2,0 TDI 103kw öljypumppuviat

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ritariässä
-
Viestit: 44
Liittynyt: 26.2.2004 15:23

2,0 TDI 103kw öljypumppuviat

ViestiKirjoittaja ritariässä » 2.11.2009 16:42

Mikä noista hajoaa ja saako osaa suomesta jostain halvemmalla kuin vw-liikkeestä jossa jonkinlaisen pumppukokonaisuuden hinnaksi sanottiin nelinumeroinen summa euroja???!

Toki jos löytyy linkki ym suoraan eurooppalaiseen ostopaikkaan, sa kertoa heti!

Tyyppivika (kuulemma), mutta tehdas/maahantuoja ei ota vastuuta koska autolla ikää muutama vuosi ja kiloja pikkasen toistasataa.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 3.11.2009 11:44

Nyt menee kyllä vähän arvailuksi, kun alkaa olemaan jo aikaa kun tuollaisen kapistuksen levällään on nähnyt.
Taisi olla niiin, että siellä on olemassa kahden tyyppistä systeemiä. Ketjulla ja rattaalla pyörivät.
Ketjulla pyörivissä taisi olla jotain ongelmia ja niitä vaihdettiin näihin ratasvälitteisiin.
Myös mielikuva löystyneistä rattaan kiinnityspulteista on jäänyt mieleen, liittynee samaan ongelmaan.
Joka tapauksessa veto pumpulle loppuu ja sen jälkeen homma on selvä, öljynpaine puuttuu.

Mitähän osat esim. Slamit:n kautta maksaisi? Kysyppä heiltä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.11.2009 21:16

6mm kuusiokoloakseli menee pyöreäksi. EI välttämättä tarvitse kuin se laittaa jos ei oo vetopää pyörähtänyt. 6€ maksaa Skodalta kyseinen osa. Monesti riittää pelkkä tämän tapin vaihto.

Tasapainoakselisysteemissä on kuusiokolo reikä johon menee tuo kuusiokolotappi ja se pyörittää erillistä öljypumppua. Shit happens.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.11.2009 18:11

Onkohan tämä kuinkakin yleinen ongelma.. huh.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.11.2009 18:41

Isäukon autossa mennyt kaks kertaa. Edellisellä omistajalla vähän päälle 100th ajettu ja vähän aikaa sitten meni ajettu 235000. Nykyinen akseli mikä laitettiin on "vahvistettu" malli edellisestä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.11.2009 19:52

Onko tuo jonkun tietyn moottorityypin "ominaisuus".

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.11.2009 20:10

Ainakin BSS koneessa oli nuo viat. Tyhjäkäynti tuhoaa akselin. Takseista mennyt näitä. Isäukon superb myös ex taksi.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 5.11.2009 9:23

Oiskohan tuon kunto paha kurkata etukäteen ja vaihtaa uusi tappi samalla?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.11.2009 18:02

Ei se sinänsä paha homma ole. Nosturilla tekee helposti. Konetta joutuu irrottaan korvakkeesta (helppo homma), jotta öljypohjan saa irti. Sen jälkeen akselin saa vedettyä pois pultilla öljypumpun päästä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.11.2009 9:14

Ei tuota varaosanumeroa ole tiedossa?
Kun marmoritiskillä eivät välttämättä aina tiedä mistään mitään ja myyvät samanlaisen ;)

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 12.11.2009 15:57

Mut onkos toi BSS kone 8-venttilinen.
Kun kattelin ETKAa niin BSS koneessa on hammasratas veto ja BKD koneessa on ketjuveto?
Niin oliko noiden ketjuvetoisten kanssa myös ollu ongelmia?

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 12.11.2009 17:37

Miltäs siellä ETKA:ssa näyttää A4 2.0Tdi 05 16v BLB koneen öljypumppu, onko ketju vai ratas veto?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.11.2009 21:29

Eli siis blb on 16v? Niissä on ketjupumppu jotka _kestää_. 8v ei tahdo kestää :/

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 12.11.2009 21:46

BLB:ssä on kyllä ketju veto mutta samainen akseli siellä kyllä on ETKAn mukaan.
Sama varaosa numero BLB:n ja BSS:n öljypumpun akselilla.
Eikö BKD:ssä ole tasapainoitus akselia niin kuin noissa BLB ja BSS koneissa?

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 12.11.2009 21:49

Ainakin tuolta yhdestä varaosa catalogista, kun katsoin ni oli et BLB ja BRE olis 16V. Mistäköhän tuon nyt sit varmistaisi?
Saksan ja Englannin foorumeilla on kyllä vaan just noista BLB koneista ollu paljon juttuja, että ei paikat kestäisi ("Balance shaft").

Audifinssillä oli vielä tämmönen juttu
No niin, nyt on sitten löytynyt yksi tyyppivioista ko. moottoriin. Eli 05/06 - 01/07 valmistetuissa moottoreissa on öljypumpun rattaiden kanssa ongelma. Siitä on tullut takaisinkutsu Audin huoltopisteille, koodilla 13D7 ja huoltokutsun kertominen on jätetty huoltopisteille. Sanomattakin on selvää että takaisinkutsu koskee "ehjiä moottoreita".

Tilanne on sellainen, että öljypumpun käyttörattaisto kulluu pois. Ja kun se metalli pyörii koneessa sekä öljypumppu lakkaa pumppaamasta öljyä, on edessä melkoinen täystuho.

Käsillä on juuri yksi tällainen tapaus josta nyt sitten väännetään VV-auton kanssa. Saksan foorumeilla on asiasta paljonkin keskustelua ja kuten takaisinkutsukin osoittaa, on kyse materiaali/tyyppi viasta. Nyt VV-auto ja Laakkonen kieltäytyvät korjamaamasta moottoria koska se on jo rikki. Vaikka eipä kukaan ole huollossa vetänyt henkeä sen puolesta että olisi jotain pitänyt tehdä.

Käykääpä tarkstuttamassa onko teillä ko. moottoreita. Käynti tiskillä saattaa maksaa itsensä takaisin.

eli tämä siis koskee juuri moottoreita, jossa on "ratasveto"?

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 13.11.2009 14:48

Kyllä BLB on 16v mutta siinä näytti olevan saman oloinen tasapainoitusakseli/öljypumppu systeemi mitä BSS koneessa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.11.2009 16:03

Voidaanko siis olettaa, että BKD olis ikään kuin kestävämpi?

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 13.11.2009 18:22

Kävin tuossa "Huoltotiskillä" kyselemässä Saksan huoltohistorian tulevasta audista ja samalla kyselin tosta öljypumpusta, niin sanoivat siellä vaan ettei pahemmin olisi ongelmia ollu. Marmoritiskin hinta oli koko "öljypumppusetille" semmonen 1700€, että sillei. Kuulemma pitäisi erottaa ylimääräisistä äänistä, jos alkaa oleen vaihtokunnossa.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 14.11.2009 9:54

Löyty aiheeseen littyen ihan hyvä linkki http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=757454&nmt=A4%20Tdi%20oil%20pump%20chain%20woes
Oliskohan tuo ketjun ja sen kiristimen vaihtaminen paha homma ja sit jos siinä samalla vaihtais sen kuusiotapin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.11.2009 12:47

Kuinka noi rattaat voi noin kulua...
Muistuu mopoajat mieleen.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 14.11.2009 14:07

Melkein näyttää moottoripyörän jakopäältä.

Olikos toi BKD ketjulla vai rataksella?

Tomi K
-
Viestit: 68
Liittynyt: 19.12.2005 17:53

ViestiKirjoittaja Tomi K » 14.11.2009 18:17

Kylläpä näytti tutulle tuon linkin kuva tuosta katkenneesta kiristimestä. Pari kuukautta sitten laitoin kaverin Audin BLB -moottoriin uuden ketjun ja kiristimen samasta syystä. Piti kyllä 'mukavan' kuuloista ääntä, ihan kuin jotakin olisi ollut rikki. Siinä ei ollu vielä rattaat kuluneet niin ei tarvinnut vaihtaa ihan kaikkea.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.11.2009 10:00

Kuinka kova kolina sieltä pitäis kuulua?
Omalla ajettu 114tkm

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 15.11.2009 13:49

Tomi K, oliko paha homma tuo ketjun ja kiristimen vaihto. Ajattelin omaan ajokkiin ne vaihtaa nyt jo ennaltaehkäistäen, kun vielä ei mitään ylimääräsiä ääniä kuulu. Samalla pystyy varmaan helposti tarkastamaan sen "kuusiotapin" kunnon/vaihtaa uuteen? Omalla on nyt ajettu 130tkm.

Tomi K
-
Viestit: 68
Liittynyt: 19.12.2005 17:53

ViestiKirjoittaja Tomi K » 15.11.2009 22:22

Normaalin jakopääjumpan lisäksi joutuu irroittamaan öljypohjan ja jakopään alla / takana olevan laipan, eli ei kovin suuri lisätyö. Ketjun ja kiristimen hinta taisi olla jossakin puolentoistasadan paikkeilla. Tuo ei kolise, vaan kiristimen rautatappi painaa suoraan ketjua vasten -> rahisee aika ikävästi. Kilsoja taisi olla 120 tkm paikkeilla, ensimmäinen remminvaihto oli juuri tehty...

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 15.11.2009 22:32

Okei, pitää tossa vielä tarkemmin kuunnella mahdollisia rahinoita. Mullakin on kesällä jakopäänhuolto tehty merkkiliikkeessä, eikä siellä sillon ole ainakaan mitään ylimääräisiä rahinoita huomattu.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 20.11.2009 15:38

Kyselin merkkihuollosta vielä, että mitä mieltä ovat asiasta ja sieltä sanottiin, että ei kannata ryhtyä vaihtelemaan ketjua ja kiristintä ym..., jos kerta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu ja kaikki toimii. Muutenkin pitivät todella harvinaisena tuollaisia vikoja!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.11.2009 15:52

Normaalin jakopääjumpan lisäksi joutuu irroittamaan öljypohjan ja jakopään alla / takana olevan laipan,

Voi pska!
Jakorempasta aikaa vain 6tkm....

Muutenkin pitivät todella harvinaisena tuollaisia vikoja!

Hah ;) Kaikkihan ne kiistää..

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 20.11.2009 17:39

Juu tiedä nyt sit, et mitä ja ketä tässä uskois!?! :D

ritariässä
-
Viestit: 44
Liittynyt: 26.2.2004 15:23

ViestiKirjoittaja ritariässä » 24.11.2009 16:44

Harvinainen vika tai ei, mutta tässä rautamöykyssä toi kuvan oikean yläreunan monikulmainen akseli tuntuu pyörivän tyhjää oikealle puolelle. Siinä kait vian syy. Pitää purkaa jos osaan/jaksan ja tiedä vaikka tuosta sais vielä käyttökelpoisen. Muuta vikaa ei näyttäs pintapuolisen pikasilmäilyn perusteella olevan.

Kuva

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.11.2009 9:59

Pitää koittaa ennalta ehkäistä tuota kulumista RVS:n avulla.
Tuntunu toimivan tuo litku muussakin käytössä ;)

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 30.11.2009 16:49

Eihän tässä auta, kun hiljalleen tilannetta seurailla jos joskus jotain ilmenee. Aioin kyllä viedä vielä johonkin huoltoon tarkastettavaks, ennen kuin 6kk takuu menee umpeen :D

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 21.2.2010 11:27

Noniin 2.3.10 aletaan sitten selvitteleen Laakkosen toimesta ylimääräistä voimakasta "rahinaa", joka kuuluu öljypohjan tienoilta. Varmaan on luvassa ihanan kallis remppa:D varsinkin jos se "ketjuvetoinen" öljypumppu päivitetään uuteen "ratasvetoiseen".

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.2.2010 19:44

Toivottavasti takuuta on vielä

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 1.3.2010 7:42

Vähän alle 3kk sitten auto on ostettu, eli luulisi saavan osittain ainakin myyjäliikkeen piikkiin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.3.2010 9:07

Saisitko tota "rahinaa" mitenkään talteen...?
Voin laittaa sen jakoon omille sivuille jos et muuten saa nettiin.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 1.3.2010 9:26

Valitettavasti auto on jo viety odottamaan huoltoa Laakkoselle, niin en saa tuota ääni näytettä.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 2.3.2010 15:38

No niin, elikkä Laakkosen mukaan oli öljypumpun ratas "ylikuumentunut" ja pitäisi sitten sinne päivittää tuo "ratasvetoinen" öljypumppu. Kustannusarvio oli noin 3000€ ja tosta nyt pitäis ainakin 50% tapella myyjäliikkeen piikkiin.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 2.3.2010 17:43

oliko osien hintaa eriteltynä?

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 2.3.2010 19:00

En ole tarkkaa erittelyä vielä saannut, mutta ainakin tuo uusi öljypumppu maksaa noin 1700€.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 2.3.2010 21:16

saa melkein käytetyn moottorin tuohon hintaan http://cgi.ebay.co.uk/Audi-2-0-TDi-BLB- ... 4a9beea7ad

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 2.3.2010 21:33

No ei varmaan kannata tuollaista käytettyä moottoria ostaa, jossa öljypumppu on tuolla vanhanmallisella ratas/ketjuvedolla, mikä juuri itseltäkin rikki meni, jos kerta tuo korjaussumma menee puoliksi mulle ja myyjäliikkeelle.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 2.3.2010 21:48

ilmoitteles mitä ne rattaat/ päivitys paketti maksaa kun tiedät.

InHiding
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.3.2010 6:14

ViestiKirjoittaja InHiding » 10.3.2010 6:18

Onko tätä vikaa vain Diesel-koneissa?

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 21.3.2010 21:56

Moneen kertaan tässäkin ketjussa kysytty, ONKO BKD ketjulla vai rataksella?

Itseäni kiinnostaa koska hihnaremppa ja kaksoismassa juuri tulossa, niin haluisin
varmistua tuon korjauksen tarpeesta samalla kerralla, enkä varmasti ole ainoa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.3.2010 8:53

^Olishan tuo hyvä tietää varmaks.

Korjatkaa jos olen väärässä:
Mutta vissiin näissä on molempia versioita käytössä?
Ja vaikka olis rattailla, niin se rattaan akseli kai kuluu?

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 22.3.2010 19:25

Esim. merkkihuollosta selviää valmistenumerolla, että onko ketjulla vai rattaalla.

Ymmärtääkseni ketjuvetoisessa tapahtuu yleisesti ottaen näin (myös itsellä) http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... ain%20woes
[/url]
Ja ketjuvetoinenhan halutaan sitten valmistajan ohjeiden mukaan päivittää ratasvetoiseksi.

Eikös täälläkin foorumilla ole ollut juttua, että ratasvetoisista on kuitenkin niitä akseleita kulunut, vaikka pitäisi olla luotettavampi kuin ketjuveto?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2010 9:22

Pitääkin käydä marmoritiskillä kysymässä. Vähättelevät kuitenkin ongelmaa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 23.3.2010 9:38

^ kukapa omia muniaan haukkuisi?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2010 14:43

Oma BKD on ketjulla.. asian valoisa puoli vois olla, että RVS saattaa pelastaa tuon.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 23.3.2010 20:02

Jos tuo ketjun kiristin menee rikki ja ketju alkaa "elämään" kuluttaen noita hammasrattaita, niin siinä ei kyllä varmasti mitkään rvs:t auta.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.3.2010 20:31

OT: Kohta katellaan taas kuvia silppurin kulmavaihteesta :D

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2010 20:34

Joo ei siihen kiristimeen mitkään auta.
Unohdin kokonaan sen..

Pitäs kai vaihtaa koko rakkine pois :/

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 23.3.2010 22:11

No ei saatna jos tuo vielä menee hajoamaan..

Montako arvokasta asiaa tähän vagin kökkäreeseen pitääkään vaihtaa 100tkm aikana? No minäpä kerron.

-turbo (1500)
-vauhtipyörä (1500)
-suuttimet (4x500e + työ)
-öljypumppu (1500? + jos kone laukeaa..)
-ovet paskana (1000e kpl)
-imusarjanläppämoottori(?)
-tandempumppu(300e?)
-laturin vapaakytkin(100e?)

endhjuu hapokasta. Hyvähä sillä on ajaa, mutta..

Mites TOS, väpättääkö sulla kytkin kun painaa ihan kevyesti ja laittaa reilusti kierroksia moottorille? Entäpä miten ahtopaineet, miten paljon tippuu kun kierroksia yli 3krpm?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.3.2010 8:35

Ahtopaineita en ole seurannut. Kyllä tuo tuntuu ainakin kiihtyvän vielä 3000rpm jälkeen.

Itse kytkinpoljin ei mielestäni ole väpättänyt, pitää kokeilla tänään.
Mutta moottori on hytkynyt satunnaisesti, kun kierrokset on vähän yli 1000rpm ja vapaalla koittaa kierrättää.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.3.2010 14:30

Polkimessa kyllä tuntuu moottorin kierrokset ja tärinä.

yllätys
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.3.2010 15:08

ViestiKirjoittaja yllätys » 24.3.2010 15:37

Omasta Pirkka-Passatista hajosi tuo kuuluisa kuuden euron kuusiotappi hävitti öljyn paineet ja rikkoi tietenkin turbon mennessään 160tkm:n kohdalla(2500e kaikkineen), vaikka tulikin aloitettua VAG tuolta halvimmasta päästä, niin näitä muiden vastaavia kokemuksia lukiessa tullee myös lopetettua yhteen kertaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.3.2010 15:50

^Mitä kuluttaja-asiamies sanoi tuohon?

yllätys
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.3.2010 15:08

ViestiKirjoittaja yllätys » 24.3.2010 16:52

No eipä tullut kysytyksi, auto on -06 malli ja vaikka huoltokirjasta leimat löytyykin, niin ainahan huolloissa yli kaksivuotiaista autoista vika löytyy tiskin väärältä puolelta. Ei vaan nämä nykyautojen korjausten hinnat oikein duunaria naurata,pakko korjata ennenkuin pistää myyntiin ja siirtyy takaisin vanhempaan autokantaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.3.2010 17:38

Ei se 2 vuotta takuuta ole mikään raja virhevastuulle.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf

Öljypumpun oletetaan kestävän auton elinkaaren loppuun. Selvä valmistusvika.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa