2.0 TDI BKD käyntiongelmaa - RATKAISTU!!!
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 TDI BKD käyntiongelmaa - RATKAISTU!!!
Otsikon mukainen kone on -08 Altea XL:ssä (DSG). Tyhjäkäynnillä kone käy huonosti ja heiluu silminnähden REILUSTI. Kiihdyttäessä varsinkin matalilla kierroksilla tuntuu kuin kone pätkisi (kenguru menoa) ja koko auto tutisee. Tehot myös hukassa ja kulutus normaalia kovempi. EDIT: Niin joo ja savuttaakin aikalailla, valkoista savua. (jäähynestettä ei häviä). Käynnistyy kuitenkin hyvin.
Aikaisemmin vaihdoin tandempumpun kun polttoaineen suodatin oli ihan pikimusta (öljyssä oletan). Vuotaisko kuitenkin suuttimien tiivisteet vai jotain muuta. Laitan tossa liitteenä jotain arvoja mitä VAG-COM:illa otin. Ajoitus ei nyt ihan nollassa ole mut rajojen sisällä eikös?
Suuttimien arvot huitelee aikalailla. Ekan sylinterin arvo ei heilahda tosta tyhjäkäynnillä mihinkään, paikkaisko muut sitä sitten. Mutta vuotaako o-renkaat vai onko suutin paska. Mistä tietää? Ossaako joku viksumpi auttaa? :D
[/img]
Aikaisemmin vaihdoin tandempumpun kun polttoaineen suodatin oli ihan pikimusta (öljyssä oletan). Vuotaisko kuitenkin suuttimien tiivisteet vai jotain muuta. Laitan tossa liitteenä jotain arvoja mitä VAG-COM:illa otin. Ajoitus ei nyt ihan nollassa ole mut rajojen sisällä eikös?
Suuttimien arvot huitelee aikalailla. Ekan sylinterin arvo ei heilahda tosta tyhjäkäynnillä mihinkään, paikkaisko muut sitä sitten. Mutta vuotaako o-renkaat vai onko suutin paska. Mistä tietää? Ossaako joku viksumpi auttaa? :D
[/img]
Viimeksi muokannut Zhaz, 3.4.2014 14:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Dieselin suodatin on aina ihan musta, jos sitä ei ole pidempään aikaan vaihdettu, eli ei ollut välttämättä mitään vikaa tandempumpussa sulla...
Ja "öljyinen polttoaine" tuskin rikkoo mitään, kun öljyähän se dieselkin on.
Ja mitä tuohon "johtohässäkkään" tulee (tarkoitat ilmeisesti suuttimien johtosarjaa?), niin kyllä sen näkee silmällä, että onko sieltä eristeet halkeillut. Jos sarja on silminnähden ehjä, eikä herjaa vikakoodeillakaan, niin mitäpä sitä vaihtamaan.
Ja "öljyinen polttoaine" tuskin rikkoo mitään, kun öljyähän se dieselkin on.
Ja mitä tuohon "johtohässäkkään" tulee (tarkoitat ilmeisesti suuttimien johtosarjaa?), niin kyllä sen näkee silmällä, että onko sieltä eristeet halkeillut. Jos sarja on silminnähden ehjä, eikä herjaa vikakoodeillakaan, niin mitäpä sitä vaihtamaan.
vika jatkuu
Noniin vikakoodia puskee (tulee heti takas kun tyhjentää)
00769 Cylinder 1
P0301 - Misfire detected
Suuttimet ok. O-renkaat vaihdettu ja suuttimien järjestystä muutettu. Työntää vaan reippaasti ainetta ykkösylinteriin vaikka suuttimet eri järjestyksessä eli vika ei ole niissä. Uutta johtosarjaa ei ole kokeiltu, vanha ainakin näytti hyvältä.
Pari tuntia kun auto oli sisällä niin nyhti vähemmän. Kuskin jalkatila on muuten tosi märkä. Oikein litisee (kun ei ole jäässä). Onko ECU siellä?
Vai voiko olla kondesioveden aiheuttamaa ongelmaa sylinterissä. Ahtoputkista ei kuitenkaan tullut vettä.
Onkohan missään Jyväskylän seudulla laitteita missä voisi mitata puristuksia tuosta moottorista. Merkkiliikkeessä ei ainakaan ole siihen tarvittavia vehkeitä.
Help anyone?
00769 Cylinder 1
P0301 - Misfire detected
Suuttimet ok. O-renkaat vaihdettu ja suuttimien järjestystä muutettu. Työntää vaan reippaasti ainetta ykkösylinteriin vaikka suuttimet eri järjestyksessä eli vika ei ole niissä. Uutta johtosarjaa ei ole kokeiltu, vanha ainakin näytti hyvältä.
Pari tuntia kun auto oli sisällä niin nyhti vähemmän. Kuskin jalkatila on muuten tosi märkä. Oikein litisee (kun ei ole jäässä). Onko ECU siellä?
Vai voiko olla kondesioveden aiheuttamaa ongelmaa sylinterissä. Ahtoputkista ei kuitenkaan tullut vettä.
Onkohan missään Jyväskylän seudulla laitteita missä voisi mitata puristuksia tuosta moottorista. Merkkiliikkeessä ei ainakaan ole siihen tarvittavia vehkeitä.
Help anyone?
Jees eli tos ylempänä jo kirjoittelinkin et johtosarjan vaihto ei auttanut.
-tarzi- sullako on itellä veivi ollut mutkalla? Kuinka kallis homma about? Riittikö yhden veivin ja männän vaihto? Eiks ton saa alapuolelta kohtuu vaivalla tehtyä? Tympeetä alkaa purkaa kyllä jos vika ei olekaan siellä. Voiskohan ne puristukset mittailla venttiilikopan kansi irti, meinaan et räiskyykö ölpät ku pyörittää?
-tarzi- sullako on itellä veivi ollut mutkalla? Kuinka kallis homma about? Riittikö yhden veivin ja männän vaihto? Eiks ton saa alapuolelta kohtuu vaivalla tehtyä? Tympeetä alkaa purkaa kyllä jos vika ei olekaan siellä. Voiskohan ne puristukset mittailla venttiilikopan kansi irti, meinaan et räiskyykö ölpät ku pyörittää?
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 13.2.2004 23:29
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 13.2.2004 23:29
Aiemmin tossa kirjoittelinkin jo että suuttimien järjestystä muutettu. Ja vika ei seuraa suutinta vaan oire pysyy ykkössylinterissä. Niin eipä taida suuttimen vaihdossa olla järkeä.
Suutinten reiistä mitattu et männät samalla korkeudella. Ite en toiminut mittamiehenä ni en tiedä tarkalleen miten tapahtui. Mutta enivei kansi on siis vielä paikoillaan. Hehkutkin on siis venakopan sisällä ni puristusten mittaus ei tunnu keltään onnistuvan.
Suutinten reiistä mitattu et männät samalla korkeudella. Ite en toiminut mittamiehenä ni en tiedä tarkalleen miten tapahtui. Mutta enivei kansi on siis vielä paikoillaan. Hehkutkin on siis venakopan sisällä ni puristusten mittaus ei tunnu keltään onnistuvan.
Pientä yhteen vetoa välillä.
Suuttimien johtosarja on siis vaihdettu?
Vikakoodeja ei löydy?
Kaikkien suuttimien paikkoja vaihdettu? (vika ei yleensä ole siellä mitä eniten korjataan, se vain yrittää tasata moottorin käyntiä jonkun muun sylinterin yskiessä)
Puristukset ovat jokaisessa sylinterissä tasaiset?
Suuttimien johtosarja on siis vaihdettu?
Vikakoodeja ei löydy?
Kaikkien suuttimien paikkoja vaihdettu? (vika ei yleensä ole siellä mitä eniten korjataan, se vain yrittää tasata moottorin käyntiä jonkun muun sylinterin yskiessä)
Puristukset ovat jokaisessa sylinterissä tasaiset?
Vika selvisi.
Moi vaan. Eli vika selvis tos pari viikkoo sit ku oikee kaveri katto. Eli niinkin yksinkertainen ratkaisu et jako oli pielessä vaikka 30tkm sitte tehty jakopäänremppa. Pomppas ilmeisesti yhden reippaan vedätyksen yhteydessä.
EDIT: Vielä tasasempaa alkokäymään ku vaihdettiin suutin joka oli eniten miinuksella. Kaikki suutin arvot nyt lähellä nollaa. Nykiminen tosiaan loppui jo kun jako laitettiin kohdalleen.
EDIT: Vielä tasasempaa alkokäymään ku vaihdettiin suutin joka oli eniten miinuksella. Kaikki suutin arvot nyt lähellä nollaa. Nykiminen tosiaan loppui jo kun jako laitettiin kohdalleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa