Tdi->td:ksi ??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ilkka
-
Viestit: 84
Liittynyt: 7.9.2004 16:55
Auto: Audi 80 avant

Tdi->td:ksi ??

ViestiKirjoittaja Ilkka » 23.5.2009 23:10

Onnistuuko 1z koneeseen vaihtaa esim.aaz:tan syöttöpumppu? Olen saanut jo tarpeeksi tuosta sähköpumpun nykytyksestä!!! Onko kukaan kokeillut kyseistä temppua? Tietenkin kaasuvaijeri pitäisi laittaa.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04
Auto: 3 x T3 Syncro + T3 Transhotel + T4 Multivan Syncro

ViestiKirjoittaja Heebo » 24.5.2009 8:45

Onhan noita maailmalla rakenneltu... Juttua löytyy foorumitolkulla kun etsii sanalla mTDI.

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 24.5.2009 21:16

Itellä paikallaan tdi mekaanisella pumpulla eikä mitään ongelmia...laita vaikka yv.tä jos jotain kysyttävää...

evinrude
-
Viestit: 388
Liittynyt: 14.8.2008 17:54
Auto: Brigg&Stratton 11hp

ViestiKirjoittaja evinrude » 26.5.2009 10:28

Otsikkoa voisi miettiä? TDi:stä ei tule TD:tä vaikka pumpun vaihtaa mekaanisesti ohjatuksi.

Ilkka
-
Viestit: 84
Liittynyt: 7.9.2004 16:55
Auto: Audi 80 avant

ViestiKirjoittaja Ilkka » 26.5.2009 15:53

^^Eikö ole enään järkevämpää tekemistä kuin huomauttaa näin isosta virheestä?? Kyllä sitä yritetään olla niin kaikkitietäväisiä!! Eikös se ole tärkeintä että asia tulee ymmärretyksi? ja kerroppa mikä siitä sitten tulee... Mtdi?

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28
Auto: Lupo

ViestiKirjoittaja RiXaa » 26.5.2009 16:36

vieniä vihreitä palloja otettu taas

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42
Auto: Golf 5 4motion"R300"

ViestiKirjoittaja Eerop » 26.5.2009 17:40

jos muutat sähköisen tdi:n mekaaniseksi niin eikös se sitten ole Mtdi

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03
Auto: romuja

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.5.2009 22:25

Löytyis jatkossakin haulla, jos otsakkeen vaihtaisi paremmin kuvaavaksi... Mutta eihän kukaan tuota söörssiä käytä. Ja pahaa pelkään, ettei tämä topic saa riittävästi informaatiosisältöä itseensä, jolloin on ihan turhakin hakea...

Ilkka
-
Viestit: 84
Liittynyt: 7.9.2004 16:55
Auto: Audi 80 avant

ViestiKirjoittaja Ilkka » 26.5.2009 23:03

No joo en aivan loppuun asti miettinyt tuota otsikkoa mutta eihän tämä niitä kauheimpia petoksia ole? ja en ollut tätä ennen kuullutkaan puhuttavan mtdi:stä siksihän täällä kysellään että viisastutaan!!! Eli ei ollut tahallista.

htn
-
Viestit: 269
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 27.5.2009 0:25

Tuolla ois lisää turinaa aiheesta:

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... light=mtdi

Itsellä nyt 21tkm kokemusta afn:stä kaasuvaijerilla eikä ole juuri huonoa sanottavaa, muutaman kokeilun jälkeen löyty itelle sopiva setuppi jolla oma 1800kg koppi liikkuu jopa samanpainoinen kärry perässä tyydyttävästi...

Eikä taloudellisuudessakaan ole valittamista kun tuo nafta ei liioin maistu (esim. jokunen viikko sitten kemi-tampere 1600kg autotraileri perässä 9.1ltr/100km ja tyhjänä normaalisti < 7l/100km)

AKocco
-
Viestit: 64
Liittynyt: 21.10.2003 18:48
Auto: Vw Caddy TDic

ViestiKirjoittaja AKocco » 26.5.2012 10:29

Millasia vika ilmotuksia mahtaa tulla jos ALH moottorinen golf muutetaan Mtdi:ksi.
Meinaan vaan että jos mittaristo on sen jälkeen kuin joulukuusi niin tarttee vielä miettiä eri vaihtoehtoja

Putko
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Auto: Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.5.2012 0:19

Millasia vika ilmotuksia mahtaa tulla jos ALH moottorinen golf muutetaan Mtdi:ksi.

Turbon ohjaus ei toimi

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.5.2012 7:34

En kyllä ihan vähästä muuttaisi Agr, alh tai mitään tämän vuosituhannen vehkeitä mekaaniseksi. Paljon paremmin ja sivistyneemmin sen saa sillä sähköpumpulla toimimaan. Sitten on eri asia jos kone laitetaan koppaan jossa niitä sähköjä ei ole.

Ja Aaz:n syöttöpumppu ei oo sitten mikään optimi mTdi käyttöön!

AKocco
-
Viestit: 64
Liittynyt: 21.10.2003 18:48
Auto: Vw Caddy TDic

ViestiKirjoittaja AKocco » 27.5.2012 22:39

Quote:
Millasia vika ilmotuksia mahtaa tulla jos ALH moottorinen golf muutetaan Mtdi:ksi.

Turbon ohjaus ei toimi

Ahtimen ohjaus olis mekaaninen myös

Antsa
-
Viestit: 1417
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 28.5.2012 0:27

mitä aaz pumpulle pitää tehä että se toimii esim 1z motissa?

Jak3
-
Viestit: 2732
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: Mk1 GL, Mk2 GTD, Mk4 GTi TDI, Mk1 Jetta

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.5.2012 13:11

Jotku oli vaihelleet aaz pumppuun 1z:n nokkalevyn ja nestepään, tiiä sitte toiminnasta. Koneena siis 1z jossa suuttimet myös aaz.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.5.2012 13:52

suuttimet tuskin on aaz:sta!

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.5.2012 15:12

Kyllä kannattaisi ennemmin hommata ehjä sähköpumppu, kuin alkaa sähköiseen järjestelmään soveltamaan mekaanista pumppua, kuten JukkaA jo ennemmin totesikin. Oli se sitten 1Z tai AHUkin. Ehjät sähköpumput ei niin paljoa maksa, että maksaisi vaivan ostaa mekaanisen pumpun ja vielä soveltaa se paikalleen.

Sähköpumpuissa nykimistä saattaapi tehdä määränsäätimen vanhuus. Erittäin helppo vaihtaa. Nopeampi kuin tunkata auto ilmaan ja vaihtaa yksi rengas.

Antsa
-
Viestit: 1417
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 28.5.2012 22:48

lähinnä itellä ei niin kiinnostas alkaa mk1seen jettaan soveltaan toledon sähköjä. kyllähän tän aaz vs. 1z pumppuhommanki jotku tietää mutta eihän semmosta tietoo oo soveliasta jakaa, ku on niin top secrettiä...

Jak3
-
Viestit: 2732
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: Mk1 GL, Mk2 GTD, Mk4 GTi TDI, Mk1 Jetta

ViestiKirjoittaja Jak3 » 29.5.2012 0:52

Korjaus joo, suuttimet 1Z. Dieselien viritys on salasta.. eihän nuo pumppuhommat turhaan maksa mansikoita teetettynä.

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.5.2012 1:34

Jos itse jaksaa vähän perehtyä tekniikkaan, niin hoksaa että syöttöpumppukin on loppupeleissä melko yksinkertainen vehje, jonka toimintaperiaatteen sisäistää todella nopeasti. Kun toimintaperiaatteen tietää niin onpa sitten helppo viritellä. Ei tule tieto käteen niinkuin Manulle illallinen. Pitää vähän jaksaa itsekin pistää tikkua ristiin ja kysellä ja lukea oikeista paikoista. Pumpunkin normi-ihminen pystyy purkamaan normaaleilla kaupasta ostettavilla työkaluilla. Siihenhän tuo rahastus perustuu, että tehdään muka-vaikea homma ihmiselle joka ei tajua siitä hölkäsen pöläystä.

Antsa
-
Viestit: 1417
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 29.5.2012 3:17

no näimpä.

Antsa
-
Viestit: 1417
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.6.2012 16:45

mistä ootte hommanu nuita K-mitan säätöpaloja männän ja nokkalevyn väliin?

Itte en saanu aaz+1z pumppukomboon ku 3,4mm tuota k-mittaa.

Ja kun mittasin sen 1z pumpun vakio k-mitan niin se oli jotain 3,8mm

Eli jotain 0,4 noin pitäs saada lisää iskunpituutta, eikö? eli siis ton verran ohuempi latta sinne väliin vai?


Mihin kaikkeen toi k-mitta vaikuttaa?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

© 2000 - 2016 ffp