertokaas mitä tein väärin.. vaihdoin tänään AQM koneeseen 90hv tdi:n suuttimet ja ensikäynnistyksellä savutti niin maan pirusti sinistä ja polkiessa mustaa.. jonkunverran ajeltuani sinisen savutus loppu ja tuli vain mustaa polettaessa.

mutta! tyhjäkäynti kuulostaa siltä kun kävisi kolmella.

äsken kun ajoin kotipihaan kaverin talilta vaihtamaan työvaatteet niskaan ja olin lähdössä töihin (auto sammuneena noin 10min) niin ei enää käynnistynyt vaikka kuinka sahasi.
no, joutu sit ottaas fiiatin alle ja suhista sillä töihin.

en ollutkaan kaukaata viisas kun en jättänyt poloa omaan ruutuunsa vaan tuohon sivuun, siitä sitten startilla kokeilin että saanko liikuteltua, mutta sitten siinä sahatessa yskäsi muutaman kerran->kykä pohjaan ja käyntiin se vaan lähti! ajelin jonninaikaa jotta akku latautuisi edes hieman..

elikkä suuttimet vaihdoin tyylillä vanhat ulos ja uudet sisään, sen kummempia tiivisteitä miettimättä.. onko mahdollinen ilmavuoto? normaaliajossa kuitenkin kone käy niinkuin kuuluukin. miten järjestelmä ilmataan?

savuttaa aika herkästi mustaa, luin jostain toisesta aiheesta jotain IQ arvon muokkaamisesta VCDS ohjelmalla (vai olikohan vagcom..)? autohan on 2001 classic polo

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 15.4.2014 10:42

No jos et yhtään tiivisteitä miettinyt, niin olisiko mahdollista, että suuttimiin tuli sitten 2 kuparirikkatiivisteet päällekäin tai jäi rikat kokonaan välistä pois?

Jymppa
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.3.2014 14:41

ViestiKirjoittaja Jymppa » 15.4.2014 10:45

Suuttimet tuli vaihdettua kokonaan runkoineen päivineen, elikkä kärkiä ei purettu. Tuleeko polttoaineputken ja suuttimen väliin tiivistettä? Ja suutinkärjen ja kannen väliin?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 15.4.2014 12:33

Suuttimen ja kannen väliin tulee kupariprikka muualle ei tule tiivisteitä laittaa tuossa operaatiossa.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 15.4.2014 17:46

Juuri noita suuttimen ja kannen väliin tulevia rikkoja tarkoitin. Ne jos jättää pois tai laittaa kaksi päällekäin, niin silloin ei varmasti toimi kunnolla. Jäävät useimmiten suuttimeen kiinni irrottaessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa