Vw diesel,tiptronic kestävyys ?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

Vw diesel,tiptronic kestävyys ?

ViestiKirjoittaja Niiranen » 5.9.2010 21:11

Olen tässä nyt alkanut katselemaan kuuslovisen manuaaliaskin kanssa myös näitä Tiptronic- laatikolla olevia, vm. 03 + diisseli golffeja sekä passatteja. Olen kuullut, että näissä on kestävyysongelmia ollu jonkun verran tai oikeastaan paljonkin. Pitääkö paikkaansa? Toki on varmaan huolloistakin kiinni yms...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.9.2010 22:32

150k per aski.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 6.9.2010 12:08

150k per aski.


Paskapuhetta.

Knacken
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.11.2009 21:24

ViestiKirjoittaja Knacken » 6.9.2010 23:01

Käytöstä ja huollosta kiinni, niinkuin monesti autoilu..
On noita saatu kyllä useasti "150k per aski" mutta olen itsekkin nähnyt yli 300veivatun täysin toimivan..
Tuurilla ne laivatkin seilaa, ja rahalla siitä selviää.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 7.9.2010 12:48

Niinpä. Kyllä silti, ainakaan itse en uskaltaisi koskea käytettyyn VAG tomaattiin ilman tietoa siitä, että aski voi porsia.. Eikä 150k alapuolella rikkoutunut aski ole mikään harvinaisuus.

Monelle kuitenkin 3-4k remppa, ja viikon-parin autottomuus on katastrofaalista.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 28.10.2010 18:45

Itellä on -99 paskatti tiptronikilla. MIttarissa kohta 180tkm eikä ongelmia. Onhan se vähän kuminauha mutta hyvin toimii. Kakkonen välillä luistaa vähän pitempään kun muut vaihteet mutta muuten toiminta on mitä pitääkin. Öljyt on entisen omistajan mukaan vaihdettu alle 100tkm ja ite vaihdatin jossain 130tkm kohdalla. Varmaan jakopäärempan kanssa kertaalleen.

Jarno.K
-
Viestit: 44
Liittynyt: 16.9.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Jarno.K » 29.10.2010 9:43

Kaverini möi tällä viikolla 296 tkm ajetun dsg dieseli golffin, jossa laatikko toimi ihan täysin. Laatikolle ei oltu noihin kilometreihin tehty muuta kuin öljyn vaihdot.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 29.10.2010 10:41

^ Oliko vauhtipyörä vaihdettu kaksi vai kolme kertaa?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 29.10.2010 23:05

Appiukolla porsi A4 130hv diesel -04 Multitronic noin 155tkm kilsoilla. Rempan hinnnaksi tuli 3500€.

Suomesta ei tuntunut löytyä korjaajaa multitronicille, joten laatikko kävi ruotsissa korjattavana. Työlle tuli takuuta 1v.

Eihän tässä nyt tietysti puhuttu audista, mutta ajattelin laittaa tämmöisenkin tieddon.

Vaihtoaski sakeista olisi ollut noin 5500 plus vanha aski.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 31.10.2010 7:12

200tkm tipillä ilman mitään vaivaa 2,5tdi nelikkoautossa. Lootaöljyt vaihdettu 60tkm välein suodattimen kera

Jarno.K
-
Viestit: 44
Liittynyt: 16.9.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Jarno.K » 31.10.2010 9:31

^^^ Varmistin asian, niin ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 1.11.2010 10:04

Mites nää multironikki ja dsg ongelmat tähän topikkiin liittyy?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.11.2010 11:06

^ Onhan ne VAG-automaatteja

Tähän ketjuun voisi lisätä samantien manuaaliaskitkin, paskoja kaikki tyynni :D

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 1.11.2010 13:36

tsori..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.3.2011 20:11

Öljynvaihtosuositus 60tkm ja kun on kysymyksessä suositus, ei sitä läheskään jokaiseen yksilöön ole tehty.
Elikkä huoltokirja tarkkaan syyniin ennen kauppoja.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 23.3.2011 7:44

Höpöhöpö. Ei ole edes suositus tuon ikäisissä. Eli turha sitä vaihto ajankohtaa on huoltokirjasta etsiä. 99,9% varmuudella niitä ei ole vaihdettu.
Uudemmissa tippilootissa on 60tkm vaihtoväli öljyissä, mutta sitä en tiedä mistä vuosimallista lähtien. -08 ainakin jo.Vai liekkö suositus sekin...

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 23.3.2011 10:37

Vanhoissa ei tosiaan ole öljynvaihtosuositusta lainkaan. Jos ei ole tietoa milloin askiöljyt on vaihdettu kannattaa varautua vaihtamaan ne kahteen kertaan peräkkäin. Ensin vaihto uusiin öljyihin, max. muutama tuhat km. ajoa ja taas uudet öljyt. Muuten liikkeellelähtevä moska saattaa tukkia venttiilikoneikon, tms. muuta mukavaa.

Mielestäni tippiä ja multia ei voi verrata kestävyydessä oikeastaan lainkaan. Tietysti toimintaperiaatekin on erilainen, mutta Multitroniceissa on oikeastaan järjestään vähintään sähkövikoja ja tipeissä silloin tällöin jotain.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 23.3.2011 21:33

Sama vääntö T5 automaateista. Ei kuulemma kestä 90 tuhatta pitempään. Itellä nyt 300 tuhatta ajettu eikä mitään vikaa. Kollegalla 500tkm ajettu alkuperäinen laatikko T5:ssä taksikäytössä raskaalla korilla. Eikä öljyjä koskaan vaihdettu. No siihen vehkeeseen ei oo edes nokka-akselia tarvinnu vaihtaa niin jotenki poikkeuksellinen yksilö.

Taitaa olla aikalailla yksilöitä nämä volkkarin laatikot ja käyttö vaikuttaa vahvasti käyttöikään.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.3.2011 22:30

Höpöhöpö. Ei ole edes suositus tuon ikäisissä. Eli turha sitä vaihto ajankohtaa on huoltokirjasta etsiä. 99,9% varmuudella niitä ei ole vaihdettu.

3BG tippi oli mullakin alla (180- 220tkm) ja noin 200:ssa (tuhannessa kilometrissä) huoltovalo kutsui huoltoon, ja merkkiliikkeen kaveri nimenomaan suositteli öljynvaihtoa. Ei tosiaankaan ole huolto- ohjelmassa mainintaa ko. toimenpiteistä, mutta ainakin omassa yksilössäni löytyi huoltokirjasta leimojen lisäksi maininnat vaihteistoöljyn vaihdoista myös ennen omistussuhdettani.
ps. oli niitä paljon parjattuja suomiautoja...

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 24.3.2011 8:17

3BG tippi oli mullakin alla (180- 220tkm) ja noin 200:ssa (tuhannessa kilometrissä) huoltovalo kutsui huoltoon, ja merkkiliikkeen kaveri nimenomaan suositteli öljynvaihtoa. Ei tosiaankaan ole huolto- ohjelmassa mainintaa ko. toimenpiteistä, mutta ainakin omassa yksilössäni löytyi huoltokirjasta leimojen lisäksi maininnat vaihteistoöljyn vaihdoista myös ennen omistussuhdettani.
ps. oli niitä paljon parjattuja suomiautoja...


Niiin meinaat, että huoltovalokutsui laatikkoöljynvaihtoon? Epäilen. Itsellä ei ainakaan 3BG ilmoita muutakuin öljynvaihdosta joka on 15 tai 30 tkm sen mukaan kummaksi se on viimeksi vaihdossa nollattu.

Toki sen laatikkoöljyn vaihdosta voi lätkäistä merkin huoltokirjaan, mutta ei auto siitä kyllä ominpäin mitään ilmoittele.

----

Mun pasuuna on nyt 295 tkm ajettu ja ensimmäisellä tiptroniclaatikolla.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 24.3.2011 8:48

Mulla on "old-school" 4-lovinen. Alkuperäinen loota, ajettu 310 tkm. Öljyjä ei ole luultavasti vaihdettu kertaakaan, enkä uskalla mennä enää vaihtamaan. Nyhtää ja ravistaa välillä, mutta tota se on tehnyt jo yli 100 tkm. Paaliin asti ajetaan ja sitten vaihdetaan koko loota/auto.

Triton
-
Viestit: 178
Liittynyt: 23.7.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Triton » 1.4.2011 13:28

Kaverilla -03 passat 96kw tdi ja mittarilukemalla ~275tkm antoi tippiaski periksi. Öljyt oli käsittääkseni vaihdettu pariin kertaan hänen omistushistoriansa (150tkm) aikana.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 11.10.2013 19:33

Päivitystä laatikon suhteen siinä mielessä, että olen nyt vaihtanut kolmesti öljyt tiptronicciin 110tkm aikana. Mittarissa 346tkm. Vaihteisto toimii minusta paremmin tai ainakin yhtä hyvin kuin 4 vuotta sitten. Uskoisin, että kestävä laatikko on kun vaihtaa mustaa paskaöljyä tarpeeksi usein uusiin.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.10.2013 19:41

01n laatikolla mennään ja yli 300 heppaa. No on sitä vähän tehty...

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 13.10.2013 22:16

Motor-talk.de:llä yksi hemmo on ajanut -02 3BG 1.9 TDI Tiptronic Passatilla miljoona km, kerran on aski vaihdettu 170 tkm:ssä, siitä lähtien samalla laatikolla.

Reindeer
-
Viestit: 40
Liittynyt: 10.7.2005 18:08

ViestiKirjoittaja Reindeer » 15.10.2013 14:59

Itsellä on V6:n perässä 5-lovinen tippari ja 220 tkm tienoilla oli ilmeisesti vaihtoautoliikkeessä hajonnut loota. Korjasin vaihtamalla johtosarjan. Nyt on 250 tkm.

Toisessa Passatissa on normi 5-lovinen kova aski ja on siihenkin saanut legoa vaihtaa, jos edes jobbarilla vaihdattaa kytkinlevyn ja kaksoismassan niin ei sekään halpaa ole.

Deceased
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2011 11:02

ViestiKirjoittaja Deceased » 26.10.2013 0:13

Vähän OT, mutta mitä porukka on mieltä näistä B8 A4:n multitronic -laatikoista? Kesällä tuli seurattua todella paljon myynnissä olleita yksilöitä johon melkei joka kolmanteen alle 200tkm ajettuihin oli jo vaihdettu laatikko. Taitaa olla paras kiertää kaukaa noi kyseiset multitronic laatikot.

Päädyin sitten vanhempaan B7 2.0TQ Tiptroniccilla (172tkm) laatikko pelaa mainiosti myös kylmemmällä koneella ja autossa Karalan ohjelma jonka laittamisen jälkeen ajettu n.10tkm. Onkohan tässä nyt odotettavissa jotain ongelmia lähitulevaisuudessa? Onko samanlaisen auton omistajia kertomaan vähän kokemuksia?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 1.11.2013 23:55

Omassa borassa vaihdettu tippilaatikko 60tkm kohdalla, nykyisellä rullattu satku ja ainakin vielä toimii, öljyt vaihdettu kahdesti tähän mennessä.

HabaK
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2013 16:55

ViestiKirjoittaja HabaK » 26.11.2013 17:24

Eilen tuli yksi murheellinen passatin omistaja lisää. 5 vaihteinen Tiptronik hajosi.

(3BG, 2004, 1,9TDI 96kW, AVF-moottori,)

Aamulla vielä kauppareissu meni ilman ongelmia. Vaimo ajoi auton töihin. Lähtiessä outoa nykimistä. Matkalla piti pienellä vaihteella. Töistä lähtiessä oli tullut ilmoitus "emission workshop" ja yksi piippaus. Auto lähti liikkeelle kun nosti kierrokset 3000 ja sitten paukautti kolmosvaihteen pesään ja sillä ajettiin sitten korjaamon pihaan. Muut vaihteet eivät siis toimineet, vain kolmonen koko ajan päällä. Korjaamolla löysivät tänään vaihdelaatikon pohjalta noin sentin mittaisa alumiinin paloja. Öljykin oli piki mustaa. Liekkö edellinen omistaja koskaan vaihtanut öljyjä. Ostin auton kesällä ja autoliike lupasi korvata remontista 25%. Autolla on ajettu 220tkm. Silti tulee maksamaan ihan kivasti. Kahdesta korjaamosta kysyttynä: Käytetty laatikko n.1500€ tai hajonneen laatikon korjaus 2500€, ja näiden hintojen päälle vielä laatikon irroitus ja asennus 800-900€. (uutta laatikkoa on kai turha ajatella n.5000€).

Että tälläistä. Ainakin tästä oppii sen että automaattilaatikon öljyjä kannattaa vaihdella.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.11.2013 3:30

Tai välttämään käytettyjen autojen ostoa automaatilla.


Ei se öljynvaihtokaan oikotie onneen ole. Voi olla että sille on tehty vastikään puoliksi päin vittua öljynvaihto, jolloin kaikki epäpuhtaudet ovat lähteneet liikkeelle ja tässä tulos.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 27.11.2013 9:59

^ ei varmastikaan ole oikotie, mutta itse kyllä vannoisin öljyn vaihtamisen nimeen. Vanhemmiten vaihtaisin jopa 30tkm välein sitä sontaa ulos ja uutta tilalle. Puolet kun sieltä vaan saa pois niin se on hankalaa saada järjestelmää puhtaaksi.

Käsittääkseni Castrolin Transmax Z käy 5-v tippiin, maksaa 10€/l http://www.ebay.de/itm/Castrol-Getriebe ... 3f129ec0ac
Öljyn vaihto maksaisi noin satkun jos voisi itse turata sen vaihdon.

HabaK
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2013 16:55

ViestiKirjoittaja HabaK » 13.12.2013 8:08

Nyt on auto taas elossa. Tilattiin ruotsinmaalta "uudistettu" vaihto-vaihdelaatikko (hellstenab.com) 2800€ + rahti 325€ + työt, öljyt ym. yhteensä 3800€

Tässä pasuunassa oli EYF vaihteisto ja niitä oli valmiina huollettuna hyllyssä. Maanantaina tilattiin niin seuraavana maanantaina olikin vaihteisto jo kiinni autossa. Vaihteistolle takuu: 1 vuosi tai 40tkm.

Vaihdekeppi tuntuu hiukan jämäkämmältä, mutta itse vaihteiden vaihtamisessa ei ole mitään havaittavaa eroa aikaisempaan. Laatikon hajoamista ei siis ilmeisesti olisi voinut arvata mitenkään. Ellei sitten huolto- ja käyttöhistoriasta olisi voinut jotain päätellä. Oliko vaihteisto öljyt vaihdettu? Onko peräkoukku? Jos on, mitä on vedetty? Onko auto metropolialueelta vai maaseudulta? Maantieajoa vai postin jakoa? Jos on ostamassa käytettyä automaattivaihteista autoa, kannattaa ehkä näitä miettiä. Tai välttää automaattivaihteista kokonaan. Veihän automaatti enemmän polttoainettakin. Vaikka onhan se mukavakin. Luksusta kun toimii ja koneessa on riittävästi tehoa.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 17.12.2013 9:34

^ melko tiukan hinnat oot laittanut 3BG:hen, ei voi muuta sanoa :) Ajomääristähän noi on kiinni, jos 100tkm ajettu 4Motion niin :)

Vaikka itselläkin on toimiva ja Highline jopa niin laittaisin ehkä paaliin 350tkm ajettuna jos edessä olis yli 3000€ remppa, yli 2k€ voisi olla kynnys :/ Eiköhän siitä osina saisi enemmän kuin myydessä korjattuna.

Kovaa ajoa silti uudellla askillasi :)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 17.12.2013 22:06

Justiin myymässä omaa 258tkm ajettua passat variant -04 2,5TDI 4motionia pois. Ei mitään ongelmaan lootan kanssa, öljyt ja suodatin vaihdettu 60tkm välein. Ei ole tosin vaihdettu ensimmäistä ripustuksen osaakaan etupäästään, eilen leimattu eikä mitään väljää havaittu :) Eli on näitä ilmeisesti muitakin kuin maanantaikappaleita?!


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa