Eli semmosta että kylmänä tökkii ja tukehtuu jos kaasua painaa vähänkään rajummin, pitää antaa puksuttaa jonku aikaa tyhjäkäyntiä niin kehtaa lähteä liikkeelle eikä sammuile. Lisäksi kylmäkäynnityvyys on huonoa ja lämpimänä tyhjäkäynti laskee niin alas että sammuu aika heti.
Mistähän osais vikaa ettiä?
ps. Oli muuten eka viesti tänne :D
Golf 2 1.3 -87 nykii
Valvoja: ffp jäsenet
pätk k kiii
Ostin oman mk2 tos vuoden vaihtees, kävi komiasti mut prkl ku vaihdoin siihen tulpat ni ongelmat alko!! Kylmänä käu hienosti, mut kun lämmöt vähän nouseee ni alkaa pätkiin eikä käy tyhjä käyntiä! Liikkeelle kun lähtee pienillä kierroksil ni mooaa ja meinaa sammua, sit tietysti tulee hormostuksissa painettua pirusti kaasua ni toimii ihan hyvin?!?! muutaman harvan kerran joskus sillontällön saataa toimia hetken normaalisti lämpimänä. pistää vihoiks kun risteyksis/valoisssa saa kaasutella ettei sammus. jakajan kannen ja pyöriän vaihdoin uusiin ja koitimpa vanhoja tulppiakin, mut ei toimi. Olen päättänyt voittaa tämän taistelun tota peltikasaa vastaan!! Vien sen sit vaiks paalattavaks jos ei ala toimimaan, mulle ei ala vittuileen!! :D
no juuu
Ongelma ratkes!! Päätin viel kerran tsekkail kone huoneetta ja huomasin et ekan tulpan vaihto opertaation yhteydes oli yks ali/yli paine letku lähtenyt irti kaasarista!! siis ilmanputsarista kaasariin menevä! pistin sen takaspaikalle ni alko taas pelittään! tuntu menevän paikalleen aika löysästi et kannaataa varmaan viel pistää siihen klemmari et pysyy jatkossakin paikallansa
Kiva saada uutta verta tänne ffp:lle. Söörtsi ei ole kovinkaan hankala käyttää ja sillä saa paljon tuloksia tuon pierupurkin sielun elämästä.
Mutta Pioneer: Sulla on ryypyssä vikaa, tod. näk se "Spiraali" jousi hässäkkä siinä minne ne lämppärin putket menee. Ota kaasari irti ja putsaa koko setti.
Toinen mitä veikkaan, niin tyhjäkäynti solenoidi, siellä kaasari ja tulipellin välissä.
Mutta Pioneer: Sulla on ryypyssä vikaa, tod. näk se "Spiraali" jousi hässäkkä siinä minne ne lämppärin putket menee. Ota kaasari irti ja putsaa koko setti.
Toinen mitä veikkaan, niin tyhjäkäynti solenoidi, siellä kaasari ja tulipellin välissä.
Joo, uusille naamoille vaan tervetuloa surulliseen pierburg kerhoon. Joka sunnuntai alkaa viikon kestävä 9-kohtainen vikabingo, ja kolmella vierekkäisellä vialla pitää huutaa BINGO! :) Ja joo, asiaan.
Pierburgin sielunelämästä pääsee jyvälle aika hyvin täällä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=46486
Ja tosiaan, tohon vikaan pikainen veikkaus:
Ota ilmanputsari vittuun, ja kun sulla on kaasarin yläpuoli näkyvissä, niin siinä on kaks suutinta (oikeella puolella kurkkuja) ruuvattavissa irti. Ne näyttää ihan talttapää ruuveilta, mut lähtevät irti. Putsaa ne, ja koita imeä ilmaa läpi. Jos ei ilma kulje ni se on tukossa. Toinen niistä on tyhjäkäyntisuutin, ja toinen muistaakseni joku täyden kaasun vastaava. Mut kannattaa irrottaa molemmat samalla....
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html eli tossa kuvassa osa nro 6 sikäli kun on 2e3. Selviää kuvia ja kaasaria vertaamalla. kaikissa kaasareissa lukee pierburg 2E... vain ulkonäkö ratkaisee...:)
Pierburgin sielunelämästä pääsee jyvälle aika hyvin täällä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=46486
Ja tosiaan, tohon vikaan pikainen veikkaus:
Ota ilmanputsari vittuun, ja kun sulla on kaasarin yläpuoli näkyvissä, niin siinä on kaks suutinta (oikeella puolella kurkkuja) ruuvattavissa irti. Ne näyttää ihan talttapää ruuveilta, mut lähtevät irti. Putsaa ne, ja koita imeä ilmaa läpi. Jos ei ilma kulje ni se on tukossa. Toinen niistä on tyhjäkäyntisuutin, ja toinen muistaakseni joku täyden kaasun vastaava. Mut kannattaa irrottaa molemmat samalla....
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html eli tossa kuvassa osa nro 6 sikäli kun on 2e3. Selviää kuvia ja kaasaria vertaamalla. kaikissa kaasareissa lukee pierburg 2E... vain ulkonäkö ratkaisee...:)
Tilasin purkaamolta ehjän ja oottelen sitä. Se läppä on toisesta päästä irti ja korjauskelvoton eli saattaa ajossa mennä imu päälle ja sammua...(ei onneksi vielä ole sattunut :D) Bensa pumppukin valutti aineet takaisin kun sammutti, korjasin sen takaisku venttiilillä.
Huomasin että oli melko monesti sitä kaasaria availtu.
Huomasin että oli melko monesti sitä kaasaria availtu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa