Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.8.2009 18:13
PD100, Harisen ohjelmalla 150 hp, vääntöä yli 300 nm. Ei 5-pykäläisen kytkin oikein tykkää kun noilla lukemilla polkee 4- tai 5-vaihteella pikkukierroksilla (ihme). Kohta vuosi paineltu, moottorin puolella ei mitään häikkää (200000 yhteensä mittarissa). Turbo vissiin aika rajoilla mutta ajellaan tuo loppuun ja sitten uutta (eli isompaa) :) tilalle.
Vaikka kaikki tuota Karalaa kovin kehuvat, mun mielestä ei kannata unohtaa Harista. ite ainaki ollu tyytyväinen.
Vaikka kaikki tuota Karalaa kovin kehuvat, mun mielestä ei kannata unohtaa Harista. ite ainaki ollu tyytyväinen.
Mikä olisi varteenotettava turbo sinne suht max. lukemiin vakio alakerralla??
Niitä voi olla tietysti monia mutta, kuvitellaan että sinne 250hv+ tuntumaan..
Joutuuko pakosarjan tinaamaan ite vai löytyykö jostain valmiina pätevää tavaraa?
Niitä voi olla tietysti monia mutta, kuvitellaan että sinne 250hv+ tuntumaan..
Joutuuko pakosarjan tinaamaan ite vai löytyykö jostain valmiina pätevää tavaraa?
Viimeksi muokannut juhagee, 17.4.2011 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-> Jowell: Kamitec Lohjalla tulee ny ekana mieleen
http://www.kamitec.net/index.php
http://www.kamitec.net/index.php
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 18.5.2012 16:16
Uus foorumilla. Kysyn täältä, vaikka olisi varmasti parempiakin paikkoja kysyä, en vain osaa etsiä. Samanlaisia kysymyksiä tulee varmasti jokapäivä tänne, mutta kysytään nyt silti. Ohjatkaa mut parempaan ketjuun jos siltä tuntuu.
Eli miten tuollaista VAG-ATD moottoria kannattaisi alkaa virittämään? Ei mitään kauheita tavotteita ole, mutta vähän enemmän potkua pitäisi saada. Missä kannattaisi lastuttaa ja paljonko sillä jo voisi saada?
Kiitoksia.
Eli miten tuollaista VAG-ATD moottoria kannattaisi alkaa virittämään? Ei mitään kauheita tavotteita ole, mutta vähän enemmän potkua pitäisi saada. Missä kannattaisi lastuttaa ja paljonko sillä jo voisi saada?
Kiitoksia.
Tällä hetkellä tehoja 202hv/ 430nm. Ja mittarissa 340tkm.
Onko hyötyä kansiremontin yhteydessä sipistellä kanavia ja laittaa jotain virinokkaa?
Kärsiikö nokan vaihdon myötä alavääntö?
Autossa:
GTB2260VK, 3"/2,5"putkisto, cooleri+ahtoputkisto, 3bar map, ohjelma jolla maf poistettu ja tais olla jotkut kiinaracet . Ja tietysti kiinteä vauhtis ja sachs race pianeasetelma ja vr6 kytkin.
Parannus ehdotuksia otetaan vastaan.
Onko hyötyä kansiremontin yhteydessä sipistellä kanavia ja laittaa jotain virinokkaa?
Kärsiikö nokan vaihdon myötä alavääntö?
Autossa:
GTB2260VK, 3"/2,5"putkisto, cooleri+ahtoputkisto, 3bar map, ohjelma jolla maf poistettu ja tais olla jotkut kiinaracet . Ja tietysti kiinteä vauhtis ja sachs race pianeasetelma ja vr6 kytkin.
Parannus ehdotuksia otetaan vastaan.
-ARL välijäähy
-bosion power plus 1043 kärjet
-avarampi putkisto
-kunnon ohjelma
Tollaiselle kokoonpanolle pitäis lähteä turboa metsästelee ja ihmettelee sopivaa putkistoa. Mitäs jengi ehdottaisi? Riittääkö 2,5" katilta taaksepäin vai pitääkä laitella turbolta asti? Millaisia teholukemia kilkkeiilla voidaan olettaa saatavan irti?
-bosion power plus 1043 kärjet
-avarampi putkisto
-kunnon ohjelma
Tollaiselle kokoonpanolle pitäis lähteä turboa metsästelee ja ihmettelee sopivaa putkistoa. Mitäs jengi ehdottaisi? Riittääkö 2,5" katilta taaksepäin vai pitääkä laitella turbolta asti? Millaisia teholukemia kilkkeiilla voidaan olettaa saatavan irti?
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 8.3.2015 5:44
Laitetaan ny tänne kyssäriä kun muutkin olivat laittaneet, vähän vanha ketju mut en oikee mitään uudempaa löytäny, varmaa vaan huono ettii :D elikkä auto on golf iv moottorilla asz, voiko noilla vakio suuttimilla päästä yli 200hp? Jostaki euroopan foorumeilta löytyy juttuu et voi ja jostai et ei.. mikä ahdin siihen kannattas laittaa?? Ja jos vaihtaa sachs kytkimen ni miten tuo vakio vauhtipyörä kestää? Vai kannattaako seki vaihtaa samalla kyseisen valmistajan tuotteeseen.?
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 8.3.2015 5:44
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Millainen tuo finturbon va@vb hybridi on? Millasille tehoille sil pääsee. Autona on 136heppanen 2.0tdi touran.
Minkälaisia vääntöjä kaksoismassa kestää?
Minkälaisia vääntöjä kaksoismassa kestää?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Kuinka rajoilla turbo ja suuttimet on atd/avb kun lyödään 140-150hv ohjelma ton yleisen 130hvn sijasta?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Turbo loppuu kesken ennen suuttimia. Suuttimet venyy ~170hv tienoille.
Atd:tä on KKK:n ja Garretin ahtimilla. KKK:lla ottaa sen 140-145 järkevästi ja Garretti venyy himpun pidemmälle.
Atd:tä on KKK:n ja Garretin ahtimilla. KKK:lla ottaa sen 140-145 järkevästi ja Garretti venyy himpun pidemmälle.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
AWX yleisin lastu taitaa olla 160/380nm luokkaa. On myös hurjempia 190/450nm aasti vakiopalikat äärirajoilla.
Vaatiiko tuo reilu 400nm ylitys tehoreserviä tuonne liki 200 vai voisko sen saada vaikka 170+ hv:lla mikä kait turbolle ym turvallisempi raja?
Vaatiiko tuo reilu 400nm ylitys tehoreserviä tuonne liki 200 vai voisko sen saada vaikka 170+ hv:lla mikä kait turbolle ym turvallisempi raja?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Kai se olisi mahdollista tehdä kapea ja korkea piikki vääntökäyrään jonnekin 3000rpm kohdille ja sitten nopeasti tuoda se piikki alas jotta tehokäyrä saadaan myös laskusuuntaiseksi. Mitään järkeä tuossa ei varmaankaan olisi.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Niin eli ne kulkee niin käsi kädessä että paras tyyrtä johonkin 170/400 tyyliseen.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Niin, vääntöhän oli vain tehon määrä tietyllä kierrosluvulla X, eli jos vääntö pysyy samana ja kierrokset kasvaa niin tehokin kasvaa automaattisesti samalla.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
GTpasanen kirjoitti:Niin eli ne kulkee niin käsi kädessä että paras tyyrtä johonkin 170/400 tyyliseen.
No ei nyt ihan noinkaan.
Kyllähän tuollaseen awx:sään voi tehä vaikka 130/400 softan tai vaikka 170/300 softan.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Tero P kirjoitti:GTpasanen kirjoitti:Niin eli ne kulkee niin käsi kädessä että paras tyyrtä johonkin 170/400 tyyliseen.
No ei nyt ihan noinkaan.
Kyllähän tuollaseen awx:sään voi tehä vaikka 130/400 softan tai vaikka 170/300 softan.
Miten siitä revittäs 130/400nm? Toisin päin kyllä ymmärrän että vääntöä voi leikata.
Kuitenkin joku 170/450nm jäänee haaveeksi?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Edelleenkin, vääntö on vain teho tietyllä kierrosluvulla X. Jos vääntökäyrä pysyy tasaisen suorana niin se tarkoittaa sitä että teho kasvaa jatkuvasti. Jos vääntökäyrä on "loivasti" alaspäin laskeva se tarkoittaa sitä että teho pysyy samana. 2000rpm kohdilla voidaan ottaa se 400Nm ulos ja sen jälkeen isommilla kierroksilla rajoittaa tehoa.
400Nm @2000rpm vaatii moottorilta 112 hevosvoimaa.
Tuonne voi kliksutella noita numeroita ja koittaa saada hommaan jotain tolkkua: http://www.wentec.com/unipower/calculat ... torque.asp
400Nm @2000rpm vaatii moottorilta 112 hevosvoimaa.
Tuonne voi kliksutella noita numeroita ja koittaa saada hommaan jotain tolkkua: http://www.wentec.com/unipower/calculat ... torque.asp
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Juu.
Laskuri ei oikeen hullua hurskaammaks tehny. Joku sitä väännön ottoa kuitenkin rajottaa vaikka tolla sun esimerkillä siihen ei paljon vaadittu.
No ehkä helpompi kysyä että onko kukaan ottanut 130hv pumpparista lastulla yli 400nm lukemia?
Ja jos 112hv vaatii 2000rpm @ 400nm niin tuskin kellään sellaista lukemaa on vaikka ajm koneesta sillä 116hv teholla.
Laskuri ei oikeen hullua hurskaammaks tehny. Joku sitä väännön ottoa kuitenkin rajottaa vaikka tolla sun esimerkillä siihen ei paljon vaadittu.
No ehkä helpompi kysyä että onko kukaan ottanut 130hv pumpparista lastulla yli 400nm lukemia?
Ja jos 112hv vaatii 2000rpm @ 400nm niin tuskin kellään sellaista lukemaa on vaikka ajm koneesta sillä 116hv teholla.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Polttoaineen riittävä syöttö riittävän nopsaan on yleensä se suurin ahdistaja. 400Nm vääntö 4000 kierroksessa vaatii jo päälle 220hp tehon.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Niin.. itseasiassa se teho on vain laskennallinen suure.
Moottori tuottaa jatkuvaa voimaa = vääntö, josta sitten saadaan laskettua teho kun otetaan pyörimisnopeus (eli siis aika) mukaan yhtälöön.
Tietyllä kierrosluvulla siis teho ja vääntö kulkee aina käsi kädessä.
Ja kun yleensä puhutaan vain kummankin huippuarvosta niin pitää muistaa että ne toteutuvat ihan eri kierrosalueilla, vakiodieseleissä (ahdetuissa) tyypillisesti vääntöhuippu jopa alle 2000rpm ja huipputeho jossain 4000-4500rpm paikkeilla.
Moottori tuottaa jatkuvaa voimaa = vääntö, josta sitten saadaan laskettua teho kun otetaan pyörimisnopeus (eli siis aika) mukaan yhtälöön.
Tietyllä kierrosluvulla siis teho ja vääntö kulkee aina käsi kädessä.
Ja kun yleensä puhutaan vain kummankin huippuarvosta niin pitää muistaa että ne toteutuvat ihan eri kierrosalueilla, vakiodieseleissä (ahdetuissa) tyypillisesti vääntöhuippu jopa alle 2000rpm ja huipputeho jossain 4000-4500rpm paikkeilla.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
GTpasanen kirjoitti:Juu.
Laskuri ei oikeen hullua hurskaammaks tehny. Joku sitä väännön ottoa kuitenkin rajottaa vaikka tolla sun esimerkillä siihen ei paljon vaadittu.
No ehkä helpompi kysyä että onko kukaan ottanut 130hv pumpparista lastulla yli 400nm lukemia?
Ja jos 112hv vaatii 2000rpm @ 400nm niin tuskin kellään sellaista lukemaa on vaikka ajm koneesta sillä 116hv teholla.
Pasuuna -04 AFN myllystä lastulla irtos 170,3hv/3800rpm ja väätöä piikkinä 402,5Nm/2000rpm joskus seittämän vuotta sitte.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
GTpasanen kirjoitti:Miten siitä revittäs 130/400nm? Toisin päin kyllä ymmärrän että vääntöä voi leikata.
Niinkuin tuossa edellä jo mainittiinkin, teho lasketaan väännöstä.
Eli softaan riittävästi syöttöä että tuo 400nm ylittyy vaikkapa 2000rpm ja siitä sitten syöttöä alaspäin niin että vääntökäyrä laskee riittävän nopeasti ettei 130hv teho ylity.
GTpasanen kirjoitti:No ehkä helpompi kysyä että onko kukaan ottanut 130hv pumpparista lastulla yli 400nm lukemia?
On.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Varmaan satoja kertoja ruodittu mutta näkeepähän muutkin tähän ketjuun eksyvät :
Mihin vakioputkisto 130 heppasen perässä riittää? Onko katin tyhjäyksellä vaikutusta tehoon ollenkaan tai isommalla downpipellä?
Mihin asti vakio cooler riittää tai onko sen vaihdosta hyötyjä hevosvoimiin?
Tietenkin putken ja coolerin vaihdossa hyöty on kun ollaanko tietyssä vaiheessa mutta lähinnä lastutdttua/miedosti viritettyä tässä tarkoitan.
Miksi sitten kysyn? Vaikka siksi kun saabissakin 3" dp antaa mukavat 20hp lastun kera eli ihan aiheellinen hankinta. Joten miten on tässä?
Mihin vakioputkisto 130 heppasen perässä riittää? Onko katin tyhjäyksellä vaikutusta tehoon ollenkaan tai isommalla downpipellä?
Mihin asti vakio cooler riittää tai onko sen vaihdosta hyötyjä hevosvoimiin?
Tietenkin putken ja coolerin vaihdossa hyöty on kun ollaanko tietyssä vaiheessa mutta lähinnä lastutdttua/miedosti viritettyä tässä tarkoitan.
Miksi sitten kysyn? Vaikka siksi kun saabissakin 3" dp antaa mukavat 20hp lastun kera eli ihan aiheellinen hankinta. Joten miten on tässä?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Tuolla fin-turbon hybridillä pitäs kait päästä 200/400 lukemiin ohjelmoimalla?
130hp koneena..
130hp koneena..
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Tilasin 180hv/410nm lastun.
Ahdot silti vaan 1.5bar, mitkä pikaisella googlauksella monen 160hv lastun perusahdot.
Mites täällä porukalla ahdot kullakin lastulla?
Ahdot silti vaan 1.5bar, mitkä pikaisella googlauksella monen 160hv lastun perusahdot.
Mites täällä porukalla ahdot kullakin lastulla?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Tilasit siis ihan fyysisen flash-muistipiirin jonka juotit piirilevylle alkuperäisen tilalle? Vai mikä tämä "lastu" on?
130hp:n vakiopillerille 1.5bar on pitkäaikaisen kestävyyden kannalta maksimi. Tehon tuottamisen kannalta ahtopaine on kohtalaisen mitätön asia, se voima tulee syötetyn polttoaineen määrästä. Tahtoo siis sanoa että 1.5bar ahdoilla voidaan tehdä sekä 100hp softa että 200hp softa (jos vaan suuttimissa riittää tuotto)
130hp:n vakiopillerille 1.5bar on pitkäaikaisen kestävyyden kannalta maksimi. Tehon tuottamisen kannalta ahtopaine on kohtalaisen mitätön asia, se voima tulee syötetyn polttoaineen määrästä. Tahtoo siis sanoa että 1.5bar ahdoilla voidaan tehdä sekä 100hp softa että 200hp softa (jos vaan suuttimissa riittää tuotto)
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Täällähän on terävää porukkaa... Niin remapista kyse. Anteeksi maallisuuteni kun lastusta puhuin.
Onko sitten antaa syöttömääriä? En muuten kyselisi, vaan ohjelman tekijä vähän nihkeesti oli tekemässä 180hv ohjelmaa 160 sijaan. Ettei ole kuitenkin sitä 160mppistä mulle laittanut.
Dyno ei nyt ole mahdollisuus.
Onko sitten antaa syöttömääriä? En muuten kyselisi, vaan ohjelman tekijä vähän nihkeesti oli tekemässä 180hv ohjelmaa 160 sijaan. Ettei ole kuitenkin sitä 160mppistä mulle laittanut.
Dyno ei nyt ole mahdollisuus.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
"Lastu" näillä foorumeilla voi tarkoittaa ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä, toiset jopa puhuu evrypurkeistakin "lastuina."
Tuohon (huippu)tehoasiaan ei oikein voi sanoa yhtä ja ainoaa oikeaa sanaa, noi softavelhojen antamat lupauksetkin kun vaihtelee yhtä paljon kuin mitä moottorien vakiona antamat lukemat (+ vielä eri dynojen antamat vaihtelevat tulokset) ja siihen päälle vielä voimansiirron häviöt (etuvedolla ja nelivedolla toki erilaiset häviöt).
Pitäis siis dynota se sama auto ennen/jälkeen jotta näkis sen vaikutuksen. Ts. sama softa voi antaa samassa dynossa kahdella identtisellä yksilöillä erilaiset tulokset.
Tuohon (huippu)tehoasiaan ei oikein voi sanoa yhtä ja ainoaa oikeaa sanaa, noi softavelhojen antamat lupauksetkin kun vaihtelee yhtä paljon kuin mitä moottorien vakiona antamat lukemat (+ vielä eri dynojen antamat vaihtelevat tulokset) ja siihen päälle vielä voimansiirron häviöt (etuvedolla ja nelivedolla toki erilaiset häviöt).
Pitäis siis dynota se sama auto ennen/jälkeen jotta näkis sen vaikutuksen. Ts. sama softa voi antaa samassa dynossa kahdella identtisellä yksilöillä erilaiset tulokset.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Harva varmaan pumppariin kolvaa/tuikkaa kiinteen lastun ecuun. Nojoo tehoboksit erikseen vielä.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
GTpasanen kirjoitti:Tilasin 180hv/410nm lastun.
Ahdot silti vaan 1.5bar, mitkä pikaisella googlauksella monen 160hv lastun perusahdot.
Mites täällä porukalla ahdot kullakin lastulla?
PD130: 181/445 @1.5bar. Ei voi suositella enää mailin vedolle noilla lukemilla ja vakio-osilla.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Kunnei?
Mulla vielä kytkinkin jees. S2 paketti tosin jo hankittuna.
Mulla vielä kytkinkin jees. S2 paketti tosin jo hankittuna.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Onkos nää yleensä ohjelmoitu niin että paikallaan ei savua puske? 180hp ohjelma ja 0.9 oli k arvo. Saishan tuota enempikin kakkua olla...
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Kyllä siinä jossain menee raja vakio osilla ja veikkaan että 181/445 on se ihan maksimi järkevän raja :) Mitä kumman hyötyä siitä savusta on paikallaan polettaessa? Mulla ainaki on softattu niin että auto joko liikkuu tai kytkintä painetaan ja sitte kartta vaihtuu ja syöttömäärä on vähä eri ku leimapolennalla..
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Liekö se mahdollinen savutus kuitenkaan varsinainen ongelma...
Vakiopalikoilla alkaa lämpökuormat nousemaan melkoisesti, moottori imee helposti lähes 100 asteista ilmaa ja ahtimenkin lämpötila nousee varsin korneaksi.
Samoin taitaa pakopaineet olla jo aika kaukana terveellisistä lukemista.
Lyhyt ohitusrykäisy ei vielä ehkä isompaa ongelmaa aiheuta mutta pidempi veto alkaa olla aikamoinen rasitus moottorin rakenteille.
Isompi ahdin ja välijäähy korjaakin sitte tilannetta huomattavasti paremmaksi.
Vakiopalikoilla alkaa lämpökuormat nousemaan melkoisesti, moottori imee helposti lähes 100 asteista ilmaa ja ahtimenkin lämpötila nousee varsin korneaksi.
Samoin taitaa pakopaineet olla jo aika kaukana terveellisistä lukemista.
Lyhyt ohitusrykäisy ei vielä ehkä isompaa ongelmaa aiheuta mutta pidempi veto alkaa olla aikamoinen rasitus moottorin rakenteille.
Isompi ahdin ja välijäähy korjaakin sitte tilannetta huomattavasti paremmaksi.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Joo emmä savulla niin mitään tee, yllätti vaan kun noin mieto. Mutta jos kerran noita tommosia saa että paikallaan eri jne. Mulla tosin englantilainen ohjelma joten en tiiä miten siellä.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Olen koittanut etsiä vastausta seuraavaan kysymykseen vähän ristiriitaisilla vastauksilla.
Autona 1M Leon ASZ eli gt1749va-ahtimella. Jos asennan tilalle ARL gt1749vb-ahtimen, istuuko paikalle sellaisenaan vai tarvitseeko ahtopaineputkelle adapterin? Kiitos!
Autona 1M Leon ASZ eli gt1749va-ahtimella. Jos asennan tilalle ARL gt1749vb-ahtimen, istuuko paikalle sellaisenaan vai tarvitseeko ahtopaineputkelle adapterin? Kiitos!
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Ei varma tieto, mutta tietääkseni sopii suoraan.
Samanlainen Leon itselläkin pihassa....
Samanlainen Leon itselläkin pihassa....
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Nyt joku jolla on varmaa tietoa vahvistaa asian niin kaikki on hyvin :)
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Ei tartte adapteria.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Mikähän kusee kun lastulla awx (180hv ei oikeen 140-150 jälkeen kulje mihinkään? Veto vähissä siis. Ahtaa kyllä lappu lattiassa sen 1.5bar mutta suora loppuu kesken ennen kun vauhti kasvaa. Tohon asti kiihtyy ok.
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Mahdollisesti mäsä MAF? Mitä se näyttää arvoksi noilla vauhdeilla?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Semmonen 120-140g/s maffi.
Taskaasulla n 30-40g/s.
Onko jees?
Taskaasulla n 30-40g/s.
Onko jees?
Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!
Ahdistaako ASZ PD130 1M Leonin vakioputkisto, jos tehotavoite Fin-Turbon gt1852v:lla 200-210 hp? Ilmeisesti takapönttö on se ahdistavin osa, sen tilalle voidaan laittaa suora putki. Mutta lähinnä tuo katalysaattori mietityttää?
1,5 h hakuselailulla en löytänyt selkeää vastausta tähän.
1,5 h hakuselailulla en löytänyt selkeää vastausta tähän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa