Apua kuopiosta? conlog ohitus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

topcatti
-

Apua kuopiosta? conlog ohitus

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.6.2011 20:55

Eli mulla päätti taas kerran toi conlogi vittuilla ja auto ei lähe käyntiin, ei suostu lukemaan sirua. Yritin sitä ite jotenkin ohittaa, ja tuloksena auto on tietysti miljoonassa osassa ja parkit on päällä kokoajan jne. :) Tarviisin auton käyttöön juhannuksena ja nyt se seisoo parkkipaikalla ja ei ole aikaa / varaa maksaa 200e hinaus + taskulampulla tutkimiseen. Eli jos joku täällä kuopion alueella osais mitenkään auttaa tänään / yöllä / huomenna niin olisin hyvin kiitollinen ja maksaisin kymppejä.

Auto 92 vr6 AAA golf

http://imageshack.us/g/838/22062011119.jpg/
tuossa on kuva niistä "4mm paksuisista punasista ajonesto laiteen johdoista" että mitähän niille pitäs tehä? jotain ohjeita katoin ja innoissani katkasin ton yhen johon ja laitoin hätäsesti sokeripalla kiinni niin siitä ei tarvii sanoo mitään :D

T.Hell
-

ViestiKirjoittaja T.Hell » 25.6.2011 12:03

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... ght=conlog

Varmaan tulee myöhässä kun jussi paraikaa käynnissä... Mutta itse ohitin conlogin em. postauksen lopussa Zeron linkittämän ohjeen (audifieber...) avulla. Mulla ei jostain syystä ollut kuin yksi rele siellä mikä piti ohittaa, mutta homma toimii kuin junan vessa. Se conlog kuittausliitäntä vielä kojetaulussa on kiinni ja mietin koittaakko se irrottaa ja johonkin piilottaa, mutta nyt ajoneston saa halutessa helposti vielä toimintaan jos haluaa.

Haun käyttö ennen johtojen silpomista olisi ollut kova juttu...

topcatti
-

ViestiKirjoittaja topcatti » 25.6.2011 19:07

Voi kuule just tuota topikkia kahtelin ja koitin päätellä nuista 3 topicin ohjeesta ja kuvista jotain piuhoja katkomalla

T.Hell
-

ViestiKirjoittaja T.Hell » 27.6.2011 7:28

Se huono puoli noissa monissa ohjeissa on, että saattaa sekottaa mitä pitää tehdä. Itse valitsin tuon audifieberin ohjeen, kun siinä ei tarvinnut johtoihin koskea. En uskaltanut lähteä johtoja katkomaan...

jos vaan mahdollista, niin koita korjata katkaistut piuhat ja kokeile tuota releiden ohituslinkkiä... Ellet jo ole.

topcatti
-

ViestiKirjoittaja topcatti » 27.6.2011 9:29

En minä kun yhden johdon nappassu poikki, mutta katon tuota http://www.audifieber.de/faqdaten/c4.JPG niin en kyllä tajua mitä tossa pitää tehä, siis eikö tossa kun pidä katkasta jotain kerta on nuita saksien kuvia. Ja tosiaan oon koko auton repiny palasiks enkä löydä sitä conlog laatikkoo

ConD
-

ViestiKirjoittaja ConD » 27.6.2011 12:58

Tuo audifieberin kuvathan ovat laitteen ASENNUSOHJE ja siinä pitää katkoa piuhoja jotta saadaan laite estämään luvatonta käyttöä. Lisäksi ryöstellään virtaa laitteelle. Laitetta purettaessa nuita kytkentöjä sitten palautetaan ennalleen, eli varsinaisesti mitään ei pitäisi enempää mennä enää pilkkomaan. Ennemminkin yhdistellään kuin pätkitään. Tuosta T.Hellin mainitsemasta topikista löytyy tällainen käyttäjän Ike aika hyvin asiaa kiteyttävä sanonta:

Sähköjohdosta vääntäen:

Kytkentä-/asennusohjeeseen saksin merkityt johtimien katkaisut irroitetaan ja asennusvaiheessa katkaistut johdot liitetään takaisin yhteen. Muut liitokset irrotetaan ja osat poistetaan.

Autosta ja asentajasta riippuen komponenttien sijoittelu ja kytkentä saattaa vaihdella, sillä kyseessä on jälkiasennettu ei tehdasasennettu ajonesto.

Luulisin että boxi löytyy kun seuraat ajatuksella lukijalta/kuittaimelta lähteviä johtoja "palasiksi revittyä autoa" pitkin.

topcatti
-

ViestiKirjoittaja topcatti » 27.6.2011 22:08

aa, aivan. Eli ton kuvan perusteella kun yhistän virran tuolta sulakkeelta bensapumpun releelle ja laitan virtalukosta virran startin releelle niin pitäs toimia?

T.Hell
-

ViestiKirjoittaja T.Hell » 28.6.2011 11:00

En huomannut alussa tarkemmin kertoa, mutta viittasin tuohon linkkiin ja ainoastaan sen LOPUSSA oleviin kuviin, niinkuin Zerokin tuossa toisessa topicissa mainitsi. Neljä viimestä kuvaa kertoi mulle kaiken tarpeellisen ohitukseen.

Itse satuin löytämään nuo J1/J2 johdot ja tuon laitteen hieman sattumalta, kun tuosta V8:sta otin hanskalokeron irti. Rele olikin lähettyvillä muiden releiden kanssa samassa paikassa.

topcatti
-

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.6.2011 12:21

Jeps! Olipas joo helppo homma, aamulla kävin kahtomassa että "jos nyt vielä kahtos tässä valosassa" ja siinähän se conlogi on kokoajan ollu nenän eessä, kun oli erinäkönen kun kuvissa. Ei muuta kun laite pois, J1 ja J2 yhteen, isosta pinnistä harmaa ja valkoharmaa piuha yhteen ja maahan ja nyt pelittää eikä menny kun 5min! kiitos avuista!

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”