MTDI:hin soveltuvat pumput

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mamaki
-
Viestit: 50
Liittynyt: 16.9.2007 11:57

MTDI:hin soveltuvat pumput

ViestiKirjoittaja mamaki » 21.12.2011 18:49

Eli mikä pumppu(mistä autosta) olis helpoin/paras MTDI:n rakentamiseen ja mitä muutoksia pumppuun tarvii tehä ? Tai mitä pumppuja olette soveltaneet ko hommassa?

Arvidi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 29.9.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Arvidi » 22.12.2011 15:57

Itte ainaki tungin 1Z koneeseen peugeot boxer 2.5td:n pumpun, jossa 11mm nestepää. muutokset mitä piti tehä oli isompi reikä pumpunjalkaan, ottaa vanhasta pumpusta venttiilit pumpun ja suutinputkien väliin, ostaa AGRn pumpunratas ja sovite pumpun akselille 30mm=>34mm.
Toki myös bensa kasikymppisestä kaasuvaijeri.

Todella ranttu ajoituksesta.

E: muita sopivia pumppuja mm Fiat Ducato 2.5-2.8ditd samoilla muutoksilla kuin edellinen, Landrover 200-300TDI ilmeisesti muutoksitta.

EE: Tosiaan kaasuun vastaavuus todella paljon nopeampi kuin vakio 1z tai AGRsä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.12.2011 16:56

Niin jännä ois tietää onko TDIssä jollain tavoin sähköisesti rajoitettu kierroksien nousunopeutta.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.12.2011 17:07

Niin jännä ois tietää onko TDIssä jollain tavoin sähköisesti rajoitettu kierroksien nousunopeutta.

on

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.12.2011 18:47

Miun seuraavaan softaan sen rajoittimen voi poistaa sieltä ;)

Arvidi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 29.9.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Arvidi » 22.12.2011 21:04

Tuntuu muidenkin valmistajien sähköpumpullisissa olevan tuota ominaisuutta. Härskein mitä itse ajanut niin Nissanin 2.0dx. Kaasupolkimen kerkeää käyttämään pohjassa ennen kuin kierokset nousee yli 1000.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa