Passat v6 jäähdytinneste haisee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ar_Zi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 8.2.2005 13:05

Passat v6 jäähdytinneste haisee

ViestiKirjoittaja Ar_Zi » 7.7.2009 17:09

Yritin searchilla, vaan en löytänyt.

Ongelmana siis se että auton käydessä jäähdytysneste haisee voimakkaasti.
Vuotoja yritin katsella, ei löytynyt eikä myöskään ainetta häviä.
Autoon sisälle haju tulee ainostaan silloin kun puhaltaa lämmintä.
Tuossa helteillä panin merkille että haisee huomattavasti kovemmin, myös sen olen huomannut että kun auton sammuttaa ajon jälkeen, kuuluu hetken suhinaa jostain konehuoneesta, läheltä tulipeltiä. Kenelläkään ideoita mistä voisi moinen johtua?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.7.2009 17:29

Johtuu 90% varmuudella siitä että se korkissa oleva venttiili on jumissa ja ei päästä ylipainetta pois sieltä korkin kautta paisuntasäiliöstä.

Itse haju taas toisaalta saattaa tulla sitten ihan mistä tahansa liitoksesta tai lämppärinkennosta.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 7.7.2009 19:19

Suhina ajon jälkeen kuuluu varmaankin ilmastoinnista. Allekirjoittaneen autossa samoilta nurkilta kuuluu suhina auton sammuttamisen jälkeen, ja olen siihen tulokseen tullut että kyseessä on ilmastointi.

Ar_Zi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 8.2.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Ar_Zi » 8.7.2009 19:29

Joo itsekkin tuota ilmastointia epäillyt kyllä. Se nyt ei häiritse mutta tuo jäähdytinnesteen hajuu alkaa hiukan harmittaa..

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 8.7.2009 20:15

Mun jäähdytinneste haisee ihan samalta riippumatta siitä käykö moottori vai ei =D

Mutta jos sitä hajua esiintyy auton moottori/sisätilassa niin jotain pienenpientä vuotoa epäilisin moottorin takana tai lämppärin kennon letkuissa/liitoksissa. Sen toisen letkun yläpään vastakappaleessa ainakin taitaa olla sellainen pieni ilmausreikä jonka se letku peittää paikallaanollessa, voisko sieltä välistä tihuttaa? Se ainakin on suhteellisen lähellä ilman sisäänottoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa