OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Yleinen - autot ja liikenne
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kaimann
 
Mazda5 1.8 -05 exät: Renault Trafic 2.0dci 115 -10,Toyota Corolla Verso 2.2D-4D -09,BMW 318i -98

LähetäLähetetty: 27.10.2010 18:07    Viestin aihe: T5 Caravelle - plussat ja miinukset?

Eli hankinnassa ehkä sittenki kaiken edes takasin juupas eipäs mietinnän jälkeen olisi sittenkin T5 caravelle.Lapsia löytyy perheestämme kolme eikä tiedä montaka niitä vielä siunaantuu:) Farmarit ja jonkinmoiset tila-autot on ollu harkinnassa mutta eipä tuo saksassa näytä enää caravelle hirmuisesti maksavan. Hakua olen käyttänyt ja tulosten perusteella automaatit jääpi rauhaan.
Mutta jos arvon herrat ja rouvat voisi kertoilla kaikki ilot ja surut mitä olette autojenne kanssa kokeneet niin saisin ehkä minäkin viimein nukkua rauhallisin mielin kun saan lyötyä tulevan auton merkin ja mallin lukkoon.
Miten tuo 4motion toimii ja vaikuttaako kulutukseen normaali ajossa? Toki tuo 4veto on yksi mahdollinen murheenkryyni lisää.

Aloitan itse listaamalla omia kokemuksia ja mielikuvia apuna käyttäen plussia ja miinuksia.

Plussat:
- Tilava
- isoksi autoksi hyvä ajettava
- kohtuu varmatoiminen(mielikuva joka kumotaan miinuksissa)
- isolle autolle kohtuullinen kulutus

Miinukset:
- korkea käyttövoimavero
- turbon toiminta?( vai onko pelkästään 1.9 ja 2.0 tdi ongelma?)
- VW konsernin tyyli lakaista mahdolliset tyyppiviat maton alle ja maksattaa kaikki asiakkaalla?
Patu
 
T4 ACV

LähetäLähetetty: 27.10.2010 18:43    Viestin aihe:

En oo kerenny seuraamaan onko T5 multivan paljokii kalliimpi, mutta siihen ku laittaa sen retkikeittimen jne. niin saa rekisteröityä sen retkeilyautoks ja verohan tippuu. Ja edelleen on saman verran paikkoja kuin caravellessa
Ike
 
ZX6R´04, Golf III 2.0 8V GTI-Cabriolet´95, Golf IV Variant Atlantic ´06

LähetäLähetetty: 27.10.2010 19:38    Viestin aihe:

Saman tien jakkara lisää ja 1+9:ksi niin ei tarvi maksaa ollenkaan mokomaa, miinuksiin voi lisätä sitten sen pikku d:n, mutta se on kertakulu jos ei jo ole.
Kaimann
 
Mazda5 1.8 -05 exät: Renault Trafic 2.0dci 115 -10,Toyota Corolla Verso 2.2D-4D -09,BMW 318i -98

LähetäLähetetty: 27.10.2010 20:01    Viestin aihe:

Joo ei riitä kortissa bukstaavit jos penkkejä lisäilee.
Mitäpäs noilla caravellella, multivanilla ja transportterilla on eroja? Transu vissiin vähän karumpi sisustuksiltaan, olisko näin ollen meluisampikin?? Jos nyt sattuupi et tulee caravelle eikä multivani niin onko mitään esteitä retkeilyautoksi muuttamiselle?? Riittääkö sängyiksi yksi penkkirivi josta nojat kaatuu aivan taakse vai joutuuko jotain muutakin kikkailemaan?
Suunnitelmissa oli kyllä nakata sitten ylimääräiset penkit varastoon ja ajella 1+4 tai 1+5 paikkaisena ja hyvällä tavaratilalla, ellei sitten laita toisen takapenkkirivin selkä menosuuntaan. Onkos noissa alkupään t5:ssa, joihin köyhän rahat riittää, mitään uuden mallin lastentauteja. Ei tekis mieli kuitenkaan mitään 10v vanhaa autoa ostaa kun olis tarkoitus sitten seuraavalla ajella niin kauan et lapsetkin jo kulkevat ilman turvaistuimia. Nuorin kun ei ole kuin vajaa 4kk ja vanhin vajaa 5v niin joksiki aikaa tässä autoa suunnitellaan.
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 27.10.2010 21:14    Viestin aihe:

Meinasit saksasta siis hakea tehdastekoisen bussin. Ne on kyllä aika karuja laitoksia ehkä multivania lukuunottamatta. Suomessa sisutetuissa on sitten tietenkin useimmiten kilometrejä mittarissa aikalailla riippuen missä käytössä ovat olleet. Niissä hyvänä puolena on sisustus, penkkijärjestelmät, parempi ääni- ja lämpöeritys ja tuplalasit takana.
Pakuksi aivan mukava ajettavahan tuo on ja nelikkona varmasti talvella erinomainen. Onhan se 4motion "jäykempi" kaikin puolin muttei lainkaan paha. Eikä taida olla monellakaan pahaa sanottavaa nelivedon kestävyydestä. Lienee aika idioottivarmaa tekniikkaa.

Tuo 1+9 homma kannattaa tosissaa tutkia sillä yhdellä tonnin ajokorttikululla saa aikapaljon alennusta veroista. Esimerkiksi näissä 1+8 vehkeissä aika kova dieselvero on 1+9:ssä pyöreä nolla. Ja muistaakseni oli muutakin etua verrattuna henkilöautoksi rekisteröitävään.

Tautejahan näissä kyllä on joten jos kaipaan huoletonta niin osta Hiace. Turbo lienee halvimmasta päästä oleva remontti. DPF vehkeet kannattaa välttää jos voi. On nimittäin kallis uusittava kun täyttyy noin 250 tuhannen kohdalla. Automaatti kestää kuulemma 200tkm, itsellä menty nyt 240tkm ja edelleen pelittää. Manuaalissa kytkin ja kaksoismassavaihtipyörä menee myös samaa tahtia ja yhtäkallis remontti kuin automaatin korjaaminen joten valinta on vapaa. Nokka-akseli tahtoo olla kaput 200 tuhannen tienoilla joten se kannattaa tarkastaa "tupsuttaako" ilmanputsarikoteloon kylmänä. Öljynlauhdutin, pakokaasun paineanturi, imusarjan läpät... kaikkea mahdollista mun ajamiin porttereihin on ehditty vaihtaa, mutta kaikki on saatu kiinni ennakkoon huollossa eli tielle ei ole jättänyt kertaakaan.

Tuossa yks Carsport bussi paikalliselta kollegalta.
Ike
 
ZX6R´04, Golf III 2.0 8V GTI-Cabriolet´95, Golf IV Variant Atlantic ´06

LähetäLähetetty: 27.10.2010 21:32    Viestin aihe:

e: 109! vai että nyt ollu Jarilla Volkkari ja vielä JJ:n teipeissä :D

^ Jokos se maksaa tonnin? Huh-huh! Linja-autonahan on autoverovapaa, omamassa olessa vähintään 1 875 kg, Piirturi täytyy olla, vaikka yksityiskäytössä ei kiekkoa tarvitse käyttää, 100 km/h max nopeus, nopeudenrajoitin taisi riippua vuosimallista. Saa ajaa joukkoliikennekaistalla, vakuutukset myötäilee vastaavan henkilöauton hintoja, katsastus raskaankaluston luvilla, kevyen kaluston puolella :D Siinä jotain nän ensialkuun.
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 27.10.2010 22:15    Viestin aihe:

Itse asiassa tuo on 209 eli Jarin esteetön taksi ja onhan tuo jo toinen volkkari tuossa tallissa. 109 on tuo mese taustalla.
Kaimann
 
Mazda5 1.8 -05 exät: Renault Trafic 2.0dci 115 -10,Toyota Corolla Verso 2.2D-4D -09,BMW 318i -98

LähetäLähetetty: 28.10.2010 9:08    Viestin aihe:

Miten ne karuja siel saksassa on? Transporttereissa olen nähnyt et on paljon paljasta metallipintaa ja jotkut ohuet pahvit ovissa. Caravellessä taas on aika hyvin kaikki piilossa. Onko nyt näin et suomeen tuotavat autot kasataan jossain toisella tehtaalla ja mielellään paremmista osista kuin muuhun maailmaan menevät(sarkastinen kysymys, ettette ihan kuupoksi luule)? Multivan toki näyttää jo reilusti paremmin sisustetulta, mutta näyttää myös aika lyhyeltä. Ei toki ongelma ole jos sitä käyttää viisipaikkaisena, ellei sitten retkeilyautoksi muuttaminen edellytä niitä penkkejä sinne useampia. Onko nyt näin, että se multivanin 3 istuttava penkkirivi jossa alla säilytyslokeroita kelpaa sellaisenaan sängyksi ja astiakaapiksi?
Ja kelpaako keittimen tilalle invertterin päässä oleva mikroaaltouuni? Tuo linkitetty auto menee aika reilusti yli budjetin kun olis tarkoitus pysyä alle 20k€ budjetissa. Tässähän käy vielä niin et joutuu tyytyä johonki touraniin :(
Kaimann
 
Mazda5 1.8 -05 exät: Renault Trafic 2.0dci 115 -10,Toyota Corolla Verso 2.2D-4D -09,BMW 318i -98

LähetäLähetetty: 28.10.2010 10:20    Viestin aihe:

Onko jotain olemassa olevaa syytä miksi auto kannattaisi hakea ennemmin saksasta kuin vaikka belgiasta? Belgiassa antwerpenissä olisi tuttuja ja majoitus järjestyisi aika huokeasti ja varmaan sieltä löytäisivät tuttavapiiristä jonkun joka autoista jotain ymmärtää ja voisi auton hankinnassa auttaa. paluu matka nyt olis tietty vähän pidempi ajettava kuin esim. saksan pohjoisosista.

Ja olen hakemassa auto muualta mailta verovapaana muuttoautona, näin ollen suomipelit jää listasta pois.


Viimeinen muokkaaja, Kaimann pvm 28.10.2010 10:52, muokattu 1 kertaa
-VariAntti-
 
Superb Combi 2.0tdi

LähetäLähetetty: 28.10.2010 10:21    Viestin aihe:

Kyllähän tuo haldex on kaukana huolettomasta ja idioottivarmasta. Firman nelivetoon vaihdettu sekä haldexin pumppu että aivolootakin. Eikä tonnilla tainnu selvitä kummastakaan... Ja juu varmaan saa ebaysta markalla ja itte voi ilmaseks vaihtaa, mutta kaikki ei sitä silti tee.
simopo
 

LähetäLähetetty: 2.11.2010 9:43    Viestin aihe: Multivan

Hei

Hain kesäkuussa Multivanin Saksasta. Päädyin Multivaniin, koska sen varustetaso huomattavasti parempi kuin Transporterin ja Caravellen.
Autoni on -05, ajettu ostettaessa 58tkm (nyt 70 tkm), tehokkain versio ja neliveto.
Sisällä erillisten etupenkkien lisäksi neljä erillistä "kapteeni-istuinta".

Meillä istuinpaikkojen määrä ei ollut ratkaiseva, koska vain kaksi lasta. Tärkeämpää mukavuus ja helppous. Autossa on integroidut lastenistuimet, kolmialueinen automaatti-ilmastointi, sähköliukuovet molemmin puolin jne.

Tuohon vuotuiseen veroon sanoisin sen verran, että ymmärtääkseni ensi vuodesta alkaen vero menee päästöjen/painon mukaan, joten ihan sama onko henkilöauto vai matkailuauto.
Eli mielestäni tässä kohtaa ei kannata enää miettiä matkailuautoksi muuttamista.
Vero kuitenkin vain luokkaa 800-900 euroa vuodessa, se ei kokonaiskustannuksissa tunnu missään.

Kulutus ollut näiden n. 12 tkm aikana välillä 7,8 - 11.8 l / 100 km.
Pienimmälklä menee, jos keskinopeus luokkaa 90 km/h ja suurin kulutus kaupungissa ja/tai asuntovaunu perässä (1600kg).

Multivania saa vain lyhyenä, joten paljon matkatavaratilaa ja yli seitsemän paikkaa tarvitsevan kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.

P
Typ43_5D
 
Audi A6 C5, C4, 100 & 200 (Typ43 & 44) 5D, 5T, q, a.. Passat 32b ursyncro.. T3 syncro.. Mk2

LähetäLähetetty: 2.11.2010 13:41    Viestin aihe:

Lainaus:
Tuohon vuotuiseen veroon sanoisin sen verran, että ymmärtääkseni ensi vuodesta alkaen vero menee päästöjen/painon mukaan, joten ihan sama onko henkilöauto vai matkailuauto.


Lainaus:
Eli mielestäni tässä kohtaa ei kannata enää miettiä matkailuautoksi muuttamista



Ei se "dieselvero" edelleenkään ole muuttumassa mihinkään. Ajoneuvovero eli käyttömaksu muuttuu päästöperustaiseksi, mutta d-veroon ei (ainakaan vielä) olla koskemassa.

Eli matkailuautoksi muuttaminen kannattaa edelleen ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Kyllä ainakin itsellä on ylimääräiselle 500-600 eurolle vuodessa käyttöä muuhunkin kuin verottajan lahjomiseen....


Ajoneuvoveron muuttumisesta virallista infoa :

[url]http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ympäristöperusteinen+ajoneuvovero.htm[/url]


Dieselveron määrä eri ajoneuvoilla :

[url]http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ajoneuvoveron+määrä.htm[/url]
Eicca_
 
Bluestar multivan+muut tölkit,typ81tq, t4, kiintiökakkis, 6n, E300TDT MB, voorti 69, pari ratavessaa

LähetäLähetetty: 3.11.2010 19:09    Viestin aihe:

T5 kokemusta on kertynyt tähän mennessä noin.40tkm ja siitä suunnilleen puolet hinnat alkaen 1,9tdi koneisella ja sitten loput on veivattu 131hp ja 174hp mallisilla joissa molemmissa on laiteltu rastia ruutuun varuteiden kohdalla ihan sen mitä niitä on suunnilleen saanut.

Plussia ja miinuksia kun rupeen listaamaan niin vertaus kohtana käytän T4 ja myös T3 korista portteria koska omasta mielestä T3 (lue: hyvillä varusteilla esim. LLE tai Bluestar) on monella osa-alueella todella vahvoilla ja jopa myös parempi nuorempiin portteri malleihin verrattuna. T4 kori tietysti siksi vertaus kohtana koska on edeltäjä ja siitä olisi pitänyt parantaa.

Eli

Miinukset

- Bensa/diesel korkki kuskin puolella (samoin T4:ssa) volkkareissa aina ollut apparin puolella.

- T4:ssa jo vitutti yllä mainittu muutos niin T5:seen ne sai senkin tehtyä vielä huonommaksi kääntämällä luukun niin että on ns. kaappari mallia, melko usein kun tulee autosta pois esim. parkki ruuduissa niin luukku aukeaa koska takki tai housut tarttuu siihen tappiin siinä luukussa.

- Ohjaamo tila on pienentynyt T4 ja myös T3 malleihin verrattuna, koetaulu tosin on suunnilleen tuplannut pituutensa T4 malliin tauluun verrattuna :D

- Oven aukossa on siinä rengaskotelon päällä missä tiiviste on sellainen ihme kuhmu mihin pitempien kuskien kenkä osuu yleensä aina ( ei mikää hirvee ongelma)

- Etu ovet ei aukea läheskään yhtä paljon kuin T4 tai T3 malleissa, ja ovi tavallaan kaatuu auetessaan ja jää tavallaan "eteen" kun nouset autosta. tämäkaan ei mikään älytön ongelma.

- Kuskin penkin selkä nojaa ei saa tarpeeksi kallistettua jos alkuperäinen väliseinä.

- Apukuskin puolen 2 istuttavan penkin selkänoja on suunnilleen 93 asteen kulmassa, pitkällä matkalla ihan hirvee istuttava. (T3:sen kahden istuttavassa oli säätö)

- Ohjaamon katto tilaa ei meinaa riittää pitkällä kuskilla, varsinkaan väliseinällisissä malleissa (lue. edellinen)

- Liukuoven kahva kääntyyn hieman hölmösti kun vetää kiinni niin samalla usein kahva nousee ja ovi jää auki.

- Lyhyissä pakuissa taka-jouset katkeilee jostain syystä useesti vaikka ei olisi
ikinä kuormattu painavaa?

- Lyhyt malli huojuu ajaessa hieman.

- vanhempaa 4 motikkaa ei saanut tomaatilla

- sisämelu mielestäni kova jos vertaa esim. juuri T3:seen, tässä tietysti
vaikuttaa rengastuskin. eli ei mikään iso ongelma.

- A pilarin taakse jää melko iso katve alue. (paksutolppa = turvallisuus)

Näistä vioista sen verran että noi vähäpätöiset viat multivoituu varsinkin siinä vaiheessa kun ajat hinnat alkaen mallin mopoimmalla 1,9tdi koneisella missä tosiaan ei ole mitään varusteita (2005 auto ja kasetti soitin \0/ ) mutta noista tulee aika merkityksettömiä jos perseen alla on toi täys tehoinen. =) miinuksia olisi tohon listaan enemmänkin mutta tossa noi suunnittelun kukkaset mitä itse ole poiminut.


Plussat olis sitten seuraavasti.


+ 5 syl. koneet =)
+ automaatti on tyypilliseen tapaan hyvä.
+ 4 motion hyvä
+ ohjaamon leveyttä on kivasti.
+ vaihdekeppi tullut koetauluun ISO plussa
+ koetaulussa selkeä ja hyvä lay-out, ehkä vähän liian muovinen koetaulu.
+ pitkä malli vakaa ajaa.. tosin molemmat mallin on pakuiksi edelleen hyviä ajettavia.
+ mukiteline on jees
+ tekniikka kestävää, apulaitteet ja anturit taas ei niin kestäviä :D
+ ovipahveissa hyvin säilytys tilaa.
+ Koneet pieni kulutuksisia.


Siinähän niitä hieman.

Hyvä ostoshan tommoinen on silti mutta tosiaan itselleni toi oli pienoinen pettymys omallatavallaan, mutta mä olenkin pöljä paku harrastaja joka ajaa jollain vanhalla tölkin paskalla ( hauku uudempia kateellisena :D ) Tosiaan tollaisen vois ostaa vitos koneisena ja nelikkona, harmi vaan että automaattina tota nelikkoa ei saa?!
p0wer
 
Cordo TDI, G3 TDI, 3BG 1.9TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Bora TDI 4-motion, Kupla -68, Jaguar XJR V8

LähetäLähetetty: 4.11.2010 1:40    Viestin aihe:

T5 miinuksina pitäisin itse:

-4-motion "nelivetoa"
-Perinteisesti hieman kehnoja automaattilaatikoita, kovat lootat hyviä.
-Yleinen vikaherkkyys. Tekniikassa paljon lastentauteja, toki oikeilla huolloilla pysyy kohtuu hyvin nipussa.

T4 nyt on vielä kuitenkin ihan kestävä työkalu jos hyvää pakua tarvitsee.
Eicca_
 
Bluestar multivan+muut tölkit,typ81tq, t4, kiintiökakkis, 6n, E300TDT MB, voorti 69, pari ratavessaa

LähetäLähetetty: 4.11.2010 10:27    Viestin aihe:

Täytyy sen verran tosiaan tota mun edellistä kommenttia että tosiaan ton 4 motikan kestävyydestä en osaa sanoa mitään mutta ajossa se on jees. Ja tosta tomaatti lootasta sen verran että en tiedä mitä sähköisiä vikoja noissa muilla on ollut mutta mekaanisestihan toi pitäis olla melko kestävä verrattuna esim.T4 olleisiin tomaatteihin, Oliko peräti niin että tukkireessä olis sama turbiini?

Lasten tautejahan ainakin noissa alkupään teeviitosissa oli jonkin verran mutta toikin tuntuu olevan kyllä tosi tuuri peliä, sukulais ukolle tuli just kolmas teefemma kaikki olleet täystehoisilla koneilla olevia tomaatteja ja toi uus on 180hp tötterö tomaatilla ja 4 motikalla niin se on ajanut jokaisella vuodessa noin 90tkm ja vaihtanut parin vuoden välein niin sillä ei ole yhdessäkään ollut mitään murheita (mitä pidän ihmeenä) en tiedä sitten johtuko siitä että sillä ajaa vaan yksi joka pitää sitä kuin kipeetä pillua,
mutta sitten taas tossa duunin mopomoottori vessassa on ollut kans ihmeen vähän vikoja siihen nähden että kaikki ajaa sillä kuin se ois varastettu :D viat on olleet suunnilleen -> takajouset poikki, konepellin aukaisu vipu poikki, kusee öljy paskaa koneen päälle jostain putkesta en ole jaksanut tutkia, ei tosin syö oljyä eli on jotain egr paska luultavasti, takaoven saranan suoja muovi hajonnut, väliseinästä vissiin joku ruuvi/pultti irronnut kun ala reunasta on vähän irti, yksi koiraluun pusla/kumi... kilsoja taitaa olla nyt vähän reilu 200tkm.
Yhden toisen yksikön teefemmoissa on sitten ollut vaikka mitä. hehkuja palanut, turboja hajonnut, pyöränlaakeri mennyt alle 100tkm ajettuna.. noista vioista ja ne aiheuttaneet syyt tosin voi olla osin vähän kuskienki vikaa, esin toi turbo mikä imi paskaa sisäänsä kun oli heput ite putsaillu suodatinta jostain syystä ja ei sitten ollut kunnolla laitettu takaisin..!

Jos ostaisin etuvetokorisen pakun niin luultavasti ostaisin t4 korisen hyvillä varusteilla ja pienillä kilsoilla jollain 2,5tdi koneella kuin t5:sen koska mielestäni nelonen on monella tapaa parempi ja varsinkin luotettavampi. =)
Murre
 
Kylmämiäs, joka kalvottaa autoja...-04 A4 1.8TQ S-Line. Transporter T5 2.5TDI 4M -08

LähetäLähetetty: 5.11.2010 9:09    Viestin aihe:

Sen verran pystyn sanoa tuosta 2.0TDI Transporter T5 2010 vuosimallista, että kuskin penkin säädöt todella onnettomat. Pitkällä ajomatkalla istuminen todella tuskaista, vaikka kuinka penkin asentoa säätäisi. Jopa edellisessä 2006 Nissan Primastarissa oli paljon ergonomisempi ajoasento ja mukava ajaa vaikka Suomi päästä päähän!

2.0TDI on vanhaan 1.9TDI malliinverrattuna paljon vääntävämpi ja jaksaa vetää todella mukavasti. Suosittelen. Huojunta on miinusta.

Mutta ei tuota 2.5TDI mallia 4-Motionina voi haukkua lainkaan tekniikan puolesta kyseisessä korissa ;)
edisoni
 
uaz 31512....

LähetäLähetetty: 6.11.2010 16:31    Viestin aihe:

Itse jonkun verran kyseisten t5 koppaisten kanssa temunneena voisin lohkaista;

+ Ajoergonomialtaan parempi kuin t4. Paitsi jotenkin se väliseinä on liian lähellä...

+ 174 hv ihan kohtalaisen toimiva paketti egr:n tulppauksen ja softaamisen jälkeen...ja sitten jos vielä ahtimen vaihtaa niin avot.

- Nelivedoista on ihan turha puhua yhdenkään haldex-lelun kohdalla. Ei henkilö- eikä pakettiautoissa. Mikä neliveto se sellainen on, että kun sähköaivo päättää, niin se muuttuu etuvetoiseksi?
Nyt puhun sitten ihan kokemuksella. Noiden haldexien kanssa on tullut taisteltua t5 portterissa, kuin myös muissa malleissa ihan riittävästi.

- Laatu minun mielestäni pudonnut t4 :n nähden.

- Automaattilaatikot tuntuvat olevan taattua vw laatua...

- Takajouset ja iskunvaimentajat jotenkin minun mielestäni kuormattuna jotenkin epäonnistuneemmat, kuin t4. Saahan siihen onneksi jäykempiä jousia ja parempia iskunvaimentimia. Niitä onkin sitten naputeltu aika moneen t5:n alle... Toki tämähän voi olla minun omakin kuvitelma. Kukin tykkää kuormattuna niin erialisesta.

- Jotenkin pihalle ei näe niin hyvin kuin t4... Pilarit.

Mutta jokatapauksessa, ainahan nämä nyt ranskalaiset voittaa ja hiacet. Hiace kun tuntuu olevan jotenkin nykyäänkin ajastaan jäljessä....
taggis
 
Golf GT Variant -94

LähetäLähetetty: 6.11.2010 16:37    Viestin aihe:

Lisäksi tuo Hiace mk6 on ainakin omaan silmään ehkä kauheimman näköinen luomus koko Hiacen historiassa. Lisäksi on jotenkin käsittämätöntä miten 2.5 turbodieselistä on onnistuttu saamaan ulos vain 117hv. Tietty kuormaamattoman ja kevytperäisen takavedon kanssa talvella jumiin jäädessä niistä tehoista ei juurikaan iloa ole :D
Alexf
 
Kakkis, kupla, kleippari, hiase ja rintteri.

LähetäLähetetty: 7.11.2010 16:56    Viestin aihe:

Jep, hiasen tupokiisselin alitehoisuus on kyllä jokseenkin jännää. Mutta toisaalta aliviritetty = kestävä. Ite puksuttelen hiasen kanssa semmosen 70tkm vuoteen ja vikojen vähäisyys on kyllä jotenkin käsittämätöntä kun volkkariin vertaa. Käyttöautoksi ihan ykkösvalinta, mutta mukaviahan ne ei kyllä ole.
edisoni
 
uaz 31512....

LähetäLähetetty: 9.11.2010 0:04    Viestin aihe:

No taitaa se toyotankin viattomuus tänä päivänä olla tuuli korvien välissä... On niissäkin vikoja nykyään, ihan kuten jokaisessa uudessa autossa.

vanhemmat hiacethan tuntui tekniikaltaan kestävän...ilmeisesti juurikin tuon alitehoisuuden takia. Mutta jos piti tehdä remonttia, niin ei ne vinosilmät ainakaan kovin remonttiystävällisiä ole niistä riisilaatikoista saaneet.

Ja se mukavuus.... kun sitä ei ole.
Matti M
 
A1, mk2 ja 2xfocus

LähetäLähetetty: 9.11.2010 21:30    Viestin aihe:

Kyllä tuo toyotan viattomuus vielä hiacea koskee, mutta muita nuorempia toyota malleja ei niinkään. Hiacessa kun nyt on ollut sama perustekniikka jo vuodesta 95 ja nykyinen mottikin taitaa olla vain päivitetty malli vuodelta 02.

Onhan se hiace laiska, meluisa, askeettinen, iso ruokainen jne... mutta silti kauppa käy kuin siimaa.

Eikös se vähän niin ole että isäntä ajaa transportterilla ja rengille ostetaan hiace. ;)
tttdddiii
 

LähetäLähetetty: 20.11.2010 17:35    Viestin aihe:

Saakos tuollaisen t5:n mittariston kaikki varoitusledit palamaan jollain testillä, huollossa epäilivät ledien pimentyneen.
Jimme
 
3B Variant AEB/CJQ, 1J Golf GTI AGU (ex)

LähetäLähetetty: 20.11.2010 21:12    Viestin aihe:

Lainaus:
Onhan se hiace laiska, meluisa, askeettinen, iso ruokainen jne... mutta silti kauppa käy kuin siimaa.


Vuodesta toiseen, näin ainakin Suomessa. Kaikki on tosin suhteellista.

Hiacen vuosimyynti Euroopassa on n. 15000 uutta pakua, josta Suomeen myydään noin 2000 autoa, eli väkilukuun suhteutettuna 0,4 Hai-Ässiä / 1000 asukasta. Euroopan laajuisesti vastaava luku on -noin- 0,03 autoa / 1000 asukasta. Eli Suomessa myydään yli kymmenkertainen määrä Toyotan pakuja verrattuna muuhun Eurooppaan. Ehkäpä saksalaiset ja ranskalaiset on sitten niin kermaperseitä ja kotiinpäin vetäjiä, ettei Toy-Boat kelpaa edes katottavaksi, tai sitten syy on tämän katajaisen kansan tavassa purra hammasta ja itkeä sisäänpäin.

Kyllä minäkin sen teen, vaikka kuokin koko pellon käsin, kun isoisän isoisäkin sen aikanaan teki, paskat tässä mitään hienouksia tarvita :)

(Toyotalla varmaankin se suurin syy hyvään tulokseen Suomessa on oikeasti hyvin toimiva huolto ja myynti, asiakkaista pidetään oikeasti kiinni)

Tosin läheltä aika usean T5:n ongelmia seuranneena (rakennusfirmoissa, kuljetuksessa, huoltoautoissa jne), työkäyttöön autoa ostaessa en laittaisi paljoa pisteitä Transporterille luotettavuuden osalta, varsinkin jos suhteutetaan hankintakustannuksiin. En miettisi kuitenkaan kovin pitkään, jos pitäisi valita henkilökohtaiseen käyttöön henkilöautona T5 tai samanikäinen Hiace. Mukavuus veisi siinä tapauksessa heittämällä T5:sen puoleen.
edisoni
 
uaz 31512....

LähetäLähetetty: 21.11.2010 15:26    Viestin aihe:

En tiedä asiasta sen enempää, mutta mielestäni toyota myy eniten pakettiautoja. Mutta eikös hiluxikin ole pakettiauto ja sillä avolavojen saralla täällä suomessa ei ihan mahdoton kilpailu ole.

Tai noh, onhan kiinteistöfirmoilla tietty nissania ja fordia jonkun verran, mutta kuitenkin, taitaa tuo tylsällä kirveellä veistetty japanintuote vetää verran kestävyydessä sata nolla nuille kahdelle edellämainitulle...minkä vuoksi käytetäänkin vielä jonkun verran.

Tuli vain mieleen tällainenkin typerä ajatus...
Kaimann
 
Mazda5 1.8 -05 exät: Renault Trafic 2.0dci 115 -10,Toyota Corolla Verso 2.2D-4D -09,BMW 318i -98

LähetäLähetetty: 8.4.2012 21:21    Viestin aihe:

No kävi niin että kittuuttamalla ajeltiin 3-sarjan bemarilla lokakuun(2011) lopulle asti ja käytiin hakemassa Toyota corolla verso, ja vieläpä viisi paikkaisena. Nyt on kuitenki käynyt niin että kävi näin että tarvis saada isompaa autoa jossa olis enempi penkkejä(vaimo paksuna siis).

Onkos tuo kaksoismassavauhtipyöräongelma vain 2.5tdi:n ongelma vai esiintyykö sitä myös 1.9tdi:ssä?
Onko kuinka saatanallisen tuskallista ajella 77kw transportterilla, pääseekö sillä mitenkään mistään muusta kuin pysähdyksissä olevista traktoreista ohi? Eihän se ohitus tietenkään se pääasia ole mutta kuinka tuommoisella jaksaa matkaa ajella, kulkeeko keveästi vai pitääkö mennä lappu lattiassa että pysyy liikennevirrassa mukana?

Toimivasta ehkäisykeinostakin olisi kiva kuulla.
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 9.4.2012 0:17    Viestin aihe:

En minä tuosta vauhtipyöräongelmasta olisi huolissani. Tuo on kuitenkin kerran 200 tuhannessa oleva vika ja aikapaljon muutakin kallista voi T5:ssa mennä vaihtoon.

-nokka-akseli
-DPF
-EGF
-pakosarja (katkoo pultit)
-turbo
-automaatti
-öljynlauhdutin (eli öljyt ja nesteet sekaisin)
-alustaan kaikkia osia ja useimmiten liittyy kallistuksen vakaajaan ja jousen yläpään laakereita.
-sähköliukuoven ongelmat
-paljon muuta

Mutta on se huippu peli ajella kun on kunnossa. Taidan laittaa uuden samanlaisen kaikista moottoriongelmista huolimatta. Ei Vito ole tämän veroinen ja aivan yhtä heikko näyttää olevan ellei jopa heikompi.
temee
 
2461, 2226, 1781.

LähetäLähetetty: 9.4.2012 1:44    Viestin aihe:

Jos mun pitäs T5 hommata ni hommaisin 1.9tdi:n ihan vaan huoltokustannusten ynnä muiden minimoimiseksi. Se on ihan sama motti mitä on henkilöautojenki keulalla ja konehuoneessa on kivemmin tilaa jos itse meinaa huoltaa/korjata. 130hv/300nm saa tsipattuna ruutia, pitäis silläkin keretä riittävästi. Toki täys mälli päällä ehkä vähän nihkee mut...

62/75kw moottorit DPF:llisiä, 63/77kw:t ilman. Varmaksi en sano, mutta muistaakseni tehoerot on täysin ohjelmallisia, joten sinänsä ei väliä kumman ostaa jos tsipata meinaa, ja sehän on kyllä lähes pakollinen asia.

On kyllä vähän vaikee löytää noita mopomoottorillisia varustettuna kunnon bussisisustalla, tuntuu poikkeuksetta kaikki olevan umpipakuja.
Kaimann
 
Mazda5 1.8 -05 exät: Renault Trafic 2.0dci 115 -10,Toyota Corolla Verso 2.2D-4D -09,BMW 318i -98

LähetäLähetetty: 10.4.2012 15:58    Viestin aihe:

tuossa oli pari vaihtoehtoa mitä olen kattellu
caravelle 2.5tdi http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/4699846 puuttuu webasto
transporter 1.9tdi carsport http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4449986 puuttuu vetokoukku

Tuo transu kyllä jotenki kiinnostaa enempi, vaikka tuo tehottomuus vähän häiritsee.

osaakos kukaan kertoa miten homma toimii kun pitäs rahoitusyhtiön auto myydä? Liikkeessähän varmaan hoitavat tuon homman nätisti, mutta jos aikois yksityiseltä ostaa häätyis varmaan ensin myydä nykyinen kulkine ensin pois.

Jatketaas tähän.
Kävin tänään ajelemassa 75kw caravellellä, ja hyvin se tässä meidän taajama-ajelussa liikkui eikä matkan taittaminenkaan aivan järkyttävää tuskaa ollut. Mutta pienenkään vastamäkeen ei kannata kyllä ohituksia suunnitella. Jotenki helpottaa tuota auton kattelua kun ei välttämättä tarvitse olla 2.5 öljyvatkain, saapi kattoo sellasen jossa varusteet on kohillaan.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Yleinen - autot ja liikenne Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa