Seat cordoba 1.9sdi AGP... Vähäisetkin vedot hukassa?. Hjelp

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

Seat cordoba 1.9sdi AGP... Vähäisetkin vedot hukassa?. Hjelp

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 2.4.2014 19:48

Eli propleemana olisi sen tapainen että autossa ei ole minkäänlaisia vetoja?? kiihtyvyys todella heikko, moottoritiellekkin saa hikiseen 100 km/h vauhtia.... pitää khykllä vauhdin kun vaan saa vauhtiin

autohan ei savuta eikä kuluta öljyä...

Välillä toimi ihan todella hyvin, mutta nykyään vedot hukassa... verrattu samallaiseen vakio cordobaan...

liittimiä tarkasteltu ja käyty läpi, vikakoodit luettu ainoastaan sammutin solenoidista herjaa... kun on näköjään tehty omia johto patentteja... vissiinkin eculta ei lähde virtaa solenoidille

voisiko syy olla virtalukossa/ -pohjassa kun on väljyyttä... ja välillä jää käyntiin kun laittaa virrat offille mutta kun avaimen ottaa pois niin sammu...

Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia?
Viimeksi muokannut vw_hullu, 3.4.2014 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 2.4.2014 20:42

huomenna pitää ostaa lämpötila anturi ja kokeilla auttaako yhtään asiaan...

Jymppa
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.3.2014 14:41

ViestiKirjoittaja Jymppa » 2.4.2014 21:21

itellä on kans ostoslistalla tuo kyseinen lämpöanturi, mutta ei varsinaista tehohukkaa ole, vedenlämpömittarin viisari tipahtelee sillointällöin nolla-asentoon ja oletan että ecu saa saman tiedon ja luulee että kone käy kylmänä... koneena AQM

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 2.4.2014 21:21

Ilmamassamittari oisko? Ei jätä hiipuessaan vikakoodeja. Uusi ei vararikkoon vie, vaikka ei vika siinä olisikaan(alle 100€).

Edit: pikainen katselu antoi kovempia kuin 100€ hintoja tuolle. Pitäs varmaan ajossa testata, liekö samat arvot päteviä kuin tdi koneille eli yli 850 lukemat asiallisia?

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

Vikakoodeja löytyi... Hjellppiä!

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 3.4.2014 19:38

Lämpöanturi ja imuilman lämpö-anturin vaihdoin ei mitään eroa...
Samalla kurkkasin imusarjan eikä nyt hirveässä möskässä ollut... 2mm -- 4mm karstaa pitää sekin puhdistaa, kohan kerkiää... ostaa uudet tiivisteet ja vaihtaa nekin...

MJ: Sdissä ei ole ilmamassamittaria...

Samalla tuli luettua vikakooodit AutoComilla ja tämmöisiä löytyi :

17946 -Polttoaineen katkaisusolenoidi; avoin virtapiiri / oikosulku maadoitukseseen
- katkonainen

Tämä vikakoodi ei poistu,

00668 -+30 jännite
-Virheellinen signaali
-Jatkuva

Tämä poistuu mutta tulee takaisin..

17978 -Moottorin ohjausyksikkö estynyt
- katkonainen

Tämä poistui, eikä tullut takaisin


Epäisin moottorin ohjaus yksikössä hämminkiä....?!

Jymppa
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.3.2014 14:41

ViestiKirjoittaja Jymppa » 3.4.2014 20:11

Hei vw_hullu, itellä on 370tkm ajettu aqm polo ja putsasin imusarjan mr.musclella ja painepesurilla niin ei tarvinnut vaihtaa tiivisteitä koska oli metalliset. Tai noh, "muovi" ja alumiinisen imusarjan välissä oli isot, paksut muoviset O-renkaat joita ainakaan itse en uusinut, putsasin vaan. Egr venttiilin tulppasin siinä samassa. Autoni siis nykii n.1200rpm ja pintakaasulla aika rajusti mutta vedot ovat tallella. Hehkun valo ei vilku mutta käynnistäessä ryntäyttää n.2000rpm sillointällöin ja veikkaan että n109 venttiili, eli polttoaineenkatkaisuventtiili on joko rikki tai on jotain maadoitusvikaa..

Jymppa
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.3.2014 14:41

ViestiKirjoittaja Jymppa » 3.4.2014 20:16

Ross-techin sivuilla on tällaista tekstiä tuohon vikakoodiin joka tulee sulle.

Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring/Connectors from/to Control Module faulty
Power Supply (Battery/Generator) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module
Check Power Supply (Battery/Generator)

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 5.4.2014 11:54

Juuh pitää virtalukinkon pohja ja virtalukko vaihdella kohan kerkiää aloittaa siitä... mutta jokin sähköhäikkä seattia kiusaa... :/

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 5.4.2014 12:07

MJ: Sdissä ei ole ilmamassamittaria...


No en ole koskaan sdi moottorisia tutkinut, oletin vaan niin tekniikan eroja tdi koneeseen verraten tuntematta. Motonetistä katselin:

Koodi: Valitse kaikki

Ilmamäärämittari VW-TD/TDi Pie
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamäärämittari jos Pierburg-718221.xx
Hinta:
129,90€

Ilmamassamittari VW-TDi aito Pierburg
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamassamittari jos Pierburg-718221.xx aito Pierburg


Uudempiin ei näköjään ees tarjottele tuota mittaria, kun tutkailin vielä toisenkin kerran...

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 6.4.2014 21:41

Lainaus:
MJ: Sdissä ei ole ilmamassamittaria...


No en ole koskaan sdi moottorisia tutkinut, oletin vaan niin tekniikan eroja tdi koneeseen verraten tuntematta. Motonetistä katselin:

Koodi:
Ilmamäärämittari VW-TD/TDi Pie
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamäärämittari jos Pierburg-718221.xx
Hinta:
129,90€

Ilmamassamittari VW-TDi aito Pierburg
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamassamittari jos Pierburg-718221.xx aito Pierburg


Uudempiin ei näköjään ees tarjottele tuota mittaria, kun tutkailin vielä toisenkin kerran...


Missähän lienee... ei khyllä minun silmiin osunna.... Tosin autohan on vm.2000,

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 7.4.2014 9:34

Ei sulla maffia sitten ole :) ->-99 asti antaa SDI/TDI 1.9 maffin. Liekö sitten noissa vanhemmissakaan ollut, vai onko vaan motonetin merkinnöissä vika...no, mutta jääköön maffit sikseen. Ootko katsonut ilmanputsarille tulevan ilmanottoputken? Mahtaisko olla lehtiä, roskia, puolikas jänis tai muuta vastaavaa siellä ilman kulkua tukkimassa? PA-suodatinta vaihdettu milloinkaan?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 7.4.2014 10:22

Kannattaa ainakin EGR-tarkistella ettei jo pikkusen vuoda läpi. Ne karstoittuvat aika usein SDI-koneissa suht miehekkäästi. Mieluiten tulppaa sen suoraan umpeen niiin ei tartte murehtia ainakaan siitä enää.

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 7.4.2014 19:44

Juu tänään tuli yht' äkkiä vedot takaisin. Khyllä on keljumainen vika, välillä toimii niinkuin pitää ja välillä ei sitten vedä millään.
Rupesi tuo virtalukon pohjakin keljuilemaan ihan kunnolla. Pitää tällä viikolla yrittää vaihdella toi virtalukon pohja, jospa se vika sieltä löytyisi joskus :)

Polttoaine suodatin on vaihdettu muutama kk sitten, ja on ihan Boschilainen on.

Egr-pitää kanssa katsella jokin vkoloppu, mutta tuntuu korva kuulolla toimivan kuten pitää, tyhjäkäynti muuttuu välillä "puputtavaksi". Katsotaan kohan saan aikaiseksi puhdistaa samalla imusarjan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa