Fabia RS koodia: 16485, 17964

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

Fabia RS koodia: 16485, 17964

ViestiKirjoittaja hb81 » 31.3.2014 20:48

Iltaa arvon autokansa.
Fabia päätti taas vaihteeksi ilmoittaa, että sillä on jotain hätänä.
Kyseessä siis ykköskoppainen Fabia RS ja muistaakseni ASZ moottori.
En tarkemmin tiedä mitä ja missä oli mitäkin tapahtunut, mutta ajossa oli syttyny vikavalo

Kävin tuossa itse nyt kotiin päästyäni lukemassa vikakoodit ja tässä ne olisi:
3 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 35-00 - Implausible Signal

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 35-00 - Implausible Signal

17964 - Charge Pressure Control
P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent


Nollasin koodit ja ne hävisikin, mutta ajamaan lähtiessä savutus oli jäätävä.
Koitin kiihdyttää pidempään, mutta ahdot ei nouse.
Kolmosella noin 3krpm kohdalla sitten luonne muuttui hieman, savutus loppui ja ahdot pysyi edelleen nukkumassa jossain.
Ilmeisesti meni varaohjelmalle jonkin vian ilmaannuttua.
Valo ei syttynyt mittaristoon, mutta vikakoodiksi tuli tuo 17964 - Charge Pressure Control.

Harjoittelin samalla logien ottoa ja tässä listaus asioista mistä ei mitään hajua itelle :D
Monday,31,March,2014,20:01:11:48937,VCDS Version: Release 12.12.2 (x64),Data version: 20140212
038 906 019 NF,,1.9l R4 EDC G000SG 7000,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min,,, %,STAMP,,,,
,0.36,903,455.0,352.8,19.9,0.00,903,1044.0,984.0,21.9,,,,,
,1.08,903,455.0,343.0,19.9,0.72,903,1032.0,984.0,21.9,,,,,
,1.78,903,455.0,347.9,19.9,1.44,903,1032.0,984.0,21.9,,,,,
,2.50,1344,850.0,387.1,19.9,2.14,1197,1104.0,984.0,42.6,,,,,
,3.22,1554,850.0,529.2,4.8,2.86,1428,1176.0,984.0,35.9,,,,,
,3.94,1281,850.0,774.2,4.8,3.58,1407,1236.0,984.0,31.9,,,,,
,4.66,1932,850.0,808.5,4.8,4.30,1575,1512.0,984.0,24.3,,,,,
,5.38,2667,850.0,955.5,4.8,5.02,2331,1992.0,984.0,24.7,,,,,
,6.10,3318,850.0,989.8,4.8,5.74,3003,2280.0,984.0,33.1,,,,,
,6.82,3612,850.0,960.4,4.8,6.46,3612,2340.0,972.0,31.1,,,,,
,7.52,2436,850.0,882.0,4.8,7.18,2961,1020.0,972.0,38.6,,,,,
,8.24,2415,850.0,1048.6,4.8,7.88,2289,2196.0,984.0,28.7,,,,,
,8.96,2667,850.0,1063.3,4.8,8.60,2541,2328.0,984.0,25.1,,,,,
,9.68,2877,850.0,1063.3,4.8,9.32,2751,2352.0,984.0,27.5,,,,,
,10.40,3087,850.0,1019.2,4.8,10.04,2982,2376.0,984.0,29.1,,,,,
,11.12,3276,850.0,1043.7,4.8,10.76,3192,2400.0,984.0,30.3,,,,,
,11.84,3339,850.0,1024.1,4.8,11.48,3381,2304.0,972.0,30.3,,,,,
,12.56,2289,850.0,744.8,4.8,12.20,2772,1020.0,972.0,38.6,,,,,
,13.28,2268,850.0,1004.5,4.8,12.92,2226,2040.0,984.0,24.7,,,,,
,14.00,2352,850.0,1048.6,4.8,13.64,2310,2220.0,984.0,27.5,,,,,
,14.72,2457,850.0,1092.7,4.8,14.36,2415,2268.0,984.0,24.7,,,,,
,15.44,2520,850.0,1053.5,4.8,15.08,2478,2316.0,984.0,25.9,,,,,
,16.16,2604,850.0,1082.9,4.8,15.80,2562,2340.0,984.0,25.1,,,,,
,16.88,2688,850.0,1073.1,4.8,16.52,2646,2340.0,984.0,26.3,,,,,
,17.60,2751,850.0,1073.1,4.8,17.24,2730,2352.0,984.0,27.1,,,,,
,18.32,2835,850.0,1073.1,4.8,17.96,2793,2352.0,984.0,28.3,,,,,
,19.04,2898,850.0,1073.1,4.8,18.68,2856,2364.0,984.0,28.3,,,,,
,19.76,2961,850.0,754.6,4.8,19.40,2919,2376.0,972.0,92.4,,,,,
,20.48,3024,850.0,637.0,4.8,20.12,3003,2376.0,972.0,92.4,,,,,
,21.20,3066,850.0,602.7,4.8,20.84,3045,2376.0,960.0,92.4,,,,,
,21.92,3108,850.0,607.6,4.8,21.56,3087,2388.0,960.0,92.4,,,,,
,22.62,3150,850.0,583.1,4.8,22.28,3129,2388.0,960.0,92.4,,,,,
,23.34,3192,850.0,588.0,4.8,22.98,3171,2388.0,960.0,92.4,,,,,
,24.06,3234,850.0,602.7,4.8,23.70,3213,2316.0,960.0,92.4,,,,,
,24.76,3192,850.0,445.9,4.8,24.40,3192,1080.0,960.0,92.4,,,,,
,25.48,3087,850.0,357.7,4.8,25.12,3129,1032.0,960.0,92.4,,,,,
,26.20,2982,850.0,377.3,4.8,25.84,3024,1032.0,960.0,92.4,,,,,
,26.92,2877,850.0,367.5,4.8,26.56,2919,1020.0,960.0,92.4,,,,,
,27.64,2772,850.0,367.5,4.8,27.28,2835,1020.0,960.0,92.4,,,,,
,28.36,2688,850.0,377.3,4.8,28.00,2730,1020.0,972.0,92.4,,,,,
,29.08,2583,850.0,362.6,4.8,28.72,2625,1008.0,972.0,92.4,,,,,
,29.80,2520,850.0,372.4,4.8,29.44,2562,1092.0,972.0,92.4,,,,,
,30.50,2436,850.0,367.5,4.8,30.14,2478,1008.0,972.0,92.4,,,,,
,31.22,2352,850.0,382.2,4.8,30.86,2394,1008.0,972.0,92.4,,,,,
,31.94,2268,850.0,396.9,19.9,31.58,2310,996.0,972.0,92.4,,,,,
,32.66,2184,850.0,382.2,19.9,32.30,2226,996.0,972.0,92.4,,,,,
,33.38,2121,850.0,377.3,19.9,33.02,2163,996.0,972.0,92.4,,,,,
,34.10,2058,850.0,367.5,19.9,33.74,2100,996.0,972.0,92.4,,,,,


Pannaan vielä linkit koodeihin:
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

Jos näillä tiedoilla saisi vihjeitä mihin suuntaan lähteä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 31.3.2014 21:18

Ahtovuoto. Turbolta coolerille ja sieltä imusarjalle menevä putki tarkistukseen. Luultavasti löytyy öljyäkin merkiksi mistä vuotaa. Voi pitää suhinaakin jos paikallaan polkee, kaveri avuksi kuulostelemaan niin helpottaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.4.2014 18:48

Hyvin veikattu, mutta kerron tarinan alusta.

Ensin konehuoneen puolelta tutkittiin ja löytyi yksi alipaineletku joka oli päästä haljennut ja irronnut.
Kyseinen letku on maffi putken takana ja on kiinni jossain mokkulassa josta lähtee pari letkua johonkin.
Toinen pää menee tulipeltiä pitkin koneen toiselle puolelle johonkin isohkoon boksiin jossa sähköliitin ja aika monta letkua.
Veikkaisin sen olevan tuo Charge Pressure Control yksikkö.

Tuon korjattuani tein testi lenkin, mutta ei ahda ja savuttaa törkeästi.
Auto takaisin pihaan ja selvittämään lisää ja samalla huomaan kuinka lumipaskaräntää alkoi satamaa tosissaan. :P

Huomattiin että oli edelliseen paikkaan oikean etunurkan kohdille tullut vähän öljyä, joten tunkattiin ylös.
Pieni nojaus polviin ja huomasikin jo poikki menneen klemmarin ja ahtoletkun olevan irti.
Eli coolerilta ahtimelle menevässä yhdessä liitoksessa oli klemmari poikennut.
Uusi tosimiesten pulttiklemmari normaalin tilalle ja uutta testilenkkiä.
Auto syöksähti kuin rusakko makuulta että meinasi vähän kakkonen olla hakusessa.

Lyhyesti: Yksi alipaineletku irti ja ahtoletku irti.

Nyt taas toimii ja löytyy vetoja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa