OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
FIN_Master
 
Passat 1.9tdi 4Motion

LähetäLähetetty: 24.5.2012 21:32    Viestin aihe: Lupo 3L 1.2TDi käyntiongelmia

Lupo teki temput ja hiipui muutaman kilometrin matkalla normaalitoiminnasta todella huonoon käyntiin ja tehottomuuteen. Lopulta meni hinaukseksi, että sai kotiin asti.

Lupossa ollut turbon ja pakosarjan välissä vuotoa jo pidemmän aikaa ja ensimmäinen kuvitelma oli, että liitoksen edellisestä tiivistys-yrityksestä jääneitä pakoputkitahnoja ym. on turbo räkinyt senverran pihalle, että liikaa ilmaa karkaa. Käynti oli siis jotakuinkin tasaista tyhjäkäynnillä, mutta kierroksia ei ottanut kuin reilu tonnin.

No nyt on turbon laipat koneistettu ja vuodot on paikattu. Ongelma vaan ei hävinnyt.

Eli auto käynnistyy normaalisti, mutta tyhjäkäynti on hieman epätasaista, eli kierrokset tasaisesti nousevat ja laskevat ehkä sekunnin välein. Lisäksi kaasua painaessa kierrokset nousevat reiluun tonniin, josta ylempänä alkaa melkoinen räkiminen ja todella epätasaiset kierrokset.

Oliskohan kellään vinkkiä mistä vikaa alkaisi etsimään vai pitäiskö hinutella auto lähimmälle pajalle? Käytössä on vagcom, joten arvoja voi lueskella koneelta heti kun tietää mitä etsii.

Vikakoodeja lukiessa löytyi 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation, mutta sitä ei nollauksen jälkeen tullut takaisin ongelmien jatkuessa. Olisiko siis liittynyt turbon ja pakosarjan väliseen vuotoon..
Vekke
 
VW Lupo 3L --> 2L

LähetäLähetetty: 24.5.2012 23:07    Viestin aihe:

Näitä kannattaa ainakin noilla koodeilla tutkia:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462
HanhiEmo
 
-99 Passat Tdi, -98 Octacia 1.8

LähetäLähetetty: 25.5.2012 10:08    Viestin aihe:

Tuo vikakoodi tullut varmaankin siitä että ahdin ei ole saavuttanut vuodon takia pyydettyjä ahtopaineita.
Onko tuo jo pumppusuutinkoneella? Jos on niin itse kävisin ensin läpi kaikki pumppusuuttimien sähköliitokset heti suuttimien juuresta ja siitä kansikopan ulkopuolelle.
FIN_Master
 
Passat 1.9tdi 4Motion

LähetäLähetetty: 25.5.2012 19:32    Viestin aihe:

Lupo on vuosikertaa -01, mutta pumppusuuttimista en tiedä, enkä googlesta löytänyt absoluuttista totuutta asiasta.

Koitin tallentaa vähän käppyröitä vagcomilla ja aluksi käynnistyksen jälkeen kone sammui noin minuutin jälkeen. Useamman käyttämisen jälkeen alkoi kuitenkin sammua lähes välittömästi. Eli lopulta en saanut pysymään käynnissä ollenkaan. Noin tonniin nousi kierrokset, kunnes sammui noin kahden sekunnin kuluttua.

Silmään pisti jo eilen tuon Group 008 sisältämät injection quantity-kentät. Yksi niistä näytti lähes kokoajan nollaa ja nyt sainkin käppyrälle, että miten tuo liikkui startin jälkeen. Osaiskohan joku, esim. uudemman vagcomin omistaja kertoa mitä nuo kentät ovat ja näyttääkö tuo normaalilta. Kunkin sylinterin ruiskujen määrät tuli itsellä mieleen? Omaan silmään tuo punainen viiva näyttää kovin oudolta.

http://dl.dropbox.com/u/2444982/Lupo_group008.png

Voikohan asiaan liittyä paineentasauksen pitämän surinan pidentynyt kesto. Muistaakseni se ei alkuaikoina kestänyt kuin muutaman sekuntin, mutta nykyään välillä jo toistakymmentä sekuntia.

Pitänee viikonloppuna yrittää availla konepeltiä ja sisuksia, jos saisi jotain irti.
Vekke
 
VW Lupo 3L --> 2L

LähetäLähetetty: 27.5.2012 20:49    Viestin aihe:

Minusta tuon viimesenkin suuttimen pitäisi antaa samanlaista pulssia, eli johdoissa tai jossain muussa vikaa
rantatuoli
uusi tulokas


LähetäLähetetty: 5.6.2012 17:25    Viestin aihe:

Mulla oli Lupossa 3L samanlainen vika eli tehot oli hävöksissä. Korjaantui vaihtamalla yksi 5amp sulake. Ei ottanut kierroksia kunnolla, ei kiihtynyt yli 80km/h, moottori kävi huonosti. Kannattaa tsekata, jos vika korjaantuisi yksinkertaisesti.
Ghidrah
 
Audi 100 2.5 TDi, Saab 9000 2.3t, Lupo 3L, Citroen C5, Golf 3 TDi GT-edition

LähetäLähetetty: 6.6.2012 7:48    Viestin aihe:

..Ei toki kannata kertoa, että mikä sulake ;) (ei siinä mitään, jos ei muista :)


Mutta asiaan.

Meidän Lupossa oli myös keväällä ongelmaa käynnin kanssa. Viaksi paljastui polttoaineputsarin päälle tuleva "Lupo only" -liitin. Eli se liitin, joka on putsarin päällä kiinni sokkavirityksellä. Toinen letku meni koneeseen ja toinen ties minne, vissiin tankin paluulinjahan se. Kuitenkin tuosta liittimestä ihan kuului kurlutus kun auto kävi tyhjäkäyntiä. Vian korjasi silloin ihan vaan liittimen irroitus ja takaisinlaitto, liekö jäänyt o-rengas huonosti joskus.
FIN_Master
 
Passat 1.9tdi 4Motion

LähetäLähetetty: 6.6.2012 10:13    Viestin aihe:

Kiitoksia näistä arvauksista.

Ei kuitenkaan mennyt ihan noin onnellisesti tämä tapaus, eli diagnoosina LMS:n veijarit antoivat "Kone paskana ja korjauskelvoton". Eli metallilastua oli löytynyt koneen sisältä ja tullut öljyn mukana ulos. Aika huonolla fiiliksellä nyt etsitään vaihtokonetta ruotsin ja saksan suunnalta.

Tällaista tapausta ei taida enää Volkkarin takuut tms. koskea? Koneella oli kuitenkin mittarin mukaan ajettu jo lähes 180tkm.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa