Uusin akun caddyyn. Valot pelaa ja vilkut yms.
Mutta nyt ei starttaa eikä hehkuta. Yritin paikallistaa vikaa ensin sulakkeista ja sitten releistä. Yksi rele tuntui lämpöiseltä. Onkohan tämä rele nyt syypää. Siinä oli myös vähän hapettumaa niissä pinneissä.
Pääsenkö vaivasta todellakin nyt vain vaihtamalla tuon (ilmeisesti) hehkujen releen??
Tässä releessä on merkintä "048" made in germany ja "13 2061", ja nuo pinnit on merkitty numeroin ja kirjaimin -> 50 - 87 - 86 - 85 - 30 -T - L
Ilmeiseti motonetista saa tuohon hehkujen releen vain marssinko marmoritiskille.
Vastauksista kiitollinen
Autona VW Caddy 1,6 D, -84
VW Caddy 1,6 D, -84 ei starttaa eikä hehkuta.
Valvoja: ffp jäsenet
Uusimmat tutkimukset viittaavat juurikin maavikaan. Merkkivalot palavat välillä himmeästi ja välillä kirkkaamin, ja välillä sammuvat. Pitääpä ainakin putsailla tuota miinus navasta runkoon menevään kaapelia, ja tutkailla jospa se siitä heräisi eloon.
Päätin kuitenkin tilata lähipitäjän motonetistä uuden hehkujen releen. Hyllyssä moista ei ollut, mutta lupasivat ensi viikolle...
Päätin kuitenkin tilata lähipitäjän motonetistä uuden hehkujen releen. Hyllyssä moista ei ollut, mutta lupasivat ensi viikolle...
Olen koittanut putsata nyt johtoja ja liitoksia yms. Ruiskuttanut sähkölaite-crc:tä joka liittimeen ja hinkannut mekaanisesti pienellä teräsharjalla. Lisäsin myös yhden uuden maadoitusjohdon akun - navasta runkoon.
Mutta ei vaan pyöritä starttia. Voipi olla startti ihan alkuperäinen, niin tuumasin, että hankin tuohon nyt kyllä uuden startin. Mä luulen, siinä se vika ny kuitenkin on. Ja toinen vika mitä ilmeisemmin on tuo hehkujen releen viallisuus.
Kommentteja tähän?
Mutta ei vaan pyöritä starttia. Voipi olla startti ihan alkuperäinen, niin tuumasin, että hankin tuohon nyt kyllä uuden startin. Mä luulen, siinä se vika ny kuitenkin on. Ja toinen vika mitä ilmeisemmin on tuo hehkujen releen viallisuus.
Kommentteja tähän?
"Ja toinen vika mitä ilmeisemmin on tuo hehkujen releen viallisuus."
Ei starttimoottoriin tuolla mitään yhteyttä, starttissa oma iso rele joka vetää sen päälle kun saa ohjausvirran virtalukolta.
Hehku ja startti eri releet molemmissa, putsaa startin virtajohdot/liittimet ensin, virtalukon pohjakin tekee noita katkoksia startille n.20 euroa kustantaa jos itse vaihdat.
Ei starttimoottoriin tuolla mitään yhteyttä, starttissa oma iso rele joka vetää sen päälle kun saa ohjausvirran virtalukolta.
Hehku ja startti eri releet molemmissa, putsaa startin virtajohdot/liittimet ensin, virtalukon pohjakin tekee noita katkoksia startille n.20 euroa kustantaa jos itse vaihdat.
Ei varmaan maksa maltaita marmorillakaan tuohon se pohja. Ja varmaan löytyy motonetistä, onko se sitten sama kuin 1 vai 2 korisessa golffissa, sitä en tiedä. Kannattais varmaan tuo startti kokeilla "pakkovirralla" ennenku alat sitä tilaamaan?
Ainakin nyt yhtäkkiä ku googlasin niin oli joku kirjottanu et caddyyn virtalukonpohja kympin luokkaa tarvikeliikkeestä..
Ainakin nyt yhtäkkiä ku googlasin niin oli joku kirjottanu et caddyyn virtalukonpohja kympin luokkaa tarvikeliikkeestä..
No niin...
Kävin vielä kerran nuo isot kaapelit ja liitännät läpi - huolellisesti - rasvasin ja jynssäsin pienellä teräsharjalla, ruiskutin kunnolla sähkö crc:tä ja ruuvasin paikoilleen.
Ja voila, nytpä starttaa. Eli olin ollut kaiketi huolimaton ekalla puhdistuskerralla, ja nyt uudemman kerran homma toimi, ja nyt sähköt pelittää.....
Hehkurele on työmaalla, otin sen perjantaina malliksi. Joten auto ei lähde käyntiin vielä. Uusi rele tulee ensi viikolla, joten palaan vielä asiaan kun, saan kotteron käyntiin...
Kävin vielä kerran nuo isot kaapelit ja liitännät läpi - huolellisesti - rasvasin ja jynssäsin pienellä teräsharjalla, ruiskutin kunnolla sähkö crc:tä ja ruuvasin paikoilleen.
Ja voila, nytpä starttaa. Eli olin ollut kaiketi huolimaton ekalla puhdistuskerralla, ja nyt uudemman kerran homma toimi, ja nyt sähköt pelittää.....
Hehkurele on työmaalla, otin sen perjantaina malliksi. Joten auto ei lähde käyntiin vielä. Uusi rele tulee ensi viikolla, joten palaan vielä asiaan kun, saan kotteron käyntiin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa