OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ilkka
 
Audi 80 avant

LähetäLähetetty: 23.5.2009 22:10    Viestin aihe: Tdi->td:ksi ??

Onnistuuko 1z koneeseen vaihtaa esim.aaz:tan syöttöpumppu? Olen saanut jo tarpeeksi tuosta sähköpumpun nykytyksestä!!! Onko kukaan kokeillut kyseistä temppua? Tietenkin kaasuvaijeri pitäisi laittaa.
Heebo
 
3 x T3 Syncro + T3 Transhotel + T4 Multivan Syncro

LähetäLähetetty: 24.5.2009 7:45    Viestin aihe:

Onhan noita maailmalla rakenneltu... Juttua löytyy foorumitolkulla kun etsii sanalla mTDI.
JuhaS84
 

LähetäLähetetty: 24.5.2009 20:16    Viestin aihe:

Itellä paikallaan tdi mekaanisella pumpulla eikä mitään ongelmia...laita vaikka yv.tä jos jotain kysyttävää...
evinrude
 
Brigg&Stratton 11hp

LähetäLähetetty: 26.5.2009 9:28    Viestin aihe:

Otsikkoa voisi miettiä? TDi:stä ei tule TD:tä vaikka pumpun vaihtaa mekaanisesti ohjatuksi.
Ilkka
 
Audi 80 avant

LähetäLähetetty: 26.5.2009 14:53    Viestin aihe:

^^Eikö ole enään järkevämpää tekemistä kuin huomauttaa näin isosta virheestä?? Kyllä sitä yritetään olla niin kaikkitietäväisiä!! Eikös se ole tärkeintä että asia tulee ymmärretyksi? ja kerroppa mikä siitä sitten tulee... Mtdi?
RiXaa
 
Lupo

LähetäLähetetty: 26.5.2009 15:36    Viestin aihe:

vieniä vihreitä palloja otettu taas
Eerop
 
Golf 5 4motion"R300", BMW e61 530D

LähetäLähetetty: 26.5.2009 16:40    Viestin aihe:

jos muutat sähköisen tdi:n mekaaniseksi niin eikös se sitten ole Mtdi
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 26.5.2009 21:25    Viestin aihe:

Löytyis jatkossakin haulla, jos otsakkeen vaihtaisi paremmin kuvaavaksi... Mutta eihän kukaan tuota söörssiä käytä. Ja pahaa pelkään, ettei tämä topic saa riittävästi informaatiosisältöä itseensä, jolloin on ihan turhakin hakea...
Ilkka
 
Audi 80 avant

LähetäLähetetty: 26.5.2009 22:03    Viestin aihe:

No joo en aivan loppuun asti miettinyt tuota otsikkoa mutta eihän tämä niitä kauheimpia petoksia ole? ja en ollut tätä ennen kuullutkaan puhuttavan mtdi:stä siksihän täällä kysellään että viisastutaan!!! Eli ei ollut tahallista.
htn
 

LähetäLähetetty: 26.5.2009 23:25    Viestin aihe:

Tuolla ois lisää turinaa aiheesta:

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3464&highlight=mtdi

Itsellä nyt 21tkm kokemusta afn:stä kaasuvaijerilla eikä ole juuri huonoa sanottavaa, muutaman kokeilun jälkeen löyty itelle sopiva setuppi jolla oma 1800kg koppi liikkuu jopa samanpainoinen kärry perässä tyydyttävästi...

Eikä taloudellisuudessakaan ole valittamista kun tuo nafta ei liioin maistu (esim. jokunen viikko sitten kemi-tampere 1600kg autotraileri perässä 9.1ltr/100km ja tyhjänä normaalisti < 7l/100km)
AKocco
 
Vw Caddy TDic

LähetäLähetetty: 26.5.2012 9:29    Viestin aihe:

Millasia vika ilmotuksia mahtaa tulla jos ALH moottorinen golf muutetaan Mtdi:ksi.
Meinaan vaan että jos mittaristo on sen jälkeen kuin joulukuusi niin tarttee vielä miettiä eri vaihtoehtoja
Putko
 
Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro Audi Cabriolet

LähetäLähetetty: 26.5.2012 23:19    Viestin aihe:

Lainaus:
Millasia vika ilmotuksia mahtaa tulla jos ALH moottorinen golf muutetaan Mtdi:ksi.

Turbon ohjaus ei toimi
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 27.5.2012 6:34    Viestin aihe:

En kyllä ihan vähästä muuttaisi Agr, alh tai mitään tämän vuosituhannen vehkeitä mekaaniseksi. Paljon paremmin ja sivistyneemmin sen saa sillä sähköpumpulla toimimaan. Sitten on eri asia jos kone laitetaan koppaan jossa niitä sähköjä ei ole.

Ja Aaz:n syöttöpumppu ei oo sitten mikään optimi mTdi käyttöön!
AKocco
 
Vw Caddy TDic

LähetäLähetetty: 27.5.2012 21:39    Viestin aihe:

Lainaus:
Quote:
Millasia vika ilmotuksia mahtaa tulla jos ALH moottorinen golf muutetaan Mtdi:ksi.

Turbon ohjaus ei toimi

Ahtimen ohjaus olis mekaaninen myös
Antsa
 
jetta 1

LähetäLähetetty: 27.5.2012 23:27    Viestin aihe:

mitä aaz pumpulle pitää tehä että se toimii esim 1z motissa?
Jak3
 
Mk1, 2 & 3.5

LähetäLähetetty: 28.5.2012 12:11    Viestin aihe:

Jotku oli vaihelleet aaz pumppuun 1z:n nokkalevyn ja nestepään, tiiä sitte toiminnasta. Koneena siis 1z jossa suuttimet myös aaz.
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 28.5.2012 12:52    Viestin aihe:

suuttimet tuskin on aaz:sta!
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 28.5.2012 14:12    Viestin aihe:

Kyllä kannattaisi ennemmin hommata ehjä sähköpumppu, kuin alkaa sähköiseen järjestelmään soveltamaan mekaanista pumppua, kuten JukkaA jo ennemmin totesikin. Oli se sitten 1Z tai AHUkin. Ehjät sähköpumput ei niin paljoa maksa, että maksaisi vaivan ostaa mekaanisen pumpun ja vielä soveltaa se paikalleen.

Sähköpumpuissa nykimistä saattaapi tehdä määränsäätimen vanhuus. Erittäin helppo vaihtaa. Nopeampi kuin tunkata auto ilmaan ja vaihtaa yksi rengas.
Antsa
 
jetta 1

LähetäLähetetty: 28.5.2012 21:48    Viestin aihe:

lähinnä itellä ei niin kiinnostas alkaa mk1seen jettaan soveltaan toledon sähköjä. kyllähän tän aaz vs. 1z pumppuhommanki jotku tietää mutta eihän semmosta tietoo oo soveliasta jakaa, ku on niin top secrettiä...
Jak3
 
Mk1, 2 & 3.5

LähetäLähetetty: 28.5.2012 23:52    Viestin aihe:

Korjaus joo, suuttimet 1Z. Dieselien viritys on salasta.. eihän nuo pumppuhommat turhaan maksa mansikoita teetettynä.
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 29.5.2012 0:34    Viestin aihe:

Jos itse jaksaa vähän perehtyä tekniikkaan, niin hoksaa että syöttöpumppukin on loppupeleissä melko yksinkertainen vehje, jonka toimintaperiaatteen sisäistää todella nopeasti. Kun toimintaperiaatteen tietää niin onpa sitten helppo viritellä. Ei tule tieto käteen niinkuin Manulle illallinen. Pitää vähän jaksaa itsekin pistää tikkua ristiin ja kysellä ja lukea oikeista paikoista. Pumpunkin normi-ihminen pystyy purkamaan normaaleilla kaupasta ostettavilla työkaluilla. Siihenhän tuo rahastus perustuu, että tehdään muka-vaikea homma ihmiselle joka ei tajua siitä hölkäsen pöläystä.
Antsa
 
jetta 1

LähetäLähetetty: 29.5.2012 2:17    Viestin aihe:

no näimpä.
Antsa
 
jetta 1

LähetäLähetetty: 8.6.2012 15:45    Viestin aihe:

mistä ootte hommanu nuita K-mitan säätöpaloja männän ja nokkalevyn väliin?

Itte en saanu aaz+1z pumppukomboon ku 3,4mm tuota k-mittaa.

Ja kun mittasin sen 1z pumpun vakio k-mitan niin se oli jotain 3,8mm

Eli jotain 0,4 noin pitäs saada lisää iskunpituutta, eikö? eli siis ton verran ohuempi latta sinne väliin vai?


Mihin kaikkeen toi k-mitta vaikuttaa?
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa