AHU Passatti menee limppiin pakkasilla (ja nyt myös kesällä)
Valvoja: ffp jäsenet
AHU Passatti menee limppiin pakkasilla (ja nyt myös kesällä)
Tuossa pasuunassa on useampana talvena ollut sama mystinen ongelma: Kireillä (about -24 ja siitä alaspäin) pakkasilla moottori kiertää noin 2900 kierrokseen asti, jonka jälkeen tulee seinä vastaan ja tehot katoaa. Tänään se teki tuon taas ensimmäistä kertaa tämän talven aikana, viime talvena oli muutamana kireimpänä pakkasaamuna samat probleemat. Mikähän tuossa olisi ongelmana?
Auton uudelleenkäynnistys palauttaa taas tehot, kunnes kierrokset nousee jälleen tuonne 2900 ja auto menee limppiin taas. Voiko suuttimissa olla vettä, joka jäätyy vain alta -24 asteen???
Teen yötöitä, eli illalla lähtö 0-asteen tuntumassa olevasta tallista, ja aamulla starttaus taivasalta. Molemmissa tapauksissa lohkis + sisätilalämppäri päällä sen 2h.
Auton uudelleenkäynnistys palauttaa taas tehot, kunnes kierrokset nousee jälleen tuonne 2900 ja auto menee limppiin taas. Voiko suuttimissa olla vettä, joka jäätyy vain alta -24 asteen???
Teen yötöitä, eli illalla lähtö 0-asteen tuntumassa olevasta tallista, ja aamulla starttaus taivasalta. Molemmissa tapauksissa lohkis + sisätilalämppäri päällä sen 2h.
Viimeksi muokannut Jultsu, 14.6.2012 4:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Halvimmalla sen kai saa kun pistää 3bar map-anturin sinne. Mutta kuten joku joskus totesi, niin "laittakaahan niitä 3bar mappeja vakioturbojen kaveriksi niin on turbopajoilla hommia..." Eli näkisin ihan positiivisena asiana sen, että kun ahdot karkaa niin järjestelmä suojaa ahdinta menemällä limb modeen.Saako tuota limpmodea mitenkään ohjelmasta muokattua? Ettei menis niin herkästi vikatilaan jos vaikka ahdot pomppaa oikuttelevan n75 takia?
Suosittelen, että ensin tsekkaat antaako koodia ja lähetään sitten metsästämään vikaa. Helpointa on varmaan viedä auto pajalle ja maksaa rahalla.
Toinen vaihtoehto on käydä lukaisemassa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 ja kattoa löytyykö asuinpaikkasi lähellä vapaaehtoista auttajaa.
Toinen vaihtoehto on käydä lukaisemassa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 ja kattoa löytyykö asuinpaikkasi lähellä vapaaehtoista auttajaa.
Itsella oli juurikin samaa ongelmaa ahu Cordobassani. Korjauksena kannattaa myös kokeilla maskisuojaa ja välijäähdyttimen poistoa talveksi tai pahvi coolerin molemmin puolin. Tuolla tavalla linb modeen menot väheni koko talvessa 3 kertaan. Ilman suojia ja cooleri paikoillaan teki talven aikana 10-15 kertaa.
Itsellä oli pahimmat kelit siinä kun lämpötila seilasi plussan puolelta pakkaselle niin teki melkein aina tuon.
Ostin N75 mutta en edes vaihtanut sitä kun vika korjaantui niin paljon noilla muutoksilla.
edit: Miullakin oli egr laipalla otettu pois käytöstä. en itse niin tarkkaan tutkinut mistä se limb moden loppuminen loppui. Voi olla myös tuo laippa niin kuin alempana kerrotaan.
Itsellä oli pahimmat kelit siinä kun lämpötila seilasi plussan puolelta pakkaselle niin teki melkein aina tuon.
Ostin N75 mutta en edes vaihtanut sitä kun vika korjaantui niin paljon noilla muutoksilla.
edit: Miullakin oli egr laipalla otettu pois käytöstä. en itse niin tarkkaan tutkinut mistä se limb moden loppuminen loppui. Voi olla myös tuo laippa niin kuin alempana kerrotaan.
Viimeksi muokannut Vekke, 9.2.2012 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mää oon paininu tuon ongelman kanssa kanssa pari talvea. Viime vuonna meni aina pakkasella limppiin kun ajoi maantie/moottoritieajoa. Lueskelin ja hain apua Seat club forumilta ja tein sitten seuraavanlaisia peliliikkeitä:
- Uusi N75 (ei vaikutusta)
- Pahvit keulalle (ei vaikutusta)
- Kaikkien turbon yms. ohjausletkujen tarkastus ja läpipuhallus paineilmalla (ei vaikutusta)
- Imusihdin ja ahtoputkiston tsekkaus (ei huomautettavaa)
- Turbon hukkaportti liikkuu kivasti
- Edellinen omistaja oli poistanut EGR:n käytöstä ottamalla ja tulppaamalla ohjausletkun -> letku kiinni ja ruostumattomasta teräksestä umpilätkä EGR:n pakopuolelle. (meni enää kerran sinä talvena limppiin, eikä mennyt vaikka parhaimmillaan oli -34!!!)
Tänä talvena on taas alkanut kun on yli -20... ainoastaan moottoritie/maantieajossa, ei koskaan kaupungissa. Oon koittanu vagcomillakin logia ottaa, mutta en ole löytänyt järkevää selitystä tuolle ilmiölle. Pitää vielä tarkistaa uudestaan EGR:n tiivisteet, oli näyttäny vuotavan...
EDIT:
Näemmä nykyään ei tarvii taas ees olla kauheen kylmä... -12 ja 6km motarilla ja tehot menny susille...
- Uusi N75 (ei vaikutusta)
- Pahvit keulalle (ei vaikutusta)
- Kaikkien turbon yms. ohjausletkujen tarkastus ja läpipuhallus paineilmalla (ei vaikutusta)
- Imusihdin ja ahtoputkiston tsekkaus (ei huomautettavaa)
- Turbon hukkaportti liikkuu kivasti
- Edellinen omistaja oli poistanut EGR:n käytöstä ottamalla ja tulppaamalla ohjausletkun -> letku kiinni ja ruostumattomasta teräksestä umpilätkä EGR:n pakopuolelle. (meni enää kerran sinä talvena limppiin, eikä mennyt vaikka parhaimmillaan oli -34!!!)
Tänä talvena on taas alkanut kun on yli -20... ainoastaan moottoritie/maantieajossa, ei koskaan kaupungissa. Oon koittanu vagcomillakin logia ottaa, mutta en ole löytänyt järkevää selitystä tuolle ilmiölle. Pitää vielä tarkistaa uudestaan EGR:n tiivisteet, oli näyttäny vuotavan...
EDIT:
Näemmä nykyään ei tarvii taas ees olla kauheen kylmä... -12 ja 6km motarilla ja tehot menny susille...
Viimeksi muokannut Juunass, 10.2.2012 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä on nyt mennyt 3 kertaa limppiin. Itellä on semmoisia ongelmia että jos vaikka antaa auton käydä tyhjäkäynnillä lämmöt normaalilla jonkun 5 min ja lähtee siitä reippaammin ajamaan, niin ahdot pomppaa noin 2baariin. Sitten välillä taas ahdot pysyy tasasena noin 1 bar ja piikki max 1.4 bar. Testasin ilman n75 liitintä niin ahdot eivät nousseet ollenkaan. Mikä voisi aiheuttaa tälläisiä oireita? Auton muutokset hammermode,evry ja välijäähdytin.
Itsellä AFN tehnyt nyt tuota samaa ja antaa kiertää 2900rpm ja jos ylitte menee, niin heti limppiin. Aiemmin luulin, että vaan vnt jumii kun on tehoton, mutta ilmeisesti hyytynyt meno on ollut vaan minimaalista vnt:n jumimista ja nyt on oikeasti jumissa. Viimeset kaks päivää oon ajellu käytännössä limp-modella töihin ja takasin kun heti ekasta kiihdytyksestä hyytyy kone :D noh tänään auto oli kuivamassa 6h parkkihallissa josko nyt toimis hetken... Huomenna irrotan imu- ja pakosarjan& puhdistan vnt:n koska tiedän sen olevan aivan tuhottoman tervanen. Työ suoritetaan ulkona, joten wish me luck :)
Ei toi eilisen parkkipaikkakuivatuksen vaikutus kestänyt mulla kuin tunnin pari ja taas jumi. Tänään irrotin imusarjan,pakosarjan yms. hilut ja ahtimen puhdistin joka oli jumiutunut noin suurinpiirtein säätöalueen keskelle. Tsekkaan huomenna ton N75 kosteuden eli putsaan jollain rasvattomalla voiteluaineella ni ruvennee toimimaan kuten kuuluu. Samalla hyvä vaihdella moottorinkannake ahtimen puolelle ennen kuin rupeen läjäämään takasin kasaan. Mulla on melko tuoreeltaan tehty kansiremppa, joten imusarjaan ei EGR:n toiminnasta huolimatta oo menny pahasta skeidaa eli se oli tosi puhdas. Jos ei muuta ni ainakin yks limppitekijä eliminoitu kun ahtimen vnt-mekanismi toimii kuten kuuluu.
Mulla on siis AFN koneinen A6 ja siinä meni ahtimen purkamiseen pois paikoiltaan ilman pukkeja ulkona joku 2-3h jumiutuneiden pulttien ja yleisen ihmettelemisen takia. En irroittanut pakoputkea muuta kuin ahtimesta ja juuri ja juuri sain pakosarjan ahtimineen pois paikoiltaan. Imusarjan otin ensin toki pois, että mahtui kunnolla hääräämään. Imusarjan pultit meni vaihtoon, koska kukaan ei ollut viime asennuksessa laittanut mitään kierteisiin -> olivat hapettuneet ja kannat meni melkeen kaikista pyöreiks ennenku irtos.
Muutoin oli ensimmäinen kerta kun purin ahtimen mistään irti, joten onnistuu se varmaan tekijämieheltä nopeemminkin varsinkin kun tietää jokaisen pultin ja nippelin mikä pitää irrottaa ennenku kamat lähtee kaikki irti. Asennusta/purkua nopeuttais jos sais tiputettua pakoputken veke ja pääsis vähän hääräämään alapuolellekin esim. öljyn paluuletkun kiristäminen on ihan pebasta maanrajassa 10 asteen pakkasessa :P Ahtimen varsinainen purku,puhdistus ja kasaaminen otti ~1h kun samalla ihmetteli rakennetta ja pohti perusmietelausetta "miten se toimii" ettei tuu mitään mokia :) Puhdistin ihan simppelisti mattopuukolla,erinäisillä rapsutuspiikeillä, 400 vesihiontapaprulla kuivana, bräkleenillä ja hankaussienellä. Mekanismia tuli herkisteltyä jollain erinäisillä litkuilla etteivät enää takerrelleet ja sitte takasin läjään ja testi että systeemi toimii keveästi sormivoimalla. Mulla ei ollut mitään ohjeita purkamiseen ja läjäämiseen eikä noista turbon huolto-ohjeista ole oikeastikaan paljoa iloa jos ei hokaa miten se systeemi toimii.
Taidanpa vielä puhdistaa ton eculle menevän letkun, niin sais vielä toimintavarmemmaksi. Samalla hokasin, että vuotava EGR:n kello ei oo hyvä juttu, koska jos se vuotaa, niin ahdot karkaa ainakin osittain sitä kautta pihalle kun kellolle on vapaa pääsy imusarjasta. Koskapa en jaksa tulpatakaan EGR:ää ja imusarja oli todella puhdas, niin pistin saksan ebaysta tilaukseen uuden egr:n venan hintaan 47e posteineen (tulee Espanjasta).
Hommaan meni komeasti joku 8-9h kun rassasin samalla läjän ahtoputkia puhtaaks ajan myötä valuneista öljyistä, etin uudet pultit ja yhen mutterin sekä vaihdoin turbonpuoleisen moottorityynyn samalla vaivalla. Tein kahdessa osassa ton homman eli lauantaina purin hilut ja putsasin valmiiks ja sitte sunnuntaina moottorikannakkeen vaihto ja läjäys. Joku oli muuten lykännyt öljynpaluuseen silikonia ja se tukki puolet koko reiästä. Älkäähän tehkö samaa virhettä kun siellä on ihan toimiva tiivistekin jo valmiiksi ;)
Kokonaisuutena ihan kannattava setti tehdä. Moottori lämpenee nopeammin kun turbo saa kunnolla kierroksia ja kulkupuoli paranee ainakin jonkun verran. Itse odotan eniten lähinnä taloudellisuuslukemien parantumista mikä olis itelle se tärkein juttu. Hieman OT:tä, mutta kun nyt kerran innostuin niin kait tästä edes jollekin on jotain iloa :)
Muutoin oli ensimmäinen kerta kun purin ahtimen mistään irti, joten onnistuu se varmaan tekijämieheltä nopeemminkin varsinkin kun tietää jokaisen pultin ja nippelin mikä pitää irrottaa ennenku kamat lähtee kaikki irti. Asennusta/purkua nopeuttais jos sais tiputettua pakoputken veke ja pääsis vähän hääräämään alapuolellekin esim. öljyn paluuletkun kiristäminen on ihan pebasta maanrajassa 10 asteen pakkasessa :P Ahtimen varsinainen purku,puhdistus ja kasaaminen otti ~1h kun samalla ihmetteli rakennetta ja pohti perusmietelausetta "miten se toimii" ettei tuu mitään mokia :) Puhdistin ihan simppelisti mattopuukolla,erinäisillä rapsutuspiikeillä, 400 vesihiontapaprulla kuivana, bräkleenillä ja hankaussienellä. Mekanismia tuli herkisteltyä jollain erinäisillä litkuilla etteivät enää takerrelleet ja sitte takasin läjään ja testi että systeemi toimii keveästi sormivoimalla. Mulla ei ollut mitään ohjeita purkamiseen ja läjäämiseen eikä noista turbon huolto-ohjeista ole oikeastikaan paljoa iloa jos ei hokaa miten se systeemi toimii.
Taidanpa vielä puhdistaa ton eculle menevän letkun, niin sais vielä toimintavarmemmaksi. Samalla hokasin, että vuotava EGR:n kello ei oo hyvä juttu, koska jos se vuotaa, niin ahdot karkaa ainakin osittain sitä kautta pihalle kun kellolle on vapaa pääsy imusarjasta. Koskapa en jaksa tulpatakaan EGR:ää ja imusarja oli todella puhdas, niin pistin saksan ebaysta tilaukseen uuden egr:n venan hintaan 47e posteineen (tulee Espanjasta).
Hommaan meni komeasti joku 8-9h kun rassasin samalla läjän ahtoputkia puhtaaks ajan myötä valuneista öljyistä, etin uudet pultit ja yhen mutterin sekä vaihdoin turbonpuoleisen moottorityynyn samalla vaivalla. Tein kahdessa osassa ton homman eli lauantaina purin hilut ja putsasin valmiiks ja sitte sunnuntaina moottorikannakkeen vaihto ja läjäys. Joku oli muuten lykännyt öljynpaluuseen silikonia ja se tukki puolet koko reiästä. Älkäähän tehkö samaa virhettä kun siellä on ihan toimiva tiivistekin jo valmiiksi ;)
Kokonaisuutena ihan kannattava setti tehdä. Moottori lämpenee nopeammin kun turbo saa kunnolla kierroksia ja kulkupuoli paranee ainakin jonkun verran. Itse odotan eniten lähinnä taloudellisuuslukemien parantumista mikä olis itelle se tärkein juttu. Hieman OT:tä, mutta kun nyt kerran innostuin niin kait tästä edes jollekin on jotain iloa :)
Ootpa Flameball melkosen urakan tehny :D ja vielä ulkosalla...
Nyt kelien lämmettyä eipä oo ollu taas mitään ongelmia. Paitsi pidon puute kiihytyksessä. Otan viikonloppuna uusintakäsittelyyn ton EGR:n ja irrottelen välijäähyn tsekatakseni mitä se on syöny. Toivotaan et tulee lisää pakkasia niin pääsee kokeileen onko ollu hyötyä...
Nyt kelien lämmettyä eipä oo ollu taas mitään ongelmia. Paitsi pidon puute kiihytyksessä. Otan viikonloppuna uusintakäsittelyyn ton EGR:n ja irrottelen välijäähyn tsekatakseni mitä se on syöny. Toivotaan et tulee lisää pakkasia niin pääsee kokeileen onko ollu hyötyä...
vielä maininta, että AFN-koneisissa ei tosiaan ole toi MAP eculla kuten AHU-koneisissa, vaan erikseen ahtoputkessa paisarin vieressä, jolloin ei aiheudu letkutukoksia tms. ongelmia. Puhdistamista voi kokeilla omalla vastuulla bräkleenin kanssa. Itsellä ei hajonnut ja vetoja tuli jälleen lisää. Voisin kyllä harkita uusimistakin jossain vaiheessa kun toikin osa on varmaan orkkis 718tkm ajettu :D
ahtimen tanko liikkuu peukalolla? Siis hukkaportin tanko? AHUssa tuo hukkaportin ohjaus toteutetaan ylipaineella, joten ite kokeilin sitä kans liikutella mut ei se käsin mihinkään liikkunu -> säätöletku irti ja koitin puhaltamalla. No go. Ruuvasin siihen sitten polkupyörän venttiilin kiinni ja painoin letkuun pyöränpumpulla ilmaa ja totesin että nyt tanko liikkuu ja palautuu kun päästää paineet pois. En sitten tiiä pitäisikö noin toimia mutta mietin että olisko sulla hukkaportin kello sökönä jos antaa käsin liikkua? Vai onko kyseessä juuttuvasiipinen...
2 tuhannen kierroksen kohalla on noin 1 bari ahtoja ja se lähtee nousemaan siitä pikkuhiljaa sitten yli 1,5 mutta 3,5 tuhannen jälkeen lähtee taas laskemaan ennen kuin menee vikatilaan. En millään viitsisi uskoa tuohon turbon siipien jumittamiseen kun on 40 tonnia ajettu ahdin. Koitin moottoritielläkin ajaa 3 vaihteella 100km/h noin 10km ja ei ollut mitään vaikutusta ahtamiseen.
Otetaanpas tää ylös kun tuli taas ajankohtaiseksi. Nyt on alkanut passatti taas limpata, ensimmäistä kertaa lämpöisillä keleillä. Limppaukseen liittyy melkeimpä aina kova kiihdytys motarin rampilla (eli oikealle kaartava tie.) Kaverilla oli kuulemma seatissa juurikin vastaava ongelma, syyksi paljastui kontaktivika MAFfissa. Kokeillaan jos sen putsaus nyt auttaisi.
Jakopää vedetään nyt viikonloppuna auki, imusarja naftaan likoamaan, EGR:lle laikka ja ahtimelle kunnontarkistus. Olisiko kellään hyviä vinkkejä tai kuuluisia viimeisiä sanoja...?
Jakopää vedetään nyt viikonloppuna auki, imusarja naftaan likoamaan, EGR:lle laikka ja ahtimelle kunnontarkistus. Olisiko kellään hyviä vinkkejä tai kuuluisia viimeisiä sanoja...?
Ja päivitellään taas. Ongelma on nyt tullut jäädäkseen sitten viime postauksen, paskatti menee AINA limppiin jos kolmosvaihteella erehtyy kierrättämään päälle 4100rpm. Otin nyt aamusella tuon Pierburgin MAFfin irti ja olihan siinä silmiinnähtävä paskakerros sekä suojaritilöissä että sitten itse anturissa. Spreijasin ne puhtaaksi CRC:n maffisprayllä ja kävin koeajolla. Nyt kiertää pasuuna iloisesti kakkosvaihteella 5000rpm, mutta edelleen vaan iskee limpin päälle kun kolmosella vedättää tuonne 4100rpm.
Pitääkö tässä nyt sitten tilata ebaystä kokeeksi uusi Pierburgi?
Letkun olen uusinut kotelolta eculle, mutta tuonne eculootan sisälle en ole vielä kurkannut. Koitan muistaa katsoa sen ensi kerralla kun menen autolle.
Pitääkö tässä nyt sitten tilata ebaystä kokeeksi uusi Pierburgi?
Letkun olen uusinut kotelolta eculle, mutta tuonne eculootan sisälle en ole vielä kurkannut. Koitan muistaa katsoa sen ensi kerralla kun menen autolle.
Ja jatketaan yksinpuhelulla. MAFfilta ei mene letkua ECUlle, vaan imusarjan ja välijäähyn välissä olevan putken hässäkkään, etummaisen tulipellin vieressä.
Otinpa tuossa myös sähköjohdot irti MAFfilta ja vedin koeajon: kakkosvaihteella kiertää (joskin laiskasti) 5000rpm asti, sitten kolmosta sisään ja hidasta kiihdyttelyä kohti 4600rpm, jolloin käy taas tehokato. Moottorin uudelleenkäynnistys palauttaa alkutilanteen.
Eiköhän se näillä diagnooseilla sitten ole juurikin tuo n75?
Otinpa tuossa myös sähköjohdot irti MAFfilta ja vedin koeajon: kakkosvaihteella kiertää (joskin laiskasti) 5000rpm asti, sitten kolmosta sisään ja hidasta kiihdyttelyä kohti 4600rpm, jolloin käy taas tehokato. Moottorin uudelleenkäynnistys palauttaa alkutilanteen.
Eiköhän se näillä diagnooseilla sitten ole juurikin tuo n75?
Noitakin N75:sia vaihdeltu lukemani perusteella monesti turhaan. Ihan ulkomuistista pistän listaa millä jotkut on väittäneet saaneensa limppiin menon vähenemään tai poistumaan:
-n75 alipaineletkujen tarkistus (ilma kulkee sisällä, eikä ole halkeamia)
-välijäähyn purku ja puhdistus (saattanut kerätä öljyä paljonkin sinne)
-n75 venttiilin vaihto (usein auttanut vain hetkellisesti, vika on muualla)
-turbon puhdistus purkamalla turbo osiksi
-turbon puhdistus käyttäen jotain ainetta (vaahtoa?) joka on juurikin siihen tarkoitettu
-uusi turbo
-Sonax Diesel System Cleaneriä tai muuta vastaavaa tankkiin ja runtua isolla ärrällä pitkin moottoritietä (3. vaihde 60-120km/h niin kauan kun sielu sietää)
Viimeistä olen suosinut itse, joksikin aikaa poistuu ongelma mutta takaisin tulee kun kaupunkiajoa tulee liikaa....katsastukseen mennessä (helmikuu, kovat pakkaset) teen aina tämän ja ihan huolella (20-30min) ja ei ole ollut savutusarvoissa valittamista tai tehohävikkiä vähään aikaan sen jälkeen. Öljyt kannattaa olla tuoreehkot eikä 40tkm ajetut longlifet sisässä sitten kun runtua rupee tarjomaan :)
-n75 alipaineletkujen tarkistus (ilma kulkee sisällä, eikä ole halkeamia)
-välijäähyn purku ja puhdistus (saattanut kerätä öljyä paljonkin sinne)
-n75 venttiilin vaihto (usein auttanut vain hetkellisesti, vika on muualla)
-turbon puhdistus purkamalla turbo osiksi
-turbon puhdistus käyttäen jotain ainetta (vaahtoa?) joka on juurikin siihen tarkoitettu
-uusi turbo
-Sonax Diesel System Cleaneriä tai muuta vastaavaa tankkiin ja runtua isolla ärrällä pitkin moottoritietä (3. vaihde 60-120km/h niin kauan kun sielu sietää)
Viimeistä olen suosinut itse, joksikin aikaa poistuu ongelma mutta takaisin tulee kun kaupunkiajoa tulee liikaa....katsastukseen mennessä (helmikuu, kovat pakkaset) teen aina tämän ja ihan huolella (20-30min) ja ei ole ollut savutusarvoissa valittamista tai tehohävikkiä vähään aikaan sen jälkeen. Öljyt kannattaa olla tuoreehkot eikä 40tkm ajetut longlifet sisässä sitten kun runtua rupee tarjomaan :)
listaan voisi lisätä vielä tukkeutuneen katin. muutama kehunut limpmoden poistuneen katin tyhjäämisellä. Seuraava homma ois myös itelle..ei tiedä enään mistä lähtis limp modee korjaamaan joten sisukset mäkeen. toiv.ei tule mitään kauheita ääniä.
Ei kai ne äänet siitä juuri muutu jos putkisto muuten vakio. Mitäs kaikkea olet korjannut limp moden poistamiseksi? Ja miten vaikutti katin poisto?
ei viel ole kerenny kattii tyhjään ja en tiedän miten operaation helpoiten suorittais.
nyt ei ole häirinny limp mode kun laitoin evry modin.(ei mee niin herkästi enään) kuitenkin osaa jo myötäillä vikaa ja vaihtaa vähän aikaisemmin. maf,n75, alipaine letkut vaihdettu, liittimiin ruiskittu elektroniikka spraytä. vnt tankoo humpattu ja öljytty.
miten porukka on saanut helpoiten katin tyhjäksi? nyt on putkisto vakio paitsi taka vaimennin poistettu ja tilalla 3" suora putki.
E: nyt toimii vnt tanko oli jumissa, mr musclella korjaantui
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070
nyt ei ole häirinny limp mode kun laitoin evry modin.(ei mee niin herkästi enään) kuitenkin osaa jo myötäillä vikaa ja vaihtaa vähän aikaisemmin. maf,n75, alipaine letkut vaihdettu, liittimiin ruiskittu elektroniikka spraytä. vnt tankoo humpattu ja öljytty.
miten porukka on saanut helpoiten katin tyhjäksi? nyt on putkisto vakio paitsi taka vaimennin poistettu ja tilalla 3" suora putki.
E: nyt toimii vnt tanko oli jumissa, mr musclella korjaantui
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070
Vastataas tähän kun ongelma tuntuisi kadonneen nyt kokonaan.
Hoitomuotona oli noin 500km ajelua hellepäivänä keski-euroopan moottoriteillä, lusikka lattiassa eli kaikki mitä koneesta irti lähti. Taisi notkistua ahdin ja moni muukin paikka tuossa käsittelyssä. Enää ei limppaa aamuisin tai oikealle kaartaessa kiihdytyksissä lainkaan.
Hoitomuotona oli noin 500km ajelua hellepäivänä keski-euroopan moottoriteillä, lusikka lattiassa eli kaikki mitä koneesta irti lähti. Taisi notkistua ahdin ja moni muukin paikka tuossa käsittelyssä. Enää ei limppaa aamuisin tai oikealle kaartaessa kiihdytyksissä lainkaan.
Lainataas tätä kun on vähän samaa vikaa tässä omassa AHUssa, auto tosin kolmoskoppanen Golf. Auto ei siis ahda ollenkaan. Vikatilaan heittää silti välillä kun kuormittaa nelosella/vitosella. Vikakoodeina 00550 injection commencement regulation ja 00575 intake manifold pressure. Uusi ilmamäärämittari vaihdettu, seuraavana varmaan listalla N75. Siitä eteenpäinkö mennään sitten tämän keskustelun vinkeillä jos ei lähde toimimaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa