1.9 sdi virittäminen?
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 sdi virittäminen?
Olisko jollan tietoo tai kokemusta , mitenkä sais vw poloa 1.9sdi viritettyä vähän, pirteemäks ja lykkimään mustaa? Tällä hetkellä on tehty seuravaa : suuttimet 90hp tdin , aktivihiilisuodatin tyhjenetty ja egr tukkittu.
Eli sauhua putkesta ja kova ääni?
Ja maiseman ei tarvitse kuitenkaan vaihtua rivakammin?
Jotenkin tuntuu että nykyajan nuorisolla menee nää jutut niin että kun näyttää "hyvältä" niin se toimivuus ja järki ei kulje samassa kulkineessa.
Siinä vaan tekee itsensä naurettavaksi kun sauhu nousee ja ääni kasvaa, mutta sama rakkine vaan näkyy edelleen siinä edessä.
Helpoimmalla pääset kun ostat hieman tehokkaamman värkin ja ajelet sillä. Sen käryttämättömän sdin voi noutaa jaloista pois.
Ja maiseman ei tarvitse kuitenkaan vaihtua rivakammin?
Jotenkin tuntuu että nykyajan nuorisolla menee nää jutut niin että kun näyttää "hyvältä" niin se toimivuus ja järki ei kulje samassa kulkineessa.
Siinä vaan tekee itsensä naurettavaksi kun sauhu nousee ja ääni kasvaa, mutta sama rakkine vaan näkyy edelleen siinä edessä.
Helpoimmalla pääset kun ostat hieman tehokkaamman värkin ja ajelet sillä. Sen käryttämättömän sdin voi noutaa jaloista pois.
Ehkei ihan evryn (itsetehdyn) hinnalla saa noita 66 kw tdi suuttimia, mutta samalla vaivalla ne sinne tipauttaa. Itselle tosiaan laiteltiin Dubsonicin kanssa takavuosina tuollaiset. Ero on ihan huomattava. Ja noilla sitä savua saa kyllä tulemaan aivan per***leesti jos haluaa. Egr kannattaa sitten ainakin tukkia, tekee kumman vaan.
Itse jättäisin noi evryleikit sikseen. Meinaan noilla isommilla suuttimilla saa kulkua ja alavääntöä lisää kummasti myös ilman savua. Kehtaan väittää että tuosta sdi:stä saa keposeen reilusti toistasataa heppaa kun tekee noi Dubsonicin mainitsemat asiat. Omassa perstuntumalta tehoa/kulkua vakio 66kw tdi:n verran.
Itse jättäisin noi evryleikit sikseen. Meinaan noilla isommilla suuttimilla saa kulkua ja alavääntöä lisää kummasti myös ilman savua. Kehtaan väittää että tuosta sdi:stä saa keposeen reilusti toistasataa heppaa kun tekee noi Dubsonicin mainitsemat asiat. Omassa perstuntumalta tehoa/kulkua vakio 66kw tdi:n verran.
Kyllä se evrykin ihan yleis pätevä kulkua parantava viri on. Mulla ollut vuoden päivät käytössä kytkimen takana, selkee teho ero eikä savuta juuri normaalia enempää.
sdi en osaa sanoo miten siinä pelaa evry.. Voipi olla savuu melko mukavasti.
Suuttimet ja jotain softaa niin se kulku tosiaan paranee eikä savuakaan olis liikaa.
sdi en osaa sanoo miten siinä pelaa evry.. Voipi olla savuu melko mukavasti.
Suuttimet ja jotain softaa niin se kulku tosiaan paranee eikä savuakaan olis liikaa.
hei kertokaas mitä tein väärin.. vaihdoin tänään AQM koneeseen 90hv tdi:n suuttimet ja ensikäynnistyksellä savutti niin maan pirusti sinistä ja polkiessa mustaa.. jonkunverran ajeltuani sinisen savutus loppu ja tuli vain mustaa polettaessa.
mutta! tyhjäkäynti kuulostaa siltä kun kävisi kolmella.
äsken kun ajoin kotipihaan kaverin talilta vaihtamaan työvaatteet niskaan ja olin lähdössä töihin (auto sammuneena noin 10min) niin ei enää käynnistynyt vaikka kuinka sahasi.
no, joutu sit ottaas fiiatin alle ja suhista sillä töihin.
en ollutkaan kaukaata viisas kun en jättänyt poloa omaan ruutuunsa vaan tuohon sivuun, siitä sitten startilla kokeilin että saanko liikuteltua, mutta sitten siinä sahatessa yskäsi muutaman kerran->kykä pohjaan ja käyntiin se vaan lähti! ajelin jonninaikaa jotta akku latautuisi edes hieman..
elikkä suuttimet vaihdoin tyylillä vanhat ulos ja uudet sisään, sen kummempia tiivisteitä miettimättä.. onko mahdollinen ilmavuoto? normaaliajossa kuitenkin kone käy niinkuin kuuluukin. miten järjestelmä ilmataan?
savuttaa aika herkästi mustaa, luin jostain toisesta aiheesta jotain IQ arvon muokkaamisesta VCDS ohjelmalla (vai olikohan vagcom..)? autohan on 2001 classic polo
mutta! tyhjäkäynti kuulostaa siltä kun kävisi kolmella.
äsken kun ajoin kotipihaan kaverin talilta vaihtamaan työvaatteet niskaan ja olin lähdössä töihin (auto sammuneena noin 10min) niin ei enää käynnistynyt vaikka kuinka sahasi.
no, joutu sit ottaas fiiatin alle ja suhista sillä töihin.
en ollutkaan kaukaata viisas kun en jättänyt poloa omaan ruutuunsa vaan tuohon sivuun, siitä sitten startilla kokeilin että saanko liikuteltua, mutta sitten siinä sahatessa yskäsi muutaman kerran->kykä pohjaan ja käyntiin se vaan lähti! ajelin jonninaikaa jotta akku latautuisi edes hieman..
elikkä suuttimet vaihdoin tyylillä vanhat ulos ja uudet sisään, sen kummempia tiivisteitä miettimättä.. onko mahdollinen ilmavuoto? normaaliajossa kuitenkin kone käy niinkuin kuuluukin. miten järjestelmä ilmataan?
savuttaa aika herkästi mustaa, luin jostain toisesta aiheesta jotain IQ arvon muokkaamisesta VCDS ohjelmalla (vai olikohan vagcom..)? autohan on 2001 classic polo
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa