Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Valvoja: ffp jäsenet
AVF:ään tuli tehtyä putsaus tänään. Imusarja ja EGR kävi polttoöljykylvyssä, rykäisin sen egr:lle lähtevän pienen putkenpätkän kokonaan helvettiin ja laipat molempiin päihin + alipaineletkut irti ja tukkoon. AVF:ssä tuo pakosarjan kolon laippa on superhelpossa paikassa, saa alle minuutissa sen irti ja uudet muskelit sisään. En löytänyt äkkiseltään mitään turbon VNT-tankoa joten sen humppaus jäi väliin. Täytyy kokeilla muskeloinnit parin viikon päästä uusiksi humpan kera.
edit. jaahas, youtube pelasti jälleen, vnt-tanko löytyypi tietysti tuon oikean alakulman alipainekellon alta mutta kun auton osien tuntemus on vielä vähän puutteellista
edit. jaahas, youtube pelasti jälleen, vnt-tanko löytyypi tietysti tuon oikean alakulman alipainekellon alta mutta kun auton osien tuntemus on vielä vähän puutteellista
Nonni. Nyt on ASZ saanu muskelia. Minkään näköstä pöläystä ei tullu putkesta pihalle, mut tuntuu kyl kulkevan paremmin. Eli ennen operaatiota vedot kateissa, ahdot 1.8bar joskus jopa yli 2bar, limb:ä, julmettu vihellys turbolta.
Nyt toimii taas, mutta nyt mietityttää et onko nyt jossai joku muu ongelma, ku aiemmin toimi "normaalisti" nii ahdot piikkas sinne 1,7 hujakoille ja heti kojas sen sinne 1,4 ja nyt ahdot nousee kyllä rivakasti, mutta 0,8-1,0bar ja sen jälkeen hitaasti sinne 1,2-1,4bar. eikös 1,4 oo normi tässä asz moottorissa ja piikki jossain 1,7 jos en väärin muista? kellon ja n75 välille vaihdoin samalla uuden alipaineletkun ja tarkastin et huohotus linjassa kulkee ilma läpi. alipaineen mittasin, -0,8. vika koodeja en oo viel kerenny kahtoo. vk loppuna vois ne kurkkaa ja kattella vähä arvoja samalla.
Mittarissa 360tkm. ei virityksiä. egr tulpattu. viimevuonna meni rautakanki "vahingossa" katin läpi.
Tuosta rojekti kuvaa. simppelissä paikkaa loppupeleissä. imuputkee siirtää vähä sivummalle ja ite otin erg:n putkineen päivineen irti.
Nyt toimii taas, mutta nyt mietityttää et onko nyt jossai joku muu ongelma, ku aiemmin toimi "normaalisti" nii ahdot piikkas sinne 1,7 hujakoille ja heti kojas sen sinne 1,4 ja nyt ahdot nousee kyllä rivakasti, mutta 0,8-1,0bar ja sen jälkeen hitaasti sinne 1,2-1,4bar. eikös 1,4 oo normi tässä asz moottorissa ja piikki jossain 1,7 jos en väärin muista? kellon ja n75 välille vaihdoin samalla uuden alipaineletkun ja tarkastin et huohotus linjassa kulkee ilma läpi. alipaineen mittasin, -0,8. vika koodeja en oo viel kerenny kahtoo. vk loppuna vois ne kurkkaa ja kattella vähä arvoja samalla.
Mittarissa 360tkm. ei virityksiä. egr tulpattu. viimevuonna meni rautakanki "vahingossa" katin läpi.
Tuosta rojekti kuvaa. simppelissä paikkaa loppupeleissä. imuputkee siirtää vähä sivummalle ja ite otin erg:n putkineen päivineen irti.
Tuoreena ensimmäisen ahdetun auton omistajana on tuo teminologia hakusessa...
Muutaman vuoden tauon jälkeen palasin VAGistiksi ( tai onhan tossa ollut toi emännän Ibiza piristämässä).
Hommasin BKD moottorilla varustetun -08 Golf farkun työmatkarassiksi. Mittarissa 128tkm.
Kiinostaisi tehdä muscle-käsittely mutta vaikka olen tämän threadin lueskellut läpi ei tuo prosessi ole auennut...
Jos jollakulla olisi kuvitettu selostus ko.toiminnasta niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Onko kukaan jo käsittelyn tehnyt huomannut vaikutusta polttoaineen kulutukseen?
Muutaman vuoden tauon jälkeen palasin VAGistiksi ( tai onhan tossa ollut toi emännän Ibiza piristämässä).
Hommasin BKD moottorilla varustetun -08 Golf farkun työmatkarassiksi. Mittarissa 128tkm.
Kiinostaisi tehdä muscle-käsittely mutta vaikka olen tämän threadin lueskellut läpi ei tuo prosessi ole auennut...
Jos jollakulla olisi kuvitettu selostus ko.toiminnasta niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Onko kukaan jo käsittelyn tehnyt huomannut vaikutusta polttoaineen kulutukseen?
Ensimmäinnen putsaus tehty ATD koneeseen. Helppo rasti yläkautta, vaikka tuo poikittain onkin., kun tapitkin aukeni vaivatta. 2 päivää toimi niinkuin pitikin, mutta jumetus palasi jälleen. Pitänee toistaa käsittely. Tangossa keskiasennossa semmoinen jäykkä kohta/ kynnys, minkä tunsi vielä käsittelyn jälkeenkin vaikka huomattavasti herkemmin tuo tanko liikkuikin. Eli siinä kynnyksen kohdallahan se jumi/ karsta on.
Noin 7000 tuli ensimmäisen uuninputsauksen jälkeen täyteen, jonka jälkeen alkoi pieniä oireita esiintyä, mm Ahdot alkoi vedätyksessä nousemaan +0.2 max arvon.. Eli ei vielä mitään kriittistä.
Uuden puhdistuksen suoritin ja ihanasti "narskui" oiken, kun liikuttelin käsin siipiä, kun vaahto oli laitettu sisään.. Samalla liike muuttui kevyemmäksi.
No jos sitä taas sen 7000 pärjäisi.
Onko kukaan harkinnut EGR laipaan rakentavansa sellasen "pikaliittimen" esim; pienen venttiinin + putkenpätkän tätä toimenpidettä varten? :)
Eli voisi vaan avata venttiilin ja työntää vaahdot suoraan sisään tyyliin...
Uuden puhdistuksen suoritin ja ihanasti "narskui" oiken, kun liikuttelin käsin siipiä, kun vaahto oli laitettu sisään.. Samalla liike muuttui kevyemmäksi.
No jos sitä taas sen 7000 pärjäisi.
Onko kukaan harkinnut EGR laipaan rakentavansa sellasen "pikaliittimen" esim; pienen venttiinin + putkenpätkän tätä toimenpidettä varten? :)
Eli voisi vaan avata venttiilin ja työntää vaahdot suoraan sisään tyyliin...
Jos ei lähde irti, niin siihen sitten päivittelet hyvällä tekosyyllä racepipen vanhan paskan tilalle :)
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... -57mm.html
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... -57mm.html
400tkm ajettu Passatin AFN on putsattu MR Musclella. Samalla käytin imusarjan irti ja tulppasin EGR:n. Imusarja ei ollut läheskään yhtä tukossa, mitä muutamissa esimerkkikuvissa täältä olen katsellut, toki siellä öljyistä nokikarstaa oli liikaa (muutama milli reikien kohdalta arvioituna). Parin tunnin liotuksella bensassa pulloharjan ja ruuvimeisselin avulla lähti riittävän hyvin puhtaaksi, aikataulu rajoitti liuotusaikaa. Mr Musclet laitoin letkun avulla turbolle, VNT:n tankokin liikkui hiukan paremmin liuotuksen jälleen, noin puolisen tuntia annoin vaikuttaa. Ja ennen kasausta vielä levyt EGR:n laippojen väliin, molempiin päihin.
Takapuolidyno ei havainnut ainakaan muutosta huonompaan suuntaan, mutta ei mitään erikoista positiivistakaan muutosta. Parilla ensimmäisellä kovalla kiihdytyksellä tuli harmaat pilvet taakse. Itsellä on tuo auto ollut 130tkm enkä ole sinä aikana noita aukonut enkä putsannut. Liekö edellinen omistaja putsaillut noita jossakin vaiheessa, kun ei tuon pahemmin ollut likaa, vaikka kilometrejä on kertynyt.
Takapuolidyno ei havainnut ainakaan muutosta huonompaan suuntaan, mutta ei mitään erikoista positiivistakaan muutosta. Parilla ensimmäisellä kovalla kiihdytyksellä tuli harmaat pilvet taakse. Itsellä on tuo auto ollut 130tkm enkä ole sinä aikana noita aukonut enkä putsannut. Liekö edellinen omistaja putsaillut noita jossakin vaiheessa, kun ei tuon pahemmin ollut likaa, vaikka kilometrejä on kertynyt.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Dojoo tulipa tuokin testattua..
Ei ollu Mr.Musclea vaan jotain vastaavaa uuninpuhdistus ainetta. Otin pakoputken irti ja ruikkailin ainetta sieltäpäin pakopesään, EGRän putki kun oli sen verran kettumaisesti tuossa..
Varmaan 3 kertaa ruikkasin lisää ainetta, annoin vähän vaikutella, kääntelin siipiä, puhallin ilmanpaineella ainesta pois ja uutta tilalle.
Kyllä liikkeelle siivet lähti, jännä nähdä kauanko pysyy :)
Ei ollu Mr.Musclea vaan jotain vastaavaa uuninpuhdistus ainetta. Otin pakoputken irti ja ruikkailin ainetta sieltäpäin pakopesään, EGRän putki kun oli sen verran kettumaisesti tuossa..
Varmaan 3 kertaa ruikkasin lisää ainetta, annoin vähän vaikutella, kääntelin siipiä, puhallin ilmanpaineella ainesta pois ja uutta tilalle.
Kyllä liikkeelle siivet lähti, jännä nähdä kauanko pysyy :)
Tää ei suoranaisesti liity EGR:ään, mutta voisko joku pistää pienimuotoisen ohjeen tuon VNT-tangon liikuttamisesta (ja mahdollisesta säätämisestä), itse en saanut pihdeillä liikkumaan ollenkaan, koska en tiedä mistä kohdasta uskaltaa ottaa kiinni ja puristaa. Näytti olevan muovia se säätötanko alipainekellon alla ? Tuskin muovia kuitenkaan, mutta näytti vähän hauraalta tavaralta.
Tulipas tänään tehtyä tuo muskeli putsaus omaan AFN mottiin. Syynä oli 4,5 vaihteella limppiin meno varsinkin evryllä ja kylmällä koneella. Sääntötanko ei liikkunnut aluksi oikeastaan kuin 5 mm nyt heiluu noin 20mm. Annoin tunnin liota tuossa aineessa vähän väliä lisäten vaahtoa. Vetää todella hienosti nyt tuo auto (passat) varsinkin evryllä oikeen tykki peli. Varmaan alun perin mennyt jumiin juurikin tuon evryn takia..
Tuli tehtyä myös viime viikonloppuna toinen käsittely omalle kulkineelle. Edellisestä käsittelystä joku reilut 30tkm. Kyllä ero oli selvä taas kun tämän teki. Vetää paljon tasaisemmin koko kierrosalueen ja väännöt käytössä selvästi alempaa. Limppiin ei ole mennyt vielä koskaan, mutta siivet vain jumittaneet, eikä ole tahtonut olla vääntöjä ollenkaan alakierroksilla. Jaksanut kääntää siivet vasta kun saanut kerättyjä hiljakseen enemmän painetta.
Onneksi on niin helppo tehdä tuohon avf koneellisen passattin.
Ilmanputsarinkotelo ja imuputki pois kokonaan. Sitten välijäähyltä tuleva putki irti egr:stä. Sen jälkeen imusarja irti (6kpl 6koloruuveja) ja sitten egr:n putki irti pakosarjasta kahdella mutterilla. Sen jälkeen MrMuchle purkkiin joku 30cm putki kiinni, niin saa siitä erg:n putken reiästä lykättyä helpostu putken perille saakka ja se menee varmasti oikeaan paikkaan.
Onneksi on niin helppo tehdä tuohon avf koneellisen passattin.
Ilmanputsarinkotelo ja imuputki pois kokonaan. Sitten välijäähyltä tuleva putki irti egr:stä. Sen jälkeen imusarja irti (6kpl 6koloruuveja) ja sitten egr:n putki irti pakosarjasta kahdella mutterilla. Sen jälkeen MrMuchle purkkiin joku 30cm putki kiinni, niin saa siitä erg:n putken reiästä lykättyä helpostu putken perille saakka ja se menee varmasti oikeaan paikkaan.
AFN
Voisko joku neuvoa, miten noita EGR:n putken alapään muttereita saisi auki? Toinen on syöpynyt niin, että siihen sopii 9 mm:n avain ja toiseen 11mm. Ne on niin ruosteessa, että niistä kun vääntää niin pyöristyvät vain!
Voiko ne jotenkin pilata vai lähteekö se mutteri vaan pois päältä ja kierre jää ehjäksi ja sitten lisää vain uuden mutterin.
Toki voishan sitä yrittää letkulla sen piipun yläpäästä, mutta hankalaa se voi olla.
Voiko ne jotenkin pilata vai lähteekö se mutteri vaan pois päältä ja kierre jää ehjäksi ja sitten lisää vain uuden mutterin.
Toki voishan sitä yrittää letkulla sen piipun yläpäästä, mutta hankalaa se voi olla.
AVF:s on tosiaan 12mm ne mutterit. Ja kannattaa käyttää ehdottomasti sellaista 6 kulmaista hylsyä, ei mitään monipoorista hylsyä, sellainen pyörähtää heti ympäri.
Muutamaan kertaan laittaa WD40 kuumana niihin muutereihin ja sitten lopuksi avaa ne vielä kuumana, niin lähtee kyllä irti.
Kierteestä en osaa mennä sanomaan oliko joku vakio, että löytyykö sitten miten helposti uusia muttereita niihin.
Ja ylhäältä kyllä turha yrittää änkeä putkea sisälle, menee se tietysti sinne, mutta ei se turboon mene vaan moottorin sisään. Kulma sellainen, että letku ei mene turboon oikein mitenkään, ellei irrota sitä egr:n putkea pakosarjasta.
Muutamaan kertaan laittaa WD40 kuumana niihin muutereihin ja sitten lopuksi avaa ne vielä kuumana, niin lähtee kyllä irti.
Kierteestä en osaa mennä sanomaan oliko joku vakio, että löytyykö sitten miten helposti uusia muttereita niihin.
Ja ylhäältä kyllä turha yrittää änkeä putkea sisälle, menee se tietysti sinne, mutta ei se turboon mene vaan moottorin sisään. Kulma sellainen, että letku ei mene turboon oikein mitenkään, ellei irrota sitä egr:n putkea pakosarjasta.
Käytin tuossa aiemmin EGR:n irti ja samallla vilkuilin jos tuota saisi mr. musclea turboon laitettua, mutta kylläpä se reikä tuossa 1.9 TDI BJB:ssä on sen verran piilossa, että en vielä ~50tkm ajettuun turboon sitä alkanut laittamaan. VNT tankoakaan en käsikopelolla löytänyt...
Pitää tässä tuo imusarja kuitenkin jossain välissä irroittaa ja puhdistaa, joten saa tuota tilaakin enemmän ja voi mr. muscle käsittelyn turbollekkin tehdä.
Pitää tässä tuo imusarja kuitenkin jossain välissä irroittaa ja puhdistaa, joten saa tuota tilaakin enemmän ja voi mr. muscle käsittelyn turbollekkin tehdä.
Mutterit AFN
Tänään kokeilin taistella muttereita auki. Toinen on aivan ruostunut ja lukkopihdit on ainoa, mikä voi siihen tarttua. Onko CRC:n mutterinavaajasta, joka jäädyttää -40c ja "murtaa" mutterin palasiksi mihinkään vai onko muita konsteja. Toiseen otti 12mm lenkki juuresta kiinni ja toisessa pyöri se ysimillinen,
Eniten arveluttaa, jos ne pakosarjan kierrepultit menee paskaksi? Mitäs sitten eli joutuuko hommaamaan uuden pakosarjan vai voiko ne pelkät pultit jossakin pajalla vaihtaa?
Eniten arveluttaa, jos ne pakosarjan kierrepultit menee paskaksi? Mitäs sitten eli joutuuko hommaamaan uuden pakosarjan vai voiko ne pelkät pultit jossakin pajalla vaihtaa?
Mutterien irrotus
Noniin! Biltema mutterinmurtajalla sain EGR-putken alaosan ylemmän mutterin auki, mutta alempi jäi vielä kanittamaan. Sille annoin hieman Dremeliä, mutta vielä jäi avaamatta ja pitää jatkaa huomenna. Täytyy koittaa lämmittämällä tai jotain.
ERG-venttiiliin putken kiinnittävät kuusiokolopultit on v-mäisiä avata. Ylempi lähti jatkovarrella suht helposti, mutta alemman jouduin tappelemaan mutterinmurtajan avulla. Alemmassa ei voi vääntää hylsyllä edes nivelen kanssa, kun ei ole tilaa. Kun koitin lyhyellä normikuusiokulmaavaimella, niin avain nulppaantu pyöreäksi ja mutterin pääkin meni hieman huonoksi.
Putken alapään ylempi kierre pysyi hyvin ehjänä ja siihen sai uuden mutterin. Marmioritiskillä kaksi uutta messinkimutterin 2€ eli ei paha. Mr. Muscle-pullo 2,79€.
Huomenna tappelen EGR-putken irti vaikka väkisin ja ruuttaan rojut torveen!
ERG-venttiiliin putken kiinnittävät kuusiokolopultit on v-mäisiä avata. Ylempi lähti jatkovarrella suht helposti, mutta alemman jouduin tappelemaan mutterinmurtajan avulla. Alemmassa ei voi vääntää hylsyllä edes nivelen kanssa, kun ei ole tilaa. Kun koitin lyhyellä normikuusiokulmaavaimella, niin avain nulppaantu pyöreäksi ja mutterin pääkin meni hieman huonoksi.
Putken alapään ylempi kierre pysyi hyvin ehjänä ja siihen sai uuden mutterin. Marmioritiskillä kaksi uutta messinkimutterin 2€ eli ei paha. Mr. Muscle-pullo 2,79€.
Huomenna tappelen EGR-putken irti vaikka väkisin ja ruuttaan rojut torveen!
Alipainekellon tanko
Jatkan yksinpuhelua! Tänään värkkäilin auton kanssa ja yritin saada pakosarja toista mutteria auki tuloksetta. Pitää hommata joku lämmitysverme, jolla kuumennan sen ja irrotan.
Mielenkiintoinen asia oli, kun en saanut alipainekelloa tarkistessa alipainekellon oikeanpuoleista mutteria auki alakautta. Huomasin, että alakautta pystyy painamaan hylsyllä alipainekallon tankoa hyvin. Yläkautta se on hieman piilossa, mutta alakautta sitä pystyy painamaan voimalla loppuun asti. Tuntui, että liike oli "normaali" about pari senttiä. Ehkä tanko oli jumissa jostakin syystä ja painelin sitä useita kertoja loppuun asti ja siinä tuntui selvästi, että se pysähtyi yläasennossa.
Paras asia oli koeajolla, kun en saanut millään konstilla autoa limb modeen!!! Aiemmin sen sai kolmosella menemään, kun kiihdytti yli kolmentonnin. Nelosella meni aiemmin herkästi tietyssä nopeudessa kiihdyttäessä. Kolmosella meni kierrokset reilusti yli punarajan (yli 5000rpm), eikä mitään epänormaaalia tapahtunut! Mustaa savua pukkasi, kun kolmosella ajoin reilua kasikymppiä.
Ehkä tanko oli juntturassa ja helpottava tietoa on, että turbossa ei ilmeisesti mitään vikaa ole. Toisin piinemmillä vaihteilla kiihdyttäessä kolmentonnin jälkeen tuntuu pikku "nykäys".
Alakierroksillakin vääntö on parantunut ja aiemmin tuntuo, ettei jaksa tasaisella mennä vitosella taajamanopeuksia.
Kaikesta hyvästä huolimatta aion tehdä Mr. Muscle puhdistuksen. Eihän sitä tiedä, vaikkai tulisi vielä lisää potkua???
Mielenkiintoinen asia oli, kun en saanut alipainekelloa tarkistessa alipainekellon oikeanpuoleista mutteria auki alakautta. Huomasin, että alakautta pystyy painamaan hylsyllä alipainekallon tankoa hyvin. Yläkautta se on hieman piilossa, mutta alakautta sitä pystyy painamaan voimalla loppuun asti. Tuntui, että liike oli "normaali" about pari senttiä. Ehkä tanko oli jumissa jostakin syystä ja painelin sitä useita kertoja loppuun asti ja siinä tuntui selvästi, että se pysähtyi yläasennossa.
Paras asia oli koeajolla, kun en saanut millään konstilla autoa limb modeen!!! Aiemmin sen sai kolmosella menemään, kun kiihdytti yli kolmentonnin. Nelosella meni aiemmin herkästi tietyssä nopeudessa kiihdyttäessä. Kolmosella meni kierrokset reilusti yli punarajan (yli 5000rpm), eikä mitään epänormaaalia tapahtunut! Mustaa savua pukkasi, kun kolmosella ajoin reilua kasikymppiä.
Ehkä tanko oli juntturassa ja helpottava tietoa on, että turbossa ei ilmeisesti mitään vikaa ole. Toisin piinemmillä vaihteilla kiihdyttäessä kolmentonnin jälkeen tuntuu pikku "nykäys".
Alakierroksillakin vääntö on parantunut ja aiemmin tuntuo, ettei jaksa tasaisella mennä vitosella taajamanopeuksia.
Kaikesta hyvästä huolimatta aion tehdä Mr. Muscle puhdistuksen. Eihän sitä tiedä, vaikkai tulisi vielä lisää potkua???
Yksi Seat Toledo TDI 110 (ASV) - 2004 ilmoittautuu mukaan "Ongelmista eroon Mr. Musclella" - kerhoon.
Ennen oli nyppyä kiihdytyksessä, P0234-vikakoodia ja moottorin vikavaloa. Yli 3000 rpm joko toimi tai ei toimi, yleensä ei.
Tänään tuli muutamakymmentä kilsaa ajettua käsittelyn jälkeen. Hissukseen ykkösellä, kakkonen silmään ja hanat auki. Hyvinhän se pöllähti! Kiihdytys 5000rpm, kolmosella sama juttu, ei ongelmaa. Nelosella 40km/h kiihdytys 130km/h tuntumaan - ei ongelmaa. Persdynolla 0-100km/h parannus, mitattuna selvä parannus, yli sekunti.
Todella tyytyväinen olen lopputulokseen. Toivotaan että pysyy kunnossa...
Nyt kun lomat alkoi niin seuraavana olis vuorossa EGR tulppausta ja imusarjan putsausta.
Ennen oli nyppyä kiihdytyksessä, P0234-vikakoodia ja moottorin vikavaloa. Yli 3000 rpm joko toimi tai ei toimi, yleensä ei.
Tänään tuli muutamakymmentä kilsaa ajettua käsittelyn jälkeen. Hissukseen ykkösellä, kakkonen silmään ja hanat auki. Hyvinhän se pöllähti! Kiihdytys 5000rpm, kolmosella sama juttu, ei ongelmaa. Nelosella 40km/h kiihdytys 130km/h tuntumaan - ei ongelmaa. Persdynolla 0-100km/h parannus, mitattuna selvä parannus, yli sekunti.
Todella tyytyväinen olen lopputulokseen. Toivotaan että pysyy kunnossa...
Nyt kun lomat alkoi niin seuraavana olis vuorossa EGR tulppausta ja imusarjan putsausta.
Itse kyllä "korjasin" juuttuvasiipisen Passatista ihan vaan ajamalla, eikä menny pitkään, ja toimi sen jälkeen niin kauan ku auto oli itsellä, n. 20000km.
Maantietä 15km pienellä vaihteella (3.) kierrokset muutaman satkun alle punarajan, riitti tähän, eikä tarvinnu grillinpuhdistus ainetta tuhlata. Ja lähtee karstat muualtakin kun siivistä.
Muutenkaan ei tee pahaa dieselikoneille ajaa joskus vähän korkeimmilla kierroksilla muutaman kilometrin, ennaltaehkäisee ko. ongelmaa, ja monta muutakin.
Edit. En suosittele kokeilemaan kylmällä koneella.
Maantietä 15km pienellä vaihteella (3.) kierrokset muutaman satkun alle punarajan, riitti tähän, eikä tarvinnu grillinpuhdistus ainetta tuhlata. Ja lähtee karstat muualtakin kun siivistä.
Muutenkaan ei tee pahaa dieselikoneille ajaa joskus vähän korkeimmilla kierroksilla muutaman kilometrin, ennaltaehkäisee ko. ongelmaa, ja monta muutakin.
Edit. En suosittele kokeilemaan kylmällä koneella.
Viimeksi muokannut Mik_, 1.8.2013 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käsitteletkö sillä muskelilla pakosarjasta putkenpäähän koko matkan? ;)
No joo, kukakin saa tehdä tyylillään, mulla se aikoinaan autto hyvin, varmasti jos oikein pahasti karstottunu, ei auta muskeli eikä ajaminen, parashan ois jos ottas mutkan irti ja liottamalla+harjaamalla puhdistaisi. Nykysessä ei vnt:tä olekaan ni ei pääse testailemaan enempää.
No joo, kukakin saa tehdä tyylillään, mulla se aikoinaan autto hyvin, varmasti jos oikein pahasti karstottunu, ei auta muskeli eikä ajaminen, parashan ois jos ottas mutkan irti ja liottamalla+harjaamalla puhdistaisi. Nykysessä ei vnt:tä olekaan ni ei pääse testailemaan enempää.
kunnossa ei varmaan pysy kuin hetkisen, mutta varmaan riittävan pitkään 30min operaatiolla
omaan pirssiin nyt 4 kertaa tehtynä, siinä 7-9tkm hujakoilla on täytynyt tehdä samalla kun öljyt vaihtelee..
Aina vaan pukkaa todella mustaa ekassa repäsyssä, ei edes evryllä saa sellaisia savuja :D
No niin niin, hyvä varmasti on en, sitä kiellä, enkä välitä jos joku puhdistaa mutkansa vaikka suuvedellä, kerroin vaan miten itse tein, ja kesti todistetusti ainakin tuplasti pidempään sen vaikutus.
todistettu jo monesti että on toimiva halpa ratkaisu ja moneenkertaan helpompaa ja halvempaa kuin runnominen punarajalla, mutta jokainen tyylillään.
Ja hintahan tuskin on kovin ratkaseva, jos dieseliä menee sen 1-2 litraa, niin ei kaadu minun maailma, tuskin sinunkaan.
tämä topikki on hyvin pitkälti turbon puhdistusta muskelilla harkitseville opastuksena.
Toi repiminen ei ensinnäkään edes ole kovin toimivaa, monet ovat tulleet kyseleen miten tämä turbon puhdistus menee ja useampikin on kierrättänyt konetta vanhojen ohjeiden mukaan punarajalla, vaan kun ei läheskään aina toimi.
Jos tämä edullinen ja helppo puhidstus tapa ei miellytä, niin voi ihan hyvin skipata ja lähteä ajamaan urku auki :D
Täällä on jo pari sivua todisteita, että toimii niin mitäpä sitä sen enempää puimaan, kokeilee tai sitten ei
Toi repiminen ei ensinnäkään edes ole kovin toimivaa, monet ovat tulleet kyseleen miten tämä turbon puhdistus menee ja useampikin on kierrättänyt konetta vanhojen ohjeiden mukaan punarajalla, vaan kun ei läheskään aina toimi.
Jos tämä edullinen ja helppo puhidstus tapa ei miellytä, niin voi ihan hyvin skipata ja lähteä ajamaan urku auki :D
Täällä on jo pari sivua todisteita, että toimii niin mitäpä sitä sen enempää puimaan, kokeilee tai sitten ei
mekaaninen putsaus on huomattavasti työläämpää ja kaikki ei sitä osaa tehdä ja sen teettäminen maksaa paljon.
ei ole paha homma tehdä muskeli putsausta 10tkm välein ja mistä tietää kauanko muilla kestää putsauksen vaikutus tod. näkösesti ovat ajaneet jo kymmeniä tuhansia koska topikillakin on jo ikää eikä ole kuulunut uusinta käsittelyistä. . Mulla vaikutus ei pysy koska syttöjä "liikaa" tms.
ei ole paha homma tehdä muskeli putsausta 10tkm välein ja mistä tietää kauanko muilla kestää putsauksen vaikutus tod. näkösesti ovat ajaneet jo kymmeniä tuhansia koska topikillakin on jo ikää eikä ole kuulunut uusinta käsittelyistä. . Mulla vaikutus ei pysy koska syttöjä "liikaa" tms.
Terve, Volkkaristit! Mulla on alkanut vm. 99 Sharanissa (AFN 81Kw) turbo oireilemaan juurikin noin, että kiihdytettäessä rajummin viimeistään nelosvaihteella nyykähtää limp modeen, eli tehot putoo dramaattisesti ja kone jaksaa kiertää vain karvan yli kolmen tonnin. Sitten kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin puhti tulee takaisin, joksikin aikaa. Luin haltioissani juttua tästä uuninpuhdistajakäsittelystä, mutta kun itse piti moiseen ryhtyä niin meinas mennä usko. Ei sitä EGR:ää tuosta noin vain avata, Sharan on sen luokan pirunnyrkki purettavaks. Tila-autoissa kun yleensä sitä tilaa on kyllä muualla, mutta konehuoneessa ei sit niin yhtään. EGR on sillä puolella konetta joka on käytännössä kojelaudan alla eikä konepellin, eikä sinne sovi yhtaikaa työkalut ja kädet. Helpommin pääsee turboon käsiks pakoputken kautta, eli kun ottaa katin irti, ei siinä ole ku 30cm putkea ahtimelle. Kai sen vaahdon voi truutata yhtälailla sitäkin kautta? Letkulla sen saa varmasti menemään kaikkialle pakopesään. Samalla pääsee käsiks hyvin siihen painekellon tankoonkin.
Juu, niinhän mä vähän arvelinkin, mutta päätin nyt kumminkin varoiks kysyä. Tuota Sharania on hieman haastavaa operoida ylhäältä käsin, se on vähän kuin yrittäis maalata eteistä postiluukun kautta. Tänään kun töistä pääsen niin menen oitis huoltomontulle ja tuuttaan muskelivaahdot vnt:hen. Jos ahtovaivat loppuu sillä niin johan oli näppärä konsti. Jännitys tiivistyy...
Kyllä mulla ainakin auttoi selvästi tämä puhdistus, vaikka ei limb-modeen olekaan vielä mennyt. Vääntöä selvästi alempaa ja tasainen käyrä koko matkan. Ennen tehot tuli vasta jossain 2000rpm paikkeilla, nyt selvästi alempana jo käytössä.
Löytyisikö Tampereen alueelta osaavaa MrMuscle-miestä joka neuvoisi mulle mihin rööriin vaahdot ammutaan? Mäyristä vastaan tms. ;)
No niin! Minähän lähtökohtaisesti aika skeptisenä ihmisenä ajattelin ensin että uuninpuhdistusaine kuuluu ihan muualle kuin auton turboon, mutta pakkohan tuota oli kokeilla. Sharanissa egr:n kautta sisäänpääsy turboon oli aika mahdotonta, mutta kun huoltomonttu oli käytettävissä, menin pakoputken kautta. katti pois ja letku sisään. Truuttasin turbon täyteen vaahtoa. Sitä painekellon säätötankoa rutkutin kärkipihdeillä tovin eestaas, ja kyllähän se tosiaan selvästi herkistyi. Annoin aineen vaikuttaa n. 40 min, kiinnitin katin ja lähdin koelenkille. Ekalla kiihdytyksellä lykkäs aika lailla mustaa ja heitti vielä kerran limp moden koneeseen. No, käynnistys uudelleen ja taas mentiin. Vähän pienempi pölläys eikä enää limppiä ja tasainen nykimätön vääntö puolestatoista tonnista punarajalle saakka. Vedin muutamia oikein kunnon polkaisuja tuossa kakkostiellä ja olin totta puhuen ihmeissäni: Auto toimii hienommin kuin koskaan! Puhtia tuli tuntuvasti lisää, eikä enää mene limppiin vaikka kiihdyttelis kuinka. Tää Sahrami on siis varmaan ollut jonkunverran tukossa koko sen pienen ajan mitä se on mulla ollu. Pakko myöntää että uuninpuhdistin tosiaankin toimii. Jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se voi joissakin olosuhteissa silti olla totta... Suosittelen!
Yksi jälleen liittynyt tähän mukaan, Kyseessä Seat Leon 110hp (oisko ASV) alkuun kuunnellut noin kuukauden kun turbosta alkanut kuulumaa epämääräistä vinkumista 1-2 vaihteilla aina kun alkaa ahtaminen tapahtumaan, tuossa Neste-rallien aikaa rupes suuremmin häiritsee koska rupes vinkumaan jopa 3-vaihteella ja meni limp modeen 4-vaihteella....
Mr.Muscelit sisään. ja kyllähän se vaan kummasti auttoi tähän asiaan. Nyt vaan odotellaan ja katsotaan miten kauan menee ennen kuin vinkuminen palaa ja meneekö auto limp modeen.
Tällä hetkellä ei ainakaan viellä ole mennyt ja vinkuminen on loppunut. mutta kilometrejäkään ei ole nyt viellä paljoa tullut.
Mr.Muscelit sisään. ja kyllähän se vaan kummasti auttoi tähän asiaan. Nyt vaan odotellaan ja katsotaan miten kauan menee ennen kuin vinkuminen palaa ja meneekö auto limp modeen.
Tällä hetkellä ei ainakaan viellä ole mennyt ja vinkuminen on loppunut. mutta kilometrejäkään ei ole nyt viellä paljoa tullut.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Pakko se on kertoa että tämä toimii. Toukokuussa tosin jo laitettu mr.muscle ahtimeen. Todella helppo ja nopea homma.
Lähtökohta oli pienimuotoiset oireilut liikkumisessa kunnes lopulta joka kerta 80 jälkeen limppiin. Kokelitu vnt tankoa joka ei siis liikkunutkaan kuin ehkä sen 5-7mm. Kamat sisälle, ensin näytti ettei auta mitään mutta n.10min ja sitten alkoi tanko liikehtimään, reilu jumppa ja tanko rupes humppaamaan kunnon liikkeellä ja herkästi.
Auto nippuun ja n.45min kaman ruuttauksesta auto tulille, rauhaksiin ramppia kohti, samalla kone vähän lämpesikin, rampille urut auki ja kierrokset korkealle ennen vaihtoja, ei limppiä ja tulipahan motaria pitkin ajaneelle valkoselle renulle kiire vaihtaa ohituskaistalle kun puskin eteen ja kierrosten noustessa lähemmäksi punarajaa päätti oksavika pamauttaa ahtimen puhtaaksi ja peilissä horisontti pimeni.
Nyt siis ajettu "huollon" jälkeen n.10tkm ja ei ongelmia, vetää kuin pieni sika.
Lähtökohta oli pienimuotoiset oireilut liikkumisessa kunnes lopulta joka kerta 80 jälkeen limppiin. Kokelitu vnt tankoa joka ei siis liikkunutkaan kuin ehkä sen 5-7mm. Kamat sisälle, ensin näytti ettei auta mitään mutta n.10min ja sitten alkoi tanko liikehtimään, reilu jumppa ja tanko rupes humppaamaan kunnon liikkeellä ja herkästi.
Auto nippuun ja n.45min kaman ruuttauksesta auto tulille, rauhaksiin ramppia kohti, samalla kone vähän lämpesikin, rampille urut auki ja kierrokset korkealle ennen vaihtoja, ei limppiä ja tulipahan motaria pitkin ajaneelle valkoselle renulle kiire vaihtaa ohituskaistalle kun puskin eteen ja kierrosten noustessa lähemmäksi punarajaa päätti oksavika pamauttaa ahtimen puhtaaksi ja peilissä horisontti pimeni.
Nyt siis ajettu "huollon" jälkeen n.10tkm ja ei ongelmia, vetää kuin pieni sika.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 19.8.2013 8:36
Kuulostaa kyllä Mr.Muscle käsittely aika hupatukselta, mutta oireet vaati huoltoa ja tämä kuulosti yksinkertaisesti niin naurettavan simppeliltä että pakko oli kokeilla.
Joka kerta kun kylmänä lähti ajamaan niin aina viskasi auton siihen vikatilaan, jos yhtään kovempaa töppöstä tarjosi kaasupolkimelle.
Nyt Muscle käsittelyn jälkeen, ei ole sitä enää tehnyt ja joko kuvittelen, tai sitten vedot tuntuu muutenkin parantuneen tietyillä kierrosalueilla.
Joka kerta kun kylmänä lähti ajamaan niin aina viskasi auton siihen vikatilaan, jos yhtään kovempaa töppöstä tarjosi kaasupolkimelle.
Nyt Muscle käsittelyn jälkeen, ei ole sitä enää tehnyt ja joko kuvittelen, tai sitten vedot tuntuu muutenkin parantuneen tietyillä kierrosalueilla.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 3.2.2006 17:22
ASV Toledo kävi kans Mr. Muscle kylvyssä. Normaaliajossa yliahto-ongelmat ovat toistaiseksi pysyneet poissa.
MUTTA paikallaan ollessa tyhjäkäynnistä kun polkaisee kaasun pohjaan niin turbo (?) kyykkää siinä 3000-3500 kierroksen kohdilla. Ensin kuuluu ulvahdus ja tämän jälkeen kone rupeaa täristämään ikäänkuin kävisi kolmella ja tyhjäkäynnin kierrokset putoaa alle 800rpm. Tämä kaikki tapahtuu muhkean vaalean savupöllähdyksen saattelemana.
Vikakoodia em. toimenpide ei pukkaa. Autoon on juuri vaihdettu N75. Teki samaa myös vanhalla venttiilillä.
VAG-COM löytyy mutten oikein tiedä mitä tässä tapauksessa pitäisi logittaa. Eipä tässä muuten mitään, mutta katsastussetä kun rupeaa ottamaan päästöjä niin...
Onko kyse edelleen turbo-ongelmasta vai kenties jostain muusta? Normiajossa auto toimii moitteettomasti koko kierrosalueella. Outo homma...
MUTTA paikallaan ollessa tyhjäkäynnistä kun polkaisee kaasun pohjaan niin turbo (?) kyykkää siinä 3000-3500 kierroksen kohdilla. Ensin kuuluu ulvahdus ja tämän jälkeen kone rupeaa täristämään ikäänkuin kävisi kolmella ja tyhjäkäynnin kierrokset putoaa alle 800rpm. Tämä kaikki tapahtuu muhkean vaalean savupöllähdyksen saattelemana.
Vikakoodia em. toimenpide ei pukkaa. Autoon on juuri vaihdettu N75. Teki samaa myös vanhalla venttiilillä.
VAG-COM löytyy mutten oikein tiedä mitä tässä tapauksessa pitäisi logittaa. Eipä tässä muuten mitään, mutta katsastussetä kun rupeaa ottamaan päästöjä niin...
Onko kyse edelleen turbo-ongelmasta vai kenties jostain muusta? Normiajossa auto toimii moitteettomasti koko kierrosalueella. Outo homma...
MUTTA paikallaan ollessa tyhjäkäynnistä kun polkaisee kaasun pohjaan niin turbo (?) kyykkää siinä 3000-3500 kierroksen kohdilla. Ensin kuuluu ulvahdus ja tämän jälkeen kone rupeaa täristämään ikäänkuin kävisi kolmella ja tyhjäkäynnin kierrokset putoaa alle 800rpm. Tämä kaikki tapahtuu muhkean vaalean savupöllähdyksen saattelemana.
Mulla teki tuon saman kun painelin reilummin kaasua kun siivet/kello jumitti, mittari näytti 2bar ahtoja tuolloin. Enää ei tee kun on uusi turbo.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 20.10.2013 12:12
Voikos tällaisen muscle käsitelyn tehdä -99 wv 1.9 TDI golf 4:selle? AGR moottori. hukkaportti turbo. 3,4 vaihteella kun kiihdyttää 3300-3800 kierrosta niin veitsellä leikaten tehot tehot lähtee, ja sen jälkeen meno kyllä jatkuu mutta erittäin laiskasti. Tottakai olen tekemässä tutkimuksia letkuihin ja n75 venttiiliin jne mutta kysymys kuului, onko tässä sellainen "jumittava" turbo että tämä mr. muscle käsittely voisi olla auttava tekijä.
Muskeli toimii, se on todistettu moneen kertaan, mutta onko kukaan kokeillut tämmöistä litkua?: www.tecalemit.fi/tuotteet/forte-moottor ... bo-cleaner
Sattui vaan tänään osumaan silmiin tuollainen puteli varaosaliikkeen hyllyssä ja alkoi kiinnostamaan, että mahtaisiko toimia Musclen korvaajana?
Sattui vaan tänään osumaan silmiin tuollainen puteli varaosaliikkeen hyllyssä ja alkoi kiinnostamaan, että mahtaisiko toimia Musclen korvaajana?
Muskeli toimii, se on todistettu moneen kertaan, mutta onko kukaan kokeillut tämmöistä litkua?: www.tecalemit.fi/tuotteet/forte-moottor ... bo-cleaner
Sattui vaan tänään osumaan silmiin tuollainen puteli varaosaliikkeen hyllyssä ja alkoi kiinnostamaan, että mahtaisiko toimia Musclen korvaajana?
Onkohan tuokin aine tarkoitus kaataa EGR-putken lähdöstä sisään vai polttoaineen sekaan. Jos polttoaineen sekaan tarkoitettu, niin toimii korkeintaan ennaltaehkäisevänä. Tai sitten laskee setaaniarvoa niin paljon, että syttymisen myöhäistymisen kautta nostaa pakolämmöt korkeaksi. (Tämän lisäksi kulutus nousee ja teho tippuu.)
Itsehän olen ennaltaehkäissyt johdinsiipien jumittamisen vain rehdisti antamalla kenkää. Pakolämpöjen ollessa hetken 950 asteessa, pitäisi ylimääräisten karstojen palaa pois ;)
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
T5 "kujertaa"
225 tkm taulussa ja n. 4tkm sitten autoon laitettiin uusi softa (tuikun tekemä).
Auto oli todella miellyttävä ja tasainen ajeltava, potkua mukavasti ja kulutus hallinnassa.
Nyt auto vetää puhtaasti enää yli 2000rpm ja sielläkin se tuntuu hieman tukkoisemmalta kuin aikaisemmin. Ahdin lähti aiemmin nätisti mukaan n.1300-1400rpm, nyt alle 2000rpm kuuluu ahtimesta erikoinen "kujerrus" ja ahdot notkahtaa välillä ainakin vcds:n mukaan. Mitään vikakoodia ei tule ja auto muuten toimii.
Auttaako puhdistus ja kuinka se moottoriin on helpoin tehdä vai voiko koko ahdin olla lopussa vai n75 vai...
Pitää ainakin VNT liikerata katsoa pakoputken vaihdon yhteydessä.
Potilaana siis T5 2.5 TDI -07 96kw
Auto oli todella miellyttävä ja tasainen ajeltava, potkua mukavasti ja kulutus hallinnassa.
Nyt auto vetää puhtaasti enää yli 2000rpm ja sielläkin se tuntuu hieman tukkoisemmalta kuin aikaisemmin. Ahdin lähti aiemmin nätisti mukaan n.1300-1400rpm, nyt alle 2000rpm kuuluu ahtimesta erikoinen "kujerrus" ja ahdot notkahtaa välillä ainakin vcds:n mukaan. Mitään vikakoodia ei tule ja auto muuten toimii.
Auttaako puhdistus ja kuinka se moottoriin on helpoin tehdä vai voiko koko ahdin olla lopussa vai n75 vai...
Pitää ainakin VNT liikerata katsoa pakoputken vaihdon yhteydessä.
Potilaana siis T5 2.5 TDI -07 96kw
minulla on kanssa ollut jo pitemmän aikaa ongelmia passatin kanssa,tullu vaihettua alipaineletkut ja venttiilit..ei ole auttanu vikaan..eli passat 1.9 tdi 2003 automaatti..limppaa pvässä sen 10n kertaa ja vika korjaantuu vähäksi aikaa sammuttamalla,paitsi jos räväkästi kiihdyttää sammuttamisen jälkeen ni limppaa kyllä samantien..tätä pitää testata heti tänään :)
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Mr.Muscle toimii. Passat 3b AFN hiljalleen alkoi nostelemaan ahtoja. 345tkm mittarissa, ahdot alkoivat olemaan pahimmillaan 1,7bar. Vnt:n säätötanko liikkui vielä pihdeillä kohtuullisesti. Kahden käsittelykerran jälkeen ahdot nousevat nyt korkeintaan kiloon. Vedot katkeilivat ennen käsittelyä 3000rpm tienoilla, nyt vetää punarajalle saakka mukavan tasaisesti.
Egr-putken alalaipan mutterit olivat entiset, onneksi vielä vastakierrehylsyllä lähtivät irti :)
Egr-putken alalaipan mutterit olivat entiset, onneksi vielä vastakierrehylsyllä lähtivät irti :)
Ite tein tänään alipaineletkujen uusimis ja mr. muscle puhdistus hommat.
Vikana oli että sillon tällön heitti vikatilaan, ja vaparina sai ajella ennen uudelleenkäynnistystä, sekä välillä tolkuton viive ennen kuin lähtee vetämään.
3 uutta alipaineletkua, musclet sisään ja koeajolle, vetoja tuntu olevan aavistuksen enemmän, mutta viive vielä säilyi.
Vinkkejä viiveeseen? Mahdollisesti ilmamassa?
Vikana oli että sillon tällön heitti vikatilaan, ja vaparina sai ajella ennen uudelleenkäynnistystä, sekä välillä tolkuton viive ennen kuin lähtee vetämään.
3 uutta alipaineletkua, musclet sisään ja koeajolle, vetoja tuntu olevan aavistuksen enemmän, mutta viive vielä säilyi.
Vinkkejä viiveeseen? Mahdollisesti ilmamassa?
Vuosi ja 7kk, noin 50 000km, ilman limb-oireita. Eikä turbon viheltäminenkään ole muuttunut mitenkään.
edit: tottakai kun näin kehuin niin tänä aamuna veti limbiin. Pitänee uusia käsittely.
Edit2: käsittely uusittu ja limb-oire hävisi.
edit: tottakai kun näin kehuin niin tänä aamuna veti limbiin. Pitänee uusia käsittely.
Edit2: käsittely uusittu ja limb-oire hävisi.
Viimeksi muokannut dosetti, 5.4.2014 13:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
4x Ahtimen muskeli käsittelyä takana,
päästöt katsurilla kylvyn jälkeen ovat olleet 0.1 ja 0
Ei sivu vaikutuksia useammankaan mr Muskeli kylvyn jäljiltä.
30min homma joka öljynvaihdon välissä kustantaa ainetta 1/5 osa pullosta ja kupin kahvia.
Ei ollenkaan paha homma VS 400e Ebay (Ei) takuu ahdin+odottelu+vaihto työt + mahdolliset loppu murheet. On nopeesti sen 1000e ellei joku tee sit ilmasena noita ahdin vaihtoja.. täältäpäin ei löydy edes halpaa tekijää.
päästöt katsurilla kylvyn jälkeen ovat olleet 0.1 ja 0
Ei sivu vaikutuksia useammankaan mr Muskeli kylvyn jäljiltä.
30min homma joka öljynvaihdon välissä kustantaa ainetta 1/5 osa pullosta ja kupin kahvia.
Ei ollenkaan paha homma VS 400e Ebay (Ei) takuu ahdin+odottelu+vaihto työt + mahdolliset loppu murheet. On nopeesti sen 1000e ellei joku tee sit ilmasena noita ahdin vaihtoja.. täältäpäin ei löydy edes halpaa tekijää.
Rupesin sateisen ja kylmän vappupäivän kuluksi ihmettelemään Touranin BLS:ää. Vedot olivat olleet poissa jonkin aikaa ja DSG nyki ja vaihteli turhan herkästi pienemmälle. Nilkutusmoodikin oli välillä vaivannut. Ajattelin tutkailla hiukkassuodattiman kuntoa. Hämmästyin melkoisesti, kun turbon jatkeena olikin vain katalysaattori. Auton paperien ja VW-auton mukaan autossa piti olla hiukkassuodatin. Olin uskonut koko tarinan ja kuvitellut ajelevani DPF-pöntön kanssa, mutta sileä kattihan se siinä ilman mitään paineanturien liittimiä tms.
Löydöstä innostuneena ei muuta kuin EGR-putki irti pakosarjasta, Muscle letkun kanssa sisään ja paikat kiinni. 15 min homma ja tehot tulivat takaisin. Kulutus laski entisiin lukemiin ja DSG sivistyi huomattavasti. Hommasta selvisi seitsemällä eurolla. Vappu jatkuu iloisin merkein. Kippis ja kulaus.
Homman jälkeen tutkin vielä lasin äärellä BLS:n speksejä etkasta, ja ainakin BLS Tourania tehtiin kahta mallia - yhdistetyllä DPF:llä ja katilla sekä pelkällä katilla.
Edit: Nyt on 200 km ajettu. Muscle-käsittely toi hieman helpotusta kiusalliseen äkkinäiseen moottorijarrutukseen kaasua nostaessa ja DSG:n vaihtaessa pienemmälle. Lopullinen helpotus tuli laittamalla 300 ml Ceratec-pullo öljyn sekaan. Nyt rullaa mukavan kevyesti. Koko systeemin hinnaksi tuli siis 35 euroa ja auto on kuin uusi.
Löydöstä innostuneena ei muuta kuin EGR-putki irti pakosarjasta, Muscle letkun kanssa sisään ja paikat kiinni. 15 min homma ja tehot tulivat takaisin. Kulutus laski entisiin lukemiin ja DSG sivistyi huomattavasti. Hommasta selvisi seitsemällä eurolla. Vappu jatkuu iloisin merkein. Kippis ja kulaus.
Homman jälkeen tutkin vielä lasin äärellä BLS:n speksejä etkasta, ja ainakin BLS Tourania tehtiin kahta mallia - yhdistetyllä DPF:llä ja katilla sekä pelkällä katilla.
Edit: Nyt on 200 km ajettu. Muscle-käsittely toi hieman helpotusta kiusalliseen äkkinäiseen moottorijarrutukseen kaasua nostaessa ja DSG:n vaihtaessa pienemmälle. Lopullinen helpotus tuli laittamalla 300 ml Ceratec-pullo öljyn sekaan. Nyt rullaa mukavan kevyesti. Koko systeemin hinnaksi tuli siis 35 euroa ja auto on kuin uusi.
Onkohan minun Bkd käsittelyn tarpeessa jos oireet ovat:
1. Satunnaisesti nykii kevyesti 40 kmh / 2200 rpm, viimeksi ehkä 4 kk sitten.
2. Nyt syy miksi havahduin tähän... eli kierrokset vaeltaa paikallaan ollessa 3000 rpm kohdalla. Vaihtelee kierroksia välillä n. 2900-3200.
3. Alkaen 2700 rpm kohdalla kuuluu sirisevää/kilkattavaa/kalisevaa ääntä, joka jatkuu ylös asti. Epäsäännöllistä.
Auto vetää ja toimii hyvin eli ainoastaan paikallaan ollessa huomasin tuon. Ei vikakoodeja
Ehdotuksia? 265 tkm ja Dsg
1. Satunnaisesti nykii kevyesti 40 kmh / 2200 rpm, viimeksi ehkä 4 kk sitten.
2. Nyt syy miksi havahduin tähän... eli kierrokset vaeltaa paikallaan ollessa 3000 rpm kohdalla. Vaihtelee kierroksia välillä n. 2900-3200.
3. Alkaen 2700 rpm kohdalla kuuluu sirisevää/kilkattavaa/kalisevaa ääntä, joka jatkuu ylös asti. Epäsäännöllistä.
Auto vetää ja toimii hyvin eli ainoastaan paikallaan ollessa huomasin tuon. Ei vikakoodeja
Ehdotuksia? 265 tkm ja Dsg
Ihan näin mielenkiinnosta kyselisin että auttaako mr.muscle käsittely muihin turboihin ku vnt turboihin? Itellä on 1.9 tdi AHU passat. Ennen jakso ahtaa 4. Vaihteella ihan hyvin mutta nyt 4. Vaihteella ku kiihdyttää ni heittää jo pikkusen vajaassa 3000 rmp vikatilaan. Vai onko n75 venttiilin vaihto edessä?
Onko turbon normaalia ääntä pieni vinkuminen kun vedättää alkaen 1500 rpm:sta? Vinkuu noin 2400 asti ja sitten hiljenee.
Toinen ääni mikä on nyt tullut, niin kylmänä voi tehdä pari kertaa "tusshh" tussahduksen koneen suunnalta kun on kiihdyttänyt noin 2200 rpm:n asti. Tekee vain muutamasti sen ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Viikonloppuna laitettiin tyhjään A/C-järjestelmään kylmäaineet ja mielestäni sen jälkeen on kuulunut paristi tuo tussahdus. Vai olisko se turbosta joku, hukkaportti?
Tarvis joo tehdä itsekin Mr Muscle-käsittely, mutta kun se ei ollut helppo nakki kun on automaatti ja sen joku kikkare edessä yläpuolella, vai miten jultsu se oli kun katseltiin?
Toinen ääni mikä on nyt tullut, niin kylmänä voi tehdä pari kertaa "tusshh" tussahduksen koneen suunnalta kun on kiihdyttänyt noin 2200 rpm:n asti. Tekee vain muutamasti sen ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Viikonloppuna laitettiin tyhjään A/C-järjestelmään kylmäaineet ja mielestäni sen jälkeen on kuulunut paristi tuo tussahdus. Vai olisko se turbosta joku, hukkaportti?
Tarvis joo tehdä itsekin Mr Muscle-käsittely, mutta kun se ei ollut helppo nakki kun on automaatti ja sen joku kikkare edessä yläpuolella, vai miten jultsu se oli kun katseltiin?
VNT-puhaltimissa ei sitten taas ole sitä hukkaporttia josta kuuluu se bensamiesten VSSSST-PFFFPFPFF.
Alspen automaattiautossa oli se vittumainen EGR-lauhdutin siinä pakosarjan yllä joka tekee tuon muskeloinnin noin sata kertaa hankalammaksi.
Eihän vinkunat koskaan normaaleja ääniä ole, mutta näin vanhoille ja paljon ajetuille ilmeisesti ihan yleisiä.
Tuo tussahdus voi kyllä johtua ahtopaineiden falskauksesta jostain ei-halutusta-välistä, EGR voisi olla hyvä paikka aloittaa.
Alspen automaattiautossa oli se vittumainen EGR-lauhdutin siinä pakosarjan yllä joka tekee tuon muskeloinnin noin sata kertaa hankalammaksi.
Eihän vinkunat koskaan normaaleja ääniä ole, mutta näin vanhoille ja paljon ajetuille ilmeisesti ihan yleisiä.
Tuo tussahdus voi kyllä johtua ahtopaineiden falskauksesta jostain ei-halutusta-välistä, EGR voisi olla hyvä paikka aloittaa.
Onkohan minun Bkd käsittelyn tarpeessa jos oireet ovat:
1. Satunnaisesti nykii kevyesti 40 kmh / 2200 rpm, viimeksi ehkä 4 kk sitten.
2. Nyt syy miksi havahduin tähän... eli kierrokset vaeltaa paikallaan ollessa 3000 rpm kohdalla. Vaihtelee kierroksia välillä n. 2900-3200.
3. Alkaen 2700 rpm kohdalla kuuluu sirisevää/kilkattavaa/kalisevaa ääntä, joka jatkuu ylös asti. Epäsäännöllistä.
4. Oire taitaa olla nyt suhahtelu tuossa 3000 rpm kohdalla, kun se kierrosvaihtelu on päällä. Yksin hankala varmasti sanoa, onko ääni suhahtelua.[/quote]
LIenee varmaan ahtopaineen säädössä jotain vikaa, kun itsellä kuuluu tuota turbon kompressoripuolen siipien sakkausääntä vaihdetta vaihtaessa, jolloin koneen kierrokset tippuu nopeasti vedätyksen jälkeen. Sama ääni kuuluu myös nopeasti kaasua nostettaessa. Mutta vaihdettaessa vaihetta, kun koneen kierrokset putoaa nopeasti, on ääni voimakkampaa/selkeämpi. Onkohn siis ominaisuus vai yliahtotilanteista johtuva painepuolen vaihtelut suurempia?
Käytin joitain diiselpuhdistusaineita(Liquimoly ja nyt Redline), enkä ole saanut vikatilaa enää yliahdoista. Tosin en ole aktiivisesti seurannut VCDS:llä, että esiintyykö silti yliahtamista, josta auto ei vain kelistä riippuen ole vaivautunut valittaan. Itsellä vikatila esiintyi talven jälkeen noin 0-5 ulkolämpötila-asteen hujakoilla ja on nyttemin jäänyt pois kelien lämmetessä +10->.
Käytin joitain diiselpuhdistusaineita(Liquimoly ja nyt Redline), enkä ole saanut vikatilaa enää yliahdoista. Tosin en ole aktiivisesti seurannut VCDS:llä, että esiintyykö silti yliahtamista, josta auto ei vain kelistä riippuen ole vaivautunut valittaan. Itsellä vikatila esiintyi talven jälkeen noin 0-5 ulkolämpötila-asteen hujakoilla ja on nyttemin jäänyt pois kelien lämmetessä +10->.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa