Lupo teki temput ja hiipui muutaman kilometrin matkalla normaalitoiminnasta todella huonoon käyntiin ja tehottomuuteen. Lopulta meni hinaukseksi, että sai kotiin asti.
Lupossa ollut turbon ja pakosarjan välissä vuotoa jo pidemmän aikaa ja ensimmäinen kuvitelma oli, että liitoksen edellisestä tiivistys-yrityksestä jääneitä pakoputkitahnoja ym. on turbo räkinyt senverran pihalle, että liikaa ilmaa karkaa. Käynti oli siis jotakuinkin tasaista tyhjäkäynnillä, mutta kierroksia ei ottanut kuin reilu tonnin.
No nyt on turbon laipat koneistettu ja vuodot on paikattu. Ongelma vaan ei hävinnyt.
Eli auto käynnistyy normaalisti, mutta tyhjäkäynti on hieman epätasaista, eli kierrokset tasaisesti nousevat ja laskevat ehkä sekunnin välein. Lisäksi kaasua painaessa kierrokset nousevat reiluun tonniin, josta ylempänä alkaa melkoinen räkiminen ja todella epätasaiset kierrokset.
Oliskohan kellään vinkkiä mistä vikaa alkaisi etsimään vai pitäiskö hinutella auto lähimmälle pajalle? Käytössä on vagcom, joten arvoja voi lueskella koneelta heti kun tietää mitä etsii.
Vikakoodeja lukiessa löytyi 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation, mutta sitä ei nollauksen jälkeen tullut takaisin ongelmien jatkuessa. Olisiko siis liittynyt turbon ja pakosarjan väliseen vuotoon..
Lupo 3L 1.2TDi käyntiongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Näitä kannattaa ainakin noilla koodeilla tutkia:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 24.10.2010 12:38
Lupo on vuosikertaa -01, mutta pumppusuuttimista en tiedä, enkä googlesta löytänyt absoluuttista totuutta asiasta.
Koitin tallentaa vähän käppyröitä vagcomilla ja aluksi käynnistyksen jälkeen kone sammui noin minuutin jälkeen. Useamman käyttämisen jälkeen alkoi kuitenkin sammua lähes välittömästi. Eli lopulta en saanut pysymään käynnissä ollenkaan. Noin tonniin nousi kierrokset, kunnes sammui noin kahden sekunnin kuluttua.
Silmään pisti jo eilen tuon Group 008 sisältämät injection quantity-kentät. Yksi niistä näytti lähes kokoajan nollaa ja nyt sainkin käppyrälle, että miten tuo liikkui startin jälkeen. Osaiskohan joku, esim. uudemman vagcomin omistaja kertoa mitä nuo kentät ovat ja näyttääkö tuo normaalilta. Kunkin sylinterin ruiskujen määrät tuli itsellä mieleen? Omaan silmään tuo punainen viiva näyttää kovin oudolta.
http://dl.dropbox.com/u/2444982/Lupo_group008.png
Voikohan asiaan liittyä paineentasauksen pitämän surinan pidentynyt kesto. Muistaakseni se ei alkuaikoina kestänyt kuin muutaman sekuntin, mutta nykyään välillä jo toistakymmentä sekuntia.
Pitänee viikonloppuna yrittää availla konepeltiä ja sisuksia, jos saisi jotain irti.
Koitin tallentaa vähän käppyröitä vagcomilla ja aluksi käynnistyksen jälkeen kone sammui noin minuutin jälkeen. Useamman käyttämisen jälkeen alkoi kuitenkin sammua lähes välittömästi. Eli lopulta en saanut pysymään käynnissä ollenkaan. Noin tonniin nousi kierrokset, kunnes sammui noin kahden sekunnin kuluttua.
Silmään pisti jo eilen tuon Group 008 sisältämät injection quantity-kentät. Yksi niistä näytti lähes kokoajan nollaa ja nyt sainkin käppyrälle, että miten tuo liikkui startin jälkeen. Osaiskohan joku, esim. uudemman vagcomin omistaja kertoa mitä nuo kentät ovat ja näyttääkö tuo normaalilta. Kunkin sylinterin ruiskujen määrät tuli itsellä mieleen? Omaan silmään tuo punainen viiva näyttää kovin oudolta.
http://dl.dropbox.com/u/2444982/Lupo_group008.png
Voikohan asiaan liittyä paineentasauksen pitämän surinan pidentynyt kesto. Muistaakseni se ei alkuaikoina kestänyt kuin muutaman sekuntin, mutta nykyään välillä jo toistakymmentä sekuntia.
Pitänee viikonloppuna yrittää availla konepeltiä ja sisuksia, jos saisi jotain irti.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 5.6.2012 18:19
..Ei toki kannata kertoa, että mikä sulake ;) (ei siinä mitään, jos ei muista :)
Mutta asiaan.
Meidän Lupossa oli myös keväällä ongelmaa käynnin kanssa. Viaksi paljastui polttoaineputsarin päälle tuleva "Lupo only" -liitin. Eli se liitin, joka on putsarin päällä kiinni sokkavirityksellä. Toinen letku meni koneeseen ja toinen ties minne, vissiin tankin paluulinjahan se. Kuitenkin tuosta liittimestä ihan kuului kurlutus kun auto kävi tyhjäkäyntiä. Vian korjasi silloin ihan vaan liittimen irroitus ja takaisinlaitto, liekö jäänyt o-rengas huonosti joskus.
Mutta asiaan.
Meidän Lupossa oli myös keväällä ongelmaa käynnin kanssa. Viaksi paljastui polttoaineputsarin päälle tuleva "Lupo only" -liitin. Eli se liitin, joka on putsarin päällä kiinni sokkavirityksellä. Toinen letku meni koneeseen ja toinen ties minne, vissiin tankin paluulinjahan se. Kuitenkin tuosta liittimestä ihan kuului kurlutus kun auto kävi tyhjäkäyntiä. Vian korjasi silloin ihan vaan liittimen irroitus ja takaisinlaitto, liekö jäänyt o-rengas huonosti joskus.
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 24.10.2010 12:38
Kiitoksia näistä arvauksista.
Ei kuitenkaan mennyt ihan noin onnellisesti tämä tapaus, eli diagnoosina LMS:n veijarit antoivat "Kone paskana ja korjauskelvoton". Eli metallilastua oli löytynyt koneen sisältä ja tullut öljyn mukana ulos. Aika huonolla fiiliksellä nyt etsitään vaihtokonetta ruotsin ja saksan suunnalta.
Tällaista tapausta ei taida enää Volkkarin takuut tms. koskea? Koneella oli kuitenkin mittarin mukaan ajettu jo lähes 180tkm.
Ei kuitenkaan mennyt ihan noin onnellisesti tämä tapaus, eli diagnoosina LMS:n veijarit antoivat "Kone paskana ja korjauskelvoton". Eli metallilastua oli löytynyt koneen sisältä ja tullut öljyn mukana ulos. Aika huonolla fiiliksellä nyt etsitään vaihtokonetta ruotsin ja saksan suunnalta.
Tällaista tapausta ei taida enää Volkkarin takuut tms. koskea? Koneella oli kuitenkin mittarin mukaan ajettu jo lähes 180tkm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa