AAZ ja musta savu
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ ja musta savu
Joo eli kaikki alkoi kun vaihdoin jakopään muistaakseni viime kuussa enkä aluks löytänyt vauhtipyörästä sitä oikeaa merkkiä, liekkö vieläkään ihan oikea.
Vauhtipyörästä 2 eri merkillä ainakin toimii ajoitus mutta mikä lie se oikea?
Auto toimi ja liikkui ripeästi kuin unelma joka kierroksilla joka vaihteilla! Kunnes vaihdoin jakopään.
Nyt puskee mustaa savua niin helv...sti joka vaihteella koko kierros alueen, eikä vaikuta nokan ajoituksen säätö, pumpun ajoituksen säätö eikä muutkaan säädöt.. syöttöä on tällä hetkellä puol kierrosta vähemmän kuin ennen ja ennen ei savuttanut juuri yhtään, nyt savuttaa ja vielä jos syöttöä vähentää niin ei liiku autokaan. vkloppuna vaihdoin imu ja pakosarjan tiivisteet kun ajattelin vuotoa muttei ollut vaikutusta.
Turbo rikki? Imusarjaan tullut ahtoputkesta öljyä ja taitaa jo vähän pakoputken ulostulossa asti näkyä öljyä, mutta voiko tämä vaikuttaa niin paljon? Väljykset ei kovin isot ja ahtaa normaalisti.
Kyllä meinaa pää levitä :S
Vauhtipyörästä 2 eri merkillä ainakin toimii ajoitus mutta mikä lie se oikea?
Auto toimi ja liikkui ripeästi kuin unelma joka kierroksilla joka vaihteilla! Kunnes vaihdoin jakopään.
Nyt puskee mustaa savua niin helv...sti joka vaihteella koko kierros alueen, eikä vaikuta nokan ajoituksen säätö, pumpun ajoituksen säätö eikä muutkaan säädöt.. syöttöä on tällä hetkellä puol kierrosta vähemmän kuin ennen ja ennen ei savuttanut juuri yhtään, nyt savuttaa ja vielä jos syöttöä vähentää niin ei liiku autokaan. vkloppuna vaihdoin imu ja pakosarjan tiivisteet kun ajattelin vuotoa muttei ollut vaikutusta.
Turbo rikki? Imusarjaan tullut ahtoputkesta öljyä ja taitaa jo vähän pakoputken ulostulossa asti näkyä öljyä, mutta voiko tämä vaikuttaa niin paljon? Väljykset ei kovin isot ja ahtaa normaalisti.
Kyllä meinaa pää levitä :S
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Ykkösen suutin pois ja kun mäntä ylhäällä, niin on ykk-kohta siinä ja laita merkki vauhtipyörään, myös kampiakselin kiila jakopäässä kertoo oikean kohdan.
Ykkösen suutin pois ja kun mäntä ylhäällä, niin on ykk-kohta siinä ja laita merkki vauhtipyörään, myös kampiakselin kiila jakopäässä kertoo oikean kohdan.
Ahaa.. Voishan tuota koittaa jos oikeanlaiset työkalut löytyy.. Mites tuo kampiakselin kiila et sitä ei taida nähdä kun on se ratas paikallaan? Ja missä asennossa kiila pitäisi olla? En ainakaan rupea kunkkupulttia irrottamaan kun niin tiukalle sen jo sain.
Vauhtipyörässä on sellainen tasainen merkki ja sen jälkeen pultin kanta ja taas tasainen merkki. Eli viimeks viime viikolla oli se pultin kanta merkkinä ja nyt kun vkloppuna vaihdoin pultista vasempaan päin olevaan tasaiseen merkkiin niin ainakin huomannut että imu ja pako äänet on aika kovat verrattuna aiempaan, eli ei hyvä. Kokeilin myös pultinkannasta oikean puoleista tasaista merkkiä ja kone pyöri hyvin työntämällä muttei lähtenyt startista käyntiin, en kyllä kokeillut pumpun ennakkoa silloin säätää. Luulis että se tasainen merkki pitäis olla oikea merkki mutta muistelen että ennen jakopään vaihtoa pultin kanta oli myös merkkinä.
Vauhtipyörässä on sellainen tasainen merkki ja sen jälkeen pultin kanta ja taas tasainen merkki. Eli viimeks viime viikolla oli se pultin kanta merkkinä ja nyt kun vkloppuna vaihdoin pultista vasempaan päin olevaan tasaiseen merkkiin niin ainakin huomannut että imu ja pako äänet on aika kovat verrattuna aiempaan, eli ei hyvä. Kokeilin myös pultinkannasta oikean puoleista tasaista merkkiä ja kone pyöri hyvin työntämällä muttei lähtenyt startista käyntiin, en kyllä kokeillut pumpun ennakkoa silloin säätää. Luulis että se tasainen merkki pitäis olla oikea merkki mutta muistelen että ennen jakopään vaihtoa pultin kanta oli myös merkkinä.
Ei noissa mitään pultinkantoja käytetä merkkeinä ! vauhtipyörässä on kaksi tappia joiden puolessa välissä on pieni viiva ja viivan päässä nolla.Vaihdelaatikossa on vastaavasti pieni nuoli jonka pitää osoittaa viivaa että on ykk kohdallaan.
Itse jos tekisin ekaa kertaa jakopää remppaa eikä kukaan kaveripiirissä olisi sitä aiemmin tehnyt hakisin vaikka kirjastosta alfamerin korjauskäsikirjan jos ei omaksi raaskisi ostaa.
Itse jos tekisin ekaa kertaa jakopää remppaa eikä kukaan kaveripiirissä olisi sitä aiemmin tehnyt hakisin vaikka kirjastosta alfamerin korjauskäsikirjan jos ei omaksi raaskisi ostaa.
No tuotapa en ole huomannutkaan, että sielä näkyis viivoja tai muuta mainitsemani lisäks, eli pitääpä lähteä katsomaan uudelleen ja TARKASTI. Kiitos tiedosta!
Ei ollu eka ja ei varmaan viimeinenkään kerta jos tuo auto haluaa kestää minulla tarpeeks pitkään :)
Entisessä passatissa oli ihan selvä merkki siellä vauhtipyörässä, siinä vain meni pumpun ajoitus 180astetta väärin. :)
Ei ollu eka ja ei varmaan viimeinenkään kerta jos tuo auto haluaa kestää minulla tarpeeks pitkään :)
Entisessä passatissa oli ihan selvä merkki siellä vauhtipyörässä, siinä vain meni pumpun ajoitus 180astetta väärin. :)
Voisiko joku laittaa kuvaa siitä merkistä vauhtipyörässä jos mahdollista? Monta kertaa pyöritin vauhtipyörää työntämällä autoa ja katsoin lampulla että löytyykö mitään merkkejä mutta ei! Ainut oli joku ruoste täplä ja yhdessä pultin kannassa lyönti jälki.
epäselvä kuva tosta täplästä
Voisin kuvitella että pitäisi löytyä edes samanlainen merkki kuin tuossa:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.ffp-motorsport.com/contentimages/tekstit_flywheel.jpg&imgrefurl=http://www.ffp-motorsport.com/index.php%3Fmid%3D2%26pid%3D153&usg=___zGKLkLuLxHjYyLLiA1qlftNVB4=&h=170&w=232&sz=20&hl=fi&start=8&zoom=1&tbnid=0Dt6tXyn13QAXM:&tbnh=80&tbnw=109&ei=lKcITo2cIsWSOs2B5cYN&prev=/search%3Fq%3Dajoitusmerkki%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26biw%3D1152%26bih%3D681%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1
epäselvä kuva tosta täplästä
Voisin kuvitella että pitäisi löytyä edes samanlainen merkki kuin tuossa:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.ffp-motorsport.com/contentimages/tekstit_flywheel.jpg&imgrefurl=http://www.ffp-motorsport.com/index.php%3Fmid%3D2%26pid%3D153&usg=___zGKLkLuLxHjYyLLiA1qlftNVB4=&h=170&w=232&sz=20&hl=fi&start=8&zoom=1&tbnid=0Dt6tXyn13QAXM:&tbnh=80&tbnw=109&ei=lKcITo2cIsWSOs2B5cYN&prev=/search%3Fq%3Dajoitusmerkki%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26biw%3D1152%26bih%3D681%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1
Vai että merkki piilossa.. no uusi yritys :S
edittiä.
Joo sieltähän se pirulainen pitkä viiva löyty! Ei paljoa ollut väärässä. Nykyisen ja edellisen "merkin" väliltä, mutta vaikuttaako tämä siihen savuamiseen niin paljon koska molemmilla "merkeillä" tuli mustaa ja tämä oikea on siinä välissä? Ajoituksen pääsen laittamaan oikein viimeistään vkloppuna joten sittenhän sen näkee.
edittiä.
Joo sieltähän se pirulainen pitkä viiva löyty! Ei paljoa ollut väärässä. Nykyisen ja edellisen "merkin" väliltä, mutta vaikuttaako tämä siihen savuamiseen niin paljon koska molemmilla "merkeillä" tuli mustaa ja tämä oikea on siinä välissä? Ajoituksen pääsen laittamaan oikein viimeistään vkloppuna joten sittenhän sen näkee.
Lainataan topikkia, kun liippaa läheltä omaakin ongelmaa. Onnistuuko tuo ykk:n mittaaminen 1 sylinterin suuttimen reijästä? Ongelma on kun Amerikan pojat ei ole saaneet uuteen vauhtipyörään merkkiä sattumaan ihan kohilleen. Kannen irroittamallahan sen ainakin saisi mitattua, mutta jos olis helpompi keino.
Ajoitus tuli kohdilleen, savutus jatkui. Kun rävelsin hukkaportin tankoa niin ahdot nous heti eikä sitä mukaan kun kierrokset nousee, eli savutus hävis ja liikku pirteästi. Mut nyt yhtä äkkiä taas ahdot nousee kierrosten mukaan eli savuaa, missä vika? Kaasun saa polkee pohjaan ja kun kierroksia on yli 3tonnin niin sitten vasta ahdot siellä missä pitää. Vaikka vähän löysytin tai kiristin tankoa niin ahdot pysy samana, vieläkö tankoa säätämään?
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 22.10.2010 17:41
taitaa jumia hukkaportti sinulla, eli olisiko painekello syyllinen? Musta savuhan johtuu siitä ettei kaikki diesel pala, ja turbovehkeissä se taas meinaa paineen puutetta...
Ota myös imuputki irti ahtimelta ja koita turbiinin päästä tuntuuko välystä. Väljä ahdin saattaa herätä milloin sattuu, kun siivet ottaa koteloon kiinni. Jos ahdin rupeaa päästämään öljyä läpi, saattaa tempaista kierrokset yhtäkkiä taivaisiin eikä sammu avaimesta, koska auto rupeaa käymään moottoriöljyllä...
Ota myös imuputki irti ahtimelta ja koita turbiinin päästä tuntuuko välystä. Väljä ahdin saattaa herätä milloin sattuu, kun siivet ottaa koteloon kiinni. Jos ahdin rupeaa päästämään öljyä läpi, saattaa tempaista kierrokset yhtäkkiä taivaisiin eikä sammu avaimesta, koska auto rupeaa käymään moottoriöljyllä...
Jos se jumii niin saako siitä vielä toimivaa? Kyllä se sitten kun on kierroksia tarpeeks niin ahtaa mut hitaasti eikä niinkuin normaalisti että ahdot nousee heti.
Nyt ei ole savuttanut eikä luultavasti öljyäkään tullu turbolta.. öljytkin tuli vaihdettua.. normi väljykset on.
Pitäis saada pumpun ennakko säädettyä oikein mittarilla kun oon itse säätänyt ihan käyntiäänen perusteella ja tuntuis enemmän myöhäsemmällä liikkuvan paremmin kun aikasella taas alkaa savua tulla eikä tahdo niin liikkua. Ennen jakopään vaihtoa kun säädin ennakon enemmän aikaselle että käynti ääni oli terävempi niin kulki/kiihty tosi hyvin ja 100vauhdista kiihty vielä todella hyvin ja pitkälle kun nyt taas ei 120vauhdista ylös päin pääse millään? Ennakkoa oon koittanut säätää vaikka minne päin muttei sitä sopivaa löydy..
Niin ja eikös se mee näin: http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Tuntuu vain että tuon taulukon myöhäinen ja aikainen ois toisin päin mustan ja valkoisen savujen perusteella:D
Sori sekaava tekstiä:)
Nyt ei ole savuttanut eikä luultavasti öljyäkään tullu turbolta.. öljytkin tuli vaihdettua.. normi väljykset on.
Pitäis saada pumpun ennakko säädettyä oikein mittarilla kun oon itse säätänyt ihan käyntiäänen perusteella ja tuntuis enemmän myöhäsemmällä liikkuvan paremmin kun aikasella taas alkaa savua tulla eikä tahdo niin liikkua. Ennen jakopään vaihtoa kun säädin ennakon enemmän aikaselle että käynti ääni oli terävempi niin kulki/kiihty tosi hyvin ja 100vauhdista kiihty vielä todella hyvin ja pitkälle kun nyt taas ei 120vauhdista ylös päin pääse millään? Ennakkoa oon koittanut säätää vaikka minne päin muttei sitä sopivaa löydy..
Niin ja eikös se mee näin: http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Tuntuu vain että tuon taulukon myöhäinen ja aikainen ois toisin päin mustan ja valkoisen savujen perusteella:D
Sori sekaava tekstiä:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa