Eli propleemana olisi sen tapainen että autossa ei ole minkäänlaisia vetoja?? kiihtyvyys todella heikko, moottoritiellekkin saa hikiseen 100 km/h vauhtia.... pitää khykllä vauhdin kun vaan saa vauhtiin
autohan ei savuta eikä kuluta öljyä...
Välillä toimi ihan todella hyvin, mutta nykyään vedot hukassa... verrattu samallaiseen vakio cordobaan...
liittimiä tarkasteltu ja käyty läpi, vikakoodit luettu ainoastaan sammutin solenoidista herjaa... kun on näköjään tehty omia johto patentteja... vissiinkin eculta ei lähde virtaa solenoidille
voisiko syy olla virtalukossa/ -pohjassa kun on väljyyttä... ja välillä jää käyntiin kun laittaa virrat offille mutta kun avaimen ottaa pois niin sammu...
Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia?
Seat cordoba 1.9sdi AGP... Vähäisetkin vedot hukassa?. Hjelp
Valvoja: ffp jäsenet
Seat cordoba 1.9sdi AGP... Vähäisetkin vedot hukassa?. Hjelp
Viimeksi muokannut vw_hullu, 3.4.2014 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodeja löytyi... Hjellppiä!
Lämpöanturi ja imuilman lämpö-anturin vaihdoin ei mitään eroa...
Samalla kurkkasin imusarjan eikä nyt hirveässä möskässä ollut... 2mm -- 4mm karstaa pitää sekin puhdistaa, kohan kerkiää... ostaa uudet tiivisteet ja vaihtaa nekin...
MJ: Sdissä ei ole ilmamassamittaria...
Samalla tuli luettua vikakooodit AutoComilla ja tämmöisiä löytyi :
17946 -Polttoaineen katkaisusolenoidi; avoin virtapiiri / oikosulku maadoitukseseen
- katkonainen
Tämä vikakoodi ei poistu,
00668 -+30 jännite
-Virheellinen signaali
-Jatkuva
Tämä poistuu mutta tulee takaisin..
17978 -Moottorin ohjausyksikkö estynyt
- katkonainen
Tämä poistui, eikä tullut takaisin
Epäisin moottorin ohjaus yksikössä hämminkiä....?!
Samalla kurkkasin imusarjan eikä nyt hirveässä möskässä ollut... 2mm -- 4mm karstaa pitää sekin puhdistaa, kohan kerkiää... ostaa uudet tiivisteet ja vaihtaa nekin...
MJ: Sdissä ei ole ilmamassamittaria...
Samalla tuli luettua vikakooodit AutoComilla ja tämmöisiä löytyi :
17946 -Polttoaineen katkaisusolenoidi; avoin virtapiiri / oikosulku maadoitukseseen
- katkonainen
Tämä vikakoodi ei poistu,
00668 -+30 jännite
-Virheellinen signaali
-Jatkuva
Tämä poistuu mutta tulee takaisin..
17978 -Moottorin ohjausyksikkö estynyt
- katkonainen
Tämä poistui, eikä tullut takaisin
Epäisin moottorin ohjaus yksikössä hämminkiä....?!
Hei vw_hullu, itellä on 370tkm ajettu aqm polo ja putsasin imusarjan mr.musclella ja painepesurilla niin ei tarvinnut vaihtaa tiivisteitä koska oli metalliset. Tai noh, "muovi" ja alumiinisen imusarjan välissä oli isot, paksut muoviset O-renkaat joita ainakaan itse en uusinut, putsasin vaan. Egr venttiilin tulppasin siinä samassa. Autoni siis nykii n.1200rpm ja pintakaasulla aika rajusti mutta vedot ovat tallella. Hehkun valo ei vilku mutta käynnistäessä ryntäyttää n.2000rpm sillointällöin ja veikkaan että n109 venttiili, eli polttoaineenkatkaisuventtiili on joko rikki tai on jotain maadoitusvikaa..
Ross-techin sivuilla on tällaista tekstiä tuohon vikakoodiin joka tulee sulle.
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring/Connectors from/to Control Module faulty
Power Supply (Battery/Generator) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module
Check Power Supply (Battery/Generator)
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring/Connectors from/to Control Module faulty
Power Supply (Battery/Generator) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module
Check Power Supply (Battery/Generator)
MJ: Sdissä ei ole ilmamassamittaria...
No en ole koskaan sdi moottorisia tutkinut, oletin vaan niin tekniikan eroja tdi koneeseen verraten tuntematta. Motonetistä katselin:
Koodi: Valitse kaikki
Ilmamäärämittari VW-TD/TDi Pie
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamäärämittari jos Pierburg-718221.xx
Hinta:
129,90€
Ilmamassamittari VW-TDi aito Pierburg
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamassamittari jos Pierburg-718221.xx aito Pierburg
Uudempiin ei näköjään ees tarjottele tuota mittaria, kun tutkailin vielä toisenkin kerran...
Lainaus:
MJ: Sdissä ei ole ilmamassamittaria...
No en ole koskaan sdi moottorisia tutkinut, oletin vaan niin tekniikan eroja tdi koneeseen verraten tuntematta. Motonetistä katselin:
Koodi:
Ilmamäärämittari VW-TD/TDi Pie
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamäärämittari jos Pierburg-718221.xx
Hinta:
129,90€
Ilmamassamittari VW-TDi aito Pierburg
Sopivuudet:
- SDi/TDi-1,9 ->99 Ilmamassamittari jos Pierburg-718221.xx aito Pierburg
Uudempiin ei näköjään ees tarjottele tuota mittaria, kun tutkailin vielä toisenkin kerran...
Missähän lienee... ei khyllä minun silmiin osunna.... Tosin autohan on vm.2000,
Ei sulla maffia sitten ole :) ->-99 asti antaa SDI/TDI 1.9 maffin. Liekö sitten noissa vanhemmissakaan ollut, vai onko vaan motonetin merkinnöissä vika...no, mutta jääköön maffit sikseen. Ootko katsonut ilmanputsarille tulevan ilmanottoputken? Mahtaisko olla lehtiä, roskia, puolikas jänis tai muuta vastaavaa siellä ilman kulkua tukkimassa? PA-suodatinta vaihdettu milloinkaan?
Juu tänään tuli yht' äkkiä vedot takaisin. Khyllä on keljumainen vika, välillä toimii niinkuin pitää ja välillä ei sitten vedä millään.
Rupesi tuo virtalukon pohjakin keljuilemaan ihan kunnolla. Pitää tällä viikolla yrittää vaihdella toi virtalukon pohja, jospa se vika sieltä löytyisi joskus :)
Polttoaine suodatin on vaihdettu muutama kk sitten, ja on ihan Boschilainen on.
Egr-pitää kanssa katsella jokin vkoloppu, mutta tuntuu korva kuulolla toimivan kuten pitää, tyhjäkäynti muuttuu välillä "puputtavaksi". Katsotaan kohan saan aikaiseksi puhdistaa samalla imusarjan...
Rupesi tuo virtalukon pohjakin keljuilemaan ihan kunnolla. Pitää tällä viikolla yrittää vaihdella toi virtalukon pohja, jospa se vika sieltä löytyisi joskus :)
Polttoaine suodatin on vaihdettu muutama kk sitten, ja on ihan Boschilainen on.
Egr-pitää kanssa katsella jokin vkoloppu, mutta tuntuu korva kuulolla toimivan kuten pitää, tyhjäkäynti muuttuu välillä "puputtavaksi". Katsotaan kohan saan aikaiseksi puhdistaa samalla imusarjan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa