Burperry caddy

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

Burperry caddy

ViestiKirjoittaja torre » 3.1.2011 10:18

Eilen pääsi tallin lämpöön caddy, tällä hetkellä 1.6D johon pistetty turbon imu,pakosarja ja tottakai turbo, rekisteriotteessa vapari diesel joka olis tarkotus palauttaakin toimintaan eli turbohilut pois ennenku hajottaa liian helpolla paineen nostolla.
suurin syy projektiin oli vaihdelaatikon rikkoutuminen, tai vaihteet ei pysy päällä ja pakkia ei oo ollenkaan, 5v loota pitäs saada tilalle, samalla ku koko koneen nostaa keulilta pois niin tekee perushuollon moottorille, kansi on tehty n. 5tkm sitten, takas vapariksi siis.
sisustaan pitäs tehä oikeestaan kaikki paitsi koetaulu uusiksi, mittaristo on romuna, penkit on ku rotan syömät, lattimatto on ku mikäki reikäleipä, penkit varmaan otan nykysestä käyttis rottispolosta (jos sopii suoraan), lattiamatto tehää itte jos ei sitte jotain ykkös golfin matttoa löydä, jotain kevyttä hifiäki olis tarkotus rakentaa, hanskalokeroon 7" subi, laajakaista elementit koetaulun kulmiin, mideille tein kotelon vaihdekepin eteen, oviverhoilut teen varmaan ite vanerista reiättömiksi,soittimen pistän nykysen tuhkakupin tilalle ja nykysen soittimen tilalle jotai tuning mittareita :) ratti pitäs saada vähä pienempi nahkainen.
ulkokuori pitäs käydä läpi täysin, korjailla ruosteet, tehdä pohjat kunnolla, entinen omistaja maalannu auton fiatin konemaalilla, tekemättä pohjia... joten hommaa on että saadaan siloseksi, väriksi olen ajatellu montaa vaihtoehtoa, tummansininen metalliväri (koska alkuperäinen väri ollu ja konehuone olis jo kohtuu samaa sävyä), satiininmustaa, mattaoranssia mustilla pilareilla ja katolla. isot peilit saa väistyä joko pilteman pikkupeilien eestä tai sitte lokasuojiin pyöreät peilit, ovet kahvattomiksi, lavalle tasainen kate pienellä takalipalla, alusta niin alas ku saa, pyörät 9x15" peltivanteet n. 13et:llä, isolla etupuskurilla, single pyöreillä valoilla merkittömällä maskilla, kirkas punaisilla takavaloilla ja jotain tällästä, rojektin alkamisajankohta helmi-maaliskuussa kun saa käyttiksen ensi ajokuntoon tallilta
sitte pari kuvaa lähtökohdasta:
Kuva
Kuva
Kuva
kuten kuvasta näkyy ni etukaaria pitäs saada ainaki pari senttiä leveemmälle, takaa ei tarvi tehä mitään, uudet etulokarit pitää ainaki hommata ja taakse uudet kaaret mutta mitkä?

näillä suunnitelmilla mennää, mahdollisimman pienellä budjetilla, tavotteena että ens talvena auto on jo täysin ajossa (mieluiten jo kesällä että saa saunakärryä vedettyä)
Viimeksi muokannut torre, 23.2.2011 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 4.1.2011 4:07

Mulla olis tuol tallilla ylimääränen 5v loota mk2 1.8 gti mut en osaa sanoa käykö se tuon koneen peräänO.o en oo noita mk1 pohjalle tehtyjä tullu tutkineeksi tai 1.6 eroja 1.8 verraten.

Kaariksi voisin ehkä suositelle mk4 golffin kaaria joista hitsailee sopivat ulokkeet.. pyöristävät autoa aika reippaasti mutta se on ihan omasta silmästä kiinni:) myöskin mk2 golffin kaaret on toinen vaihtis.

Ihan lisäyksenä suosittelisin lisäämään tuohon lavalle suht paksun kromatun valoraudan kuten isoissa ameriikan maastureissa. näistä taakse lähtevistä tuennoista voisi sitten lavan reunoille vetää matalan kaiteen johon voi esim tavara liinat sitoa kiinni. Myöskin lisännee turvallisuutta hyvin tehtynä kaatuma kehikkona ohjaamolle.

Vuonna 01 muistaakseni gti magacinessa oli joku lykännyt 1 desin mittakupeista, ladan pyöreistä takavaloista ja auton omista takavaloista aika perkuleen tyylikkäät takalamput!!

Jos on käypänen niin mk2 golffin ovet noidan tilalle niin saat siitä peilin paikat ja kakkikseen on vaikka mitä myynnissä^^ Jos ei mene suoraan paikalleen niin joku alareunasta enemmän mädempi ovi ja siitä vaan karmia irti ja caddyn alkuperäisen oven kanssa naittaa yhteen. Lisäksi oviin Audi A4 tai 80 (luultavasti helpommin saatavilla) oven kahvat niin jopas tuli siistimmän näkönen vekotin.. Jos haluaa hifistellä niin lykkäset mk2 kojelaudan, lämppärin ja jonkun lasi kattoluukun vielä paikalleen niin avot ku on siisti!! Taikka mk3-4 kojelauta;)

Caddy ja kaikki tuon ajan vw näyttää minusta aika veneiltä jotenka jos haluaa niin lyö pellistä tai lasikuidusta korisarjan joka leventäisi tuota alapuolta autosta jotta ei veneen pohja tule mieleen.

Pientä hifistelyä kun tuo kone on kerta pois keulilta niin siivoat kone huoneen, vedät uudet värit sinnekkin, putsaat koneen tip top, poistat tuon kura kaukalon sekä siirrät valmiste numeron esim iskarin tolppaan tai muuhun sopivaan paikkaan. Siivoaa konehuoneesta kaiken ylimääräsen piuha helvetin yms pois. Pissapojan säiliönkin voisi naputellaMetallista, johonka pleksi kylkeen josta näkee aineen määrän tai muovi hitsata alkuperäistä hiukan pienemmäksi (eikös tässäkin ollut tuo 93litraa?)

Lisäksi vois vaihtaa uudemman golffin pyyhkijät jos vaan käyvät kiinni. Sekä lätkästä lavan pohjaksi alumiini levyn

Tuossa nyt muutama idea mitä itselle tuli mieleen tuon kulkimen suhteen, jotka eivät maksa miljoonia ja voi melko pitkälle itse tehdä^^ hieno projekti ja ainakin hyvin suunniteltu joka on puoliksi tehty! Tsemppiä! btw itseltä löytyy noita mk2 ja mk4 osia joitakin jos on tarvis! ..

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 4.1.2011 10:31

Caddy ja kaikki tuon ajan vw näyttää minusta aika veneiltä jotenka jos haluaa niin lyö pellistä tai lasikuidusta korisarjan joka leventäisi tuota alapuolta autosta jotta ei veneen pohja tule mieleen.


Mutta sehän on ainoa oikea muoto. Hirvittää nuo kaikenmaailman ponttoonit. Vähän eri asia sitten jos vaikka pellistä väsää hienoista levennystä alaosaan.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 4.1.2011 15:32

Jopas oli ideat :) kaariksi ajattelin mk1 golffin kaaria tai starletin lasikuitulevikkeet.. mahdollisimman kliininä ton pidän, ei mitää valokaaria yms :D

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 4.1.2011 16:59

Joku tän tyylinen on minun makuun.
http://www.matey-matey.com/gallery_silver_mk1.jpg
Omistaja tehköön autolleen mitä tykkää.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 4.1.2011 20:30

En sanonutkaan että nyt tää näin vaan heitin ilmaan ideoita jos tuon tyylisuunnan laitetta haluaisi rakentaa mahdollisella agressiivisemmalla ulkonäöllä. Kaikilla on oma maku ja tyyli.

Alazurran linkki oli kieltämättä aika siisti peli ilman liikaa rakentelua, mutta jätti hiukan onton olon omalle kohdalle:S

Mitä teetkin tuolle(kunhan et romikselle vie) on varmasti seuraamisen arvoista^^ Toivotan onnea projektille^^

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 4.1.2011 21:16

joo tää on varmaan ensimmäinen projekti jonka ajattelin viedä loppuun asti :D

pikkupuskurista mulle on moni muuki toitottanu, mutta jotenki omaan silmään enemmän iskee isopuskuri tai joku yksinkertanen lasikuitupuskin.. peittäisi ruttuisen etuhiekkapellin jota en viitsi vaihtaa :)
ja tiputtaisi keulaa himpun verran alemmaksi..
etucoileiksi suunnittelin noita vmaxeja vai olisko edullisempia, kun ajettavuutta ei niinkään haeta?

omasta mielestä noita german look caddyja on suomessa ihan tarpeeksi, no on toki isopuskurisiakin mutta niin, omaa silmää miellyttämään..

lavaratkaisuun toinen vaihtoehto olis takalaita verkko tai sitte metalliketjusta ite tehä "verkko", lavan lattialle parketti tai joku muu vastaava :)

katotaa katotaa, pohjia pääsee vasta hinkkaamaa ku voi auton työntää pihalle tallista ja tarkenee, siihen asti tehää sisustaa, konehuonetta ja ruostevaurioita..
käyttiksen rakennus on kääntymäs loppusuoralle ni pääsee pikkuhiljaa tän kimppuun...
käyttiksen hifi ja sisustaprojektia: http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/fo ... .php?16952

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 4.1.2011 21:59

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... h:1&itbs=1

Tuo on omasta mielestä hienosti tehty isoilla puskureilla. Jos sitä itsekkin kesäksi sais oman ikuisuus projektin valmiiksi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.1.2011 22:02

^ vieläkö takapuskuri olis vähän ylempänä ja vannekoko sais olla pienempi kyllä omasta mielestä

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 4.1.2011 22:22

toi oli kyllä aika namu, jos ei peilejä kato :)
http://tuningzone.pl/img/646/64623965_2.jpg tommosta etupuskuria mietiskelin, ku tuola puolas nuo ei maksa juuri mitää, toiki toki on ykkösgolffin jonku yyber leveen bodykitin osa, mut jos pulleet etukaaret tulee ni sopis sen puolesta..

takapuskuriki tekis mieli laittaa mutta minkähän sinne leipoos, koukku tulee jäämään käyttöön että sille pitäs uhrata reikää..

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 5.1.2011 0:03

Purkureita saa ja yleensä pitääkin muokata jotenka tuo leveys ei ole ongelma. Minusta aika Hyökkäävän näkönen puskin^^ Harvemmin nähnytkään tuon muotoista.

Taka luukun ketjut on hieno idea mutta miinus puolena hirveä kilinä ja kolina kun ketjut hakkaavat toisiinsa:S etsisin ennemmin tuollaisen aidon näköisen muovi ketjun ajamaan saman asian. Parketti yms puu voipi olla hiukan kehno tuossa paikassa.. Alu levy, pleksi muovi yms voisi olla käytännöllisempi jos joka päiväistä käyttö peliä tekee.

Taakse puskuriksi 3 reikäinen jossa keskellä diffusori? edes jotain aerodynaamisuutta tuohon laatikkoon:D diffussoriin pieni kolo josta irrotettavan koukun tappi ulos? itselle tulossa tuolla tavalla kunhan nyt muun auton saa valmiiksi

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 5.1.2011 7:56

koukku on kiinteä joten irrotettavaa tappia ei ole.. tuo puskuri olis leveydeltään varmaan aivan passeli, toki vois kattella golf2 tuning puskureita ku taitaa olla hieman leveämpi auto..

takaluukun ketjut ei kilise ku ne hitsaa joka risteyskohdassa yhteen, ja eipä se kilinä mitään olis tuossa melukaapissa :)

kattelin tota yhtä caddya että kylläpä istuu nätisti toi takapuskuri, no siinä ei ookaa tota suomen vaatimaa lavan pidennysosaa, harvassa puskurissa on niin pitkälle tota sivureunaa että yltäis kaarelle asti, aerodynaamisuutta tuskin tarvitaan noilla tehoilla ja 100km/h huippunopeudella :)

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 5.1.2011 19:46

hain tänää 2kpl starletin kuitukaaria sovitukseen, matkasta tuli kuitenki pitkä:
Kuva
kankkusen jalat ja omat jädet yhdistettynä uskomattoman vakaaseen autoon :)

ihan siististi passas kaaret, paitsi pokkauksen kohalta, en tiä mitä siihen koloon keksii..

Kuva
Kuvassa kaari ei oo millää kiinni

Kuva


inspiraatio iski ja rupesin purkimahan:
Kuva

Kuva

kyllä se siitä pikkuhiljaa

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 8.1.2011 12:15

eilen tuli puriittua syyläri, pari vesiletkua jokka joutas roskakoriin, laturi ja puskuri pois, sekä jonku entisen omistajan lisävalojohto räpellykset :) miten noi penkit on kiinni, apparin penkki ei kippaa ollenkaa ja kuskin penkki on hirveessä kunnossa joten molemmat joutaa hävitykseen?

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 8.1.2011 19:43

Keskeltä lukitustappi pois ja sit vaan vetää taakse asti niin pitäis lähtee.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 8.1.2011 22:35

tuossa kuvassa penkin alata näkyvän kiskon päässä siis 6mm kuusiokolopultti, toisessa päässä 10mm "kupumutteri". ne vaan pois ja penkki taakse niin pitäis lähteä.
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Je ... 7752021010

tuosta kuvasta selviää miltä penkin kiskot kokonaisuudessaan näyttää.
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Je ... 1546521234

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 9.1.2011 1:15

http://i147.photobucket.com/albums/r311/poorscheg60/SatFeb13092202CST2010.jpg

Rakentelutyylistä vielä, tossa on aika kiva kädi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.1.2011 15:17

no siinä ei ookaa tota suomen vaatimaa lavan pidennysosaa,


Rälläkkä käteen ja pätkä pois,eihän sitä enää taida tarvia siinä olla?

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 9.1.2011 21:06

Jetan puskurin saa kyllä istumaan hyvin aika pienellä vaivalla..

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 10.1.2011 9:35

Katsastukses välttämättä kyllä huomattaisikaa että onko sitä jatkopalaa vai ei.. jonku riegerin widebodykit golf1 tarkotetun etupuskurin mä hommaan, muistaakseni linkannuki sen kuvan.. sopii noiden starletin kaarien kans kivasti (tai niin luulen)

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 10.1.2011 17:27

nyt olis penkit irti, aluksi kattelin et ei oo ees mätä :D sitte ku otin kynnyskankaan pois ni jahas.. joku ilta vois paukutella bitumit pois ja todeta että ilman kunnon hitsiä oon kusessa :D alkuperänen kumilattiamatto oli niin mones palas että pistän roskakoriiin, seuraavaksi vois irrotella koetaulun,ratin yms..

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 12.1.2011 19:10

kunnon peukalokeskellä kämmentä torre oli tänää pajalla, laatikon sisällä jo 2 ratasta :D

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 12.1.2011 20:34

http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000102.JPG

Näkyikö vastaavaa kun omassa projektissa, tuo bitumien poisto on helppoa. 6 keppanaa, aski tupakki, kuumailmapuhallin, lasta, veitsi ja pari tuntia aikaa.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 12.1.2011 20:46

Pakkasessa irtoo helposti paineilmataltalla vanhat kopottuneet pikimatot lattiapellistä.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 13.1.2011 7:59

Perus morakin, lista sorkkarauta ja pyörö teräsharja sekä taltta+vasara myös ihan hyvät työkalut tuohon massanpoistoon, vaikka ei olis pakkastakaan.. siis jos ei ole järkeä itselle hankkia moisia paineilma työkaluja.

Lamppu öljy myöskin pehmitti/liotti massaa, jos se oli samaa mitä tuolla pas** kaukalossa konehuoneen puolella löytyy.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 13.1.2011 16:53

katotaa ny millä lähetää työstään, ilman tupakkia ja alkoholia kuitenki ;:D

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 13.1.2011 20:46

Mistä hommasit noi starletin kaaret?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 14.1.2011 22:11

Lapuan lasikuidusta 19e kpl, lautamäki motorsportilla tais olla 22e kpl..


Tänään koitin purkaa imusarjaa mutta 2pulttia niin sorvattu ettei lähe, sitte koitettii ruveta purkamaan syöttöpumppua, ilmeisesti pitää jakohihna ottaa pois paikoiltaan? ja irrotella se hihnapyörä pumpun kohalta? no se ei lähteny pirullakaa, pitää varmaa hakee uudet ulosvetäjät ku noi vaan luisti :D

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 15.1.2011 13:27

jos tuo ojassa oleva auto on poolo ja rekkarin ekat kirjaimet "sel" niin ei ole ekakerta kun nojaa kupeellaan ojassa.. :D

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 15.1.2011 13:44

Pakkasessa irtoo helposti paineilmataltalla vanhat kopottuneet pikimatot lattiapellistä.


Tulee muuten helposti ylimääräsiä reikiä lattiaan.

Nimim. Kokemusta on :D

Pirteä väri,älä vaihda.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 15.1.2011 15:05

pakko toi on vaihtaa ku on nii huonosti tehty, voihan se toki olla että oranssi tulee erimuodossa..

Onse ojassa oleva polo mut rekkari VTP

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 16.1.2011 21:10

Erehdyin ny suffailemaan avk:n sivuille ja olis pari ok hintasta vaihtoehtoa, pari ventoa ja golfi, mutta mistä noista nyt tietää onko ekotd, vai onko se niin huono vaihtoehto moottoriksi?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 16.1.2011 21:12


MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.1.2011 0:26

Letku ahtoputkesta syöttöpumpun yläosan kanteen = karallinen kunnollinen pumppu.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 17.1.2011 4:01

eli mitäs seny meinaa? sekö on eko?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 23.1.2011 7:35

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3725897
tota vois tänää käydä vilkasemas jos siitä olis tekniikanluovuttajaksi

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 23.1.2011 11:08

Mitä ootte mieltä, vanha taksi, mittarissa n. 700tkm, kesken ajosta levinnyt, ilmeisesti jako hypännyt hampaalla ja lyönyt venttiiliin, 20tkm ajettu kansi mukaan, talven ajetut nastat alla, 300euroon siis toi koko läjä, mitä kustannusarviota jos ton pistääs caddyyn, siitä toisesta kannesta sama homma, oli joku kammen pultti katkennut ja lyönyt jaon vituiksi :)

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 23.1.2011 15:41

mmh vaikuttais minusta hiukan huonolta alotukselta. Tosin hinta ei ole kyllä pahimmasta päästä. Joutunee noilla km määrillä jo porauttamaan ja menis männät vaihtoon yms kivaa tai vähemmän koneistusta jos tuosta haluaisi uudehkon. 700tkm on jo aika paljon minusta diisselillekkinO.o oisko noita parempiakin moottori aihioita? esim avk kulkineita tai valko ky tekniikka paketteja? Yksityisilläkin tuppaa joskus olemaan ihan hyviä laitteita jotka menneet vaan mettahallituksen puolelle kahville. Semmoisia joissa ei tarvisi konetta muuta kuin heittää keulille. Korissahan tuossa taisi olla aika paljon vielä tekemistä? riippuu mistä tykkää ja mitä tuosta meinaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.1.2011 16:33

Onkait nuita paljon vähempi ajettuja ja parempiakin moottorivaihtoehtoja halvalla välillä tarjolla.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 23.1.2011 20:17

olishan noita aihioita ja eikä tietoa onko tolla koneella ajettu tota määrää vai vaihdettu kertaalleen kun ei omistajakaa tienny.. käyn sitä ny joku päivä vilkasemas ja mietin pari kertaa ku ei mikää kiire koneella ole.. uus turbo oli vaihdettu 10tkm ennen ku oli kilahtanu..


polo päivittyi vähäsen, vakioputki lähti viikon aikana 4krt pakosarjasta irti joten meni hermo ja tein tollasen nopeen ja helpon ratkasun, eikä oo ees kovin kovat äänet, naurettavan näkönen tosin.. raktori sai väistyä tynnyrin tieltä
Kuva

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.1.2011 22:45

Ei helevetti! :'D

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 24.1.2011 1:55

................. O.OWTF!?!?.... okei no ensimmäistä kertaa mä nään tuommosen pakoputki asennuksen!! Muuten hyvä mutta ei täytä tieliikenne sääntöjä: pakoputki tulee olla asennettu niin ettei pakokaasuja ohjata auton oikealle puolelle tai kaasut ohjataan 15 asteen kulmassa maata kohden... pilkun nus*** intaa trafilta..-.- toi on kyl jo niin törkeen näkönen et se on jo hieno!!<3 pitäis kattoa jos omasta hajoilee putkisto et jos tekis samanlaisen ja veis leimallekkin tuolla tyylillä.. tosin taisi siellä olla että pakokaasut tulee ohjata pois auton takapäästä eikä niitä saa muokata niin että ne eroavat siitä millaisia putkistoja kyseiseen automalliin oli tehtaan puolesta valmistettu... lisää pilkun viilausta ala trafi....-.-

AH
-
Viestit: 176
Liittynyt: 28.2.2005 17:23

ViestiKirjoittaja AH » 24.1.2011 6:51

Muuten hyvä mutta ei täytä tieliikenne sääntöjä: pakoputki tulee olla asennettu niin ettei pakokaasuja ohjata auton oikealle puolelle tai kaasut ohjataan 15 asteen kulmassa maata kohden..

Ei ole enään muutamaan vuoteen ollut noin. Saa osoittaa oikealle ja saa puhaltaa suoraan.
Vanhoja sääntöjä muistelevat inssit voivat noin valittaa, mutta Trafista on varmistettu ettei näin enään ole.

Tosin tuo putken tuleminen eturenkaan etupuolelta ei taida olla ihan pykälien mukainen. Tästä en kyllä mene takuuseen että onko tuollakaan väliä.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 24.1.2011 6:57

voi tosta miliisiltä hiukan tulla sanomista :) mut huumori mieles mä ton teinki :DDDD
pari kuukautta tartten enää poloa ni kuhan siihen asti selviääs työmatkoista ilman pakoputki sakkoja :D

käyttisprojekti vanissaki tulee orkkis putki oikeelta ulos, tosin takaa :D

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 24.1.2011 8:18

"West coast customs first" Ei hitto mikä putki, peukku nousee vaikka kiinnitys onkin mitä on!

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 25.1.2011 6:55

joo kannatin on tommonen yleismallinen ei sopinu oikee muuhun paikkaan :D mutta voi luoja ku on ihana mörinä matka ajos :D

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 8.2.2011 18:48

Tämä projekti kärsii hiukan inspiraation puutteesta, siksi sai mennä koittamaan onnea nettiautoon, poloki olis myynnis 350e marraskuuhun leimaa..
levitetyt olis myynnis kans 400e :)

jos polon ja vanteet saa myytyä ni pitää kattella joku kolari tdi josta kone..

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 9.2.2011 22:54

Kello on jo paljo, mutta mites olis audin quattro tekniikka caddys ja v8 :D

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 10.2.2011 10:35

mitkä noi peltivanteet muuten on, levitetyt vai käännetyt? Mistä tollaset saisi?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 10.2.2011 16:43

Only levitetyt, keskiö pidetty orkkispaikalla.. osta siitä 350e kummeineen

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 17.2.2011 18:08

inspiraatio keräilly itteensä takasi, tänää laikkasin vakiokaaret pois ja mallailin pelliruuvien kans kaaria paikalleen (ku sais vaa ne samoille kodille molemmin puolin) no kutakuinki paikkansa löysivät, sitte pitäs siistiä leikkausjälki, lätkiä ruosteenesto ainetta ja laittaa reunaan sellaane kummi, olisko ideaa et lasikuidulla lokasuojan ja tuon kaarilevikkeet väli?
Koetaulun irrotin ja ihmettelin oikee kuinka helposti se onki vaan kiinni :)
seuraavaksi ku sais inspiraation bitumien poistamiseen ku seki on vielä tekemättä ni sais ruveta jo suunnittelemaa hitsausta.. vakio penkkien "kiskot" leikkaan ainaki pois ja tilalle tulee sitte jokku muut penkit, jetan isot puskurit käyn täs joku viikonloppu hakemassa ja jotkut helmat pitäs kans löytää, mutta missä autossa on 195cm pitkät helmat?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 23.2.2011 17:58

Konetta ruvettii tänää purkimaan irti, mutta eihän nuo vetarit lähde pirullakaa sisäpäästä joten ajateltihin että jos ottaas altapäin koneen, sitte loppuki inspiraatio :)
Kattelin että ompaha komiat tukivarret vaihdettu, päiväyski näkyy olevan 20.1.1984 :)
kävin tilaamas puskurikiskot taakse että saa jetsonin puskimen ainaki sivuilta istumaan kuin orkkis :)

Onko se ny varma vai epävarma että nykyää sais olla lyhkäsee lava? mieli tekis lyhentää mutta mitäs sitte jos mitataan? ja saako tuon 1.9tdi myllyn kilpien väliin isommalla ku vakio coolerilla?

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 23.2.2011 20:59

Lavan jos pätkäset niin tietääkseni riittää muutos katsastus, auton vaaitus ja mittojen muutos rekkariin. Edellytyksenä ettei korin kantavat rakenteet heikkene tai häviä prosessissa sekä että se on yhtä turvallinen.. suosittelen ottamaan yhteyttä valmistajaan.. tästä lausunto ja sitten konttorilta/trafilta kysyä asiasta.´Kyllä pakana jumala asian tietää sanoa.

Itse otin vetarit vetarin pääty mutterit ja alapallonivelen irti niin sai vetarit vapaaksi. Kannattaa kokeilla esin puhdistaa nuo pulttien päät koska niissä voi olla rasvaa yms töhnää ettei avainta saa paikalleen ja sitten vasaralla lyödä avain paikalleen. Sillä itsellä ainakin lähti golffissa nuo irti.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 24.2.2011 6:59

mut jos ei siitä lyhennyksestä puhu mitää leimalla :) jos ei meekkää enää pakuksi sitte tai miks ihmees noin on pitäny joskus tehä.. kyllähän noita toki suomes on esim bugrun voittaja 09 vuodelta se kerman värinen..

joo niitä muttereita koitettii putsailla ruuvarilla muttei auttanu, joku sorvannu jossai elämänvaiheessa oikee huolella.. vedän pian rälläkällä ne poikki ku toi lootaki on rikki :) meneekös ne 1.9td(i) vetarit suoraa noihin caddyn napoihin

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 24.2.2011 17:44

Mitäs tälläseen muutes maksaa uus tuulilasi? vaihdon tarpeessa olis ja vois kietaasta samalla tummennuksen siihen että jää reunat piiloon kivasti

kennokooltaan 450x300x76mm koolerin hommailin jo valmiiks

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 24.2.2011 22:00

•1.4.1977 – 14.6.1990 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos auton omamassa on vähintään 1 800 kg tai tavaratilan tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä (mitattuna silloisen LM:n päätöksen mukaisesti) tai avolavan pituus on vähintään 185 cm
•15.6.1990 – 2.5.1993 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos se täyttää 31.3.2009 saakka voimassa olleet autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot: avoimen tavaratilan pituus on vähintään 1,75 metriä

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 24.2.2011 23:03

Mitä tuo sana verovapaa tarkoottaa ku kumminki veroja joutuu maksamahan?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 24.2.2011 23:04

http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/3806264 ostakaa ny tuo pois että saan hakia tdi myllyn valmiiksi :D

Nextr
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.11.2009 12:42

ViestiKirjoittaja Nextr » 25.2.2011 16:34

En kyllä ihmettele, jos ei kaupaksi mene...

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 25.2.2011 19:57

no perustele

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 25.2.2011 20:16

No onhan tuo nyt hirvee :D

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 25.2.2011 21:23

no ei se hintakaa leimallisesta autosta ny aivan paha ole.. rottapotta.. no jos ei mee kaupan ni vedetää kesällä sikalinttaan ja ajellaan ku siltä tuntuu :D sitte vaikka heittää poijille peltoautoksi :D mut takas purkkaan..
tekniikan ajattelin ottaa 92 passatista, nekun näytti olevan suht halpoja, aluksi ainaki pitää suht vakiona mut kytkin varmaan kannattaa heti laittaa kunnollinen?
kojetaulun ajattelin kokeilla tehä ite alusta asti, et saa noi "hifitki" suunnattua :)
autosta pitäisi tulevan mustikkajukurtinvärinen, vanteet,lohko,tukivarret yms pinkiksi.

ei vastaväitteitä :)

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 26.2.2011 23:01

tai nois passatin tekniikois on vissii yleistä että jako pieles venat kieros?

Tänää lähti toi 1.6 noukalta pois, kiltisti yksin lähti :) sitte korotin keulan takas normi korkeuteen, jousina uponorin paskaputket..

sit jostain kumman syystä rupes tekemään mieli 1.8 bensa konetta tuohon, vaparina, kiertävänä ja armottomilla soundeilla..

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 27.2.2011 18:24

joo bensana tää tulee olemaan, eli 1.8i 8v kait helpoiten leimasta? 16v menee tehorajan yli ainaki ni heittämällä..
Rokkor coiloverit pistetää tulemaan saksanmaalta, paljoko akseliflippi suurinpiirtein madaltaa perää ku näillä näkymin pitäs 15cm saada alas..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 27.2.2011 19:40

Akseliflipissä madallusta saa laittamalla akselin alle palikkaa ja pidemmät u-pultit.
Ei siin ihan hirveesti tuu vielä kun pelkästään flippaa sen, eli palikkaa väliin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.2.2011 20:55

mutta 16v PL taitaa riittää tehojen sisään?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 27.2.2011 21:48

Mikäs toi pl? tuossa ny hieroin yhestä "coupe" jetasta kauppaa, siin olis 1.8 1pisteruikku, hinta ei autolla päätä huimannu 250e mut imusarjan tiiviste tai joku oli menny ku ei käyny ilman että otti kaasuläpän johdon pois.. ja helpompi ilmeisesti saada leimaan toisella koneella kun on rekisteriote siitä autosta mistä irrotettu? tai näin oon käsittäny

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 28.2.2011 9:26

PL on vähäpäästöinen 16v 1.8 mk2 GTI:stä. Epäilisin että 90hp 1.8 on Caddyssä tehokkain kone, joten ei mene PL tehojen sisään kuin mk1 Golfissa.

Toki jos pudottaa 16-20v kannen johonkin muuhun alakertaan ja männät tietty sopivat. Mitä muuta siihen nyt tarvii että olis ns. omavalmiste. Tehonmittauksen saattaa vaatia tms.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.2.2011 13:23

Caddyä on saanut 1.8 112hv tekniikalla. Tälläkin foorumilla oli jollain moinen. En vaan kuolemaksenikaan muista kenellä. Näin ollen PL sopii vallan mainiosti. Sittenhän sen voi katsastuksen jälkeen päivittää KooÄrräksi, tai vaikka vähän ylikin! Ei se katsuri sitä päällepäin huomaa. ;)

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 28.2.2011 13:32

Höpöhöpö. Caddyyn ei ole saanut 1.8 112hv konetta vaan tehokkain ollut tuo 1.8i 95hv
Viimeksi muokannut Sakke, 28.2.2011 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.2.2011 14:43

Onko se 1.8 K-Jetti Caddy sitte joku kuristettu versio!??

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 28.2.2011 14:48

Edit. Piti oikein varmistaa ja olin taas väärässä.
Se MK1 Caddy 1.8 i eli mekaanisella ruutalla on 95hv/70kw

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.2.2011 20:28

95hv? Ahhaa. No väärässähän se olin sitte minäki. Mitähän lie käytännön eroja 112hv versioon?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 28.2.2011 21:43

Mites noiden kannakkeiden laita, menee toi 1.8i 1pisteruiskumoottori suoraa ton 1.6d kannakepaikkoihin vai onko eroa? mitä vähemmän joutuis leikkimää seppää sen parempi :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.2.2011 22:05

Moottori joo, mutta 5-vaihteiselle lootalle tarvii omat kiinnikkeensä. Voipi olla hankala löytää MK1 orkkis kiinikkeet, mutta taitava mies tekee itte. ;)

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 1.3.2011 15:43

taitavasta kaukana :D eli jakopään kannake menee mut muut ei :) tohon 1.9tdi saa vissii tehä kaikki kannakkeet uudet?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 3.3.2011 20:03

Mieli muuttuu niinku kevät sää, haen ny sittenki 1.6td tekniikan 5v lootalla :D tai ilmossa luki kyllä että tdi mutta samalta näytti ku mun nykynenki kone, ompahan varaturboja sitte hyllyssä :) mut saa paperit tekniikkaan ja muuta hyvää osaa jetasta, loppuauto joko myyntiin tai sitte rakentaa joku lumiaura vapari D tekniikalla :D täysin ruostutettu koppa, snowflake vanteet alla, laikka madallettu (luulisin)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.3.2011 14:50

ei mene suoraan diisselin kannakkeet bensaan. diisselin kannakkeessa on syöttöpumpulle paikka. tai näin itse ymmärsin

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 6.3.2011 8:08

Empä olis uskonu että 1.6td kulkis noin hyvin.. eli varaosa ja tekniikanluovuttaja eilen haettu, samalla reissulla jetan isot puskurit haettu.. nyt sais tuo kevät tulla nopsaa et pääsis pihalla purkamaan

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 7.3.2011 20:50

On muutes aivan erilaiset imu ja pakosarja, turbon paikka yms tuossa jetan koneessa, 5vaihteinen loota tai vitonen on E :) mutta kyllä on potkua koneessa jestas sentään
tollasesta siis otetaan kone, koetaulu yms siitä myös saa joku ostaa ruosteisia luukkuja
Kuva

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 8.3.2011 17:14

No herranen sentään!!! en oo ikinä ymmärtäny tuota tahallaan ruostuttamista ainakaan terveen järjen puolesta.. kait se jotain kettuilua konttorin väelle on olevinaan. Mitä noissa kumien sivuissa oikeen on ?!? O.o

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 8.3.2011 20:02

jaa olit sitte tällä kuortaneella jääradalle.commis! Katoin että ihan ku olis vähä pientä kukkaa jetsonis :) Itte olin audi 80 q:lla kokeilemas rataa, ja emäntä ja koira (englannin bulldoggi )pyöri sillä aikaa varikolla..

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 8.3.2011 20:51

Huomasin nettiautossa ja katellin itekki tuota samaa ruoste-Jetsonia tekniikanluovuttajaks, ku oli aika halpa hinnaltaan.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 9.3.2011 21:47

keltasta sprayta, joo olit sillä vihreellä farkulla? JiiAaa sillä vihreellä? mieli teki itelläki radalle mut piti ni aikaseen lähtee pois ettei sit viittiny ees katsastaa, olis vaan pitäny, olis voinu pokaalia herua :) ei ollu tarrakilvissä ees virtaa kuortaneelle asti :) mut voi oli kyllä hyvä ostos toi jetta, tarkotus olis toukokuun alus koittaa sillä kauhajoen kiihdytysillas ja sitte laittaa purkutuomiolle.. toi konehuone ainaki täyttää paljo tiiviimmältä mitä caddyn mutta tulipellistä tuulihakaan on pitempi jetassa..
Mistä tossa td:ssä kiekkamittari ottaa signaalin?
tässä vielä pari kuvaa jetasta:
Kuva
Kuva

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 10.3.2011 21:18

Tulipas tänää purettua vanhasta koneesta pakosarja ja imusarja pois, turbo tuossa jetassa on tuplasti suurempi ku toi mikä caddyssa oli :) sit hioin parista vanteesta kanttariosumat pois, pitäs ne koittaa maalata joku päivä, sit tuli myös todettua ettei tarvikaa lyhentää lavaa ku noi jetan puskurit laittaa, pitäs vaa jotenki tehä huomaamattomaksi se jatkopala.. pakkelilla vaan saumat?

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 11.3.2011 11:35

kyllä vihreällä avantilla joo.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 11.3.2011 18:53

Koitin tänää etupuskuria ja ohan se sentin liian kapia.. jää kulmiin sellaset typerät raot sekä kiskojen kohtii tottakai, mut levikkeen kanssa istuu suht hienosti..

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 12.3.2011 17:28

Pinnavanteet tähän? 7x15" et 31 kultaset.. toki noihin ny menee melkee tonni kierrokseen rahaa

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 19.3.2011 8:52

tänään pitäs kerätä inspiraatio ja tehä etupuskurille kiinnikepultit jotka jää näkyville maalauksen jälkeen ku ei noilla kiskoilla saanu tarpeeks koriin kiinni.. sit ruveta hiomaan korin pahimpia paikkoja, tavote et pohjamaaleis toukokuus

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 19.3.2011 19:42

Mites toi oletettavasti 1.6td motti menee caddyn vakiokannakkeisiin, ei mitenkään jos toi 1.6 on :) on nimittäin niin erilaiset kannakkeet tossa motissa, mistä sen tietää et onko se edes 1.6td?

tänää hioin apparin etukaaren, ruiskin ruostemaalit ja paklasin, saman homman ilman pakkelia tein toiselle lavan reunalle, pakkelia se vaatii, reuna tosin tulee luultavasti jostain turkkipellistä joten ei sen suora tarvi alta ollakkaa

etupuskurille tein "kiinnikkeet" kun ei kiskoilla menny tarpeeks lähelle koria, messinkiset huonekaluruuvit ja jää näkyville maalauksen jälkeen...

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 19.3.2011 22:26

joudut vaihtaan caddyn omat korvakot 1.6TD koneeseen, samalla tulee vaihdetuksi jakoremmikin

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 20.3.2011 9:28

Totta, näytti vaan se jakopään suoja niin erilaiselta ettei sinne menis mut kaippa se menee :) mites loodan pää? ku jetassa lähtee kannake taaksepäin ja caddys on siinä akun alla.. meneekö 4v kannake? näytti pikasesti katottuna menevän..

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 20.3.2011 19:56

se ei mene solveltamatta. hitsaus hommiksi menee

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 21.3.2011 6:55

joojoo, mites se loodan takakannake? ja koneen etukannake joka menee startin juuresta etupalkkiin..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.3.2011 7:13

pellikalla taitaa olla myynnissä viisvaihteisen laatikon kannake. etukannake taitaa mennä caddystä.
jakopään puoleiseen kannakkeeseen muistaakseni tuli pumppu kiinni eli joutuu soveltamaan aika paljon

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 22.3.2011 6:54

joo kattelin ton vanhan koneen jakopään kannaketta ja samassa palassa on pumppu kiinni, en saa siitä edes sitä hihnapyörää irti :D katoin lootaani ja mietin mielessäni sitä pellikan kannatinta enkä keksiny miten se sinne menee :D

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 23.3.2011 20:17

Tänää ruuvaalin vanhasta koneesta kannattimet oottamaan uutta, vois niitä vähä jollai teräsharjalla putsaalla, sitte hioon paklaamani etulokasuojan (appari) ja ruiskiin siihen ruosteenestopohjamaalit, ne sais toki hiooda vielä kertaalleen ennen kunnon pohjaa, konehuoneesta irrottelin kaikki johdot, sinne jäi vaan vaijerit ja jarrutehostin + pääsylkky, saa paremmin puunattua ku ei oo johtoja tiellä..
kannattaasko ottaa johtosarjakki tuosta jetasta? nyt olis kätevä ottaa kaikki siitä ku pitää ns tyhjältä pöydältä lähtiä kuitenki.. meneekös nuo vaihdevivustot jetasta kuinka kivuttomasti, caddyn omat on nii väljät ja hitsaaltu ettei niillä tee mitää


mistäs tuota lähtis mettästää savulasisia tai tummia takavaloja?

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 24.3.2011 14:42

Vedä itte sopivan tumma lakka päälle. Saksasta niitä saa, maksaa vaan sen verran et helpommalla/halvemmalla tummentaa itte. Ite jätin pakkivalon kokonaan tummentamatta. On jotenkin siistimmän näkönen...

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 24.3.2011 20:48

joo no tossa oli orkkikset tummennettu, ei näkyny mitää läpi.. taidan vetää kokonaan punaset


Onko mahdoton ajatus jos tankkauspisteen siirtää lavan pohjaan? että tuon kyljen luukun vetäs umpeen..

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 27.3.2011 19:52

meneekö toi jetan kojetaulu caddyyn heittämällä vai vähemmän heittämällä? caddyn oma lämmityslaite ei varmaa mahu?
luovuin tänää ajatuksesta laittaa noi lasikuitu kaaret ja revin noi mädät etulokarit irti, eli uutta lokaria tilaukseen ja taakse uudet vakiokaaret ku toisesta oli vähä puhki helman kohilta.. hioin noi lokarin kiinnityskohdat ja ruiskin ruosteenestomaalia päälle.. jos se ny mitää auttaa..
oli muutes hankala löytää kiinnityspulttia ku oli yli sentti massaa päällä :D


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa