3c Passatin ohjausvaihteen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
3c Passatin ohjausvaihteen vaihto
07.vm 2.0tdi 4-motion passatista on pikkuhiljaaa ruvennut ohjausvaihde kolisemaan ja välystäkin on ilmaantunut joten ainoaksi vaihtoehdoksi ilmeisesti on koko häkkyrän vaihto. Olen etsinyt kaikki mahdolliset paikat ja mistään ei löydy ohjeita tai muuta inffoa sen vaihdosta. Eli onko kukaan suorittanut kyseistä operaatiota tai onko jollakin kuvia,linkkiä tms hommasta.
Siihen ei saa osia mistään. VW on kieltänyt kyseisen osan korjaamisen mekaanisesti kokonaan!
Apurunko pitää pudottaa pois edestä sitten on muistaaksen rungossa muutamalla pultilla kiinni. Raidetangot pitää irroittaa. Kasauksen jälkeen pitää suunnata renkaat uudestaan.
Oletko vaihtamassa uuteen? Jos vaihdat niin joudut ostamaan marmorilta sen uuden johtosarjan. Ei saa mistää muualta. Hinta muistaakseni tarvikepussin kanssa n.200€.
Jos vaihdat käytettyyn ja sattuu olemaan samaa generaatiota niin riittää pelkkä ohjausvaihteen vaihto.
Meillä kyseinen osa on vaihdettu kans. Oli tukihela hajonnut kuskinpuolelta. Jätin sen työn paikallisen pajan huoleksi. Vaihtotyö oli n.200€ + käytetty vaihto-osa.
Apurunko pitää pudottaa pois edestä sitten on muistaaksen rungossa muutamalla pultilla kiinni. Raidetangot pitää irroittaa. Kasauksen jälkeen pitää suunnata renkaat uudestaan.
Oletko vaihtamassa uuteen? Jos vaihdat niin joudut ostamaan marmorilta sen uuden johtosarjan. Ei saa mistää muualta. Hinta muistaakseni tarvikepussin kanssa n.200€.
Jos vaihdat käytettyyn ja sattuu olemaan samaa generaatiota niin riittää pelkkä ohjausvaihteen vaihto.
Meillä kyseinen osa on vaihdettu kans. Oli tukihela hajonnut kuskinpuolelta. Jätin sen työn paikallisen pajan huoleksi. Vaihtotyö oli n.200€ + käytetty vaihto-osa.
Niin maksaahan tämäkin puoltoistatonnia jos merkkiliikkeeseen vie vaihdettavaksi, mutta tarvikkeena uuden kyseisen osan saa .500e:lla ja käytettyä alkuperäisiä 300-500:llä.
Vielä itse ohjausvaihteen kolinaan liittyen, eli kolina on aika raju ja tuntuu kuuluvan oikealtapuolen, mutta kun purin sisemmän raidepään suojakumin pois tarkistaakseni raidepään niin en huomannu mitään kosmeettista vikaa ohjausvaihteessa/hammastangossa. Pitäskö siellä näkyä jotain.?
Vielä itse ohjausvaihteen kolinaan liittyen, eli kolina on aika raju ja tuntuu kuuluvan oikealtapuolen, mutta kun purin sisemmän raidepään suojakumin pois tarkistaakseni raidepään niin en huomannu mitään kosmeettista vikaa ohjausvaihteessa/hammastangossa. Pitäskö siellä näkyä jotain.?
Meillä kun pajalla ottivat kuskinpuolelta sisemmän raidetangon suojamukin irti niin näkivät heti että tukiholkki aivan palasina. Kauhea kolina hitaassa vauhdissa ja terävissä koloissa.
Ennenkuin itse paikallistin kolinan joko raidetangon sisäpäähän tai hammastankoon niin sitä ennen pajat (3kpl mukana oli myös marmori) vaihtoivat raidetankojen ulkopäät ja itse vaihdoin alustan ja koiranluut kun noiden väitettiin olevan rikki myös. Missään muussa ei ollut vikaa kuin hammastangon tukihelassa.
Kun otti raidetangon sisäpäästä kiinni ja voimalla nosti ylöspäin niin kuului autoon sama kolahdus kuin ajaessa.
Ennenkuin itse paikallistin kolinan joko raidetangon sisäpäähän tai hammastankoon niin sitä ennen pajat (3kpl mukana oli myös marmori) vaihtoivat raidetankojen ulkopäät ja itse vaihdoin alustan ja koiranluut kun noiden väitettiin olevan rikki myös. Missään muussa ei ollut vikaa kuin hammastangon tukihelassa.
Kun otti raidetangon sisäpäästä kiinni ja voimalla nosti ylöspäin niin kuului autoon sama kolahdus kuin ajaessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa