Golf GT 1.4 tsi ´06
Valvoja: ffp jäsenet
Golf GT 1.4 tsi ´06
Tässä olisi pieni esittely omasta menopelistä. Eli auto on vw golf gt 1.4 tsi 125 kw vuosimallia 2006. Auto hankittiin uutena toukokuussa 2006 ja perus-GT varustelun lisäksi otettiin mm. automaatti-ilmastointi ja takaovet.
Autoon on tehty joitakin muutoksia:
-Takalasi ja takasivulasit tummennettu
-R32-takavalot
-Jetan kromi-maski / orkkismaski
-Oem xenon-umpiot jälkiasennettu
-Gti:n etuhelma
-Gti:n sivuhelmat
-Takaluukusta golf-teksti poistettu
-(Bentley Mulliner (9-spoke) 9x19" ET 41)
-(Nankang ns-II 215/35 R19)
-BBS RS custom made 8,5x18" ET 25
-Nankang ns-II 215/35 R18
-Forge carbon fibre intake kit
-Oranssit parkit
-In.pron tummat peilien vilkut
-Airlift Slam etutolpat
-Airlift Performance takasäkit
-Custom takakontin ilma-asennukset
-Etusivulasit tummennettu
-Myllytys ja kovavaha
-Gti:n takahelma
-Hiilari peilin kuoret
-Hatch pop
-Aux-in
-Golf vi R-vaihdekeppi
-Golf vi gtd:n käsijarrukahva
-Sciroccon ratti
-RNS-510 navisoitin
-Sisusta verhoiltu ruskealla nahalla
Tässä muutama kuva autosta:
Lisää kuvia: http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/
Autoon on tehty joitakin muutoksia:
-Takalasi ja takasivulasit tummennettu
-R32-takavalot
-Jetan kromi-maski / orkkismaski
-Oem xenon-umpiot jälkiasennettu
-Gti:n etuhelma
-Gti:n sivuhelmat
-Takaluukusta golf-teksti poistettu
-(Bentley Mulliner (9-spoke) 9x19" ET 41)
-(Nankang ns-II 215/35 R19)
-BBS RS custom made 8,5x18" ET 25
-Nankang ns-II 215/35 R18
-Forge carbon fibre intake kit
-Oranssit parkit
-In.pron tummat peilien vilkut
-Airlift Slam etutolpat
-Airlift Performance takasäkit
-Custom takakontin ilma-asennukset
-Etusivulasit tummennettu
-Myllytys ja kovavaha
-Gti:n takahelma
-Hiilari peilin kuoret
-Hatch pop
-Aux-in
-Golf vi R-vaihdekeppi
-Golf vi gtd:n käsijarrukahva
-Sciroccon ratti
-RNS-510 navisoitin
-Sisusta verhoiltu ruskealla nahalla
Tässä muutama kuva autosta:
Lisää kuvia: http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/
Viimeksi muokannut GeeTee, 8.4.2013 14:04. Yhteensä muokattu 14 kertaa.
No jos "kerrasta kuntoon",
nii sit kannattaa vissiin hankkii jotkut kunnon Coiloverit, eikä jotain Weitec:ejä,
halvalla kun ei saa hyviä!!
Jousista suosittelisin H&R:ää,
keneltäkään en ole moitteita kuullut.
Ja GTi:n jouset käy kyllä...muistaakseni ihan samalla tuotenumerollakin.
Niin ja tyylikäs GT, tosin noista lakatuista takavaloista en oikein diggaa,
vaan jos tummaa haluaa...hankkisin sit R32:n lyhdyt.
nii sit kannattaa vissiin hankkii jotkut kunnon Coiloverit, eikä jotain Weitec:ejä,
halvalla kun ei saa hyviä!!
Jousista suosittelisin H&R:ää,
keneltäkään en ole moitteita kuullut.
Ja GTi:n jouset käy kyllä...muistaakseni ihan samalla tuotenumerollakin.
Niin ja tyylikäs GT, tosin noista lakatuista takavaloista en oikein diggaa,
vaan jos tummaa haluaa...hankkisin sit R32:n lyhdyt.
En kyllä taida hankkia ainakaan mitään "halpis" coilovereita, edellisessä autossa oli weitec:n sarja ja oli aivan liian pintakova. Jos coiloverit hankkii, niin mielellään laadukas ja kestävä sarja, tosin vähän pelkään et ei tuu toimimaan säädettävä suomen oloissa kovin kauaa. Ja kun autolla on ajettu aika vähän en haluaisin iskareita vielä vaihtaa, täytyy varmaan noi h&r:n jouset hankkia?
Noi R32:n takavalot ei oo tarpeeksi tummat mun mielestä, ja kun noi led-valot sain ilmaiseksi ni taidan seuraavaksi tummentaa ne ihan peilimustiksi :D
Noi R32:n takavalot ei oo tarpeeksi tummat mun mielestä, ja kun noi led-valot sain ilmaiseksi ni taidan seuraavaksi tummentaa ne ihan peilimustiksi :D
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Heitin RäSään H&R:n CupKitin eli kiinteä 55/40mm pudottavan sarjan iskareineen. Edellisessä oli KW:n 1:nen ja sitä ei koskaan tullut säädettyä mihinkään kun kerran oli kohdalleen saanut niin tuo tuntu järkevimmältä meidän käyttöön.
Tuo pudotus on normi Ocun korkeudesta ja asettu mielestäni just sopivasti tollaseen perheautoon ja on vähemmän pintakova kun RäSän vakioalusta. Vois olla helposti matalampikin, itse en ainakaan viitsisi vähempää tuota edes madaltaa. Hintaa sarjalla rontti 500e ja eiköhän tuota saa Golfiinkin.
Tuo pudotus on normi Ocun korkeudesta ja asettu mielestäni just sopivasti tollaseen perheautoon ja on vähemmän pintakova kun RäSän vakioalusta. Vois olla helposti matalampikin, itse en ainakaan viitsisi vähempää tuota edes madaltaa. Hintaa sarjalla rontti 500e ja eiköhän tuota saa Golfiinkin.
No niin, päivitellään vähän tännekin. Eli keulalle on vaihtunut Nokyan hyper yellow H7-polttimot ja sisävalot on vaihdettu ledeihin ja gp thunder-polttimoihin. Myös osia on pistetty tilaukseen eli Slamit.net:stä on tilattu Gti:n etuspoilerin keskiosa ja in.pro:n tummat peilien vilkut. Osat varmaan saapuu lähiaikoina. Suunnitelmissa on myös hankkia Gti:n tummapohjaiset ajovalot ja keulaa vähän muokata "hopeammaksi" eli kuvan mukainen keulan keskiosan muokkaus on alkanut kiinnostaa, mielipiteitä otan mielelläni vastaan
http://oemplus.com/images/MkV_Golf_GT_Black_Kit.jpg
http://oemplus.com/images/MkV_Golf_GT_Black_Kit.jpg
Viimeksi muokannut GeeTee, 12.2.2010 18:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joo hienon näköinen tuolla maskilla, mutta suomessa rekisterikilpi pilaa aika hyvin hopeisen alueen.
Joo tiedän et rekisterikilpi on iso ja tulisi juuri siihen hopeisen alueen keskelle, mutta olen miettinyt jos sen kilven laittais jonnekin muualle. Ja ainakaan sitä kilven takana olevaa mustaa muovikehystä ei tulisi sinne taakse.
Tää on kyllä sikä häijy takaaa ala muuta valoja!
Kiitos, takavaloja en ole muuttamassa ainakaan tällä hetkellä.
Mitä jos ton hopeen osan vetäiskin valkoseks? Sillon ei kilpikään erottuis ehkä ihan niin paljoa, ja valkonen antais muutenkin hyvin kontrastin mustaan..
Voisi se valkoinenkin olla hyvä vaihtoehto. Olen myös miettinyt jos Jetan kromiset osat hankkisi, kromi sopisi myös mustaan autoon aika hyvin. Tietääkö kukaan onko nuo Jetan kromiset osat kalliita? Siis se maskin kilpi ja keskiaukon kromikehys. Ja jos joltain löytyy noita Jetan osia, niin saa tarjota.
In.pron tummat vilkut asennettu, kiitos vilkuista Slamitille. Gti:n etuspoilerin keskiosaa odotellaan vielä ja tilaukseen on pistetty Gti:n tummat umpiot ja Gti:n sivuhelmat.
Tuo keulan muokkaaminen on hiukan jäänyt, kun kromiosat maksaa uutena aivan liikaa ja pohjamaalattua maskin kilpeä ei saa ostettua erikseen. Nykyiset maskin osat ehkä maalataan matta hopealla tai yritetään hankkia jostain jetan/golf variantin kromi-osat.
Tuo keulan muokkaaminen on hiukan jäänyt, kun kromiosat maksaa uutena aivan liikaa ja pohjamaalattua maskin kilpeä ei saa ostettua erikseen. Nykyiset maskin osat ehkä maalataan matta hopealla tai yritetään hankkia jostain jetan/golf variantin kromi-osat.
Viimeksi muokannut GeeTee, 30.1.2010 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin, Gti:n umpiot, Jetan kromi-maski ja Gti:n etuspoilerin keskiosa asennettu. Vielä odottaa asennusta Gti:n sivuhelmat. Kittos osista Slamit:lle. Seuraavaksi pitäisi pistää tilaukseen alustan osia, ja pitkän mietinnän jälkeen taidan hankkia Eibach:n sportline-jouset. Jos auto ei madallu niillä tarpeeksi, niin onko mahdollista hankkia Eibach:n jousien kaveriksi lyhyemmät iskarit, esim. koni tai bilstein?
Viimeksi muokannut GeeTee, 30.5.2010 20:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juu, ei ne madallusiskarit yleensä sitä autoa laske, jousi sen korkeuden määrittää. Madallusiskarit vaan toimivat paremmin (=ovat lyhyemmät, eli siis eivät pohjaa isommissakaan heitoissa) ja toimivat paremmin madallusjousien kasvaneiden jousivakioiden kanssa (=ovat jäykemmät, kuin originaalit iskunvaimentimet).
No niin, tänään kävin hakemassa Slamit:sta Eibach sportline-jouset. Kiitos Slamitin Mikolle. Jouset asennetaan 24.4 samalla kuin auto myllytetään ja etusivulasit tummennetaan, en malta odottaa jousien asennusta :). Myös muuta pientä on tullut tehtyä, eli 3M di-noc hiilikuituteipillä on hiukan leikitty ja moottoritilan muoveja on hieman päälystetty sekä piste-osia ohjaamosta. Ja päälystin myös keulamerkin ajankuluksi.
Viimeksi muokannut GeeTee, 10.6.2010 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt alkaa auto olla valmiina kesän cruisingeihin. Gti:n sivuhelmat tuli asennettua pari viikkoa sitten. Lauantaina suunnattiin Lahteen CCL Desingin pajalle, jossa etusivulasit tummennettiin 50 % kalvolla ja auto myllytettiin ja pintaan vedettiin kovavaha. Myös Eibachin jouset laitettiin vihdoin alle. Jousien kanssa kävi sitten niin että keula putosi noin 50 mm vaikka ilmoitettu madallus on 20-25mm ja perä putosi sen ilmoitetun 20 mm. Kiva yllätys että tippui tarpeeksi, mutta nyt raapii renkaat kaariin edessä, tosin poistin sisälokareiden ruuvit ja se auttoi hieman raapimiseen. Auto näyttää todella hyvältä ja iso kiitos lähtee CCL Desingin pojille Lahteen!
Viimeksi muokannut GeeTee, 19.8.2011 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiitos palautteesta! Etulaseissa on 50 % kalvot ja takana on 15 % kalvot. Kuvissa etulasit näyttää todellista vaaleammilta ja takalasit taas todellista tummemmilta :). Kuvat on otettu todella huonolla kameralla, mutta parempia kuvia tulee toivottavasti lähiaikoina. Myös hiilarimerkki on paremman näköinen mitä kuvat antaa ymmärtää. Yritän ottaa kuvia myös sisätilan hiilari osista.
Kuvia päivitetty hieman parempiin.
Tuli myös jarrusatulat maalattua Hammeriten kultaisella varasalakalla, näyttää todella paljon paremmalta.
Seuraavaksi tahtoisin putkistoa muokata ja olen katsellut Milltekin cat-back putkistoa, hinta vaan hirvittää (885-970 e). Olen ymmärtänyt että Gti:n takavaimennin on sama kuin tuossa gt:ssä. Gti:hin on paljon enemmän valikoimaan putkistojen suhteen, joten onnistuisiko gti:hin tarkoitetun putkiston muokkaus? Onko kiinnikkeen samoissa kohdissa?
Tuli myös jarrusatulat maalattua Hammeriten kultaisella varasalakalla, näyttää todella paljon paremmalta.
Seuraavaksi tahtoisin putkistoa muokata ja olen katsellut Milltekin cat-back putkistoa, hinta vaan hirvittää (885-970 e). Olen ymmärtänyt että Gti:n takavaimennin on sama kuin tuossa gt:ssä. Gti:hin on paljon enemmän valikoimaan putkistojen suhteen, joten onnistuisiko gti:hin tarkoitetun putkiston muokkaus? Onko kiinnikkeen samoissa kohdissa?
Nyt on Gti:n takahelma tilattu ja putkiston mietintä jatkuu. Varmaan vasta loppukesästä putkiston hankin, mutta katsotaan miten hommat etenee :). Tuli myös maski vaihdettua eli nyt on keulalla orkkismaski hiilariteipillä päällystettynä, mutta rekisterikilpeä en siihen haluaisi laittaa, joten täytyy yrittää keksiä uusi paikka kilvelle. Ja tuo kromimaski olisi myytävänä.
Viimeksi muokannut GeeTee, 18.10.2010 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin penkittämässä auton Motorbitilla ja ihan mukavat lukemat tuli, kun muutoksena on vain tuo forgen suodatin. Mitatut tehot: 134,5 kw ja 253 Nm. Seuraava tavoite on 160 kw ja 280 nm, custom softalla sekä milltekin downpipella ja katilla.
Viimeksi muokannut GeeTee, 10.10.2011 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän päivitystä:
Led-takavalot vaihtuivat R32:n takavaloihin, nyt on auto OEM-tuunattu ;). Vielä odotellaan gti:n takahelmaa. Etu-umpiot saivat ylleen keltaista lamin-x kivenisku kalvoa. Ja konehuoneen siistiminen ja kiilotus on käynnissä parhaillaan.
Led-takavalot vaihtuivat R32:n takavaloihin, nyt on auto OEM-tuunattu ;). Vielä odotellaan gti:n takahelmaa. Etu-umpiot saivat ylleen keltaista lamin-x kivenisku kalvoa. Ja konehuoneen siistiminen ja kiilotus on käynnissä parhaillaan.
Viimeksi muokannut GeeTee, 18.10.2010 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän päivitystä:
Eilen lähti 19" vanteet ja renkaat uuteen kotiin, ja heti piti pistää uutta vannetta tilaukseen. Vanteet pysyköön vielä salassa, kun ei ole täysin varmaa saanko ne. Nyt pitää ajella kitkoilla, mutta toivottavasti saan uudet vanteet jo ensi viikolla. Ratti vaihtui tänään 6-koppaisen golfin parempaan versioon, täytyy sanoa että kyllä kannatti hankkia! Gti:n takahelmaa odotetaan vieläkin ja kun uudet vanteet saan alle niin täytyy varmaan alustaa muokata. Vaihtoehtoina on D2-säädettävä alusta tai nykyisten jousien muokkaus.
Eilen lähti 19" vanteet ja renkaat uuteen kotiin, ja heti piti pistää uutta vannetta tilaukseen. Vanteet pysyköön vielä salassa, kun ei ole täysin varmaa saanko ne. Nyt pitää ajella kitkoilla, mutta toivottavasti saan uudet vanteet jo ensi viikolla. Ratti vaihtui tänään 6-koppaisen golfin parempaan versioon, täytyy sanoa että kyllä kannatti hankkia! Gti:n takahelmaa odotetaan vieläkin ja kun uudet vanteet saan alle niin täytyy varmaan alustaa muokata. Vaihtoehtoina on D2-säädettävä alusta tai nykyisten jousien muokkaus.
Viimeksi muokannut GeeTee, 19.8.2011 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivitystä: (aloitusviestiä myös päivitetty)
Eli vanteet ovat vaihtuneet tuumaa pienempiin, mutta leveämpiin.
Mercedes Alphard:
etu: 8,5 x 18" ET 35 Nankang ns-2 215/35 R 18
taka: 9,5 x 18" ET40 Nankang ns-2 215/40 R 18
Gti:n takahelma on myös asennettu ja tarroja lätkitty ympäri autoa. 6-koppaisen ratti lähti myös uuteen kotiin ja niillä rahoilla sitten hommattiin alkuperäiset xenon umpiot pimeitä teitä valaisemaan. Tosin vielä pitää ajella halogeeneilla, sillä asennus suoritetaan heti kun ballastit saapuvat. Auto madaltui vanteiden vaihdon seurauksena ja pienen pohjakosketuksen jälkeen hankin teräksisen pohjapanssarin talveksi öljypohjaa suojaamaan. Seuraavaksi siis umpiot kiinni ja maskia muokkaamaan sekä kevääksi uusi alusta jotta päästään lähemmäksi tienpintaa.
Eli vanteet ovat vaihtuneet tuumaa pienempiin, mutta leveämpiin.
Mercedes Alphard:
etu: 8,5 x 18" ET 35 Nankang ns-2 215/35 R 18
taka: 9,5 x 18" ET40 Nankang ns-2 215/40 R 18
Gti:n takahelma on myös asennettu ja tarroja lätkitty ympäri autoa. 6-koppaisen ratti lähti myös uuteen kotiin ja niillä rahoilla sitten hommattiin alkuperäiset xenon umpiot pimeitä teitä valaisemaan. Tosin vielä pitää ajella halogeeneilla, sillä asennus suoritetaan heti kun ballastit saapuvat. Auto madaltui vanteiden vaihdon seurauksena ja pienen pohjakosketuksen jälkeen hankin teräksisen pohjapanssarin talveksi öljypohjaa suojaamaan. Seuraavaksi siis umpiot kiinni ja maskia muokkaamaan sekä kevääksi uusi alusta jotta päästään lähemmäksi tienpintaa.
Viimeksi muokannut GeeTee, 8.4.2013 13:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Taas pientä päivitystä:
Eli talvi-look on valmis. Xenonit saatiin vihdoin keulalle ja talvirenkaat alle sekä maski vaihtui tuollaiseen "hybridiin" se on siis sekoitus gt:n vakiomaskia ja jetan kromimaskia.
Ainoa ongelma on vielä, ettei xenonit toimi täysin oikein, nimittäin jos laittaa parkit päälle ja sitten valot päälle niin xenonit alkavat vilkkua ja polttimon vikavalo syttyy. Tämä korjautuu auton sammutuksella. Eli parkkiasento sotkee koko systeemin jotenkin, mutta miten?
Eli talvi-look on valmis. Xenonit saatiin vihdoin keulalle ja talvirenkaat alle sekä maski vaihtui tuollaiseen "hybridiin" se on siis sekoitus gt:n vakiomaskia ja jetan kromimaskia.
Ainoa ongelma on vielä, ettei xenonit toimi täysin oikein, nimittäin jos laittaa parkit päälle ja sitten valot päälle niin xenonit alkavat vilkkua ja polttimon vikavalo syttyy. Tämä korjautuu auton sammutuksella. Eli parkkiasento sotkee koko systeemin jotenkin, mutta miten?
Valot on koodattu xenoneille, mutta automaattista korkeudensäätöä ei ole.
Nyt valot toimivat sillä tavoin, että auton kun käynnistää, niin valot vain vilkkuvat, mutta kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan ottamatta avainta pois virtalukosta, niin toimivat hyvin. Jos koskee valokatkaisimeen niin valot taas sekoavat.
Pitäisikin auton sähkökeskus vaihtaa, vai saisiko vian korjattua koodaamalla?
Nyt valot toimivat sillä tavoin, että auton kun käynnistää, niin valot vain vilkkuvat, mutta kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan ottamatta avainta pois virtalukosta, niin toimivat hyvin. Jos koskee valokatkaisimeen niin valot taas sekoavat.
Pitäisikin auton sähkökeskus vaihtaa, vai saisiko vian korjattua koodaamalla?
Päivitetään taas pitkästä aikaa topiccia.
Eli keula on muuttunut syksyisestä hiukan, keulalle tuli US-Jetan sumarin ritilät kromilistalla. Euro-malliset kun eivät käy suoraan.
Myös xenonit pelittävät kuten pitääkin, vilkkuminen korjaantui sähköpääkeskuksen vaihdolla midlinesta highlineen. Automaattista korkeudensäätöä ei vielä ainakaan tule, yritetään katsastusta ilman ja jos ei onnistu niin sitten joutuu sen hankkia.
Takakonttiin tuli askarreltua ajankuluksi laminaattilattia. Takalasin tarrat poistin ja tilalle tuli uudet ihatestickers.comista sekä wheelwhorelta. Pienempiä muutoksia ovat myös lyhyt antenni ja rabbit-merkki.
Alusta vaihtuu toivottavasti lähiaikoina, sillä asennusta odottelee FK Silverline x-sarja. Tällä pitäisi päästä lähemmäs tienpintaa, jotta tyhjä tila renkaan ja kaaren välillä saadaan poistettua. Maalausta ja asennusta odottaa Votexin takaspoileri ja kesäksi tulee rabbit-kangasmatot. Nämä tilattiin myös Jenkeistä.
Ai niin meinasi unohtua mainita, että ratiksi vaihtui 09-mallisen sciroccon ratti (samallainen kuin mkv gti:n, mutta vaalealla tikkauksella).
Eli keula on muuttunut syksyisestä hiukan, keulalle tuli US-Jetan sumarin ritilät kromilistalla. Euro-malliset kun eivät käy suoraan.
Myös xenonit pelittävät kuten pitääkin, vilkkuminen korjaantui sähköpääkeskuksen vaihdolla midlinesta highlineen. Automaattista korkeudensäätöä ei vielä ainakaan tule, yritetään katsastusta ilman ja jos ei onnistu niin sitten joutuu sen hankkia.
Takakonttiin tuli askarreltua ajankuluksi laminaattilattia. Takalasin tarrat poistin ja tilalle tuli uudet ihatestickers.comista sekä wheelwhorelta. Pienempiä muutoksia ovat myös lyhyt antenni ja rabbit-merkki.
Alusta vaihtuu toivottavasti lähiaikoina, sillä asennusta odottelee FK Silverline x-sarja. Tällä pitäisi päästä lähemmäs tienpintaa, jotta tyhjä tila renkaan ja kaaren välillä saadaan poistettua. Maalausta ja asennusta odottaa Votexin takaspoileri ja kesäksi tulee rabbit-kangasmatot. Nämä tilattiin myös Jenkeistä.
Ai niin meinasi unohtua mainita, että ratiksi vaihtui 09-mallisen sciroccon ratti (samallainen kuin mkv gti:n, mutta vaalealla tikkauksella).
Viimeksi muokannut GeeTee, 19.8.2011 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On vähän unohtunut päivitellä tätä, mutta on tässä jotain pientä tapahtunut:
Eli alustaksi tuli FK:n silverline X, joka on nyt edestä ruuvattu niin alas kuin menee apujouset paikalla ja takana on noin 1,5 cm kierrettä jäljellä. Vähän on keula liian korkea omaan silmään.
Sisälistat tuli talvella pommitettua eli sticker bomb tarrakirjan tarroilla päällystettyä.
Sitten tuli asennettua automaattinen korkeudensäätö xenoneille, kun eivät menneet katsastuksesta läpi. Takakonttiin tuli hatch pop eli nyt kontti aukeaa ylös asti, kun avaimesta painaa. Soittimeen tuli kufatec:n aux-in. Oem rekisterikilven led-valot tuli myös autoon.
uusimpia muutoksia ovat golf v edition-mallin vaihdekepin nuppi ja pussi vaaleilla tikkauksilla sekä golf vi gtd:n käsijarrukahva. Nyt on siis ratin lisäksi vaihdekepissä ja kässärissä vaaleat tikkaukset. Maskin siloitin ihan vain teippaamalla sen kiiltävällä teipillä ja parkit vaihdoin oransseiksi. Kilpi tosin laitettiin melko nopeasti takaisin paikalleen.
Loppuun läjä kuvia muutoksista ja tuoreita kuvia autosta:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/DSC01721.JPG
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/DSC01398.JPG
Eli alustaksi tuli FK:n silverline X, joka on nyt edestä ruuvattu niin alas kuin menee apujouset paikalla ja takana on noin 1,5 cm kierrettä jäljellä. Vähän on keula liian korkea omaan silmään.
Sisälistat tuli talvella pommitettua eli sticker bomb tarrakirjan tarroilla päällystettyä.
Sitten tuli asennettua automaattinen korkeudensäätö xenoneille, kun eivät menneet katsastuksesta läpi. Takakonttiin tuli hatch pop eli nyt kontti aukeaa ylös asti, kun avaimesta painaa. Soittimeen tuli kufatec:n aux-in. Oem rekisterikilven led-valot tuli myös autoon.
uusimpia muutoksia ovat golf v edition-mallin vaihdekepin nuppi ja pussi vaaleilla tikkauksilla sekä golf vi gtd:n käsijarrukahva. Nyt on siis ratin lisäksi vaihdekepissä ja kässärissä vaaleat tikkaukset. Maskin siloitin ihan vain teippaamalla sen kiiltävällä teipillä ja parkit vaihdoin oransseiksi. Kilpi tosin laitettiin melko nopeasti takaisin paikalleen.
Loppuun läjä kuvia muutoksista ja tuoreita kuvia autosta:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/DSC01721.JPG
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/DSC01398.JPG
Viimeksi muokannut GeeTee, 8.4.2013 13:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jep jep, eli Alphardit lähti uuteen kotiin ja piti alkaa katselemaan uusia vanteita. Olen jo pitkään himoinnut Bentleyn tekeleitä ja nyt tuli hyvä tilaisuus sellaiset hankkia. Vanteet lähtivät ebaysta etsintään ja pienten vastoinkäymisten jälkeen vanteet saatiin hankittua.
Vanteiksi tuli Bentleyn Mullinerit (9-spoke) koossa 9x19" ET 41. Renkaiksi hankin Nankang 215/35 R19 kumit.
Vanteiksi tuli Bentleyn Mullinerit (9-spoke) koossa 9x19" ET 41. Renkaiksi hankin Nankang 215/35 R19 kumit.
Viimeksi muokannut GeeTee, 8.4.2013 13:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Täytyy miettiä, jos tarrat ottaisi pois. Ei ne kyllä hirveästi häiritse, ainakaan omaa silmää :)
Uusia kuvia Golfista ja kaverin S3:sta. Kiitos kuvista Harrille!
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/IMG_1464.JPG
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/IMG_1456.JPG
Uusia kuvia Golfista ja kaverin S3:sta. Kiitos kuvista Harrille!
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/IMG_1464.JPG
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/IMG_1456.JPG
Viimeksi muokannut GeeTee, 8.4.2013 13:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pitkästä aikaa voisin taas päivittää topiccia :)
Tarrat lähti takalasista pois ja kyllä näyttää paremmalta ilman niitä.
Sisälle tuli r32-mallin niskatuet eteen:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/DSC02508.JPG
Tammikuussa iski todella paha pussikuume ja sen seurauksena lähti viestiä Lowtoysin Tomille. Tällaista sieltä tuli vastaukseksi ;)
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02797.JPG
Eli tolpat ja palkeet ovat Airliftin performance-mallia jäykkyyssäädöllä ja valmiilla yläpäillä. Täysin pulttaa-kiinni mallia. Kompura on viarin 480, venttiilit SMC:n ja ohjain AVS:n.
Nyt ollaan saatu linjat ja sähköt vedettyä edestä taakse sekä kontti rakennettua lähes valmiiksi. Takakontti pitää vielä kasata, kunhan ensin saan valmiiksi jäykät putket säiliöltä venttiileille. Kiillotettu säiliö jää näkyviin ja muut menevät piiloon vararenkaan paikalle.
Kuva vararenkaan paikalle tulevasta asennuksesta:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02811.JPG
Mittariteline valmiina:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02818.JPG
Näillä näkymin auto menee kuun puolessa välissä Lowtoysille, jossa Tomi asentaa tolpat sekä kytkee sähköt eli kohtapuolin golfin pitäisi kulkea pusseilla :)
Niin ja tuli myös hankittua votex-look etuhelma, joka olisi tarkoitus maalata struktuurimaalilla vastaamaan sivuhelmoja.
Tarrat lähti takalasista pois ja kyllä näyttää paremmalta ilman niitä.
Sisälle tuli r32-mallin niskatuet eteen:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2011/DSC02508.JPG
Tammikuussa iski todella paha pussikuume ja sen seurauksena lähti viestiä Lowtoysin Tomille. Tällaista sieltä tuli vastaukseksi ;)
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02797.JPG
Eli tolpat ja palkeet ovat Airliftin performance-mallia jäykkyyssäädöllä ja valmiilla yläpäillä. Täysin pulttaa-kiinni mallia. Kompura on viarin 480, venttiilit SMC:n ja ohjain AVS:n.
Nyt ollaan saatu linjat ja sähköt vedettyä edestä taakse sekä kontti rakennettua lähes valmiiksi. Takakontti pitää vielä kasata, kunhan ensin saan valmiiksi jäykät putket säiliöltä venttiileille. Kiillotettu säiliö jää näkyviin ja muut menevät piiloon vararenkaan paikalle.
Kuva vararenkaan paikalle tulevasta asennuksesta:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02811.JPG
Mittariteline valmiina:
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02818.JPG
Näillä näkymin auto menee kuun puolessa välissä Lowtoysille, jossa Tomi asentaa tolpat sekä kytkee sähköt eli kohtapuolin golfin pitäisi kulkea pusseilla :)
Niin ja tuli myös hankittua votex-look etuhelma, joka olisi tarkoitus maalata struktuurimaalilla vastaamaan sivuhelmoja.
Viimeksi muokannut GeeTee, 8.4.2013 13:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tässä olis yks kuva autosta talvirenkailla.
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02846+copy.jpg
Edestä ei saa alemmas, sillä nyt on vetari runkopalkissa kii. Ehkä joskus tehdään vähän lisää tilaa vetarille. Tosin sitten täytyy myös etutolppia muokata, jotta saa auton alemmas...
Edit:
Tossa vielä kuva melkeen valmiista kontista (painekytkimen johdot puuttuu):
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02830.JPG
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02846+copy.jpg
Edestä ei saa alemmas, sillä nyt on vetari runkopalkissa kii. Ehkä joskus tehdään vähän lisää tilaa vetarille. Tosin sitten täytyy myös etutolppia muokata, jotta saa auton alemmas...
Edit:
Tossa vielä kuva melkeen valmiista kontista (painekytkimen johdot puuttuu):
http://funccrew.kuvat.fi/#/kuvat/Kalusto/VW+Golf+GT/2012/DSC02830.JPG
Viimeksi muokannut GeeTee, 8.4.2013 13:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pitkästä aikaa voisi tännekin kirjoitella, kun joitakin muutoksia on kesän aikana tullut.
Eniten autossa häiritsi keulan korkeus, joten lääkkeeksi hankittiin Airliftin Slam sarjan tolpat. Nyt ei lopu tolpista säätövara kesken :)
Eipä autoon muita suuria muutoksia ole tullut, jotain pientä yksityiskohtaa sisustaan, kuten golf 6 R:n vaihdekeppi ja pussi.
Eniten autossa häiritsi keulan korkeus, joten lääkkeeksi hankittiin Airliftin Slam sarjan tolpat. Nyt ei lopu tolpista säätövara kesken :)
Eipä autoon muita suuria muutoksia ole tullut, jotain pientä yksityiskohtaa sisustaan, kuten golf 6 R:n vaihdekeppi ja pussi.
Pitkästä aikaa voin päivitellä tännekin :)
Talven aikana on tullut jonkin verran muutoksia.
Sisustan ilme alkoi kyllästyttää ja sinne haluttiin jotain hienompaa ja näyttävämpää. Tuloksena olikin penkkien ja oviverhoilujen irroitus ja vienti CarTL Designille saamaan ylleen ruskeaa nahkaa (bmw:n saddle brown). Myös soittimeksi vaihtui vw:n rns-510 navisoitin sopivalla softalla, jottei akku tyhjene. Sisälistat ovat nykyään harvattua alumiinia.
Vannepuolella on myös tullut muutoksia. Sillä edellisen kauden 19" Bentleyt alkoivat tuntua liian suurilta, sillä tavoitteena oli saada apurunko maahan. Aluksi lääkkeeksi hankin 17" BBS RS-vanteet (RS199). Suureksi yllätykseksi vanteissa oli kullatut orkkiskehäpultit, jotka loppujen lopuksi olikin ainoa asia mitä vanteista jäi jäljelle...
BBS:t siis lähtivätkin osina uusiin koteihin ja tilalle tuli Racingteam Hoffmannin valmistamat custom made BBS RS:t 18". Vanteet ovat ylikokolipoilla tehty 17" -> 18". Ulkokehät rosteria ja sisäkehät alumiinia. Keskiöt keraamisesti kiilloitetut. Kehäpulteiksi tuli ne kullatut versiot. Kokoa vanteilla on 8,5x18" ET 25 ja renkaina 215/35 R18 Nankang ns-II.
Auton ensiesiintyminen oli tämän vuoden ACS:ssä ja tässä muutama kuva messuilta:
Toivottavasti saan otettua parempia kuvia autosta lähiaikoina, sisustasta ei vielä ole valitetttavasti kuvia näyttää...
Talven aikana on tullut jonkin verran muutoksia.
Sisustan ilme alkoi kyllästyttää ja sinne haluttiin jotain hienompaa ja näyttävämpää. Tuloksena olikin penkkien ja oviverhoilujen irroitus ja vienti CarTL Designille saamaan ylleen ruskeaa nahkaa (bmw:n saddle brown). Myös soittimeksi vaihtui vw:n rns-510 navisoitin sopivalla softalla, jottei akku tyhjene. Sisälistat ovat nykyään harvattua alumiinia.
Vannepuolella on myös tullut muutoksia. Sillä edellisen kauden 19" Bentleyt alkoivat tuntua liian suurilta, sillä tavoitteena oli saada apurunko maahan. Aluksi lääkkeeksi hankin 17" BBS RS-vanteet (RS199). Suureksi yllätykseksi vanteissa oli kullatut orkkiskehäpultit, jotka loppujen lopuksi olikin ainoa asia mitä vanteista jäi jäljelle...
BBS:t siis lähtivätkin osina uusiin koteihin ja tilalle tuli Racingteam Hoffmannin valmistamat custom made BBS RS:t 18". Vanteet ovat ylikokolipoilla tehty 17" -> 18". Ulkokehät rosteria ja sisäkehät alumiinia. Keskiöt keraamisesti kiilloitetut. Kehäpulteiksi tuli ne kullatut versiot. Kokoa vanteilla on 8,5x18" ET 25 ja renkaina 215/35 R18 Nankang ns-II.
Auton ensiesiintyminen oli tämän vuoden ACS:ssä ja tässä muutama kuva messuilta:
Toivottavasti saan otettua parempia kuvia autosta lähiaikoina, sisustasta ei vielä ole valitetttavasti kuvia näyttää...
Oi voi, tätä ei olekaan päivitelty pitkään aikaan...
Paljon on tapahtunut viime päivityksen jälkeen. Tässä lyhyesti tärkeimmät muutokset:
- Värinvaihto helmiäismustasta VW:n Sage Green -metalliväriin
- Votex etu- ja takahelma
- Tummennusten poisto
- Oem led-takavalot
- Bentleyn vanteet valkoisilla keskiöillä (vw candy white), kultaisilla pulteilla ja punaisilla merkeillä
- Kattoverhoilun ja pilareiden verhoilu ruskealla alcantaralla
- Airlift slam series -takapalkeet
- Airlift autopilot v2 -ohjain ilmajousitukseen
- Takakontin uudelleen rakentaminen
Auto oli esillä pääsiäisenä Acs:ssä ensimmäistä kertaa uudessa asussa ja nappasi top 10 -pokaalin. Kesäkuussa autolla vierailtiin muutaman muun suomalaisen vag-harrastajan kanssa Saksassa Berliinin olympiastadionilla järjestetyssä XS Carnight -tapahtumassa. Tapahtuma oli erittäin upea kokemus ja autot huippuluokkaa.
Viime viikonloppuna kävin ensimmäistä kertaa Boxer Speeed dayssa ja tapahtuma oli varsin hyvä. Kotiin viemisiksi tarttui mukaan ffp top 3 palkinto!
nyt lähiaikoina autoon ei ole tulossa suurempia muutoksia, vanteet ehkä vaihtuvat, mutta tuskin muuta tapahtuu. Tällä hetkellä työn alla on uusi projekti, tosin ei volkkari tällä kertaa...
Paljon on tapahtunut viime päivityksen jälkeen. Tässä lyhyesti tärkeimmät muutokset:
- Värinvaihto helmiäismustasta VW:n Sage Green -metalliväriin
- Votex etu- ja takahelma
- Tummennusten poisto
- Oem led-takavalot
- Bentleyn vanteet valkoisilla keskiöillä (vw candy white), kultaisilla pulteilla ja punaisilla merkeillä
- Kattoverhoilun ja pilareiden verhoilu ruskealla alcantaralla
- Airlift slam series -takapalkeet
- Airlift autopilot v2 -ohjain ilmajousitukseen
- Takakontin uudelleen rakentaminen
Auto oli esillä pääsiäisenä Acs:ssä ensimmäistä kertaa uudessa asussa ja nappasi top 10 -pokaalin. Kesäkuussa autolla vierailtiin muutaman muun suomalaisen vag-harrastajan kanssa Saksassa Berliinin olympiastadionilla järjestetyssä XS Carnight -tapahtumassa. Tapahtuma oli erittäin upea kokemus ja autot huippuluokkaa.
Viime viikonloppuna kävin ensimmäistä kertaa Boxer Speeed dayssa ja tapahtuma oli varsin hyvä. Kotiin viemisiksi tarttui mukaan ffp top 3 palkinto!
nyt lähiaikoina autoon ei ole tulossa suurempia muutoksia, vanteet ehkä vaihtuvat, mutta tuskin muuta tapahtuu. Tällä hetkellä työn alla on uusi projekti, tosin ei volkkari tällä kertaa...
Tälle vuodelle vaihtui vanteet takaisin 18" BBS RS:iin jotka odottelivat varastossa vuoroaan. Myös konehuoneen muoveja verhoiltiin sopimaan paremmin sisustan kanssa yhteen.
Lisäksi tuli hommattua BBS Turbofan lisäosat vanteisiin ja ne ehtivätkin olla autossa kiinni kahdessa tapahtumassa:
Auto myytiin pari viikkoa sitten ja siitä riisuttiin mm. navi, ilmajouset sekä vanteet pois. Nyt uusi auto on jo tilattu ja pitäisi saapua vuoden vaihteessa. Tuleva auto ei ole vw, mutta saman konsernin tuote kuitenkin :)
Koska Golf on tosiaan myyty, tämän voi lukottaa. Palataan asiaan uuden auton kanssa myöhemmin. Sen varalle on jo suunnitelmat olemassa...
Lisäksi tuli hommattua BBS Turbofan lisäosat vanteisiin ja ne ehtivätkin olla autossa kiinni kahdessa tapahtumassa:
Auto myytiin pari viikkoa sitten ja siitä riisuttiin mm. navi, ilmajouset sekä vanteet pois. Nyt uusi auto on jo tilattu ja pitäisi saapua vuoden vaihteessa. Tuleva auto ei ole vw, mutta saman konsernin tuote kuitenkin :)
Koska Golf on tosiaan myyty, tämän voi lukottaa. Palataan asiaan uuden auton kanssa myöhemmin. Sen varalle on jo suunnitelmat olemassa...
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa