OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tuna_
 
passat -04 tdi 96kW (AVF) 4motion, EX passat -01 tdi 74kW (AVB)

LähetäLähetetty: 31.7.2010 13:25    Viestin aihe: Kokemuksia Passat Variant 4Motion 06-

Tällaista nelikko passattia harkinnut seuraavaksi kulkineeksi nykyisen 3bg sedan passatin jälkeen. Nelikko siksi kun tulee hinaultua venettä paljon kesäisin ja olisi mukava saada se ylöskin järvestä...

Auto tulisi olemaan joku 06-07 mallia ja kilsoja joku maks 160tkm.
Ja muuten nyt yleisiä kriteereitä
Diesel,manuaali laatikko, ilmastointi, vakkari, koukku, plus sitten muut perus systeemit...


Vai kannattaako suosiolla kääntyä audi A4 puoleen ja luottaa quattro tekniikkaan?



Aika vähän vain löytyy vielä kokemuksia näistä nelikko versioista, että miten ovat yleisesti kestäneet.
Onko ollut samoja turbo ongelmia kuin muissakin 2.0tdi koneissa?
Miten tuo neliveto on kestänyt käytössä? Öljyn vaihdot tietysti pitää olla tehtynä ajallaan periin ja laatikkoon...
Onko tekniikassa muuta sellaista mitä kannattaa tarkistaa ennen ostoa?
Onko korissa jotain tiettyjä vaavoittuvia paikkoja joita kannattaa tutkia?

Ja löytyykö kokemuksia että tohtiiko tuollaista alkaa lastuttamaan tuonne maltilliseen 170hp tehoon?
Putko
 
Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro Audi Cabriolet

LähetäLähetetty: 31.7.2010 14:08    Viestin aihe:

Lainaus:
audi A4 puoleen ja luottaa quattro tekniikkaan?

Eikös tuo ole sama tekniikka molemmissa.
Tuna_
 
passat -04 tdi 96kW (AVF) 4motion, EX passat -01 tdi 74kW (AVB)

LähetäLähetetty: 31.7.2010 14:14    Viestin aihe:

Vanhemmissa passateissa 01-05 nyt on sama tekniikka kuin A4 audissakin. Eli ovat jatkuvalla nelivedolla, mutta tämä uudemman mallin passatti sitten normikäytös etuveto ja kytkee sitten vasta taakse veto kun tarvetta ilmenee. Eli tekniikka on jotain vastaavaa kuin ollut golffeissa jo jonkun aikaa.
Finnhopper
 
Passat Variant 4M 3C 103kW TDI -06, Golf III 1.4 PinkFloyd, Kupla -65, T4 Caravelle syncro -00

LähetäLähetetty: 31.7.2010 23:01    Viestin aihe:

Mulla on 211tkm ajettu(itellä viimeiset 17tkm) -06 Passatti 140hp BMP koneella, manuaali. Turbo viheltää mutta tuntuu vielä toimivan ihan normaalisti. Nelivetoa tuli testattua lopputalvesta ja silloin ainakin pelitti ilman moitteita. Kovin kattavaa testiä siis ei ole vielä takana, mutta tosi hyvältä auto tuntuu. Itse ajattelin ajella alkuperäisen turbon niin pitkälle kuin menee ja sen jälkeen teettää isomman ja samalla hakea ohjelman.
Venettä en ole vedellyt mutta ainakin jo ihan normiperäkärryn vetäminen on jo mukavampaa nelikolla, varsinkin kun on mäkinen ja nurmikkoinen piha missä ei pääse vauhdilla menemään ylös vaan tarvii niitä vetäviä pyöriä.
Tuna_
 
passat -04 tdi 96kW (AVF) 4motion, EX passat -01 tdi 74kW (AVB)

LähetäLähetetty: 31.7.2010 23:10    Viestin aihe:

Mitä tuossa itekin vilkuillut youtubesta video pätkiä tuon käyttäytymisestä lumella, niin ei oo silmämääräistä eroa quattroon verrattuna. Tuntuu toimivan ihan hienosti toi elektroniikka tuos nelivedos.

Sais vain halvemmalla vähemmän ajetun uudemman passatin, kuin jos vertaa audiin...

Vakiona nyt itelläkin tarkoitus pitää varmaan niin kauan kuin turbo kestää. Mieles vain pyöri se kun tuota samaa moottoriahan saa audiin 170hp versionakin nelikkoon, että onko siinä sitten eri turbo..


Vaihto / osto tulee tapahtumaan varmaan talven / kevään aikana viimeistään. Koittaa täs nyt hiljalleen kartoitaa vaihtehdot ja mitä pitää tutkia tarkemmin. Pitäis vain päästä koeajamaan tuollainen että miltä tuntuu käteen näin yleisesti.
Finnhopper
 
Passat Variant 4M 3C 103kW TDI -06, Golf III 1.4 PinkFloyd, Kupla -65, T4 Caravelle syncro -00

LähetäLähetetty: 1.8.2010 10:15    Viestin aihe:

Uudemmissa, oiskohan 08 eteenpäin(?) joku viisaampi voisi varmistaa, rupeaa olemaan commonrail koneella, tämä mun on ihan pumppari ja taitaa olla vielä 8 venttiilinen. Noita commonraileja on passattiinkin 170hp koneella, tosin en ole varma onko nelikko+170hp yhdistelmää.
Tuna_
 
passat -04 tdi 96kW (AVF) 4motion, EX passat -01 tdi 74kW (AVB)

LähetäLähetetty: 1.8.2010 10:22    Viestin aihe:

No ei siinä auta, pysyttävä sitten vielä pumpparikoneessa, ei rahat riitä tuollaiseen noin uuteen. Eikä tuosta pumpparistakaan nyt sinällään valittamista oo, vähä karkeampi toi ääni nyt on tietysti, mutta ei se nyt niinkään haittaa.

Nämä -06 malliset pyörii tuos 20-23ke paikkeilla vähä riippuen varusteista ja kilsoista


Passattia ei saa vakiona tuolla 170hp nelikkona, audia sitten taas saa, mutta siinä nyt on sitten se eri periaatteella toimiva neliveto ja moottori pituussuunnas....
Mikko L.
 
Oo____oO

LähetäLähetetty: 4.8.2010 20:33    Viestin aihe:

Oma '07 BMP 4motion Sportline on palvellut pian 140 tkm melko moitteetta. VAG:lle tyypillisiä vikoja näissä tietenkin saattaa ilmetä: omassa turbo viheltää (toimii toistaiseksi ok) ja kylmänä satunnaisesti nykäisee tietyllä kierrosalueella (ei vikakoodia --> suutin?), muutoin toimii ohjelman mukaan long life-huollettuna varsin mainiosti. Laatikon rasvathan ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta eipä niiden vaihtamiseen sitten talouskaan kaadu, haldex-huoltokin (öljy+suodatin) pilkkahintainen. Vaunu tulee perässä mukisematta (iso telitraileri pieni auto päällä), mutta mielessä on käynyt tuo mieto lastu - kiireisen ihmisen autohan tämä ei ole edes tyhjänä. Matka-ajossa auto on mukava, talvella turvallinen - ehkä aavistuksen aliohjaava - kun pöpelikköön tuota ei taida saada ESP päällä kuin tyhmyyttään. Polttoainetta menee sitten kesäolosuhteissa se "litra liikaa", mutta talvi paikkaa haavoja.

Oman ruostesuojautin, joten ainakaan toistaiseksi korin heikoista kohdista ei ole muuta mainittavaa kuin pohjan muovit, jotka ottavat herkästi tantereeseen hieman haastavammissa olosuhteissa. Muovejakin saa Slamit'n ukoilta muutaman kympin kappalehinnalla ja menekki on tietysti itsestä ja omista valinnoista kiinni. Kaiken kaikkiaan pidän hyvänä valintana monipuoliseen käyttöön, eikä tuo aivan susirumakaan ole. Lisäpitkiä suosittelen myös kaksoisksenonien kylkeen, jos viihtyy taajaman ulkopuolella pimeään vuodenaikaan ja tavaratilan äänieristys on suositeltava ratkaisu, jos on tykästynyt ranskalaistyyppiseen hiljaisuuteen.
Tuna_
 
passat -04 tdi 96kW (AVF) 4motion, EX passat -01 tdi 74kW (AVB)

LähetäLähetetty: 4.8.2010 20:46    Viestin aihe:

Kiitokset täs tulikin juuri sellaista palautetta mitä odottelinkin, että sais tällaista vähä pidemmän ajan kokemusta ja huomioita :)

Öljyjen vaihdot ym, nyt itelle mitätön kustannus, kun itellä tilat missä voi tehdä kaikki huollot..

Pääosa ajosta itelläkin työmatka-ajoa tuollaiset 80km/päivä ja kesällä sitten tuota venettä tulee hinailtua. Ja maalla kun asuu niin varsinkin talvella tuo neliveto olis tarpeeseen, teitä kun tahdotaan aurata vasta pari tuntia sen jälkeen kun pitänyt olla jo töissä...

No lisäpitkät on nykyisessä 3bg passatissakin, kun tuos työmatkallakin ehkä 2-3km valaistua tietä muuten mettätaivalta ja hirviä lymyilee joka paikas...

Mitäs tuo kulutus nyt sitten tuos on ollut tällaisessa normaalissa sekalaisessa matka-ajossa, jotain 6.5l paikkeilla vai?


Ja edelleen saa laittaa kokemuksia laitteesta, niin positiivista kuin negatiivistakin :)
Mikko L.
 
Oo____oO

LähetäLähetetty: 4.8.2010 21:00    Viestin aihe:

Karkean haarukan antaakseni polttoainetta kuluu 6,5-7,2/100 km riippuen ajotavasta, tieolosuhteista ja vuodenajasta. Pitkässä loikassa menee tietysti pienemmälläkin, kun pitää kaasujalan kurissa.
Finnhopper
 
Passat Variant 4M 3C 103kW TDI -06, Golf III 1.4 PinkFloyd, Kupla -65, T4 Caravelle syncro -00

LähetäLähetetty: 5.8.2010 10:50    Viestin aihe:

Jos ajelee sitä 90km/h niin pääsee alle 5 ja puolen ja taas motaria pitkin päästellessä sen 130km/h mennään sitten jo n.7.0-7.5 per satanen.

Tuntuu tässä vauhti tekevän enemmän eroa kulutukseen kuin edellisessä 1.9 ATD golffissa joka oli kyllä etuveto.

Omaan vaihdatin haldexin öljyt ja vielä pitäisi lootan ja perien öljyt saada vaihtoon ennen talvea.

Sanoisin että on tää kyllä golfin jälkeen hiljainen auto :D
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa