OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Yleinen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
thst
 
Bmw 520i -91

LähetäLähetetty: 12.5.2010 21:32    Viestin aihe: Golf 3 ohjaustehostin vuotaa/ääntää

Elikkäs reilun puoli vuotta tehostin vuotanut öljyä enempi ja vähempi säännöllisesti, ja viime aikoina myös ruennut ääntelemään. Tuo öljyn vuoto ei ole ollut mitenkään tasaista, vaan tuntuu että talvella sitä meni reilummin?
Sen myös huomannut että kylmänä kohtuu hyvin kääntyy pyörät eikä hirveitä ulise, mutta lämpimällä koneella paikallaan/hiljaisessa vauhdissa tuntuu täysin tehostamattomalta ja huutaa aika reippaasti. Voiko syynä olla huonot öljyt, vai mistä tuota vikaa lähtisi metsästämään?

- Tehostimen hihna vaihdettu/kireys tarkistettu
- Tänään leimalla huomattiin että kuskinpuolen hammastangon suojakumi revennyt (millainen työ vaihtaa ja voiko vuoto johtua tästä?)

Kaikki apu ja neuvot otetaan vastaan.

ps. hakua yritetty käyttää apuna.
tepi3
 
Italian ihme alla...

LähetäLähetetty: 13.5.2010 18:53    Viestin aihe:

Tästä mennään...

1. Onko näkyviä vuotoja?
2. Mistä vuotaa?


Kumin vaihto ei ole niin kauhea homma, mutta tod.näk. ruostetta on muiden osien kiinneaineena joten "alku purkaminen" on se työläin juttu. Eli rengas irti, pallonivel irti, vanha kumi pois, raidetangon putsaus, uusi kumi tilalle, nippusiteet kiinni, pallonivel paikalleen ja rengas kiinni.

Jos vuoto on hammastanko-osassa, stefojen uusiminen onkin sitten hankalempi juttu. Kuulemma, ei pysty vaihtamaan ( on kuulemmat jotkut uusineet onnistuneesti...), mutta kaikenhan on ihminen kasannut joten miksei ihminen pysty myös purkamaan...

Myöskin tuo nesteiden vaihto ei ole pahasta, joten kokeile myös sitä.

Kuuleman mukaan, pumppu rupeaa ääntämään, kun on kulunut ja uusimisen tarpeessa.

Edit: saattaa muuten joutua sitten renkaiden kulmat säädättämään/ säätämään, jos tota palloniveltä ei saa täsmälleen samaan kohtaa. ( pari kierrosta sinne tänne ja johan alkaa auraamaan...)
diese-listi
 
Golf IV 1.9TDI, T4 Transporter 1.9TD

LähetäLähetetty: 13.5.2010 19:23    Viestin aihe:

Pumppu alkaa myös ääntämään jos väärää öljyä käytetään...
thst
 
Bmw 520i -91

LähetäLähetetty: 13.5.2010 19:45    Viestin aihe:

Letkujen kohdat olen tarkistanut, ja niistä en ole vuotoa löytänyt, mutta jotain öljyä ainakin parkkipaikalle pudottaa.. Moottoriöljyä myös vähän karkaa jonnekkin, mutta yli 250tkm ajettu kone sitä varmaan jo joissain määrin viekin? Joten tuosta en osaa nyt varmaksi sanoa että mitä siihen pudottelee. Täytyy koittaa katsella että mihinkä kohtiin sitä on pudonnut ja koittaa sen avulla vähän paikallistaa.

Pyörät alle kuukausi sitten suunnattu, niin ei hirveästi huvittaisi rueta uudestaan sitä maksamaan, mutta halvemmaksi se taitaa kuitenkin tulla kuin renkaat. Tuota vaihtohommaa jo vähän tutkailin silmämääräisesti ja ei kovin pahalta vaikuttanut, kunhan vaan paikat aukeaa.

Mutta täytyy vaihtaa nuo öljyt, kunhan tässä kerkeää niin näkee sitten mihinkä suuntaan on vaikutusta. Koska kerran kylmällä koneella tuo pumppu toimii normaalisti ja normaali kääntää, niin jotenkin se kuulostaisi että lämpinänä öljyt eivät aja asiaansa kun silloin rupeaa temppuilemaan.

Lisää kysymyksiä:

-Tuohon väärään öljyyn liittyen.. Pitääkö olla jotain mallikohtaista öjyä, vai riittääkö esim että on VW tarkoitettu öljy? Koska sellaista olen motonetistä hakenut.

-Tarvitseeko jonkunlaisen ilmauksen öljyjen vaihdon jälkeen?

-Onkos tuohon olemassa jotain kikkaa jolla saisi aurauksen samaksi, eli pystyykö työntömitalla jostain vaikka mittaamaan jonkun kierteenpätkän pituuden ja sen perusteella takaisin laittamaan?
-jarkko-
 
Avensis *2

LähetäLähetetty: 13.5.2010 20:01    Viestin aihe:

Pumppu vuotaa luultavasti letkujen lähdöistä tai hihnapyörän alta, omasta korjasin tulopuolen jokunen vuosi sitten (kupariprikka piti vaihtaa), nyt kusee lähtöpuoli ja säiliölle menevä putkikin alkaa olla aika hapero. Hieman tuo tihkuttaa ja ajoviima kastelee tehostajan remmin joka sateella sitten huutelee kun siihen vettä lentää mutta haittaako tuo :)

Ei tuon verran ajettu kone pitäisi öljyä kuluttaa? Golffi 270tkm rullattu eikä öljyä häviä 10tkm vaihtovälillä.
thst
 
Bmw 520i -91

LähetäLähetetty: 13.5.2010 20:10    Viestin aihe:

Voi hyvinkin olla että noilta suunnilta vuotaa. Täytyy öljyjen vaihdon yhteydessä käydä vielä läpi nuo kaikki paikat. Täytyy tutkia että saisiko noita letkuja yms. vaikka motonetistä, niin vaihtaisi samalla uusiin kun eivät varmaan mahdottoman hintaisia kuitenkaan ole. Ihan mukava olisi että selviäisi pienellä laitolla, kun nuo pumput ja hammastangot sitten on vähän tyyriimpiä laiteltavia. Tutkitaan asiaa.

Tuosta moottoriöljystä en varma ole, saattaa toki joku tiivistekkin olla huono.. Ei vain ole ollut tilaisuutta päästä katselemaan kun ei hirveitä kehtaa tuossa parkkipaikalla touhuta. Joskus öljynvaihdon yhteydessä käytin jotain mömmöä joka elvyttää tiivisteet tjsp. Niin sen jälkeen taisi muutaman tonnin ollakkin että ei öljyä mennyt. Mutta se onkin sitten asia erikseen.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Yleinen Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa