Tdi->td:ksi ??
Valvoja: ffp jäsenet
Tdi->td:ksi ??
Onnistuuko 1z koneeseen vaihtaa esim.aaz:tan syöttöpumppu? Olen saanut jo tarpeeksi tuosta sähköpumpun nykytyksestä!!! Onko kukaan kokeillut kyseistä temppua? Tietenkin kaasuvaijeri pitäisi laittaa.
Tuolla ois lisää turinaa aiheesta:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... light=mtdi
Itsellä nyt 21tkm kokemusta afn:stä kaasuvaijerilla eikä ole juuri huonoa sanottavaa, muutaman kokeilun jälkeen löyty itelle sopiva setuppi jolla oma 1800kg koppi liikkuu jopa samanpainoinen kärry perässä tyydyttävästi...
Eikä taloudellisuudessakaan ole valittamista kun tuo nafta ei liioin maistu (esim. jokunen viikko sitten kemi-tampere 1600kg autotraileri perässä 9.1ltr/100km ja tyhjänä normaalisti < 7l/100km)
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... light=mtdi
Itsellä nyt 21tkm kokemusta afn:stä kaasuvaijerilla eikä ole juuri huonoa sanottavaa, muutaman kokeilun jälkeen löyty itelle sopiva setuppi jolla oma 1800kg koppi liikkuu jopa samanpainoinen kärry perässä tyydyttävästi...
Eikä taloudellisuudessakaan ole valittamista kun tuo nafta ei liioin maistu (esim. jokunen viikko sitten kemi-tampere 1600kg autotraileri perässä 9.1ltr/100km ja tyhjänä normaalisti < 7l/100km)
En kyllä ihan vähästä muuttaisi Agr, alh tai mitään tämän vuosituhannen vehkeitä mekaaniseksi. Paljon paremmin ja sivistyneemmin sen saa sillä sähköpumpulla toimimaan. Sitten on eri asia jos kone laitetaan koppaan jossa niitä sähköjä ei ole.
Ja Aaz:n syöttöpumppu ei oo sitten mikään optimi mTdi käyttöön!
Ja Aaz:n syöttöpumppu ei oo sitten mikään optimi mTdi käyttöön!
Kyllä kannattaisi ennemmin hommata ehjä sähköpumppu, kuin alkaa sähköiseen järjestelmään soveltamaan mekaanista pumppua, kuten JukkaA jo ennemmin totesikin. Oli se sitten 1Z tai AHUkin. Ehjät sähköpumput ei niin paljoa maksa, että maksaisi vaivan ostaa mekaanisen pumpun ja vielä soveltaa se paikalleen.
Sähköpumpuissa nykimistä saattaapi tehdä määränsäätimen vanhuus. Erittäin helppo vaihtaa. Nopeampi kuin tunkata auto ilmaan ja vaihtaa yksi rengas.
Sähköpumpuissa nykimistä saattaapi tehdä määränsäätimen vanhuus. Erittäin helppo vaihtaa. Nopeampi kuin tunkata auto ilmaan ja vaihtaa yksi rengas.
Jos itse jaksaa vähän perehtyä tekniikkaan, niin hoksaa että syöttöpumppukin on loppupeleissä melko yksinkertainen vehje, jonka toimintaperiaatteen sisäistää todella nopeasti. Kun toimintaperiaatteen tietää niin onpa sitten helppo viritellä. Ei tule tieto käteen niinkuin Manulle illallinen. Pitää vähän jaksaa itsekin pistää tikkua ristiin ja kysellä ja lukea oikeista paikoista. Pumpunkin normi-ihminen pystyy purkamaan normaaleilla kaupasta ostettavilla työkaluilla. Siihenhän tuo rahastus perustuu, että tehdään muka-vaikea homma ihmiselle joka ei tajua siitä hölkäsen pöläystä.
mistä ootte hommanu nuita K-mitan säätöpaloja männän ja nokkalevyn väliin?
Itte en saanu aaz+1z pumppukomboon ku 3,4mm tuota k-mittaa.
Ja kun mittasin sen 1z pumpun vakio k-mitan niin se oli jotain 3,8mm
Eli jotain 0,4 noin pitäs saada lisää iskunpituutta, eikö? eli siis ton verran ohuempi latta sinne väliin vai?
Mihin kaikkeen toi k-mitta vaikuttaa?
Itte en saanu aaz+1z pumppukomboon ku 3,4mm tuota k-mittaa.
Ja kun mittasin sen 1z pumpun vakio k-mitan niin se oli jotain 3,8mm
Eli jotain 0,4 noin pitäs saada lisää iskunpituutta, eikö? eli siis ton verran ohuempi latta sinne väliin vai?
Mihin kaikkeen toi k-mitta vaikuttaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa