Mitkä öljyt passatin TDI koneeseen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

Mitkä öljyt passatin TDI koneeseen?

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 3.4.2014 18:59

Autona on 3BG passatti 1.9 TDI vm. 2001 ja moottoriöljyt pitäisi vaihtaa.. Motonetissä kiertelin ja huomasin motoxin dieselsyn pöntön.. Onko kellään kokemusta tuosta öljystä ja käykö se tuohon?

Purkissa luki että VW 502.00 / 505.00 mutta eikös tuohon passattiin pitäisi olla 505.01?

Motox:

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/5 ... neuvo=1326

Vai pitäsikö ostaa tuota teboilia:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/592046/T ... l-5W-40-4l

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 3.4.2014 19:16

Ei käy tuo motox. Tai ei tee pitkällä aikavälillä ainakaan hyvää koneelle.

Ota tuota Teboilin daimond dieseliä, se ainakin aivan asiallista tavaraa ja on luokitukseltaan oikeaa.

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 3.4.2014 19:20

http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottoriöljy

Tuolla taas lukee että kävis se motox? :o

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 3.4.2014 19:32

Sinänsä mielenkiintoista että tuola motonetin tuoteselostees ei puhuta mitään tuosta 505.01 luokituksesta joka tuohon kulkineeseen pitää olla.

No hintaero niin pieni tuohon teboilin tavaraan, että ennemmin sitä. Tokmannilta saa sitäkin 27e pintaan....

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 3.4.2014 19:45

Niin kyllä.. Onko muita hyviä "halpoja" 505.01 öljyjä?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.4.2014 19:54

Aika vähän on markkinoita tuolle luokitukselle, kun PD-teknologiaa ei ole enää missään uudessa autossa ja ne vanhatkin PD-koneet yleensä käyttävät 507 longlife-öljyjä joita on tuhat kertaa enemmän.

Tebolit siis ostoskoriin.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 3.4.2014 23:20

Kyllä tähän saakka Motoxin DieselSynistä on 505.01 -luokitus löytynyt. Nyttemmin on purnukan kuosi näyttänyt vaihtuvan ja liekö pumppariluokituskin kadonnut? Epäilen vahvasti, että näin olisi. Tuoteselosteen alla on kyllä maininta 505.01:stä.

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 4.4.2014 5:53

Voi olla että on joskus ollu mutta eipä ole enää..

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 4.4.2014 14:11

Kysyinpä asiaa Motonetin askiakaspalvelusta ja sain seuraavanlaisen ja samalla aika erikoisen vastauksen:

"Tuossa öljyssä ei tosiaan ole enää tuota 505.01 luokitusta. Öljy ei ole muuttunut, mutta öljyluokitukset ovat koventuneet. Tästä syystä valmistaja ei enää ole laittanut siihen tuota 505.01 luokitusta."

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 4.4.2014 15:22

https://www.toknet.fi/moottorioljyt/teb ... 0312211/dp

Ja on halpaa, kuin makkara...

130tkm ajeltu tuolla öljyllä ilman ongelmia useammalla diesel autolla. Pärjäsi aikoinaan hyvin myös TM-testissä.

Long-life ohjelmat on ihmisten kusetusta. 10-15tkm ja öljynvaihto, niin hyvä tulee.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 4.4.2014 19:29

Omassa käytössä ei pääse kuin 8-9tkm diamond dieseleillä ja sitten on niin vettä että ei pidä paineita. Tai siis esim motarin rampeissa rupeaa öljypainesummeri huutamaan yms.

Kolme kertaa nyt ajanut diamondeilla ja joka kerta osunut tuohon 8-9tkm haaruukkaan. Öljyä on tikun mukaan tarpeeksi yms. ja kun laskee pihalle niin on ihan vettä.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 4.4.2014 22:20

jos ois oma auto niin käyttäsin kyl castrollin FST.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 5.4.2014 0:47

Anagonda: mielenkiintoinen havainto, kerrotko lisää mikä auto/moottori/ kyseessä ?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.4.2014 0:55

Viimeisen 7 vuotta käyttänyt DD:tä eikä kertaakaan ole vetenä ulos tullut, kuulostaa kyllä joltain muulta ongelmalta.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 5.4.2014 9:12

Jos Anagondalla pumppari niin voisiko tandem-pumppu vuotaa löpöä öljyjen sekaan ja siitä johtuisi "vedeksi" tuleminen? Kyllähän tuo Timantti aikamoisen vetelää kamaa tietty on kun kuumasta koneesta poies ottaa mutta eiköhän sen tee kaikki saman luokituksen öljyt?
Itse käyttänyt kaikissa dieseleissä Diamond Dieseliä ilman minkäänlaista ongelmaa 10tkm vaihtovälillä ja käytän jatkossakin :)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 5.4.2014 16:03

Ihan on jakajapumpulla AFN. Kuormaa kone saa varmasti, ahtimena 2260 ja painetta noin 2.5bar ja mun ajotapa ei anna armoa.

Uskoisin että ongelmana on se että pääasiassa aika lyhyttä ajoa tulee ja kone saa kokea kunniansa aina kun on lämmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa