Burperry caddy
Valvoja: ffp jäsenet
Burperry caddy
Eilen pääsi tallin lämpöön caddy, tällä hetkellä 1.6D johon pistetty turbon imu,pakosarja ja tottakai turbo, rekisteriotteessa vapari diesel joka olis tarkotus palauttaakin toimintaan eli turbohilut pois ennenku hajottaa liian helpolla paineen nostolla.
suurin syy projektiin oli vaihdelaatikon rikkoutuminen, tai vaihteet ei pysy päällä ja pakkia ei oo ollenkaan, 5v loota pitäs saada tilalle, samalla ku koko koneen nostaa keulilta pois niin tekee perushuollon moottorille, kansi on tehty n. 5tkm sitten, takas vapariksi siis.
sisustaan pitäs tehä oikeestaan kaikki paitsi koetaulu uusiksi, mittaristo on romuna, penkit on ku rotan syömät, lattimatto on ku mikäki reikäleipä, penkit varmaan otan nykysestä käyttis rottispolosta (jos sopii suoraan), lattiamatto tehää itte jos ei sitte jotain ykkös golfin matttoa löydä, jotain kevyttä hifiäki olis tarkotus rakentaa, hanskalokeroon 7" subi, laajakaista elementit koetaulun kulmiin, mideille tein kotelon vaihdekepin eteen, oviverhoilut teen varmaan ite vanerista reiättömiksi,soittimen pistän nykysen tuhkakupin tilalle ja nykysen soittimen tilalle jotai tuning mittareita :) ratti pitäs saada vähä pienempi nahkainen.
ulkokuori pitäs käydä läpi täysin, korjailla ruosteet, tehdä pohjat kunnolla, entinen omistaja maalannu auton fiatin konemaalilla, tekemättä pohjia... joten hommaa on että saadaan siloseksi, väriksi olen ajatellu montaa vaihtoehtoa, tummansininen metalliväri (koska alkuperäinen väri ollu ja konehuone olis jo kohtuu samaa sävyä), satiininmustaa, mattaoranssia mustilla pilareilla ja katolla. isot peilit saa väistyä joko pilteman pikkupeilien eestä tai sitte lokasuojiin pyöreät peilit, ovet kahvattomiksi, lavalle tasainen kate pienellä takalipalla, alusta niin alas ku saa, pyörät 9x15" peltivanteet n. 13et:llä, isolla etupuskurilla, single pyöreillä valoilla merkittömällä maskilla, kirkas punaisilla takavaloilla ja jotain tällästä, rojektin alkamisajankohta helmi-maaliskuussa kun saa käyttiksen ensi ajokuntoon tallilta
sitte pari kuvaa lähtökohdasta:
kuten kuvasta näkyy ni etukaaria pitäs saada ainaki pari senttiä leveemmälle, takaa ei tarvi tehä mitään, uudet etulokarit pitää ainaki hommata ja taakse uudet kaaret mutta mitkä?
näillä suunnitelmilla mennää, mahdollisimman pienellä budjetilla, tavotteena että ens talvena auto on jo täysin ajossa (mieluiten jo kesällä että saa saunakärryä vedettyä)
suurin syy projektiin oli vaihdelaatikon rikkoutuminen, tai vaihteet ei pysy päällä ja pakkia ei oo ollenkaan, 5v loota pitäs saada tilalle, samalla ku koko koneen nostaa keulilta pois niin tekee perushuollon moottorille, kansi on tehty n. 5tkm sitten, takas vapariksi siis.
sisustaan pitäs tehä oikeestaan kaikki paitsi koetaulu uusiksi, mittaristo on romuna, penkit on ku rotan syömät, lattimatto on ku mikäki reikäleipä, penkit varmaan otan nykysestä käyttis rottispolosta (jos sopii suoraan), lattiamatto tehää itte jos ei sitte jotain ykkös golfin matttoa löydä, jotain kevyttä hifiäki olis tarkotus rakentaa, hanskalokeroon 7" subi, laajakaista elementit koetaulun kulmiin, mideille tein kotelon vaihdekepin eteen, oviverhoilut teen varmaan ite vanerista reiättömiksi,soittimen pistän nykysen tuhkakupin tilalle ja nykysen soittimen tilalle jotai tuning mittareita :) ratti pitäs saada vähä pienempi nahkainen.
ulkokuori pitäs käydä läpi täysin, korjailla ruosteet, tehdä pohjat kunnolla, entinen omistaja maalannu auton fiatin konemaalilla, tekemättä pohjia... joten hommaa on että saadaan siloseksi, väriksi olen ajatellu montaa vaihtoehtoa, tummansininen metalliväri (koska alkuperäinen väri ollu ja konehuone olis jo kohtuu samaa sävyä), satiininmustaa, mattaoranssia mustilla pilareilla ja katolla. isot peilit saa väistyä joko pilteman pikkupeilien eestä tai sitte lokasuojiin pyöreät peilit, ovet kahvattomiksi, lavalle tasainen kate pienellä takalipalla, alusta niin alas ku saa, pyörät 9x15" peltivanteet n. 13et:llä, isolla etupuskurilla, single pyöreillä valoilla merkittömällä maskilla, kirkas punaisilla takavaloilla ja jotain tällästä, rojektin alkamisajankohta helmi-maaliskuussa kun saa käyttiksen ensi ajokuntoon tallilta
sitte pari kuvaa lähtökohdasta:
kuten kuvasta näkyy ni etukaaria pitäs saada ainaki pari senttiä leveemmälle, takaa ei tarvi tehä mitään, uudet etulokarit pitää ainaki hommata ja taakse uudet kaaret mutta mitkä?
näillä suunnitelmilla mennää, mahdollisimman pienellä budjetilla, tavotteena että ens talvena auto on jo täysin ajossa (mieluiten jo kesällä että saa saunakärryä vedettyä)
Viimeksi muokannut torre, 23.2.2011 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla olis tuol tallilla ylimääränen 5v loota mk2 1.8 gti mut en osaa sanoa käykö se tuon koneen peräänO.o en oo noita mk1 pohjalle tehtyjä tullu tutkineeksi tai 1.6 eroja 1.8 verraten.
Kaariksi voisin ehkä suositelle mk4 golffin kaaria joista hitsailee sopivat ulokkeet.. pyöristävät autoa aika reippaasti mutta se on ihan omasta silmästä kiinni:) myöskin mk2 golffin kaaret on toinen vaihtis.
Ihan lisäyksenä suosittelisin lisäämään tuohon lavalle suht paksun kromatun valoraudan kuten isoissa ameriikan maastureissa. näistä taakse lähtevistä tuennoista voisi sitten lavan reunoille vetää matalan kaiteen johon voi esim tavara liinat sitoa kiinni. Myöskin lisännee turvallisuutta hyvin tehtynä kaatuma kehikkona ohjaamolle.
Vuonna 01 muistaakseni gti magacinessa oli joku lykännyt 1 desin mittakupeista, ladan pyöreistä takavaloista ja auton omista takavaloista aika perkuleen tyylikkäät takalamput!!
Jos on käypänen niin mk2 golffin ovet noidan tilalle niin saat siitä peilin paikat ja kakkikseen on vaikka mitä myynnissä^^ Jos ei mene suoraan paikalleen niin joku alareunasta enemmän mädempi ovi ja siitä vaan karmia irti ja caddyn alkuperäisen oven kanssa naittaa yhteen. Lisäksi oviin Audi A4 tai 80 (luultavasti helpommin saatavilla) oven kahvat niin jopas tuli siistimmän näkönen vekotin.. Jos haluaa hifistellä niin lykkäset mk2 kojelaudan, lämppärin ja jonkun lasi kattoluukun vielä paikalleen niin avot ku on siisti!! Taikka mk3-4 kojelauta;)
Caddy ja kaikki tuon ajan vw näyttää minusta aika veneiltä jotenka jos haluaa niin lyö pellistä tai lasikuidusta korisarjan joka leventäisi tuota alapuolta autosta jotta ei veneen pohja tule mieleen.
Pientä hifistelyä kun tuo kone on kerta pois keulilta niin siivoat kone huoneen, vedät uudet värit sinnekkin, putsaat koneen tip top, poistat tuon kura kaukalon sekä siirrät valmiste numeron esim iskarin tolppaan tai muuhun sopivaan paikkaan. Siivoaa konehuoneesta kaiken ylimääräsen piuha helvetin yms pois. Pissapojan säiliönkin voisi naputellaMetallista, johonka pleksi kylkeen josta näkee aineen määrän tai muovi hitsata alkuperäistä hiukan pienemmäksi (eikös tässäkin ollut tuo 93litraa?)
Lisäksi vois vaihtaa uudemman golffin pyyhkijät jos vaan käyvät kiinni. Sekä lätkästä lavan pohjaksi alumiini levyn
Tuossa nyt muutama idea mitä itselle tuli mieleen tuon kulkimen suhteen, jotka eivät maksa miljoonia ja voi melko pitkälle itse tehdä^^ hieno projekti ja ainakin hyvin suunniteltu joka on puoliksi tehty! Tsemppiä! btw itseltä löytyy noita mk2 ja mk4 osia joitakin jos on tarvis! ..
Kaariksi voisin ehkä suositelle mk4 golffin kaaria joista hitsailee sopivat ulokkeet.. pyöristävät autoa aika reippaasti mutta se on ihan omasta silmästä kiinni:) myöskin mk2 golffin kaaret on toinen vaihtis.
Ihan lisäyksenä suosittelisin lisäämään tuohon lavalle suht paksun kromatun valoraudan kuten isoissa ameriikan maastureissa. näistä taakse lähtevistä tuennoista voisi sitten lavan reunoille vetää matalan kaiteen johon voi esim tavara liinat sitoa kiinni. Myöskin lisännee turvallisuutta hyvin tehtynä kaatuma kehikkona ohjaamolle.
Vuonna 01 muistaakseni gti magacinessa oli joku lykännyt 1 desin mittakupeista, ladan pyöreistä takavaloista ja auton omista takavaloista aika perkuleen tyylikkäät takalamput!!
Jos on käypänen niin mk2 golffin ovet noidan tilalle niin saat siitä peilin paikat ja kakkikseen on vaikka mitä myynnissä^^ Jos ei mene suoraan paikalleen niin joku alareunasta enemmän mädempi ovi ja siitä vaan karmia irti ja caddyn alkuperäisen oven kanssa naittaa yhteen. Lisäksi oviin Audi A4 tai 80 (luultavasti helpommin saatavilla) oven kahvat niin jopas tuli siistimmän näkönen vekotin.. Jos haluaa hifistellä niin lykkäset mk2 kojelaudan, lämppärin ja jonkun lasi kattoluukun vielä paikalleen niin avot ku on siisti!! Taikka mk3-4 kojelauta;)
Caddy ja kaikki tuon ajan vw näyttää minusta aika veneiltä jotenka jos haluaa niin lyö pellistä tai lasikuidusta korisarjan joka leventäisi tuota alapuolta autosta jotta ei veneen pohja tule mieleen.
Pientä hifistelyä kun tuo kone on kerta pois keulilta niin siivoat kone huoneen, vedät uudet värit sinnekkin, putsaat koneen tip top, poistat tuon kura kaukalon sekä siirrät valmiste numeron esim iskarin tolppaan tai muuhun sopivaan paikkaan. Siivoaa konehuoneesta kaiken ylimääräsen piuha helvetin yms pois. Pissapojan säiliönkin voisi naputellaMetallista, johonka pleksi kylkeen josta näkee aineen määrän tai muovi hitsata alkuperäistä hiukan pienemmäksi (eikös tässäkin ollut tuo 93litraa?)
Lisäksi vois vaihtaa uudemman golffin pyyhkijät jos vaan käyvät kiinni. Sekä lätkästä lavan pohjaksi alumiini levyn
Tuossa nyt muutama idea mitä itselle tuli mieleen tuon kulkimen suhteen, jotka eivät maksa miljoonia ja voi melko pitkälle itse tehdä^^ hieno projekti ja ainakin hyvin suunniteltu joka on puoliksi tehty! Tsemppiä! btw itseltä löytyy noita mk2 ja mk4 osia joitakin jos on tarvis! ..
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Caddy ja kaikki tuon ajan vw näyttää minusta aika veneiltä jotenka jos haluaa niin lyö pellistä tai lasikuidusta korisarjan joka leventäisi tuota alapuolta autosta jotta ei veneen pohja tule mieleen.
Mutta sehän on ainoa oikea muoto. Hirvittää nuo kaikenmaailman ponttoonit. Vähän eri asia sitten jos vaikka pellistä väsää hienoista levennystä alaosaan.
Joku tän tyylinen on minun makuun.
http://www.matey-matey.com/gallery_silver_mk1.jpg
Omistaja tehköön autolleen mitä tykkää.
http://www.matey-matey.com/gallery_silver_mk1.jpg
Omistaja tehköön autolleen mitä tykkää.
En sanonutkaan että nyt tää näin vaan heitin ilmaan ideoita jos tuon tyylisuunnan laitetta haluaisi rakentaa mahdollisella agressiivisemmalla ulkonäöllä. Kaikilla on oma maku ja tyyli.
Alazurran linkki oli kieltämättä aika siisti peli ilman liikaa rakentelua, mutta jätti hiukan onton olon omalle kohdalle:S
Mitä teetkin tuolle(kunhan et romikselle vie) on varmasti seuraamisen arvoista^^ Toivotan onnea projektille^^
Alazurran linkki oli kieltämättä aika siisti peli ilman liikaa rakentelua, mutta jätti hiukan onton olon omalle kohdalle:S
Mitä teetkin tuolle(kunhan et romikselle vie) on varmasti seuraamisen arvoista^^ Toivotan onnea projektille^^
joo tää on varmaan ensimmäinen projekti jonka ajattelin viedä loppuun asti :D
pikkupuskurista mulle on moni muuki toitottanu, mutta jotenki omaan silmään enemmän iskee isopuskuri tai joku yksinkertanen lasikuitupuskin.. peittäisi ruttuisen etuhiekkapellin jota en viitsi vaihtaa :)
ja tiputtaisi keulaa himpun verran alemmaksi..
etucoileiksi suunnittelin noita vmaxeja vai olisko edullisempia, kun ajettavuutta ei niinkään haeta?
omasta mielestä noita german look caddyja on suomessa ihan tarpeeksi, no on toki isopuskurisiakin mutta niin, omaa silmää miellyttämään..
lavaratkaisuun toinen vaihtoehto olis takalaita verkko tai sitte metalliketjusta ite tehä "verkko", lavan lattialle parketti tai joku muu vastaava :)
katotaa katotaa, pohjia pääsee vasta hinkkaamaa ku voi auton työntää pihalle tallista ja tarkenee, siihen asti tehää sisustaa, konehuonetta ja ruostevaurioita..
käyttiksen rakennus on kääntymäs loppusuoralle ni pääsee pikkuhiljaa tän kimppuun...
käyttiksen hifi ja sisustaprojektia: http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/fo ... .php?16952
pikkupuskurista mulle on moni muuki toitottanu, mutta jotenki omaan silmään enemmän iskee isopuskuri tai joku yksinkertanen lasikuitupuskin.. peittäisi ruttuisen etuhiekkapellin jota en viitsi vaihtaa :)
ja tiputtaisi keulaa himpun verran alemmaksi..
etucoileiksi suunnittelin noita vmaxeja vai olisko edullisempia, kun ajettavuutta ei niinkään haeta?
omasta mielestä noita german look caddyja on suomessa ihan tarpeeksi, no on toki isopuskurisiakin mutta niin, omaa silmää miellyttämään..
lavaratkaisuun toinen vaihtoehto olis takalaita verkko tai sitte metalliketjusta ite tehä "verkko", lavan lattialle parketti tai joku muu vastaava :)
katotaa katotaa, pohjia pääsee vasta hinkkaamaa ku voi auton työntää pihalle tallista ja tarkenee, siihen asti tehää sisustaa, konehuonetta ja ruostevaurioita..
käyttiksen rakennus on kääntymäs loppusuoralle ni pääsee pikkuhiljaa tän kimppuun...
käyttiksen hifi ja sisustaprojektia: http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/fo ... .php?16952
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... h:1&itbs=1
Tuo on omasta mielestä hienosti tehty isoilla puskureilla. Jos sitä itsekkin kesäksi sais oman ikuisuus projektin valmiiksi.
Tuo on omasta mielestä hienosti tehty isoilla puskureilla. Jos sitä itsekkin kesäksi sais oman ikuisuus projektin valmiiksi.
toi oli kyllä aika namu, jos ei peilejä kato :)
http://tuningzone.pl/img/646/64623965_2.jpg tommosta etupuskuria mietiskelin, ku tuola puolas nuo ei maksa juuri mitää, toiki toki on ykkösgolffin jonku yyber leveen bodykitin osa, mut jos pulleet etukaaret tulee ni sopis sen puolesta..
takapuskuriki tekis mieli laittaa mutta minkähän sinne leipoos, koukku tulee jäämään käyttöön että sille pitäs uhrata reikää..
http://tuningzone.pl/img/646/64623965_2.jpg tommosta etupuskuria mietiskelin, ku tuola puolas nuo ei maksa juuri mitää, toiki toki on ykkösgolffin jonku yyber leveen bodykitin osa, mut jos pulleet etukaaret tulee ni sopis sen puolesta..
takapuskuriki tekis mieli laittaa mutta minkähän sinne leipoos, koukku tulee jäämään käyttöön että sille pitäs uhrata reikää..
Purkureita saa ja yleensä pitääkin muokata jotenka tuo leveys ei ole ongelma. Minusta aika Hyökkäävän näkönen puskin^^ Harvemmin nähnytkään tuon muotoista.
Taka luukun ketjut on hieno idea mutta miinus puolena hirveä kilinä ja kolina kun ketjut hakkaavat toisiinsa:S etsisin ennemmin tuollaisen aidon näköisen muovi ketjun ajamaan saman asian. Parketti yms puu voipi olla hiukan kehno tuossa paikassa.. Alu levy, pleksi muovi yms voisi olla käytännöllisempi jos joka päiväistä käyttö peliä tekee.
Taakse puskuriksi 3 reikäinen jossa keskellä diffusori? edes jotain aerodynaamisuutta tuohon laatikkoon:D diffussoriin pieni kolo josta irrotettavan koukun tappi ulos? itselle tulossa tuolla tavalla kunhan nyt muun auton saa valmiiksi
Taka luukun ketjut on hieno idea mutta miinus puolena hirveä kilinä ja kolina kun ketjut hakkaavat toisiinsa:S etsisin ennemmin tuollaisen aidon näköisen muovi ketjun ajamaan saman asian. Parketti yms puu voipi olla hiukan kehno tuossa paikassa.. Alu levy, pleksi muovi yms voisi olla käytännöllisempi jos joka päiväistä käyttö peliä tekee.
Taakse puskuriksi 3 reikäinen jossa keskellä diffusori? edes jotain aerodynaamisuutta tuohon laatikkoon:D diffussoriin pieni kolo josta irrotettavan koukun tappi ulos? itselle tulossa tuolla tavalla kunhan nyt muun auton saa valmiiksi
koukku on kiinteä joten irrotettavaa tappia ei ole.. tuo puskuri olis leveydeltään varmaan aivan passeli, toki vois kattella golf2 tuning puskureita ku taitaa olla hieman leveämpi auto..
takaluukun ketjut ei kilise ku ne hitsaa joka risteyskohdassa yhteen, ja eipä se kilinä mitään olis tuossa melukaapissa :)
kattelin tota yhtä caddya että kylläpä istuu nätisti toi takapuskuri, no siinä ei ookaa tota suomen vaatimaa lavan pidennysosaa, harvassa puskurissa on niin pitkälle tota sivureunaa että yltäis kaarelle asti, aerodynaamisuutta tuskin tarvitaan noilla tehoilla ja 100km/h huippunopeudella :)
takaluukun ketjut ei kilise ku ne hitsaa joka risteyskohdassa yhteen, ja eipä se kilinä mitään olis tuossa melukaapissa :)
kattelin tota yhtä caddya että kylläpä istuu nätisti toi takapuskuri, no siinä ei ookaa tota suomen vaatimaa lavan pidennysosaa, harvassa puskurissa on niin pitkälle tota sivureunaa että yltäis kaarelle asti, aerodynaamisuutta tuskin tarvitaan noilla tehoilla ja 100km/h huippunopeudella :)
hain tänää 2kpl starletin kuitukaaria sovitukseen, matkasta tuli kuitenki pitkä:
kankkusen jalat ja omat jädet yhdistettynä uskomattoman vakaaseen autoon :)
ihan siististi passas kaaret, paitsi pokkauksen kohalta, en tiä mitä siihen koloon keksii..
Kuvassa kaari ei oo millää kiinni
inspiraatio iski ja rupesin purkimahan:
kyllä se siitä pikkuhiljaa
kankkusen jalat ja omat jädet yhdistettynä uskomattoman vakaaseen autoon :)
ihan siististi passas kaaret, paitsi pokkauksen kohalta, en tiä mitä siihen koloon keksii..
Kuvassa kaari ei oo millää kiinni
inspiraatio iski ja rupesin purkimahan:
kyllä se siitä pikkuhiljaa
tuossa kuvassa penkin alata näkyvän kiskon päässä siis 6mm kuusiokolopultti, toisessa päässä 10mm "kupumutteri". ne vaan pois ja penkki taakse niin pitäis lähteä.
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Je ... 7752021010
tuosta kuvasta selviää miltä penkin kiskot kokonaisuudessaan näyttää.
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Je ... 1546521234
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Je ... 7752021010
tuosta kuvasta selviää miltä penkin kiskot kokonaisuudessaan näyttää.
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Je ... 1546521234
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
http://i147.photobucket.com/albums/r311/poorscheg60/SatFeb13092202CST2010.jpg
Rakentelutyylistä vielä, tossa on aika kiva kädi.
Rakentelutyylistä vielä, tossa on aika kiva kädi.
nyt olis penkit irti, aluksi kattelin et ei oo ees mätä :D sitte ku otin kynnyskankaan pois ni jahas.. joku ilta vois paukutella bitumit pois ja todeta että ilman kunnon hitsiä oon kusessa :D alkuperänen kumilattiamatto oli niin mones palas että pistän roskakoriiin, seuraavaksi vois irrotella koetaulun,ratin yms..
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000102.JPG
Näkyikö vastaavaa kun omassa projektissa, tuo bitumien poisto on helppoa. 6 keppanaa, aski tupakki, kuumailmapuhallin, lasta, veitsi ja pari tuntia aikaa.
Näkyikö vastaavaa kun omassa projektissa, tuo bitumien poisto on helppoa. 6 keppanaa, aski tupakki, kuumailmapuhallin, lasta, veitsi ja pari tuntia aikaa.
Perus morakin, lista sorkkarauta ja pyörö teräsharja sekä taltta+vasara myös ihan hyvät työkalut tuohon massanpoistoon, vaikka ei olis pakkastakaan.. siis jos ei ole järkeä itselle hankkia moisia paineilma työkaluja.
Lamppu öljy myöskin pehmitti/liotti massaa, jos se oli samaa mitä tuolla pas** kaukalossa konehuoneen puolella löytyy.
Lamppu öljy myöskin pehmitti/liotti massaa, jos se oli samaa mitä tuolla pas** kaukalossa konehuoneen puolella löytyy.
Lapuan lasikuidusta 19e kpl, lautamäki motorsportilla tais olla 22e kpl..
Tänään koitin purkaa imusarjaa mutta 2pulttia niin sorvattu ettei lähe, sitte koitettii ruveta purkamaan syöttöpumppua, ilmeisesti pitää jakohihna ottaa pois paikoiltaan? ja irrotella se hihnapyörä pumpun kohalta? no se ei lähteny pirullakaa, pitää varmaa hakee uudet ulosvetäjät ku noi vaan luisti :D
Tänään koitin purkaa imusarjaa mutta 2pulttia niin sorvattu ettei lähe, sitte koitettii ruveta purkamaan syöttöpumppua, ilmeisesti pitää jakohihna ottaa pois paikoiltaan? ja irrotella se hihnapyörä pumpun kohalta? no se ei lähteny pirullakaa, pitää varmaa hakee uudet ulosvetäjät ku noi vaan luisti :D
http://avk.fi/sivut/detail.asp?id=158053&lang=fi
http://avk.fi/sivut/detail.asp?id=157812&lang=fi
http://avk.fi/sivut/detail.asp?id=155092&lang=fi noista joku 400e tarjoaa ni voi saada osina myymällä vähä omia takasi
http://avk.fi/sivut/detail.asp?id=157812&lang=fi
http://avk.fi/sivut/detail.asp?id=155092&lang=fi noista joku 400e tarjoaa ni voi saada osina myymällä vähä omia takasi
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3725897
tota vois tänää käydä vilkasemas jos siitä olis tekniikanluovuttajaksi
tota vois tänää käydä vilkasemas jos siitä olis tekniikanluovuttajaksi
Mitä ootte mieltä, vanha taksi, mittarissa n. 700tkm, kesken ajosta levinnyt, ilmeisesti jako hypännyt hampaalla ja lyönyt venttiiliin, 20tkm ajettu kansi mukaan, talven ajetut nastat alla, 300euroon siis toi koko läjä, mitä kustannusarviota jos ton pistääs caddyyn, siitä toisesta kannesta sama homma, oli joku kammen pultti katkennut ja lyönyt jaon vituiksi :)
mmh vaikuttais minusta hiukan huonolta alotukselta. Tosin hinta ei ole kyllä pahimmasta päästä. Joutunee noilla km määrillä jo porauttamaan ja menis männät vaihtoon yms kivaa tai vähemmän koneistusta jos tuosta haluaisi uudehkon. 700tkm on jo aika paljon minusta diisselillekkinO.o oisko noita parempiakin moottori aihioita? esim avk kulkineita tai valko ky tekniikka paketteja? Yksityisilläkin tuppaa joskus olemaan ihan hyviä laitteita jotka menneet vaan mettahallituksen puolelle kahville. Semmoisia joissa ei tarvisi konetta muuta kuin heittää keulille. Korissahan tuossa taisi olla aika paljon vielä tekemistä? riippuu mistä tykkää ja mitä tuosta meinaa.
olishan noita aihioita ja eikä tietoa onko tolla koneella ajettu tota määrää vai vaihdettu kertaalleen kun ei omistajakaa tienny.. käyn sitä ny joku päivä vilkasemas ja mietin pari kertaa ku ei mikää kiire koneella ole.. uus turbo oli vaihdettu 10tkm ennen ku oli kilahtanu..
polo päivittyi vähäsen, vakioputki lähti viikon aikana 4krt pakosarjasta irti joten meni hermo ja tein tollasen nopeen ja helpon ratkasun, eikä oo ees kovin kovat äänet, naurettavan näkönen tosin.. raktori sai väistyä tynnyrin tieltä
polo päivittyi vähäsen, vakioputki lähti viikon aikana 4krt pakosarjasta irti joten meni hermo ja tein tollasen nopeen ja helpon ratkasun, eikä oo ees kovin kovat äänet, naurettavan näkönen tosin.. raktori sai väistyä tynnyrin tieltä
................. O.OWTF!?!?.... okei no ensimmäistä kertaa mä nään tuommosen pakoputki asennuksen!! Muuten hyvä mutta ei täytä tieliikenne sääntöjä: pakoputki tulee olla asennettu niin ettei pakokaasuja ohjata auton oikealle puolelle tai kaasut ohjataan 15 asteen kulmassa maata kohden... pilkun nus*** intaa trafilta..-.- toi on kyl jo niin törkeen näkönen et se on jo hieno!!<3 pitäis kattoa jos omasta hajoilee putkisto et jos tekis samanlaisen ja veis leimallekkin tuolla tyylillä.. tosin taisi siellä olla että pakokaasut tulee ohjata pois auton takapäästä eikä niitä saa muokata niin että ne eroavat siitä millaisia putkistoja kyseiseen automalliin oli tehtaan puolesta valmistettu... lisää pilkun viilausta ala trafi....-.-
Muuten hyvä mutta ei täytä tieliikenne sääntöjä: pakoputki tulee olla asennettu niin ettei pakokaasuja ohjata auton oikealle puolelle tai kaasut ohjataan 15 asteen kulmassa maata kohden..
Ei ole enään muutamaan vuoteen ollut noin. Saa osoittaa oikealle ja saa puhaltaa suoraan.
Vanhoja sääntöjä muistelevat inssit voivat noin valittaa, mutta Trafista on varmistettu ettei näin enään ole.
Tosin tuo putken tuleminen eturenkaan etupuolelta ei taida olla ihan pykälien mukainen. Tästä en kyllä mene takuuseen että onko tuollakaan väliä.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
inspiraatio keräilly itteensä takasi, tänää laikkasin vakiokaaret pois ja mallailin pelliruuvien kans kaaria paikalleen (ku sais vaa ne samoille kodille molemmin puolin) no kutakuinki paikkansa löysivät, sitte pitäs siistiä leikkausjälki, lätkiä ruosteenesto ainetta ja laittaa reunaan sellaane kummi, olisko ideaa et lasikuidulla lokasuojan ja tuon kaarilevikkeet väli?
Koetaulun irrotin ja ihmettelin oikee kuinka helposti se onki vaan kiinni :)
seuraavaksi ku sais inspiraation bitumien poistamiseen ku seki on vielä tekemättä ni sais ruveta jo suunnittelemaa hitsausta.. vakio penkkien "kiskot" leikkaan ainaki pois ja tilalle tulee sitte jokku muut penkit, jetan isot puskurit käyn täs joku viikonloppu hakemassa ja jotkut helmat pitäs kans löytää, mutta missä autossa on 195cm pitkät helmat?
Koetaulun irrotin ja ihmettelin oikee kuinka helposti se onki vaan kiinni :)
seuraavaksi ku sais inspiraation bitumien poistamiseen ku seki on vielä tekemättä ni sais ruveta jo suunnittelemaa hitsausta.. vakio penkkien "kiskot" leikkaan ainaki pois ja tilalle tulee sitte jokku muut penkit, jetan isot puskurit käyn täs joku viikonloppu hakemassa ja jotkut helmat pitäs kans löytää, mutta missä autossa on 195cm pitkät helmat?
Konetta ruvettii tänää purkimaan irti, mutta eihän nuo vetarit lähde pirullakaa sisäpäästä joten ajateltihin että jos ottaas altapäin koneen, sitte loppuki inspiraatio :)
Kattelin että ompaha komiat tukivarret vaihdettu, päiväyski näkyy olevan 20.1.1984 :)
kävin tilaamas puskurikiskot taakse että saa jetsonin puskimen ainaki sivuilta istumaan kuin orkkis :)
Onko se ny varma vai epävarma että nykyää sais olla lyhkäsee lava? mieli tekis lyhentää mutta mitäs sitte jos mitataan? ja saako tuon 1.9tdi myllyn kilpien väliin isommalla ku vakio coolerilla?
Kattelin että ompaha komiat tukivarret vaihdettu, päiväyski näkyy olevan 20.1.1984 :)
kävin tilaamas puskurikiskot taakse että saa jetsonin puskimen ainaki sivuilta istumaan kuin orkkis :)
Onko se ny varma vai epävarma että nykyää sais olla lyhkäsee lava? mieli tekis lyhentää mutta mitäs sitte jos mitataan? ja saako tuon 1.9tdi myllyn kilpien väliin isommalla ku vakio coolerilla?
Lavan jos pätkäset niin tietääkseni riittää muutos katsastus, auton vaaitus ja mittojen muutos rekkariin. Edellytyksenä ettei korin kantavat rakenteet heikkene tai häviä prosessissa sekä että se on yhtä turvallinen.. suosittelen ottamaan yhteyttä valmistajaan.. tästä lausunto ja sitten konttorilta/trafilta kysyä asiasta.´Kyllä pakana jumala asian tietää sanoa.
Itse otin vetarit vetarin pääty mutterit ja alapallonivelen irti niin sai vetarit vapaaksi. Kannattaa kokeilla esin puhdistaa nuo pulttien päät koska niissä voi olla rasvaa yms töhnää ettei avainta saa paikalleen ja sitten vasaralla lyödä avain paikalleen. Sillä itsellä ainakin lähti golffissa nuo irti.
Itse otin vetarit vetarin pääty mutterit ja alapallonivelen irti niin sai vetarit vapaaksi. Kannattaa kokeilla esin puhdistaa nuo pulttien päät koska niissä voi olla rasvaa yms töhnää ettei avainta saa paikalleen ja sitten vasaralla lyödä avain paikalleen. Sillä itsellä ainakin lähti golffissa nuo irti.
mut jos ei siitä lyhennyksestä puhu mitää leimalla :) jos ei meekkää enää pakuksi sitte tai miks ihmees noin on pitäny joskus tehä.. kyllähän noita toki suomes on esim bugrun voittaja 09 vuodelta se kerman värinen..
joo niitä muttereita koitettii putsailla ruuvarilla muttei auttanu, joku sorvannu jossai elämänvaiheessa oikee huolella.. vedän pian rälläkällä ne poikki ku toi lootaki on rikki :) meneekös ne 1.9td(i) vetarit suoraa noihin caddyn napoihin
joo niitä muttereita koitettii putsailla ruuvarilla muttei auttanu, joku sorvannu jossai elämänvaiheessa oikee huolella.. vedän pian rälläkällä ne poikki ku toi lootaki on rikki :) meneekös ne 1.9td(i) vetarit suoraa noihin caddyn napoihin
•1.4.1977 – 14.6.1990 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos auton omamassa on vähintään 1 800 kg tai tavaratilan tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä (mitattuna silloisen LM:n päätöksen mukaisesti) tai avolavan pituus on vähintään 185 cm
•15.6.1990 – 2.5.1993 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos se täyttää 31.3.2009 saakka voimassa olleet autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot: avoimen tavaratilan pituus on vähintään 1,75 metriä
•15.6.1990 – 2.5.1993 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos se täyttää 31.3.2009 saakka voimassa olleet autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot: avoimen tavaratilan pituus on vähintään 1,75 metriä
http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/3806264 ostakaa ny tuo pois että saan hakia tdi myllyn valmiiksi :D
no ei se hintakaa leimallisesta autosta ny aivan paha ole.. rottapotta.. no jos ei mee kaupan ni vedetää kesällä sikalinttaan ja ajellaan ku siltä tuntuu :D sitte vaikka heittää poijille peltoautoksi :D mut takas purkkaan..
tekniikan ajattelin ottaa 92 passatista, nekun näytti olevan suht halpoja, aluksi ainaki pitää suht vakiona mut kytkin varmaan kannattaa heti laittaa kunnollinen?
kojetaulun ajattelin kokeilla tehä ite alusta asti, et saa noi "hifitki" suunnattua :)
autosta pitäisi tulevan mustikkajukurtinvärinen, vanteet,lohko,tukivarret yms pinkiksi.
ei vastaväitteitä :)
tekniikan ajattelin ottaa 92 passatista, nekun näytti olevan suht halpoja, aluksi ainaki pitää suht vakiona mut kytkin varmaan kannattaa heti laittaa kunnollinen?
kojetaulun ajattelin kokeilla tehä ite alusta asti, et saa noi "hifitki" suunnattua :)
autosta pitäisi tulevan mustikkajukurtinvärinen, vanteet,lohko,tukivarret yms pinkiksi.
ei vastaväitteitä :)
tai nois passatin tekniikois on vissii yleistä että jako pieles venat kieros?
Tänää lähti toi 1.6 noukalta pois, kiltisti yksin lähti :) sitte korotin keulan takas normi korkeuteen, jousina uponorin paskaputket..
sit jostain kumman syystä rupes tekemään mieli 1.8 bensa konetta tuohon, vaparina, kiertävänä ja armottomilla soundeilla..
Tänää lähti toi 1.6 noukalta pois, kiltisti yksin lähti :) sitte korotin keulan takas normi korkeuteen, jousina uponorin paskaputket..
sit jostain kumman syystä rupes tekemään mieli 1.8 bensa konetta tuohon, vaparina, kiertävänä ja armottomilla soundeilla..
Mikäs toi pl? tuossa ny hieroin yhestä "coupe" jetasta kauppaa, siin olis 1.8 1pisteruikku, hinta ei autolla päätä huimannu 250e mut imusarjan tiiviste tai joku oli menny ku ei käyny ilman että otti kaasuläpän johdon pois.. ja helpompi ilmeisesti saada leimaan toisella koneella kun on rekisteriote siitä autosta mistä irrotettu? tai näin oon käsittäny
PL on vähäpäästöinen 16v 1.8 mk2 GTI:stä. Epäilisin että 90hp 1.8 on Caddyssä tehokkain kone, joten ei mene PL tehojen sisään kuin mk1 Golfissa.
Toki jos pudottaa 16-20v kannen johonkin muuhun alakertaan ja männät tietty sopivat. Mitä muuta siihen nyt tarvii että olis ns. omavalmiste. Tehonmittauksen saattaa vaatia tms.
Toki jos pudottaa 16-20v kannen johonkin muuhun alakertaan ja männät tietty sopivat. Mitä muuta siihen nyt tarvii että olis ns. omavalmiste. Tehonmittauksen saattaa vaatia tms.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mieli muuttuu niinku kevät sää, haen ny sittenki 1.6td tekniikan 5v lootalla :D tai ilmossa luki kyllä että tdi mutta samalta näytti ku mun nykynenki kone, ompahan varaturboja sitte hyllyssä :) mut saa paperit tekniikkaan ja muuta hyvää osaa jetasta, loppuauto joko myyntiin tai sitte rakentaa joku lumiaura vapari D tekniikalla :D täysin ruostutettu koppa, snowflake vanteet alla, laikka madallettu (luulisin)
keltasta sprayta, joo olit sillä vihreellä farkulla? JiiAaa sillä vihreellä? mieli teki itelläki radalle mut piti ni aikaseen lähtee pois ettei sit viittiny ees katsastaa, olis vaan pitäny, olis voinu pokaalia herua :) ei ollu tarrakilvissä ees virtaa kuortaneelle asti :) mut voi oli kyllä hyvä ostos toi jetta, tarkotus olis toukokuun alus koittaa sillä kauhajoen kiihdytysillas ja sitte laittaa purkutuomiolle.. toi konehuone ainaki täyttää paljo tiiviimmältä mitä caddyn mutta tulipellistä tuulihakaan on pitempi jetassa..
Mistä tossa td:ssä kiekkamittari ottaa signaalin?
tässä vielä pari kuvaa jetasta:
Mistä tossa td:ssä kiekkamittari ottaa signaalin?
tässä vielä pari kuvaa jetasta:
Tulipas tänää purettua vanhasta koneesta pakosarja ja imusarja pois, turbo tuossa jetassa on tuplasti suurempi ku toi mikä caddyssa oli :) sit hioin parista vanteesta kanttariosumat pois, pitäs ne koittaa maalata joku päivä, sit tuli myös todettua ettei tarvikaa lyhentää lavaa ku noi jetan puskurit laittaa, pitäs vaa jotenki tehä huomaamattomaksi se jatkopala.. pakkelilla vaan saumat?
Mites toi oletettavasti 1.6td motti menee caddyn vakiokannakkeisiin, ei mitenkään jos toi 1.6 on :) on nimittäin niin erilaiset kannakkeet tossa motissa, mistä sen tietää et onko se edes 1.6td?
tänää hioin apparin etukaaren, ruiskin ruostemaalit ja paklasin, saman homman ilman pakkelia tein toiselle lavan reunalle, pakkelia se vaatii, reuna tosin tulee luultavasti jostain turkkipellistä joten ei sen suora tarvi alta ollakkaa
etupuskurille tein "kiinnikkeet" kun ei kiskoilla menny tarpeeks lähelle koria, messinkiset huonekaluruuvit ja jää näkyville maalauksen jälkeen...
tänää hioin apparin etukaaren, ruiskin ruostemaalit ja paklasin, saman homman ilman pakkelia tein toiselle lavan reunalle, pakkelia se vaatii, reuna tosin tulee luultavasti jostain turkkipellistä joten ei sen suora tarvi alta ollakkaa
etupuskurille tein "kiinnikkeet" kun ei kiskoilla menny tarpeeks lähelle koria, messinkiset huonekaluruuvit ja jää näkyville maalauksen jälkeen...
Tänää ruuvaalin vanhasta koneesta kannattimet oottamaan uutta, vois niitä vähä jollai teräsharjalla putsaalla, sitte hioon paklaamani etulokasuojan (appari) ja ruiskiin siihen ruosteenestopohjamaalit, ne sais toki hiooda vielä kertaalleen ennen kunnon pohjaa, konehuoneesta irrottelin kaikki johdot, sinne jäi vaan vaijerit ja jarrutehostin + pääsylkky, saa paremmin puunattua ku ei oo johtoja tiellä..
kannattaasko ottaa johtosarjakki tuosta jetasta? nyt olis kätevä ottaa kaikki siitä ku pitää ns tyhjältä pöydältä lähtiä kuitenki.. meneekös nuo vaihdevivustot jetasta kuinka kivuttomasti, caddyn omat on nii väljät ja hitsaaltu ettei niillä tee mitää
mistäs tuota lähtis mettästää savulasisia tai tummia takavaloja?
kannattaasko ottaa johtosarjakki tuosta jetasta? nyt olis kätevä ottaa kaikki siitä ku pitää ns tyhjältä pöydältä lähtiä kuitenki.. meneekös nuo vaihdevivustot jetasta kuinka kivuttomasti, caddyn omat on nii väljät ja hitsaaltu ettei niillä tee mitää
mistäs tuota lähtis mettästää savulasisia tai tummia takavaloja?
meneekö toi jetan kojetaulu caddyyn heittämällä vai vähemmän heittämällä? caddyn oma lämmityslaite ei varmaa mahu?
luovuin tänää ajatuksesta laittaa noi lasikuitu kaaret ja revin noi mädät etulokarit irti, eli uutta lokaria tilaukseen ja taakse uudet vakiokaaret ku toisesta oli vähä puhki helman kohilta.. hioin noi lokarin kiinnityskohdat ja ruiskin ruosteenestomaalia päälle.. jos se ny mitää auttaa..
oli muutes hankala löytää kiinnityspulttia ku oli yli sentti massaa päällä :D
luovuin tänää ajatuksesta laittaa noi lasikuitu kaaret ja revin noi mädät etulokarit irti, eli uutta lokaria tilaukseen ja taakse uudet vakiokaaret ku toisesta oli vähä puhki helman kohilta.. hioin noi lokarin kiinnityskohdat ja ruiskin ruosteenestomaalia päälle.. jos se ny mitää auttaa..
oli muutes hankala löytää kiinnityspulttia ku oli yli sentti massaa päällä :D
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa